نقد و بررسی لپ تاپ  Lenovo ideapad y510p

نقد و بررسی 06 آبان 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo ideapad y510p

مشخصات :

این سری از لپ تاپ های Y510  لپ تاپ های سبکی هستند . ابعاد  37*26*3.5 cm و وزن آن ها 2.69 kg است. از لحاظ ظاهری این لپ تاپ ها 15.6 اینچی هستند . درب این لپ تاپ پوشش سیاه فلزی دارد. در زیر دکمه های کیبورد و اطراف محفظه های اسپیکر نور قرمز رنگی تعبیه شده است . علاوه بر این لپ تاپ های Y510P مجهز به بلند گو های JBL و تکنولوژیDolby هستند. واقعیت این است که این سری از لپ تاپ های  قدرتمند در بازار کسب و کار جنبش زیادی را به راه انداخته است .

 

بررسی لپ تاپ  Lenovo ideapad y510p

 

صفحه نمایش :

 نوع صفحه نمایش  TFT LED-backlit و براق است . دارای دو کیفیت Full HD  با  رزولوشن 1920*1080 و رزولوشن 1366*768 نیز می باشد، که رنگ  تصاویر با کیفیت بهتر نمایش داده میشوند. در صفحه‌ی افقی، حتی چند نفر می‌توانند از دیدن نمایشگر (برای مثال تماشای فیلم در شب) لذت ببرند. زاویه‌ی عمودی این صفحه‌نمایش دارای محدودیت بیشتر است، اگرچه IdeaPad Y510p در این حالت نیز بهتر از اغلب رقبای خود عمل می‌کند.

 

 

بررسی لپ تاپ  Lenovo ideapad y510p

 

صفحه کلید و تاچ پد :

این کیبورد از زیبایی خاصی نیز بهره برده است. دور کلیدهای کیبورد به نور قرمزرنگی  مجهز شده است و فواصل بین آنها به رنگ مشکی براق است .این نور پس زمینه در محیط نور کم، منظره‌ای بسیار زیبا خلق می‌کند. این صفحه کلید دارای کلید عددی جداگانه است   ، کلید های انحنا دار که باعث میشود انگشت به طور کامل روی آن قرار بگیرد  و فاصله ی بین دکمه های کیبورد که اصطلاحا به آن مدل جزیره ای میگویند ، همه ی این ها باعث میشود تایپ کردن از دقت و صحت زیادی برخوردار شود .

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Lenovo V330: میان‌رده‌‌ای برای همه

استفاده از تاچ پد همانند کیبورد بسیار ساده است، این تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از فرمان های چند لمسی پشتیبانی میکند.

 

بررسی لپ تاپ  Lenovo ideapad y510p

 

پورت ها و باتری  :

در طراحی سری Y500 و Y510p قابلیتی به نام "Ultrabay" وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا در فضای موجود در کناره دستگاه، کارت گرافیک دوم، هارددرایو دوم ، درایو نوری و فن خنک کننده را قرار دهد.

در طرف چپ دستگاه، خروجی VGA و HDMI، به همراه پورت شبکه Ethernet و دو عدد پورت USB 3.0 قرار دارد. در طرف دیگر نیز یک خروجی صدا و یک ورودی صدا به صورت مجزا، یک عدد پورت USB 2.0 و درایو نوری دستگاه وجود دارد.  در جلوی این سری از لپ تاپ ها شش نوع کارت ورودی ساپورت میشود (SD,SDHC,SDXC,MMC,MS,MS-Pro) .

همچنین این سیستم مجهز به  بلوتوث و شبکه ی بیسیم محلی(WLAN) است .

باتری این سری 6 سلولی لیتیم-یون است و تا 4 ساعت بدون اتصال به برق  به شما کارایی می دهد .

 

کارایی و عملکرد :

پردازنده های مورد استفاده در دو نوع  Intel core i5-4700MQ با سرعت فرکانس 3.4 تا 2.4 )با توجه به کارایی لپ تاپ، سرعت فرکانس بین این محدوده متغیر است) یا Intel core i7-4700MQ با فرکانس کاری 2.4 تآ 3.4  وجود دارد. عملکرد این پردازنده نسبت به نسل قبل 15% افزایش پیدا کرده است.

همچنین این لپ تاپ  حداکثر دارای 16 گیگابایت رم از نوع DDR3 ، البته مدل پایه ای آن دارای 8 گیگابایت رم می باشد.این لپ تاپ 1000گیگایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک را دارا می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

پردازنده ی گرافیکی این محصول GeForce GT 755M مربوط به شرکت  NVIDIA و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند.