دوربین Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep2 ViewFinder: نقد و بررسی

نقد و بررسی 05 اردیبهشت 1398 علی مظفری

دوربین Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep2 ViewFinder: نقد و بررسی

اگر به دوربین‌های عکاسی قدیمی و نوستالژی علاقه دارید و از سوی دیگر طرفدار تکنولوژی‌های جدید و طراحی مدرن هستید، دوربین Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep 2 ViewFinder می‌تواند پیشنهاد جذابی باشد. با نقد و بررسی این دو دوربین همراه ما باشید.

شاید اطراف ما پر از گوشی‌های هوشمند و انواع دوربین دیجتال مدرن باشد، ولی هنوز هم بسیاری از ما با دستگاه‌های نوستالژیک و قدیمی خاطره‌های زیادی دارید و اگر یکی از آنها را داشته باشیم، قطعا به آن عشق می‌ورزیم.

کمپانی‌های کمی هستند که در زمینه تولید دوربین‌های آنالوگ و چاپ سریع عکس فعالیت می‌کنند، اما محصولاتی که دارند می‌تواند طیف علاقه‌مندان را راضی نگه دارد.

پولاروید (Polaroid) یکی از سرشناس‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده دوربین در دنیاست که تقریبا خیلی‌ها آن را می‌شناسند. این شرکت در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کند و از سال‌ها قبل با دوربین‌های آنالوگ خود در جهان مطرح بوده است.

با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات پولاروید حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دوربین Polaroid OneStep 2 جزو دوربین‌های چاپ سریع و آنالوگ این شرکت برای خریدارانی است که می‌خواهند بلافاصله بعد از عکاسی، تصویر خود را چاپ کنند. اما جذابیت‌های این دوربین به همین جا ختم نمی‌شود و سبک طراحی خاص آن می‌تواند مشکل‌پسندان را نیز راضی کند. گرچه باید آماده باشید تا بهای آن را نیز بپردازید.

این دوربین نسخه‌ی دیگری به نام Polaroid OneStep 2 ViewFinder دارد که تفاوت زیادی با هم ندارند و در ادامه نقد و بررسی به تفاوت‌های آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

دوربین پولاروید وان استپ 2 و وان استپ 2 ویو فایندر طراحی نوستالژی و جذابی دارند و از یک لنز قدرتمند، نمایشگر 4 اینچی، باتری عالی، کیفیت ساخت خوب، فلاش پرفدرت داخلی و چشمی تقویت‌شده بهره می‌برند. در واقع مهمترین ارزش این دوربین‌ها به چاپ سریع آنها است.

اگر قصد خرید دوربین Polaroid OneStep 2 یا خرید دوربین Polaroid OneStep 2 Viewfinder را دارید می‌توانید قیمت دوربین Polaroid OneStep 2 و قیمت دوربین Polaroid OneStep 2 Viewfinder را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep 2 Viewfinder

 

طراحی دوربین polaroid onestep 2

 

دوربین پولاروید وان استپ 2 کاملا از یک طراحی نوستالژیک برای دوربین‌های چاپ سریع بهره گرفته است که در همان نگاه اول ما را به سال‌ها قبل می‌برد. اگر چه کمپانی سازنده تلاش کرده است تا با اعمال تغییراتی، ضمن حفظ حالت خاطره‌انگیز این دوربین، از یک طراحی مدرن نیز استفاده کند.

حالا وقتشه! اینو بخون fujifilm Instax Mini 9 : بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم

این دوربین کیفیت ساخت خوبی دارد و در ساخت آن از پلاستیک و پلی‌کربنات استفاده شده است. این دو دوربین در رنگ‌های سیاه و سفید به فروش می‌رسند و وقتی برای عکاسی آنها را در دست می‌گیرید، حس جالبی به شما منتقل می‌شود. البته کمی زمان نیاز است تا با سبک طراحی و نوع کارکردن دوربین Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep 2 ViewFinder آشنا شوید.

 

دوربین پولاروید وان استپ 2

 

جلوی دوربین فضای نسبتا شلوغی دارد. در قسمت وسط می‌توان لنز بزرگ و باکیفیت دستگاه را مشاهده کرد که در قسمت سمت چپ شاهد یک فلاش قدرتمند هستیم. زیر فلاش می‌توان دکمه شاتر قرمز رنگ معروف پولاروید را دید که به سادگی می‌توانید با انگشت اشاره خود با آن کار کنید. در فضای میان لنز و فلاش نیز دکمه فیزیکی کوچکی به عنوان تایمر دستی نیز در نظر گرفته شده است و زیر آن چراغ LED مادون قرمز (Infrared) دیده می‌شود.

در قسمت راست لنز چشمی مربع‌شکل و بزرگ دوربین قرار گرفته است و زیر آن یک ضامن نارنجی‌رنگ برای حرکت منظره‌یاب و کم و زیاد کردن زوم به چشم می‌خورد. در قسمت گوشه‌ی راست پایین نیز می‌توان مدل OneStep 2 را مشاهده کرد. در قسمت گوشه‌ی راست پایین لنز نیز یک پیج تنظیم‌کننده سطح نور دریافتی به چشم می‌خورد.

