نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : میان رده ای ارزشمند

نقد و بررسی 07 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : میان رده ای ارزشمند

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت هوآوی گوشی Huawei Y7 Prime 2019 است. این شرکت چینی تقریبا 3 سال است که به طور مداوم نسخه‌ جدیدی از گوشی نام برده شده را روانه بازار می‌سازد. این سری از گوشی های هوآوی به دلیل قیمت و مناسب کارایی خوب از محصولات پرفروش این کمپانی هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی از آن دسته شرکت های چینی است که در زمینه طراحی و تولید اسمارتفون های اندرویدی موفق عمل کرده و محصولاتش طرفداران منحصر به فرد خود را دارند. عموما گوشی های هوآوی از نظر قیمت نسبت به گوشی برند های دیگر مثل سامسونگ و غیره ارزان قیمت تر در نظر گرفته می‌شوند و این مسئله به افزایش استقبال کاربران از گوشی های این برند کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. هوآوی در سال 2017 گوشی میان رده و خوش قیمتی تحت عنوان Y7 Prime را روانه بازار کرد که توانست آمار فروش بسیار خوبی را به ثبت برساند. پس از موفقت های این گوشی، در سال 2018 نسخه جدیدتر آن با نام هوآوی Y7 2018 روانه بازار شد و در سال 2019 هم شاهد رونمایی از نسخه سوم محصول با نام اختصاصی Huawei Y7 Prime 2019 بودیم.

گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 در ماه ژانویه (January) سال 2019 معرفی شد و خیلی زود توانست به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین اسمارتفون های این برند چینی تبدیل شود. قیمت هوآوی Y7 پرایم 2019 در مقایسه با مشخصات و قابلیت هایی که ارائه کرده واقعا عالی در نظر گرفته شده و این مسئله اصلی ترین رمز موفقیت محصول به شمار می‌رود. اما برای شناسایی نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون باید نگاه دقیق تری به آن داشته باشیم. ما در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 بپردازیم و تجربه 7 روزه استفاده خود از این گوشی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی میان رده Y7 Prime 2019 هواوی  را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

یکی از ویژگی های خوب گوشی وای 7 پرایم 2019 مربوط به ظاهر شیک و به روز آن می‌شود. وقتی به این گوشی نگاه کنید کاملا مشخص است که هوآوی سعی کرده آن را با طراحی مدرن و به روز روانه بازار سازد. اما تجربه نشان داده که ظاهر زیبا و شیک صرفا به معنای کیفیت ساخت بالا نیست! گوشی Y7 Prime 2019 هم دقیقا همینطور است و از نظر کیفیت ساخت چندان حرفی برای گفتن ندارد. فریم اصلی گوشی پلاستیکی است و قاب پشت آن هم از پلاستیک خاصی ساخته می‌شود که ظاهری براق دارد اما مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن نخواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهید خیلی زود روی قاب پشت این گوشی خط و خش ایجاد نشود حتما در کنار گوشی از کیف و گارد موبایل استفاده کنید. البته هوآوی به همراه باکس دستگاه یک قاب ژله‌ای را برایتان ارائه می‌کند که قادر به استفاده از آن خواهید بود.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

طبیعتا با توجه به اینکه گوشی نام برده شده قیمت ارزانی دارد، از ویژگی هایی همچون طراحی ضد آب بهره‌مند نیست و انتظار هم نداریم که از این قابلیت بهره ببرد. ابعاد بدنه گوشی 8.1 در 76.9 در 158.9 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد. همچنین گوشی مذکور از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد و امکان نصب همزمان دو سیم کارت در آن یا نصب یک سیم کارت و یک رم Micro SDXC در آن وجود دارد. اما دو نکته جالب هم در طراحی گوشی وای 7 پرایم 2019 وجود دارند که ما در بررسی دستگاه از کیفیتشان لذت بردیم و لازم است که به آن ها اشاره کنیم.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

اولین مسئله مربوط به کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه می‌شود که در قاب پشت گوشی نصب شده و از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. قابلیت دوم مربوط به پشتیبانی گوشی از تشخیص چهره (Face Recognition) می‌شود. سرعت و دقت عملکرد قابلیت تشخیص چهره گوشی هوآوی Y7 پرایم 2019 واقعا در مقایسه با قیمت دستگاه عالی است و این موضوع یکی از نقاط قوت اصلی دستگاه به شمار می‌رود که مشابه آن را در هیچ گوشی هم رده قیمتی وای 7 پرایم 2019 مشاهده نخواهید کرد. بنابراین اگر به کیفیت و سرعت عملکرد قابلیت های تشخیص چهره و اسکنر انگشت اهمیت می‌دهید، هوآوی Y7 Prime 2019 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

