Instax mini Hello kitty : به کیتی فوجی‌فیلم سلام کنید!

نقد و بررسی 11 مهر 1397 علی مظفری

Instax mini Hello kitty : به کیتی فوجی‌فیلم سلام کنید!

دوربین‌های پولاروید، نوع خاصی از دوربین‌های قدیمی هستند که تصاویر ثبت شده را بلافاصله پس از گرفته شدن بر روی کاغذ‌های مخصوصی چاپ می‌کردند. با عرضه دوربین‌های دیجیتال امروزی و حرکت دنیای عکاسی به سمت دیجیتالی شدن، این دوربین‌ها کم کم از عرصه‌های مختلف عکاسی خارج شدند و دوربین‌های دیجیتالی جایگزین آن‌ها شدند. اما پس از مدت ها، شرکت‌های سازنده دوربین‌های عکاسی به فکر افتادند تا جان دوباره ای به این دوربین‌های جذاب بدهند. یکی از شرکت‌های بسیار فعال در زمینه تجهیزات دیجیتال، یعنی شرکت فوجی فیلم (fujifilm)، تعدادی از این دوربین‌ها را ساخته و به بازار عرضه کرده است. فوجی‌فیلم یک شرکت چند ملیتی عکاسی ژاپنی بوده که در توکیو تأسیس شد و نام کامل آن Fujifilm Fujifuirumu Kabushiki-kaisha است. فوجی‌فیلم بیشتر در زمینه‌های مختلفی نظیر توسعه، تولید، فروش و خدمات فیلم‌های رنگی و دوربین‌های دیجیتال و وسایل ظهور عکس فعالیت دارد. این دوربین‌های جدید نیز همانند نسل‌های گذشته خود قادر هستند که تصاویر را پس از ثبت بر روی کاغذ‌های مخصوصی چاپ می‌کنند. یکی از این مدل ها، دوربین فانتزی Instax mini Hello kitty نام دارد. دوربین Instax mini Hello kitty، به این صورتی عمل می‌کند که شما ابتدا کاتریجی حاوی کاغذ‌های مخصوص این دوربین را در آن قرار می‌دهید . سپس با ثبت عکس، یکی از این کاغذ‌ها از شیار دوربین خارج می‌شود و در معرض نور، کم کم تصویر ثبت شده ظاهر می‌شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم دوربین زیبای Instax mini Hello kitty را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم و شما را با ابعاد مختلف آن آشنا کنیم. اگر قصد خرید این محصول کاربردی را دارید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini Hello kitty

 

تصویر برداری Instax mini Hello kitty

عکس‌ها در ابعاد 4 در 6 سانتی‌متر می‌باشند. همچنین به کمک آینه موجود در آن می‌توان عکس‌های پرتره عالی گرفت. روشنایی به طور خودکار توسط این دوربین‌ تنظیم می‌شود. عکس‌های ثبت شده دارای کیفیت بالایی بوده و با وجود فلاش هوشمند، عکاسی با زمینه روشن نیز امکان‌پذیر است. در این دوربین می‌توان بر روی سوژه مورد نظر به وسیله عدسی کلوز‌آپ جمع ‌شونده آن از فاصله 35 سانتی‌متری فوکوس نمود. 

این مدل می‌تواند تا 10 فیلم را در خود نگه دارد. برای جای‌گذاری فیلم باید پوشش پشت دوربین را باز کرده و فیلم را در آن قرار داد. مانند سایر دوربین‌های این سری، این دوربین هم قابلیت چاپ عکس رنگی به صورت سریع را دارد و البته یادداشت پیغام در زیر تصاویر چاپ شده نیز امکان‌پذیر است. برای این دوربین فیلم Instax Mini مناسب می‌باشد.

 

دوربین  چاپ سریع  Instax mini Hello kitty

معرفی

از جمله دوربین‌های چاپ سریع یا همان پولاروید قدیم، دوربین عکاسی mini Hello Kitty است که محصول شرکت فوجی می‌باشد. می‌توان لحظات خود را با استفاده از mini Hello Kitty ثبت نمود. همانطور که گفته شد، عملکرد این دوربین به این شکل است که به محض گرفتن عکس، آن عکس از شیار کنار دوربین خارج می‌شود. در واقع عملکرد دوربین به این شکل است که درون آن کارتریجی که شامل تعدادی فیلم مخصوص است، قرار گرفته؛ بعد از ثبت عکس، همان فیلم از شیار کناری بیرون آمده و پس از چند دقیقه واقع شدن در معرض نور، عکس کم کم ظاهر می‌گردد.

 

دوربین فوجی فیلم  Instax mini Hello kitty

بدنه

بدنه این دوربین از پلاستیک مقاوم ساخته شده و دارای وزن 395 گرم و ابعاد 169*145*69 میلی‌متر می‌باشد. بدنه طوری طراحی شده که دوربین به راحتی در دست قرار بگیرد و تا ساعت‌ها بتوان بدون احساس خستگی عکاسی نمود، این امر لذت عکاسی را چند برابر خواهد کرد. چشمی در سمت راست دوربین و جای فیلم دوربین پشت دوربین در قسمت وسط واقع شده است. برای عکاسی سلفی در کنار لنز آیینه کوچکی قرار دارد. با فشار دادن یک دکمه چسبیده به لنز، دوربین روشن می‌شود. محل قرار گرفتن دکمه شاتر در سمت دیگر لنز زیر فلاش است.