 

دوربین چاپ سریع Polaroid OneStep 2

 

در قسمت پایین نیز محل قرارگیری کاغذهای چاپ قرار داده شده است که با استفاده از ضامن کوچک تعبیه شده می‌توانید آن را باز کنید. در این بخش پوشش مخصوصی برای قراردادن کاغذها در اسلات مخصوص در نظر گرفته شده تا مانع تابش نور و خراب شدن عکس‌ها شود.

اما در قسمت پشت دوربین Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep 2 ViewFinder، خبر خاصی نیست و تنها چشمی دوربین، دکمه نارنجی رنگ خاموش/روشن، پورت microUSB و دکمه فیزیکی برای خاموش کردن فلاش به چشم می‌خورد.

تنها تفاوت میان این دو مدل به چشمی و منظره‌یاب جدید و قوی‌تر دوربین Polaroid OneStep 2 Viewfinder بر می‌گردد و دیگر موارد بین هر دو نسخه یکسان است.

هنگام کار کردن باتوجه به ابعاد دوربین پولاروید وان استپ 2 و پولاروید وان استپ 2 ویوفایندر شاید کمی اذیت شوید ولی رفته‌رفته عادت خواهید کرد. اما یکی از نقاط ضعف این دوربین جنس بدنه است که باعث می‌شود در هر آب و هوایی، به ویژه موقعیت‌های بارانی نتوانید از آن به راحتی استفاده کنید.

ابعاد این دوربین 95 * 110 * 150 میلی‌متر و وزن آن 450 گرم است کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال polaroid OneStep 2 و Polaroid Onestep 2 Viewfinder

 

مشخصات دوربین polaroid onestep 2

 

اگر فکر می‌کنید در ازای هزینه‌ی نسبتا سنگینی که برای دوربین دیجیتال پولاروید وان استپ 2 می‌پردازید، قرار است امکانات عجیب و غریب و دور از انتظاری نصیبتان شود، باید همین اول بگوییم تصور اشتباهی دارید. این دوربین را باید در واقع یک محصول کار راه‌انداز بدانیم که علت قیمت نسبتا بالای آن، سبک طراحی، برخی ویژگی‌های فنی و قابلیت چاپ سریع عکس است.

دوربین پولاروید OneStep 2 و OneStep 2 ViewFinder از یک لنز آنالوگ قدرتمند بهره می‌برد که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کیفیت تصاویر خروجی خوب است ولی نمی‌توان آن را عالی دانست. یکی از دلایل خوب بودن کیفیت تصاویر خروجی را باید فلاش قدرتمند دستگاه بدانیم.

ابعاد تصاویر ثبت شده با این دوربین 1:1 و فاصله کانونی لنز 106 میلی‌متر است. این دوربین از لرزش‌گیر تصویر بهره می‌برد ولی از فوکوس خودکار، قابلیت فیلمبرداری، صفحه نمایش لمسی و غیرلمسی، شیار کارت حافظه خارجی، میکروفون، اسپیکر داخلی، بلوتوث یا WiFi خبری نیست.

دوربین دیجیتال اسنپ پولاروید از یک باتری لیتیوم یون 1100 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ بهره می‌برد که بسته به مصرف شما می‌تواند تا 60 روز شارژ داشته باشد.

 

سخن پایانی

شاید تمام اطراف ما را دنیای تکنولوژی‌های مدرن فراگرفته باشد و با حضور گوشی‌های هوشمند حتی افراد کمتری به فکر خرید دوربین دیجتال باشند. اما هنوز خیلی‌ها به لوازم نوستالژیک و قدیمی عشق می‌ورزند و دوست دارند در دنیای مدرن امروز، کمی به سادگی گذشته برگردند.

پولاروید یکی از برندهای قدیمی تولیدکننده دوربین در دنیاست که دوربین‌های آنالوگ این شرکت با قابلیت چاپ سریع عکس، یکی از دستگاه‌های نوستالژیک این کمپانی بودند. حال چند سالی می‌شود که این کمپانی تحت فعالیت مالک جدید خود دوباره بازگشته است تا ضمن الهام از دوربین‌های قدیمی خود، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید بتواند خاطرات گذشته را برای شما زنده کند.

دوربین آنالوگ Polaroid OneStep 2 و Polaroid OneStep 2 Viewfinder دو مدل از دوربین‌های پولاروید به سبک طراحی خاطره‌انگیز این کمپانی هستند که نمی‌توان مانند دوربین‌های دیجیتال انتظار امکانات عجیب و غریب داشت. ولی این دو دوربین در وظیفه‌ی اصلی خود یعنی عکاسی و چاپ سریع عکس، عملکرد خوب و راضی‌کننده‌ای دارند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و نوستالژیک
  • کیفیت ساخت خوب
  • امکان چاپ سریع
  • لنز و فلاش قدرتمند
  • شارژدهی خوب باتری

 

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتا بالا
  • قیمت بالای کاغذها
  • نبود امکانات پیشرفته
  • نداشتن قابلیت فیملبرداری
  • نبود فوکوس خودکار و دستی