Siri، cortana و google now : عملکرد کدام بهتر است؟

آموزش و ترفندها 07 دی 1393 علی مظفری

Siri، cortana و google now : عملکرد کدام بهتر است؟

گفتگو با گوشی های هوشمند، به بخشی از فرهنگ تبدیل شده است.منظور حرف زدن  با کسی از طریق گوشی های هوشمند نیست ، بلکه منظور در مورد صحبت کردن با خود تلفن خود حرف است. این کار با برنامه ی سیری آغاز شد، که به دنبال آن گوگل در برنامه های اندرویدی ظاهر شد و پس از مدتی دستیار دیجیتال جدید نسخه ی بتا از مایکروسافت بنام کورتانا برای گوشی های ویندوزی  پرده برداری شد. مانند سیری ( اما بر خلاف آندروید گوگل) کورتانا هم دارای یک " شخصیت" است.

هنگام طراحی کورتانا ، مایکروسافت به صراحت مجموعه ای از بهترین ویژگی های سیری همراه با بهترین ویژگی های گوگل را با هم ترکیب کرد، همچنین قابلیت هایی را هم که در آن ها موجود نبود را به ویژگی های کورتانا افزود. 
در سیری و کورتانا شما می توانید، سوالهای شخصی خود را از آن بپرسید، به طور مثال" آیا تو مرا دوست داری؟". همچنین برای استفاده ی سیری و کورتانا شما باید دکمه ای را فشار دهید اما در google now، در هر زمان شما اراده کنید فعال است. 
از نظر مدت زمان پاسخگویی، اپل بهترین رکورد را از آن خود کرده است، پس از آن کورتانا و در آخر گوگل در رده ی دوم و سوم قرار دارند. 
به طور کلی در کلیه سوال های پرسیده شده، اپل بهترین بازدهی و سرعت را داشته است. 

 

Siri (3.5 seconds)

Cortana (6 seconds)

Google Now (5.47 seconds)

“Where can I see the movie The Equalizer?”

Siri (2.8 seconds)

Cortana (4.2 seconds)

Google Now (5.22 seconds)

 “Did the Maple Leafs win last night?”

Siri (1.9 seconds)

Cortana (3.7 seconds)

Google Now (7.03 seconds)

“What is the meaning of life?”

Siri (4.2 seconds)

Cortana (5 seconds)

Google Now (8.01 seconds)

“Text message Josh ‘Go with the flow.'”

Siri (2.3 seconds)

Cortana (4.5 seconds)

Google Now (6.56 seconds)

“What does poison oak look like?”

Siri (4.7 seconds)

Cortana (6 seconds)

Google Now (7.22 seconds)

“Schedule an appointment with Jason for Tuesday at 9 a.m.”

Siri (3.3 seconds)

Cortana (3.2 seconds)

Google Now (7 seconds)

“What will the temperature be this Monday?”

 
سیری، کورتنا یا گوگل ناو

 

سیری، کورتنا یا گوگل ناو: عملکرد کدام بهتر است؟

نرم افزار siri   یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای دانا است که به عنوان یک اپلیکیشن برای آی‌اواس اپل کار می‌کند. این اپلیکیشن از رابط کاربری به زبان طبیعی برای پاسخ دادن به سوالات و ایجاد توصیه‌های کاربر استفاده می‌کند. انجام این کارها به وسیله ارسال درخواست‌ها به یک مجموعه از خدمات وب صورت می‌گیرد. این برنامه منحصر به سیستم عامل ios است.
مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند مخصوص سیستم عامل ویندوز فون ۸٫۱ است که محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست. نام این برنامه برگرفته شده از شخصیت کورتاناست که شخصیت دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو است.کورتانا قابلیت تنظیم یادآوری، تشخصی صدای کاربر بدون نیاز به ورود فرامین از پیش تعیین شده و همچنین قابلیت پاسخ به سوالات کاربر، همچون وضعیت جوی، وضعیت ترافیک، نتایج ورزشی و یا زندگی‌نامه افراد را با کمک بینگ را دارد.

گوگل نو (Google NOW)، دستیار شخصی هوشمندی است که در سیستم‌عامل اندروید گوگل قابل استفاده می‌باشد. گوگل نو یک قابلیت اضافه برای اپلیکیشن بومی جستجوگر گوگل اندروید است که برای پاسخ دادن به سوالات از رابط کاربری به زبان طبیعی استفاده می‌کند و درخواست‌ها را برای اجرا کردن، به یک سرویس دهنده وب ارسال می‌کند.

 

Siri، cortana و google now