محصولات مرتبط
نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X21: دنیایی از امکانات در ابعاد کوچک

نقد و بررسی 05 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X21: دنیایی از امکانات در ابعاد کوچک

کوادکوپترها در طی چند سال اخیر به خوبی توانسته‌اند در میان کابران جایگاه مناسب خود را ایجاد کنند. عرضه کوادکوپترهای حرفه‌ای که دارای دوربین‌های پیشرفته بودند باعث شد سبک جدیدی در عکاسی و فیلم برداری شروع شود، اما پایان راه کوادکوپترها نبود. با افزایش استقبال کاربران به این گجت‌ها تولید کنندگانی نیز با هدف عرضه پهپادهایی مقرون به‌صرفه برای سرگرمی وارد این بازار پر مخاطب شدند. سایما (Syma) یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان کوادکوپتر است که به واسطه قیمت پایین و کیفیت مناسب محصولاتش شناخته می‌شود. با ما در نقد و بررسی کوادکوپتر syma x21 همراه باشید.

 

طراحی سایما X21

کوادکوپتر نانو سایما X21 یک محصول کوچک است و دارای ابعاد 13.5 سانتی‌متر طول، 13.5 سانتی‌متر عرض و 3.1 سانتی‌متر ارتفاع می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید سایما X21 را در انواع کیف جابه‌جا کنید و نیازی به وجود بازوهای تاشو هم نداشته باشید. طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که باد کمترین تاثیر را بر روی آن داشته باشد، اما به دلیل وزن کم این کوادکوپتر (Quadcopter) توصیه می‌کنیم در شرایط نامناسب از آن استفاده نکنید.

بدنه Syma X21 Quadcopter از پلاستیک با کیفیت مناسبی ساخته ‌شده است که تحمل بالایی در برابر ضربات احتمالی خواهد داشت. تیغه‌ها حساس‌ترین قسمت پهپاد هستند و اولین نقاط برخورد محسوب می‌شوند. سایما برای محافظت از این قسمت‌ها از نوعی پلاستیک با انعطاف‌پذیری مناسب استفاده نموده است که می‌توانند ضربات را تا حد زیادی مهار کنند. جنس خود تیغه‌ها نیز به‌گونه‌ای است که می‌توانید برای مدت طولانی از پهپاد خود استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی سایما X21

 

در فرودهای سخت لازم است پایه‌ها مقاومت خوبی از خود نشان‌دهند و سایما ایکس 21 در این زمینه نیز عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد. همچنین در زیر بدنه چراغ‌هایی تعبیه شده‌اند که علاوه بر زیبایی محصول به دید بهتر در شب نیز کمک خواهند کرد. در مجموع می‌توان به عنوان یک کوادکوپتر سرگرمی محور با قیمت مقرون به‌صرفه، به کیفیت ساخت و طراحی سایما X21 نمره خوبی داد و آن را محصولی ارزشمند دانست.

 

عملکرد سایما X21

سایما ایکس 21 را می‌توان دنیایی از امکانات در ابعاد کوچک تصور کرد. قیمت پهپاد سایما X21 نباید باعث ایجاد این تصور در شما شود که با یک کوادکوپتر ساده طرف هستید، بلکه این محصول سایما به خوبی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

طبق اعلام سایما در X21 از هسته‌پردازشی جدیدی استفاده شده است که باعث بهبود و پایداری عملکرد این کوادکوپتر شده است. یکی از امکانات این پهپاد این است که سایما X21 می‌تواند با رها نمودن کنترلر توسط کاربر به صورت ثابت به پرواز خود ادامه دهد. این ویژگی که با بهره‌گیری از ژیروسکوپ 6 جهته این محصول ممکن شده است در کمتر کوادکوپتر در این رده قیمتی وجود دارد.

قابلیت بعدی این محصول هدلس مود است که به نوعی امضای سایما در محصولات خود محسوب می‌شود. این قابلیت که امکان غیرفعال سازی نیز دارد به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به در نظر گرفتن جهت پهپاد به کنترل آن بپردازید. حالتی را تصور کنید که کوادکوپتر شما در حال پرواز است و قسمت سر (head) آن رو به‌ روی شما است. در این حالت آگر مود هدلس غیر فعال باشد، با فشردن کلید جهت‌نما به سمت چپ پهپاد به سمت راست شما حرکت خواهد کرد. اما با فعال بودن هدلس، با فشردن کلید جهت‌نما به همان سمت پهپاد نیز به سمت چپ حرکت خواهد کرد. این قابلیت به کنترل راحت‌تر سایما X21 کمک بسیاری می‌کند به طوری که حتی اگر تجربه کار با کوادکوپترها را نداشته باشید هم به راحتی می‌توانید این محصول را کنترل کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هگزاکوپتر ام جی ایکس X600 : هگزاکوپتر مقرون به‌صرفه

لحظات شروع پرواز و فرود آوردن کوادکوپتر را می‌توان سخت‌ترین بخش کنترل آن‌ها دانست. سایما برای این حالت نیز راهکار ساده‌ای ارائه کرده است و شما می‌توانید با فشردن تنها یک کلید، سایما ایکس 21 را به پرواز درآورده و یا فرود ساده‌ای داشته باشید.

 

نقد و بررسی سایما X21

 

انجام حرکات نمایشی نیز یکی از ویژگی‌های مثبت کوادکوپترها محسوب می‌شود. در سایما ایکس 21 نیز شما امکان چرخش 360 درجه را خواهید داشت که به هر چهار سمت قابل انجام است.

دو قابلیت امنیتی نیز برای سایما X21 در نظر گرفته شده است. قابلیت اول در زمانی که شارژ باتری پهپاد کم باشد به صورت چراغ چشمک‌زن شما را مطلع خواهد کرد تا هرچه سریع‌تر اقدام به فرود پهپاد نمایید. در این حالت اگر شارژ باتری به محدوده بحرانی برسد، کوادکوپتر به صورت خودکار فرود خواهد آمد.

قابلیت دوم در زمان برخورد فعال خواهد شد. زمانی که برخوردی با مانع صورت گیرد و ضربه به تیغه‌ها وارد شود، موتورها به صورت خودکار خاموش خواهند شد تا از صدمه بیشتر جلوگیری شود.

کنترلر سایما X21 نیز شما راضی خواهد کرد. افراد چپ دست نیز می‌توانند برای استفاده راحت‌تر خود این کنترلر را تنظیم کنند. برد این کنترلر محدوده 150 متری اعلام شده است که در صورت وجود موانع این مسافت کاهش می‌یابد.

 

مشخصات سایما X21

 

باتری سایما X21

معمولا به‌دلیل کاهش وزن کوادکوپترها حتی در محصولات رده بالا نیز از باتری‌هایی با ظرفیت پایین استفاده می‌شود. سایما ایکس 21 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با باتری لیتیوم پلیمری 380 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است. این باتری به شما امکان هشت دقیقه پرواز را خواهد داد که زمان مناسبی برای محصولی در این رده قیمتی محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی پهپاد فانتوم 4 پرو (Phantom 4 pro)

مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری اندکی بیش از یک ساعت است که هر چند در دنیای تلفن‌های همراه زمان زیادی برای این ظرفیت تلقی می‌شود اما برای یک کوادکوپتر زمان مناسبی ارزیابی می‌شود و شما می‌توانید در طول روز بارها اقدام به شارژ آن نموده و از کوادکوپتر خود استفاده نمایید.

 

جمع‌بندی

سایما X21 را می‌توان یک وسیله سرگرمی برای طیف وسیعی از بازه سنی دانست. این محصول برای سنین بالای 8 سال مناسب است و می‌تواند تجربه بسیار خوبی از پرواز کوادکوپتر را به شما ارائه کند. قیمت کوادکوپتر سایما X21 در مقایسه با قابلیت‌های آن بسیار مناسب است و می‌توان آن را یکی از بهترین کوادکوپترهای سرگرمی در این رده قیمتی بازار دانست.

 

نقد و بررسی سایما X21

 

اگر قصد خرید کوادکوپتر ارزان قیمت و بدون دوربین را برای خود یا فرزندانتان دارید پیشنهاد ما به شما سایما ایکس 21 است. کیفیت ساخت مناسب، قابلیت‌های کاربردی و کنترلر آن از ویژگی‌های مثبت سایما X21 است.

 

مزایا

  • قابلیت هدلس
  • کیفیت ساخت مناسب
  • قیمت مقرون به‌صرفه

 

معایب

  • نبود دوربین