نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

یکی از گوشی های پرفروش شیائومی که واقعا ویژگی های سخت افزاری خوب آن با در نظر گرفتن قیمت مناسبش جای تامل دارد، گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است. اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت و مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستید، این اسمارتفون می‌تواند برایتان گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های شرکت شیائومی علیرغم ارائه مشخصات فنی و سخت افزاری عالی قیمت بسیار مناسبی دارند و همین امر سبب شده که این شرکت چینی بتواند جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل برای خود دست و پا کند! شیائومی هم اکنون در بازارهای بین‌المللی هم فعال شده و گوشی های با کیفیتش را با قیمت های رقابتی عرضه می‌کند. یکی از گوشی های فوق‌العاده خوب این شرکت، گوشی می سی دی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است که برخی ویژگی های خاص آن از قبیل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بسیار جالب توجه هستند. این گوشی همچنین از یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro بپردازیم.

قیمت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که دستگاه ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و همین امر می‌تواند خیلی از افراد را برای خرید این اسمارتفون ترغیب کند. نسخه پایه این گوشی با قیمتی در حدود 400 دلار روانه بازار شده، حال آنکه دستگاه مشخصات فنی در حد یک پرچمدار اندرویدی را ارائه می‌کند و واقعا از این نظر کم و کسری چندانی ندارد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro خواهیم پرداخت و تجربه یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی مربوط به ظاهر فوق‌العاده جذاب، شیک و پریمیوم آن می‌شود که حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا و درجه یک را کاملا به کاربر منتقل می‌کند. وقتی Xiaomi Mi CC9 Pro را در دست بگیرید واقعا حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و این می‌تواند از مهمترین مزیت های خرید این گوشی و استفاده از آن به شمار آید. گوشی اندازه نسبتا بزرگی دارد و بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری است و ضخیم هم به نظر می‌آید. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد و چندان سبک نیست. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که هم پنل جلو و هم قاب پشت گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارند اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان هم که شده یک لایه گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت را در این گوشی مورد استفاده قرار دهید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (UXB Type C) هم از دیگر ویژگی های این اسمارتفون به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما جای این ویژگی در آن خالیست!

اما مسئله‌ای واقعا جای بحث بیشتر دارد مربوط به ظاهر و سبک طراحی گوشی می‌شود. گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب و خوش رخ است. صفحه نمایش بزرگ آن واقعا حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه ناچ (Notch) کوچکی ضمیمه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. نکته بعدی مربوط به خمیدگی دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی گوشی می‌شود که حالتی زیباتر را برای آن به ارمغان آورده‌اند و البته برخی افراد خیلی با این سبک طراحی نمایشگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9

از دیگر نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. اسکنر گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو در قلب نمایشگر آن تعبیه شده است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش یا همان ال سی دی موبایل می‌تواند تایید هویت و اسکن انگشت را انجام دهد. در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر آن وضعیت کاملا قابل قبول و مطلوبی دارد و شما در شرایط مختلف می‌توانید به سادگی با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین ال سی دی موبایلتان از قفل نمایشگر عبور کنید یا تایید هویت را انجام دهید. اما سبک طراحی قاب پشت گوشی چطور است؟ وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید دو موضوع توجهتان را جلب خواهد کرد! اولین موضوع مربوط به براق بودن قاب پشت گوشی و شیشه‌ای بودن آن می‌شود که بر جذابیت های دستگاه افزوده‌ است و مسئله دومین مربوط به لنز های دوربین اصلی گوشی خواهد بود!

