محصولات مرتبط
نقد و بررسی مینی پی سی Hatron ECO 310

نقد و بررسی 13 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron ECO 310

مینی پی سی ECO 310 با مشخصات یک سیستم اداری از جمله دستگاه های کارآمد و قیمت مناسب شرکت هترون است که برای انجام کارهای روزانه مانند وب گردی، پردازش سند بسیار مناسب است. با نقد و بررسی مینی پی سی هترون ECO 310 در سایت فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

از زمانی که رایانه ها به فضایی به اندازه ی یک اتاق نیاز داشتند، خیلی گذشته است. امروزه می توانید یک رایانه شخصی رومیزی قدرتمند به اندازه ی یک کتابچه کوچک در اختیار داشته باشید. با توجه به نیاز امروزی در خصوص این که فضای زیادی در منزل اشغال نشود، منطبق با فضای دفتر کار خرید صورت گیرد یا این که از یک مدیاسرور در مرکز تفریحی استفاده شود، مینی پی سی ها طراحی و ساخته شده اند. مینی پی سی یک رایانه رومیزی کوچک، مقرون به صرفه، کم مصرف و بدون تجهیزات اضافی قدیمی (مثلاً سی دی رام، فلاپی درایو و ...) است که برای وظایف اصلی همچون وبگردی، دسترسی به اپلیکیشن های تحت وب، پردازش سند و پخش فایل های صوتی و تصویری طراحی شده است. در مقایسه با رایانه های رومیزی امروزی، مینی پی سی ها نه فقط ارزانتر و جمع و جورتر هستند بلکه از نظر انرژی نیز کم مصرف تر می باشند. یکی از پیشگامان در عرصه تولید مینی پی سی ها شرکت هترون است که با تولید اکو پی سی ها تحولی جدید را در دنیای مینی پی سی بوجود آورد. اکو پی سی زیر شاخه ای از محصولات هترون می باشد که در سال 2014 بعنوان یکی از پیشگامان در توسعه ی مینی پی سی معرفی گردید. از جمله مزایای این دسته محصولات می توان به کیفیت بالا و طول عمر، طراحی متنوع، سایز و عملیات منطبق با نیازها و سلیقه های مختلف، سفارشی سازی ویژگی ها بر اساس پروژه ها و سفارشات مشتری در حدقل زمان ممکن، گارانتی 12 ماهه و 5 سال خدمت پس از فروش، ارائه محصولات جانبی از قبیل موشواره، صفحه کلید و ..، استفاده از قطعات اصلی و معتبر، پوشش درخواست های صنعتی و دفتری اشاره نمود. از جمله این اکو پی سی ها، مینی پی سی هترون ECO 310 است. پس برای نقد و بررسی و آگاهی از قیمت و خرید مینی پی سی هترون ECO 310 در فروشگاه اینترنتی هدف با ما همراه باشید.

 

مینی پی سی هترون ECO 310: طراحی و کیفیت ساخت

مینی پی سی هترون ECO 310 با ابعاد 105x105x35 میلیمتر، ظاهری زیبا با ترکیب رنگ مشکی- بژ و ساخته شده از مصالح با کیفیت، به گونه ای طراحی گردیده تا علاوه بر بهینه کردن قیمت مینی پی سی، کاربر به بهترین نحو به درگاه های اتصال دسترسی داشته باشد. بطوریکه تعداد دو پورت USB 3.0، ورودی میکروفن و خروجی هدفون در جلوی دستگاه و خروجی HDMI، ورودی تغذیه برق، خروجی VGA، ورودی LAN و دو پورت USB2.0 در عقب قرار گرفته و برای راحتی کاربر، کلید روشن/خاموش دستگاه روی کیس قرار داده شده است.

 

مینی پی سی Hatron ECO310

 

نقد و بررسی مینی پی سی هترون ECO 310: قدرت پردازشی

در مینی پی سی ECO 310 هترون از پردازنده Atom x5-Z8350 یک SoC چهارهسته ای 64 بیتی بسیار کم مصرف استفاده شده است که در سال 2015 توسط اینتل معرفی شد. این SoC فوق العاده کم مصرف تنها 2 وات مصرف توان داشته و غالباً در لپ تاپ های بسیار باریک از جمله Acer Switch V10 ،ASUS Transformer Book ،Lenovo IdeaPad Miix 320 و...، تبلت ها یا تجهیزات تبدیل پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. این تراشه علاوه بر پشتیبانی از 2 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 1600MHz، در فرکانس پایه ی 1.44 گیگاهرتز عمل کرده و تا 1.92 گیگاهرتز نیز تقویت می شود که بسیار مناسب برای انجام کارهای روزمره همچون وبگردی، خواندن ایمیل یا کار با اپلیکیشن های آفیس می باشد. این تراشه همراه با GPU HD Graphics (Cherry Tail) با حداقل فرکانس 200 مگاهرتز و حداکثر فرکانس 500 مگاهرتز و  پشتیبانی از پورت HDMI عرضه می گردد. پردازنده Atom x5-Z8350 با فناوری 14nm با ترانزیستورهای tri-gate تولید شده است و TDP آن کمتر از 4 وات می باشد که در نتیجه راندمان انرژی در مقایسه با نسل قبلی Trial-T (مثلاً Atom Z3795) بطور قابل توجهی بهبود یافته است. در مقایسه با رقبای مبتنی بر ARM، پردازنده Atom x5-Z8350 عملکردی مشابه Qualcomm Snapdragon801 دارد. همچنین ازDirectX 11.2 پشتیبانی کرده و از کنترلر حافظه ی LPDDR3 (2x64bit با سرعت 25.6GB/s) برخوردار می باشد. معماری پردازنده مینی پی سی Hatron ECO 310 مبتنی بر معماری Airmont است که اندکی نسبت به Silvermont بهبود پیدا کرده است. با توجه به فرآیند تولید 14nm بهره برداری بهتری از CPU Burst صورت گرفته و در نتیجه عملکردی نسبتاً بالاتر دارد. در مقایسه با Atom x5-Z8500 کلاک نسبتاً کمتری داشته و در نتیجه 10% کندتر است ولی در مقابل نسل قبل x5-Z8300 ، 80 مگاهرتز کلاک بیشتری دارد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات کامپیوتر کوچک هترون mi785u

