نقد و بررسی پاور Green GP450A-UK PLUS: فراتر از یک پایین‌ رده

نقد و بررسی 26 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی پاور Green GP450A-UK PLUS: فراتر از یک پایین‌ رده

اگر برای سیستم خود دنبال یک پاور 450 واتی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد و از عهده‌ی نیازهای شما برآید، پاور Green GP450A-UK PLUS به دلایل مختلفی می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. با نقد و بررسی پاور Green GP450A-UK PLUS همراه ما باشید.

هر کدام از قطعات یکی سیستم کامپیوتری در نوع خود نقش مهمی ایفا می‌کند و نمی‌توان از نظر اهمیت میان آن ها تفاوتی قائل شد. اما گاهی برخی قطعات بیشتر به چشم می‌آیند. در حالی که کاربران در یک سیستم کامپیوتری بیشتر به پردازنده، رم، مادربرد، کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی توجه می‌کنند، اما حتی اگر بهترین و قوی‌ترین قطعات را خریداری کنید، بدون منبع تغذیه هیچ سیستمی روشن نمی‌شود!

همان طور که از نام منبع تغذیه یا پاور (Power Supply) برمی‌آید، وظیفه‌ی تامین انرژی کل سیستم برعهده‌ی این سخت‌افزار است. کمپانی‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید منبع تغذیه فعالیت می‌کنند. چند شرکت داخلی نیز پاورهای خود را وارد بازار می‌کنند که شرکت گرین (Green) بهترین و سرشناس‌ترین آن هاست. محصولات این کمپانی کیفیت بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی می‌توانند رقابت کنند.

تا چند سال پیش با توجه به میزان مصرف بالای قطعات کامپیوتری، برای سیستم‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، نیازمند منبع تغذیه با ظرفیت بالا بودید، اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه‌ی سخت‌افزار با مصرف انرژی پایین‌تر، می‌توانید از پاور با ظرفیت کمتر نیز استفاده کنید.

پاور Green GP450A-UK PLUS یکی از محصولات پایین رده‌ی گرین است که برای سیستم‌های متوسط می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد. این پاور یکی از نمونه‌های غیرماژولار است و با توجه به استقبال به مشخصات فنی خود ارزش خرید خوبی دارد.

اگر قصد خرید پاور Green GP450A-UK PLUS را دارید می‌توانید قیمت پاور Green GP450A-UK PLUS را با مشخصات و قیمت پاورهای دیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

محتویات جعبه پاور Green GP450A-UK PLUS

 

پاور گرین جی پی 450 اِی یو کِی پلاس

 

پاور Green GP450A-UK PLUS بسته‌بندی زیبا و جذابی دارد. گرین برای پاور GP450A-UK PLUS یک جعبه طلایی مشکی را در نظر گرفته است که نه‌تنها بر جذابیت‌های آن افزوده است، بلکه متناسب با رنگ‌بندی خود پاور طراحی شده و نشان می‌دهد این منبع تغذیه استاندارد 80 پلاس طلایی دارد. داخل جعبه علاوه بر پاور و کابل برق، بست کمربندی برای مدیریت کابل‌ها، برگه راهنما و چهار پیج قرار داده شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : کیفیت بالارده، قیمت میان رده!

در این بخش نکته‌ی خاص دیگری به چشم نمی‌خورد و روی جعبه نیز می‌توانید اطلاعاتی مربوط به پاور، استانداردهای مختلف، طول کابل‌ها و تعداد کانکتورها را پیدا کنید.

 

طراحی پاور Green GP450A-UK PLUS

 

طراحی پاور green gp450A-uk plus

 

در همان نگاه اول متوجه تفاوت رنگ‌بندی پاور GP450A-UK PLUS با دیگر پاورهای گرین می‌شوید. در بیشتر مدل‌ها شاهد ترکیب رنگی سیاه و نقره‌ای هستیم. رنگ‌‌بندی این منبع تغذیه نیز سیاه و طلایی در نظر گرفته شده است و توانسته استاندارد 80 پلاس طلایی را دریافت کند. براساس این استاندارد راندمان واقعی پاور بیش از 90 درصد خواهد بود.

در قسمت‌های مربوط به خروجی هوای فن، سوراخ‌های 6 ضلعی دیده می‌شود و مطابق انتظار کلید خاموش و روشن و محل اتصال کابل برق در پشت پاور در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه همه‌ی کابل‌های به برد اصلی متصل شده‌اند، متوجه می‌شویم که پاور Green GP450A-UK PLUS از نوع غیرماژولار است.

ابعاد این پاور 86 * 140 * 150 میلی‌متر است و به راحتی در کیس شما جا می‌گیرد.