اما بد نیست مروری هم بر ظاهر گوشی داشته باشیم. قاب پشت گوشی وای 7 پرایم 2019 براق و جذاب طراحی شده، اگرچه جنس آن از پلاستیک است اما شما با نگاه کردن به قاب پشت دستگاه متوجه این امر نخواهید شد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی دو لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند و تقریبا در وسط قاب پشت دستگاه هم اسکنر انگشت آن نصب است که عملکرد بسیار خوبی دارد. گوشی از نمای رو به رو هم ظاهری خوب دارد. صفحه نمایش بزرگ آن حاشیه های باریکی را ارائه کرده و در بخش فوقانی نمایشگر گوشی یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه کمی ضخیم تر از سه حاشیه دیگر آن است و نام Huawei هم در این قسمت حک شده است.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

یک نکته جالب دیگر که در طراحی گوشی وای 7 پرایم 2019 به چشم می‌خورد مربوط به تعبیه چراغ LED نوتیفیکیشن ها و چراغ فلش سلفی در همان حاشیه باریک بالای صفحه نمایش دستگاه می‌شود که نشان می‌دهد هوآوی در طراحی دستگاه ظرافت خاصی را بکار برده است. بنابراین به طور کل از این بخش بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری که گوشی مذکور از سبک طراحی و ظاهر بسیار خوبی بهره می‌برد و شاید اگر فریم و قاب پشت آن شیشه‌ای در نظر گرفته می‌شدند این اسمارتفون با توجه به قیمت خودش به یک محصول بی‌نظیر تبدیل می‌شد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی با کیفیت، زیبا و خوش دست داشته باشید، هوآوی وای 7 پرایم از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : صفحه نمایش 

صفحه نمایشی که در گوشی Y7 Prime 2019 بکار رفته 6.26 اینچی است و رزولوشن 1520 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بالایی نیست و مطمئنا روی کیفیت نمایش تصویر دستگاه تاثیر می‌گذارد. پنل نمایشگر گوشی از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و همانطور که در بخش قبل هم گفتیم حاشیه های باریکی دارد. طبق آمار صفحه نمایش گوشی Y7 Prime 2019 چیزی در حدود 80 درصد از کلّ مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و احاطه می‌کند. نسبت تصویر 19 به 9 هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود. ظاهرا روی صفحه نمایش گوشی نام برده شده یک لایه شیشه محافظ نصب است اما هوآوی اشاره‌ای به جنس دقیق این شیشه نداشته و با توجه به قیمت دستگاه بعید می‌دانیم که جنس آن از گوریلاگلس باشد. پس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که تصاویر روی صفحه نمایش گوشی نام برده شده با کیفیت معمولی نمایش داده می‌شوند. شادابی و کنتراست صفحه نمایش گوشی وضعیت مطلوبی دارد و این امر منجر خواهد شد که شما در زمان مشاهده کلیپ های ویدیویی یا عکس هایی که تنوع رنگی بالایی دارند با هیچ مشکلی رو به رو نشوید و لذت ببرید، اما تراکم پیکسلی نه چندان بالای نمایشگر در برخی مواقع می‌تواند وضوح و شارپنس لازم از جانب آن ارائه نگردد و تصویری که روی صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود خیلی جذاب به نظر نرسد. البته باز هم با در نظر گرفتن قیمت گوشی باید اعتراف کرد که صفحه نمایش آن بهتر از حد لازم عمل می‌کند و کیفیت مطلوبی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به توان تولید روشنایی از جانب نمایشگر گوشی می‌شود. همانطور که می‌دانید هر چقدر توان پنل نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی بیشتر باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور آسان تر می‌شود و نور آفتاب کمتر برای کاربر مزاحمت به وجود می‌آورد. در بررسی گوشی وای 7 پرایم 2019 مشخص شد که توان تولید روشنایی پنل نمایشگر آن معمولی است و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور به خوبی محتوای صفحه نمایش را ببینید می‌بایست شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) را روی 100 درصد تنظیم کنید. حتی در این حالت هم اگر شدت نور مستقیم تابانده شده به نمایشگر گوشی زیاد باشد می‌تواند مشکلاتی را برایتان به وجود آورد.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

بنابراین کاملا مشخص است که صفحه نمایش گوشی هوآوی Y7 پرایم 2019 کیفیت متوسط و معمولی دارد و برخلاف ظاهر و سبک طراحی محصول چیزی فراتر از قیمتش را ارائه نمی‌کند. کیفیت صفحه نمایش این گوشی به گونه‌ایست که نیازهای یک کاربر معمولی را بدون مشکل برطرف خواهد کرد، اما شاید برای افرادی که روی کیفیت نمایشگر خیلی حساس هستند، چندان گزینه عالی نباشد. به عقیده ما این دسته افراد باید برای دستیابی به نتیجه بهتر هزینه‌ بیشتری صرف کرده و گوشی گران قیمت تری خریداری کنند.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی Y7 پرایم 2019 در ماه ژانویه سال 2019 معرفی شد، بنابراین انتظار نداشته باشید که نسخه خیلی جدیدی از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن نصب باشد. سیستم عامل پیش فرض این گوشی اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) است و رابط کاربری EMUI 8.2 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. البته باید بدانید که هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود است و طبق اطلاعات فعلی به دست آمده احتمالا آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر می‌شود. بنابراین اگرچه سیستم عامل پیش فرض دستگاه خیلی به روز نیست اما آپدیت های اندروید برای آن منتشر شده و قابل نصب خواهند بود.