 

پردازنده مینی پی سی Hatron ECO310

 

مینی پی سی هترون ECO 310: قابلیت گرافیکی

Mini PC Hatron ECO 310 از یک کارت گرافیک HD Graphics2500 بهره می گیرد که در آوریل 2012 معرفی شد. HD Graphics (Cherry Trail) مبتنی بر معماری اینتل نسل هشتمی است که از DirectX 11.2 پشتیبانی کرده و غالباً در سری های Broadwell (مثلاً HD Graphics 5300) وجود دارد. با بهره گیری از 12 واحداجرایی (EU) و سرعت کلاک بیش از 500 مگاهرتز، بطور قابل توجهی سریعتر از HD Graphics (Bay Trail) عمل کرده و قادر است برخی بازی های قدیمی تحت ویندوز را اجرا کند. این پردازنده گرافیکی از معماری Ivy Bridge برخوردار است و با فناوری 22nm و با هدف انجام کارهای دفتری طراحی شده است. رابط اتصال این پردازنده گرافیکی یک PCIe 1.6x16 می باشد.

 

Mini PC Hatron ECO 310

 

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد 25 × 110 × 110 میلی‌متر
  • پردازنده IntelAtom x5-Z8350 1.92GHz
  • حافظه کش 2 مگابایت
  • حافظه RAM 2GB DDR3
  • حافظه داخلی HDD 32GB
  • پردازنده گرافیکی Intel HD2500
  • پورت شبکه (LAN)
  • 2 عدد پورت USB 3.0
  • 2 عدد پورت USB 2.0
  • پورت HDMI
  • پورت VGA

 

حالا وقتشه! اینو بخون کامپیوتر کوچک هترون ei371um

 

نتیجه‌گیری

امروزه با توجه به بحران های اقتصادی، محدودیت و هزینه ی بالای انرژی و صرفه جویی در فضا، همه به دنبال صرف حداقل هزینه و استفاده ی بهینه از فضا هستند. مینی پی سی هترون ECO 310 از جمله محصولاتی است که می تواند به تحقق این امر کمک شایانی کند. مینی پی سی هترون ECO 310 با مصرف حداقل انرژی و با برخورداری از پردازنده Intel Atom x5-Z8350 و پردازنده گرافیکی Intel HD 2500 قابلیت آن را دارد تا برنامه های کاربردی معمول و نیازهای روزمره را برآورده کند. با توجه به طراحی و مشخصاتی که از کاربری این دسته محصولات ارائه شده است، نبایستی انتظار داشت که همانند رایانه های قدرتمند شخصی بتوانند از عهده ی اجرای برنامه های محاسباتی و چندرسانه ای سنگین برآیند. مینی پی سی هترون ECO 310 با بهره گیری از درگاه شبکه و پورت های متعدد USB 2.0 و USB 3.0 و ورودی/خروجی صوتی و درگاه HDMI/VGA برای نمایش تصویر، به کاربر اجازه می دهد تا با هر طریقی انتقال فایل، ارتباط تحت شبکه و مشاهده ی محتوای چندرسانه ای را انجام دهد. با توجه به قابلیت های مطرح شده و همچنین با در نظرگرفتن قیمت مینی پی سی هترون ECO 310، انتخاب این دستگاه برای انجام کارهای معمولی و روزمره بسیار مناسب است. در ادامه نقاط قوت و ضعف دستگاه در دو لیست قابل مشاهده است.

 

نقاط قوت

  • مصرف حداقل انرژی
  • برخورداری از پردازنده Intel Atom 1.9GHz
  • مجهز بودن به کارت گرافیک Intel HD 2500 برای انجام روان برنامه های کاربردی متداول
  • استفاده از دو فناوری خروجی تصویری برای انطباق با نمایشگرهای مختلف با کیفیت های متفاوت
  • ابعاد کوچک
  • کم صدا

 

نقاط ضعف

  • مناسب اجرای برنامه های سنگین نیست
  • برای اجرای بازی های جدید مناسب نمی باشد
  • فاقد اتصال WLAN