نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510

نقد و بررسی 17 بهمن 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510

طراحی و ساخت: 


این سیستم با وجود قیمت پایین، استحکام فوق العاده ای دارد. بدنه از پلاستیک مرغوب ساخته شده است، خوشبختانه اکثر بخش‌ها، دارای روکشی مات هستند و مقاومت خوبی در برابر جذب گرد غبار، اثرانگشت و چربی دست از خود نشان می‌دهد که این موضوع را می‌توان بک امتیاز مثبت برای این مدل در نظر گرفت. ابعاد و وزن این سری از لپ تاپ های ایسوس به ترتیب 381*256*27 میلیمتر و  2.6 کیلوگرم براورد شده است. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510


 

صفحه نمایش:


این لپ تاپ با سایز 15.6 اینچ در حالت کلی از دقت تصویر 1366×768 HD استفاده می‌کنند و به خاطر وجود پنل TN از زاویه دید محدودی برخوردارند. متاسفانه براق بودن صفحه‌نمایش در کنار روشنایی نسبتا پایین آن باعث می‌شود تا کار با این لپ‌تاپ در فضاهای خارجی، شرایط نوری قوی و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب به امری دشوار تبدیل گردد. به هر حال به طور کلی، کیفیت نمایشگر به اندازه کافی زنده و واضح است ، هر چند کیفیت رنگ هایی، مانند قرمز، کمی مرده به نظر می رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad Z5070

 

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510


 

صفحه کلید:


ایسر در سری E1 خود از کیبوردهای جزیره ای با کلیدهای بزرگ و فواصل مناسب استفاده کرده است که تجربه شیرینی را از عمل تایپ برای کاربر به جا می‌گذارد. وقتی کلیدها را بفشارید، نرمی آن را به خوبی حس خواهید کرد. کلیدهای Num-Pad نیز سرعت را در تایپ اعداد و انجام محاسبات توسط لپ تاپ بیشتر می‌کنند. در آزمایش های صورت گرفته با کیبورد، به آماری برابر با 5 کلمه در دقیقه رسیدند. 
 مکان تاچ پد بیشتر در سمت چپ قرار گرفته و به دلیل حساسیت بالا به خوبی از فرمان های لمسی شما پیروی می کند. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510
 

پورت و باتری :


در سمت راست دو پورت USB2 و در سمت چپ یک پورت USB3 تعبیه شده است. همچنین در سمت چپ خروجی هایی نظیر VGA و HDMI قرار گرفته اند. بنابراین با Aspire E1-510، مشکل خاصی برای ارتباط با دستگاه‌های دیگر نخواهید داشت. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث داخلی و شبکه ی بی سیم وای فای برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد. 

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ


همچنین این محصول مجهز به باتری 2500 میلی آمپری 4 سلولی از جنس لیتیوم یون می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا بیشتر از 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire E1-510
 

سخت افزار:


در درون این سیستم، پردازنده ی دو هسته ای اینتل سلرون N2820 با سرعت فرکانس 2.3 گیگاهرتز، وجود دارد، این پردازنده، جزو مدل‌های رده پایین بازار محسوب می‌گردد و قدرت پردازشی زیادی ندارد. استفاده‌های این پردازنده، به کارهای بسیار سبک مانند کار با نرم‌افزارهای آفیس، مرورگری اینترنت و چک کردن ایمیل محدود می‌شود و نباید انتظار خاصی از آن داشته باشید.علاوه بر آن در مورد ظرفیت حافظه رم این قانون صادق است که ظرفیت‌ 2 گیگابایتی این لپ تاپ را می‌توان تا 8 گیگابایت ارتقاء داد. 
کارهای گرافیکی بر عهده ی خود سیستم می باشد، که اگر کاربری چندانی با سیستم نخواهید داشت مشکلی برای شما بوجود نخواهد آورد.