رابط کاربری EMUI 8.2 خیلی رابط قدرتمندی نیست و یکی از رابط های سنگین اندرویدی محسوب می‌شود. اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی آن نسبتا زیاد هستند و برخی از آن ها هیچوقت توسط کاربر استفاده نخواهند شد اما به هر صورت باید با آن ها کنار بیایید. از سمت دیگر قابلیت های متعددی توسط رابط گوشی ارائه شده‌اند و امکان شخصی سازی آن وجود دارد. به عنوان مثال در حالت پیش فرض بخش اپ دراور (App Drawer) در گوشی ارائه نشده اما شما با مراجعه به مسیر Settings > Display > Home Screen Style > Drawer قادر به فعالسازی این بخش خواهید بود. همچنین امکان پنهان سازی سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش گوشی و استفاده از دستگاه در حالت فول اسکرین و از طریق دستورات اشاره‌ای هم وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

اما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که سرعت عمل بستر نرم افزاری آن در حالت عادی خوب و قابل قبول خواهد بود و لگ و تاخیری در آن دیده نمی‌شود. اپلیکیشن های پرطرفداری مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بدون مشکل روی گوشی قابل نصب و اجرا هستند و باز هم برای استفاده از این برنامه ها با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. اما به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعاتی که در حافظه گوشی ذخیره می‌شوند ممکن است در عملکرد بستر نرم افزاری آن گاها تاخیرهایی به وجود آید، بنابراین همیشه سعی کنید از ذخیره اطلاعات بلااستفاده در گوشی خودداری نمایید. با در نظر گرفتن این موضوع رابط و بستر نرم افزاری گوشی وای 7 پرایم 2019 بازده خوبی برایتان خواهد داشت.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : پردازنده، رم و حافظه داخلی 

با توجه به اینکه گوشی Y7 پرایم 2019 یک اسمارتفون نسبتا ارزان قیمت است نباید انتظار داشته باشید که قدرت پردازشی عالی داشته باشد. در قلب این محصول از تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی آدرنو 506 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی معرفی شده و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن 32 گیگابایتی است. امکان نصب حافظه جانبی هم در گوشی وجود دارد و بدین منظور باید از شیار سیم کارت دوم دستگاه و یک رم Micro SDXC استفاده به عمل آید.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

همانطور که در بخش قبل گفتیم در حالت عادی و استفاده نرمال از گوشی Y7 Prime 2019 لگ و تاخیری در عملکرد آن مشاهده نخواهید کرد، مگر اینکه حافظه داخلی دستگاه تحت فشار باشد و حجم بالایی از اطلاعات در آن ذخیره شوند. اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی گوشی نصب و اجرا کرد؟ در بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که نصب و اجرای بازی مذکور با تنظیمات گرافیک متوسط امکانپذیر است و حتی پس از 10 دقیقه اجرای بازی نام برده شده هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد گوشی دیده نمی‌شود، اما چون پردازنده دستگاه تحت فشار قرار خواهد گرفت، بدنه گوشی داغ می‌شود و سرعت خالی شدن شارژ باتری آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

همچنین اجرای طولانی مدت بازی مذکور (بیش از 15 دقیقه) به تدریج منجر به ایجاد و لگ و تاخیرهای محسوس می‌شود. ضمن اینکه بعد از خروج از بازی نام برده شده هم تقریبا تا 2 الی 3 ثانیه گوشی کمی تاخیر و لگ خواهد داشت و به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش بررسی گوشی هوآوی وای 7 پرایم 2019 داشته باشیم باید اینطور بگوییم که گوشی مذکور از پس اجرای 10 الی 15 دقیقه‌ای بازی مثل پابجی موبایل بر می‌آید اما طبیعتا این اسمارتفون برای انجام بازی های سنگین ساخته نشده و گزینه مناسبی هم برای انجام این کار نیست. فراموش نکنید که این گوشی قیمت بسیار ارزانی دارد و نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : دوربین 

بدون تردید یکی از مهمترین موضوعاتی که خیلی از شما عزیزان دوست دارید در مورد آن اطلاعات بیشتری داشته باشید مربوط به کیفیت عملکرد دوربین گوشی Y7 Prime 2019 می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth Sensor) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم درست زیر لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده و در برخی شرایط می‌تواند برای بهبود وضعیت نور محیط مورد استفاده قرار گیرد.

  • بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 مشخص شد که دوربین اصلی آن محیط های با نور مناسب عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌توان با آن عکس و ویدیو های با کیفیتی را ضبط کرد، اما متاسفانه در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و نویزهای تصویر زیاد می‌شوند و شارپنس و شادابی آن از بین می‌رود. عکس های پرتره هم با کیفیت قابل قبولی توسط دوربین اصلی گوشی ضبط خواهند شد و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه با دقت مطلوبی انجام می‌گیرد اما بی‌عیب و نقص نیست و گاها با باگ هایی همراه خواهد بود. به عنوان مثال دقت تفکیک بخش هایی مثل آسمان روشن یا موی سر کاربر در عکس های پرتره عموما با باگ همراه می‌شود.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی HDR تشکیل شده که آن هم از قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. همانطور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، هوآوی یک چراغ فلش LED سلفی را هم در لبه فوقانی پنل جلوی دستگاه نصب کرده که در برخی مواقع می‌تواند برای بهبود انجام مکالمات تصویری یا حتی ضبط عکس سلفی مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی Y7 Prime 2019 هم معمولی و قابل قبول است اما انتظار نداشته باشید لنز 16 مگاپیکسلی آن شما را شگفت زده کند. اغلب عکس های سلفی که در محیط های با نور مناسب توسط لنز دوربین جلو و 16 مگاپیکسلی گوشی ضبط می‌شوند، کیفیتی در حد عکس های دوربین اصلی و گاها بهتر از آن دارند اما باز هم در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت عملکرد دوربین سلفی محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون جلوگیری از ذخیره خودکار عکس واتس اپ در گالری

بنابراین به طور کلی می‌توان اینرو گفت که گوشی هوآوی Y7 پرایم 2019 از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره می‌برد که در مقایسه با قیمت گوشی کیفیت مطلوبی دارند، اما طبیعتا نباید از آن ها انتظار معجزه داشته باشید! بدون تردید دوربین گوشی که قیمتی در حدود 2 میلیون تومان دارد از نظر کیفیت نمی‌تواند با دوربین گوشی که قیمت آن از مرز 5 میلیون تومان عبور کرده مقایسه شود. بنابراین با توجه به قیمت Huawei Y7 Prime 2019، دوربین آن هم خوب و با کیفیت است.

 

 نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : باتری و شارژدهی 

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید در بررسی هر گوشی به آن اشاره شود مربوط به باتری دستگاه و کیفیت شارژدهی آن خواهد بود. شرکت هوآوی یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی آمپر ساعتی را در گوشی وای 7 پرایم 2019 بکار برده است. با توجه به سایر مشخصات سخت افزاری که گوشی نام برده شده دارد انتظار می‌رود که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد. در بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 هم شاهد همین نتیجه بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با میزان استفاده معمولی از دستگاه تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آن چیزی در حدود 2 روز از آن استفاده کند که این میزان شارژدهی بسیار خوب است.

البته مقدار دقیق قدرت شارژدهی باتری دستگاه مستقیما وابسته به نوع استفاده کاربر از آن خواهد بود. طبیعتا اگر از گوشی برای اجرای بازی های سنگین استفاده کنید یا مدت زمان زیادی صفحه آن را روشن نگه دارید، شارژ باتری هم به مراتب زودتر خالی می‌شود اما در هر حال باتری گوشی حداقل یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند و در مجموع قدرت عملکرد مطلوبی دارد. از سمت دیگر یک شارژر 10 واتی برای گوشی نام برده شده ارائه می‌شود که امکان شارژ سریع باتری دستگاه را مقدور می‌سازد. با استفاده از این شارژر اورجینال تقریبا می‌توانید ظرف 70 دقیقه باتری گوشی Y7 Prime 2019 را فول شارژ کنید.

 

بررسی هوآوی Y7 Prime 2019

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 پرداختیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی ها و قابلیت های آن داشتیم. این گوشی با قیمت مناسبی که دارد واقعا کیفیتی فراتر از انتظار را ارائه کرده و می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید یک اسمارتفون اندرویدی خوش قیمت و کار راه انداز هستند گزینه عالی باشد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی را طی دو دسته بندی مجزا برایتان مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و زیبا
  • عملکرد خوب اسکنر انگشت و قابلیت تشخیص چهره
  • صفحه نمایش بزرگ
  • قدرت پردازشی خوب با توجه به قیمت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت عالی

 

نقاط ضعف:

  • ندارد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل هوآوی Y7 Prime 2019