 

طراحی ظاهری دوربین  Instax mini Hello kitty فوجی فیلم

چشمی و فلاش

در سمت راست این دوربین چشمی آن واقع شده است. عملکرد فلاش این دوربین به صورت خودکار و هوشمند می‌باشد. همچنین روشنایی آن به طور خودکار تنظیم می‌شود. عکس‌های ثبت شده دارای کیفیت بالایی بوده و امکان عکاسی با زمینه روشن به خاطر به کارگیری فلاش هوشمند فراهم شده است. به این منظور دکمه چرخان روی عدسی باید در حالت High-Key قرار داده شود.

 

مشخصات فنی دوربین Instax mini Hello kitty فوجی فیلم

لنز

هنگامی که دوربین روشن می‌شود، لنز به سمت جلو بیرون می‌آید. فاصله کانونی آن 60 میلی‌متر است. این دوربین مودهای مختلفی دارد که تنظیم آن به‌ راحتی صورت می‌گیرد.

  • عکس خانه برای عکاسی در فضای بسته مثل داخل خانه می‌باشد.
  • عکس ابر در فضای بیرون هنگام ابری بودن هوا مناسب است.
  • عکس خورشید با خط‌های کم، زمانی کاربرد دارد که نور خورشید کم باشد.
  • عکس خورشید با خط‌های زیاد برای زمانی مناسب است که نور خورشید زیاد باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung ST150F: ارزان و کاربردی

دوربین بیشترین نور را در حالت Hi-key به‌ عکس می‌دهد. می‌توان سوژه موردنظر را توسط عدسی کلوزآپ جمع شونده آن، از فاصله 35 سانتی‌متری فوکوس نمود.

شاتر دارای حداکثر سرعت 1/60 ثانیه می‌باشد که به وسیله آن عکاسی سریع از سوژه ممکن می‌شود، حداقل حساسیت آن‌هم 100 است.

 

تنظیمات لنز دوربین Instax mini Hello kitty فوجی فیلم

باتری

جای باتری‌ها در گوشه سمت راست پشت دوربین واقع شده است. در این دوربین از دو باتری قلمی از نوع قلمی آلکالاین سایز AA (قابلیت استفاده از باتری قابل شارژ) استفاده می‌شود.

لذت عکاسی با Instax mini Hello kitty

گرچه امروزه دوربین‌های دیجیتال برای دوربین‌های آنالوگ فیلمی فرصتی باقی نگذاشته‌اند، نوع محدودی مانند دوربین‌های با چاپ سریع باز هم وجود دارند. هر چند پولاروید که سازنده اصلی و مبتکر این دوربین‌هاست هم مدتی است به ساخت نوع دیجیتالی این دوربین‌ها پرداخته و به نظر می‌رسد در این میدان هم فناوری‌های دیجیتالی پیروز هستند، دوربین‌های سری Instax فوجی‌فیلم به دلیل داشتن قیمت مناسب و فراوانی در نوع و فیلم‌های مصرفی، فروش قابل قبولی دارند. عکاسی با دوربینی که نتیجه کار را در محل و همان لحظه چاپ می‌کند، به قدری لذت‌بخش است که تقریباً اکثر افرادی که با آن آشنا هستند، عکاسی با این دوربین را حداقل در ذهن خود تصور می‌کنند و با توجه به قیمت مناسبی که دارند بسیاری اقدام به خرید این دوربین‌ها می‌نمایند. عده‌ای هم به دلیل حس نوستالژیک دوربین‌های قدیمی که از فناوری چاپ سریع استفاده می‌کردند، نمی‌توانند در مقابل خرید آن مقاومت نشان دهند.

معایب و مزایا

از معایب این دوربین این است که فیلم‌ها فقط به صورت رنگی موجودند؛ زیرا افراد بسیاری به عکاسی سیاه ‌وسفید علاقه‌مند هستند. این دوربین‌ها بلافاصله بعد از گرفتن عکس، آن را چاپ می‌کنند و امکان ویرایش و به کار بردن افکت‌های مختلف در آن‌ها وجود ندارد. هیچوقت عکاسی با دوربین‌های فوری ارزان نبوده و در این مدل هم این مورد وجود دارد. هزینه فیلم دوربین‌های سریع برای افراد بسیاری مانع بزرگی جهت خرید محسوب می‌شود. در صورت ارزان شدن قیمت فیلم‌های این دوربین‌ها، شرایط بسیار ایده آل‌تر خواهد شد، اما ارزان شدن فیلم دوربین‌های فوری به دلیل روند کنونی صنعت دوربین ممکن نیست.

از نقاط قوت این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظهور فوری عکس
  • امکان یادداشت در پایین عکس چاپ شده
  • ظاهر دوست‌داشتنی
  • حالت‌های مختلف عکاسی
  • قیمت مناسب

عملکرد این دوربین مانند سایر دوربین‌های فوری بسیار آسان است. بدون شک در استفاده از این دوربین از کودکان 7 ساله تا سالمندان 70 ساله هیچ مشکلی نخواهند داشت.

نتیجه‌گیری

مانند همه دوربین‌های عکس سریع، Instax mini Hello Kitty نیز برای جشن‌ها و میهمانی‌ها ایده‌آل می‌باشد. شکل و رنگ این دوربین بیشتر برای کودکان مناسب است. با اینکه عکس‌های این دوربین‌ها هیچوقت مانند عکس‌های دوربین دیجیتال گوشی‌های همراه هوشمند نخواهند بود اما در خود حال و هوای خاص و احساسات زیادی دارند. همچنین می‌توان عکس‌های چاپ‌ شده را در دست گرفت. با فشار دادن دکمه، دوربین عکس می‌گیرد. این دوربین مانند نسخه واقعی اینستاگرام است. ویژگی دیگر دوربین‌های فوری این است که می‌توان عکس‌های گرفته شده را به جای قرار دادن در شبکه‌های اجتماعی به دوستان، آشنایان و عزیزان هدیه داد.