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Mi CC9 Pro پنج لنز دوربین مختلف دیده می‌شود و چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم در کنار آن ها وجود دارد. این مسئله وقتی برای اولین بار به قاب پشت گوشی نگاه کنید به شدت جلب توجه خواهد کرد. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اینطور نتیجه گرفت که گوشی از ظاهر و سبک طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد و وقتی آن را در دست می‌گیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود که با حس در دست گرفتن یک گوشی پرچمدار برابری می‌کند. کیفیت ساخت دستگاه هم مطلوب است اما جای خالی ضد آب بودن در دستگاه حس می‌شود. در مجموع این گوشی نمره کاملا قابل قبولی از این بخش نقد و بررسی ما دریافت می‌کند و بدون تردید ظاهر زیبا، سبک طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب از ویژگی های مثبت آن هستند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : صفحه نمایش

 شیائومی سعی کرده یک پنل نمایشگر بزرگ را در گوشی می سی سی 9 پرو بکار ببرد و تا جای ممکن حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک تر کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.47 اینچی دارد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کرده بودیم، حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمنا در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن در یک ناچ کوچک دیده می‌شود و قسمت زیرین پنل نمایشگر هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند.

نسبت 19.5 به 9 در نمایشگر گوشی بکار رفته و بدین ترتیب صفحه نمایش دستگاه نسبتا بلند به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی ها جالب صفحه نمایش گوشی مربوط به لبه های خمیده آن می‌شود که اصطلاحا حالتی اج مانند (Edge) را در دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی دستگاه ایجاد کرده‌اند. این سبک طراحی شاید از دید برخی افراد جالب نباشد و مورد نقد قرار گیرد اما به عقیده ما منجر به افزایش جذابیت های دستگاه، خاص تر به نظر رسیدن آن و همچنین خوش دست تر شدن محصول شده است. نکته بعدی که باید در این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro به آن اشاره کنیم مربوط به لایه محافظ و شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده روی پنل ال سی دی گوشی می‌شود که مقاومت آن را در برابر تماس با اشیای نوک تیز چند برابر می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

با این حال توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی Mi CC9 Pro یک لایه گلس محافظ نصب کنید. ضمنا صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از قابلیت HDR10 و "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما سوال اصلی این است که کیفیت نمایشگر گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو مشخص شد نمایشگر گوشی از وضوح، شارپنس و کنتراست مطلوبی برخوردار است و بدین سبب مشاهده تصویر روی صفحه بزرگ گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اگرچه باید اعتراف کرد که اغلب پرچمداران سامسونگ از این نظر نسبت به گوشی Mi CC9 Pro وضعیت بهتری دارند، اما فراموش نکنید که آن گوشی ها پرچمدار هستند و می  سی سی 9 پرو یک گوشی مقرون به صرفه است!

با این حال تماشای فیلم و سریال یا وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب با گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو و صفحه نمایش بزرگ آن بسیار لذت بخش است و دستگاه از این نظر کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که پنل نمایشگر دستگاه از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم وضعیت خوبی دارد و شما می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. پس در مجموع صفحه نمایش این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید می‌تواند در رده قیمتی خودش از بهترین های بازار باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شیائومی گوشی های خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و گوشی Mi CC9 Pro هم از این قاعده مستثنا نیست! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار آن راه اندازی می‌شود تا ظاهری شخصی سازی شده را برای کاربر به ارمغان آورد. ضمنا بدون شک آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر خواهد شد. اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون تا چه حد می‌تواند کاربردی، بهینه و کارآمد باشد؟از نظر بهینه بودن نمی‌توان رابط MIUI را به عنوان یک رابط خیلی بهینه در نظر گرفت، اما با این حال ما آن را به رابط کاربری گوشی های هوآوی ترجیح می‌دهیم. رابط MIUI تقریبا ثبات خوبی دارد و در کمتر مواقعی دچار کرش، لگ و تاخیر می‌شود.