 

مشخصات فنی پاور Green GP450A-UK PLUS

 

مشخصات پاور green gp450A-uk plus

 

محصولات گرین به ویژه پاورهای این شرکت همواره یک مشخصه‌ی بارز داشته‌اند؛ چرا که بهترین کیفیت و عملکرد را در ازای قیمتی پرداختی به شما ارائه می‌کنند. پاور گرین جی پی 450 اِی یو کِی پلاس نیز همین شرایط را دارد.

با اینکه با یک منبع تغذیه میان‌رده روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم برای سیستم‌های حرفه‌ای از آن استفاده کنیم، ولی برای یک سیستم کامپیوتری میان‌رده و نیمه‌ای حرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها است. پاور Green GP450A-UK PLUS کاملا عملکرد خوبی را نسبت به قیمت خود به شما نشان می‌دهد و دمای کاری آن نیز با توجه به فن 120 میلی‌متری با هسته بلبرینگی و سیستم پیشرفته کنترل‌کننده‌ی هوشمند دور فن A-STN در نظر گرفته شده در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه این فن صدای بسیار کمی دارد و جزو کم‌صداترین پاورهای بازار شناخته می‌شود.

گرین اعلام کرده است اگر این منبع تغذیه همیشه با دمای 25 درجه سانتی‌گراد کار کند، حدود 100 هزار ساعت طول عمر دارد. در پاور Green GP450A-UK PLUS برای محافظت از افزایش توان، محافظت از افزایش ولتاژ، محافظت از کاهش ولتاژ، محافظت از اتصال کوتاه و محافظت از افزایش شدت جریان به ترتیب از مدارهای محافظتی OPP، OVP، UVP، SCP و OCP استفاده شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV2

محدوده ولتاژ ورودی این پاور 200 تا 240 ولت، محدوده فرکانس ورودی 50 تا هرتز، جریان 3.3 ولت 20 و جریان 5+ ولت آن نیز 20 آمپر است. به کمک استاندارد ERP Lot-6 باعث می‌شود تا توان مصرف پاور در حالت استندبای کمتر ای 0.5 وات باشد.

پاورهای طلایی سری UK ویژگی‌های جذابی دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن ها اشاره می‌کنیم:

  • معمولا مصرف انرژی سیستم‌های کامپیوتری بالاست. اما با توجه به معرفی سخت‌افزار کم‌مصرف و پاورهای قدرتمندی چون Green GP450A-UK PLUS که راندمان بالای 90 درصد و ضریب توان بیشتر از 0.95 دارد، این دغدغه برطرف شده است.
  • استفاده از خازن‌های جامد ژاپنی که باعث افزایش کیفیت ولتاژ خروجی و طول عمر پاور می‌شود.
  • بهره‌گیری از خازن‌های الکترولیت ژاپنی Nippon Chemi-Con
  • استفاده از خازن‌هایی که امکان کار کردن در دمای 105 درجه را نیز دارند.

 

کانکتورها

 

کانکتور پاور green gp450a-uk plus

 

پاور Green GP580A-EDU PLUS از یک کانکتور 4+20 مادربرد، یک کانکتور 4+4، یک کانکتور 6+2 کارت گرافیک، چهار کانکتور 15 پین ساتا، سه کانکتور 4 پین Molex و یک کانکتور 4 پین فلاپی بهره می‌برد.

شرکت گرین، طول کابل‌های پاور خود را کاملا مناسب در نظر گرفته است تا کاربران از نظر تعداد کانکتورها و طول کابل دچار مشکل نشوند.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آن‌ها نیاز داریم. از آنجایی که هر سیستم کامپیوتری به یک منبع تغذیه نیاز دارد، در نتیجه در انتخاب پاور مناسب باید دقت کنید.

گرین، یکی از شرکت‌های ایرانی مطرح در زمینه‌ی تولید انواع پاور است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند. پاور‌های این شرکت تیم با توجه به سبک طراحی و ظاهری و مشخصات فنی خود، بسته به میزان بودجه خریداران، می‌توانند نیاز طیف وسیعی از کاربران را برآورده کنند.

اگر جزو کاربرانی هستید که به دنبال یک سیستم متوسط می‌گردید و نیاز به پردازش‌های سنگین ندارید، پاور Green GP450A-UK PLUS با توجه به مشخصات فنی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

این منبع تغذیه به خوبی می‌تواند از عهده‌ی یک سیستم نیمه‌حرفه‌ای برای کارهایی چون طراحی گرافیک، ویرایش فیلم و عکس و وب‌گردی برآید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و طول عمر مناسب
  • فن 120 میلی‌متری کم‌صدا
  • قیمت مناسب
  • استاندارد 80 پلاس طلایی
  • عملکرد بسیار خوب

 

نقاط ضعف

  • ماژولار نبودن