قابلیت های زیادی در این رابط ارائه شده‌اند و شیائومی سعی کرده تقریبا برای هر ویژگی یک گزینه در رابط گوشی ارائه کند! این مسئله سبب گشته تا منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر آید و در اغلب مواقع کاربر نتواند مسیر درست را برای پیدا کردن گزینه مورد نظرش از طریق منوی تنظیمات طی کند. البته نگران نباشید چون امکان جستجوی در منوی تنظیمات و دستیابی سریع به تمام آپشن های این بخش وجود دارد. یکی از ویژگی های کاربردی و جالبی که توسط رابط گوشی می سی سی 9 پرو پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان دوآل کردن اپلیکیشن ها (Dual Apps) می‌شود! در رابط کاربری این گوشی گزینه پیش فرضی برای نصب دو نسخه از هر برنامه در گوشی ارائه شده که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

ما در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اپلیکیشن های پرطرفداری مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی آن نصب کردیم و مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای این اپلیکیشن بر می‌آید و واقعا در حین اجرای آن ها با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. از سمت دیگر انجام کارهایی مثل وبگردی، پخش کلیپ ویدیویی، ارسال و دریافت پیامک و غیره هم با سرعت کاملا مطلوبی در گوشی انجام می‌گیرد. بنابراین در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و سلیسی بهره می‌برد و بدون تردید شما بعد از چند مدت استفاده از گوشی کاملا با بستر نرم افزاری آن و رابط کاربری MIUI ارتباط برقرار خواهید کرد. ضمنا شیائومی طی چند سال اخیر نشان داده که پشتیبانی نرم افزاری خوبی هم از اسمارتفون هایش به عمل می‌آورد، بنابراین اگر به انتشار به موقع آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، گوشی Mi CC9 Pro می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب و خرید گوشی جدید به آن توجه کرد مربوط به قدرت عملکرد دستگاه و پتانسیل سخت افزاری آن می‌شود. خوشبختانه با توجه به ویژگی هایی که روی کاغذ به گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اختصاص داده شده، انتظار داریم که دستگاه قدرت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در قلب این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 730G استفاده به عمل آمده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد گه شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، البته با ظرفیتی که حافظه گوشی در حالت پیش فرض ارائه نکرده، احتمال نیاز پیدا کردن به حافظه جانبی و مواجه شدن با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات خیلی کم است، مگر اینکه شما خیلی اهل ضبط عکس و ویدیو با دوربین گوشی باشید! بنابراین حداقل با توجه به ویژگی های روی کاغذ انتظار داریم گوشی می سی سی 9 پرو قدرت عملکرد خوبی داشته باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

برای اینکه بررسی شیائومی Mi CC9 Pro در این زمینه دقیق تر انجام شود ما ابتدا بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کرده و سپس از آن خارج شدیم و به ترتیب 10 اپلیکیشن و بازی از پیش تعیین شده را در دستگاه اجرا کردیم و سرعت لود، اجرا و جهش مابین آن ها را از بخش "Recent Apps" مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که اولا بازی مثل پابجی موبایل به راحتی در آن اجرا می‌شود و کوچک ترین لگ و تاخیری را به همراه نخواهد داشت و فقط اجرای طولانی مدت آن می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه دستگاه و افزایش شدید میزان مصرف شارژ باتری شود. ثانیا گوشی به لطف بهره‌مندی از رم با ظرفیت مناسب به خوبی از پس اجرای سایر برنامه ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بر می‌آید.

لازم به ذکر است که ما در بررسی گوشی می سی سی 9 پرو از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اینطور نتیجه گرفت که گوشی نام برده شده از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و در رده قیمتی خودش می‌تواند از این نظر جزو یکی از بهترین گوشی های بازار باشد. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام بدون مشکل کارهای روزمره قادر خواهید بود که سنگین ترین گیم های اندرویدی را هم اجرا کنید، اما طبیعتا اجرای طولانی مدت این نوع بازی ها می‌تواند منجر به افت شدید کیفیت شارژدهی باتری گوشی و همچنین داغ شدن بدنه آن شوند که در دراز مدت منجر به کاهش عملکرد مفید باتری می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : دوربین اصلی و سلفی

 تقریبا اصلی ترین ویژگی بارز گوشی Xiaomi CC9 Pro مربوط به دوربین آن می‌شود! یک لنز 108 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین اصلی این گوشی بکار رفته که سطح انتظارات را بالا می‌برد! در مجموع دوربین اصلی گوشی نام برده شده از 5 لنز مختلف تشکیل شده است که به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوش پشتیبانی می‌شوند که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 3 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در عمل چطور است؟ در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور خوب عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! به جرئت می‌گوییم که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی این اسمارتفون در محیط های این چنینی فوق‌العاده است و کیفیتی در حد کیفیت بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی های پرچمدار فعلی بازار را ارائه می‌کند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره و ماکرو هم در اینگونه موقعیت ها به شکل کاملا عالی و مطلوبی انجام می‌شود. اما زمانی که نور محیط کم باشد و در فضای تاریک تر و بسته‌ای به سر ببرید، دوربین اصلی گوشی دیگر مثل قبل فوق‌العاده نخواهد بود و این بار عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

عکس هایی که در محیط های کم نور و بسته با دوربین اصلی گوشی ضبط شوند عموما جزئیات خوبی دارند و طبیعی یا اصطلاحا نچرال (Natural) به نظر می‌رسند اما تفکیک پذیری رنگ ها در آن ها می‌توانست بهتر باشد و گاها ممکن است نویزهایی هم در این تصاویر دیده شود. با این حال این مسئله چیزی از ارزش های دوربین اصلی گوشی کم نمی‌کند، چون افت کیفیت عکسبرداری در محیط های تاریک امری بوده که در تمام گوشی های موبایل و حتی دوربین های حرفه‌ای هم شاهد وقوع آن هستیم. در حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند و طبیعتا حجم بالایی را هم ارائه خواهند کرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی گوشی هم وضعیت مطلوبی دارد و دقیقا مثل دوربین اصلی گوشی است. یعنی در محیط های با نور خوب و باز می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی عکس های عالی ضبط کنید اما در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی با افت نسبی رو به رو می‌شود. ضبط اینکه دوربین سلفی گوشی در ضبط عکس های پرتره هم عملکرد دقیق و خوبی دارد. در مجموع به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Xiaomi Mi CC9 Pro است و به ویژه دوربین اصلی این اسمارتفون می‌تواند در محیط ها با نور مناسب بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : باتری و شارژدهی

 آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro را به باتری آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار داریم که این باتری بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز گوشی بر آید. خوشبختانه در بررسی می سی سی 9 پرو هم شاهد همین وضعیت بودیم اما با این تفاوت که مشخص شد نوع استفاده کاربر از گوشی و شدت کاری که از آن می‌کشد به شکل قابل ملاحظه‌ای روی میزان مصرف شارژ باتری تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر یک کاربر معمولی را به عنوان معیار بررسی قرار دهید، ممکن است یک مرتبه شارژ باتری گوشی Mi CC9 Pro تا 1.5 روز برای وی دوام بیاورد اما اگر کاربری با سطح استفاده بیشتر و به ویژه علاقمند به اجرای گیم از گوشی استفاده کند، شارژ آن شاید کمتر از 1 روز دوام داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون کالیبره کردن باتری موبایل | راهنمای جامع کالیبره کردن انواع گوشی اندروید و آیفون

اما در حالت کلی و با در نظر گرفتن شرایط نرمال می‌توان قدرت شارژدهی باتری گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو را حدود 1 الی 1.5 روز در نظر گرفت. اما این باتری 5260 میلی آمپر ساعت برای شارژ مجدد به چه میزان زمان نیاز دارد؟ شیائومی گوشی مذکور را به یک شارژر 30 واتی مجهز کرده است! به لطف این شارژر می‌توان طی 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کرد. فول شارژ باتری گوشی هم با استفاده از این شارژ قدرتمند تقریبا ظرف 70 دقیقه انجام می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد عالی باتری یکی از ویژگی های مثبت و بسیار جالب گوشی Mi CC9 Pro محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو) پرداختیم. این گوشی از ویژگی های مثبت زیادی بهره می‌برد که سبب شده‌اند ارزش خرید آن بالا برود و دستگاه به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند شیائومی تبدیل گردد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و خوش ساخت داشته باشید، شیائومی می سی سی 9 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی مناسب
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ فوق‌العاده باتری
  • قیمت مقرون به صرفه

 

نقاط ضعف:

  • ضد آب نبودن