نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A450CC

نقد و بررسی 14 بهمن 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A450CC

لپ تاپ ایسوس A450CC یکی از بهترین مدل های ارائه شده توسط شرکت ایسوس می باشد. این لپ تاپ با ظاهری زیبا و طراحی حرفه ای خود از همان روزهای ابتدای معرفی توانست نظر اکثر طرفداران ایسوس را به خود جلب نماید. باتری نسبتا خوب، طراحی زیبا، صفحه نمایش 14 اینچی و قیمت نسبتا مناسب آن از ویژگی های بسیار ارزشمند این لپ تاپ می باشد.

طراحی و ساخت:

همانطور که گفتیم سری A لپ تاپ های ایسوس کیفیت ساختی بسیار بالا دارد. تمام قسمت پشتی درب، قسمت درونی و قسمت استراحت مچ از فلز آلومینیوم ساخته شده است. در قسمت استراحت مچ و پشت درب، طراحی الگو داری نیز دارد تا با سطحی کاملا صیقلی مواجه نباشیم. ASUS A از یک فن آوری به نام Ice Cool یا "سرد یخی" بهره می‌برد که کمپانی تبلیغات زیادی را نیز بر روی آن انجام داده است. بدین ترتیب که هیچ گاه و حتی در زمان استفاده زیاد و استرس شدید بر روی لپ‌تاپ نیز دمای قسمت استراحت مچ و صفحه کلید بالا نمی‌رود و همواره کاملا خنک است.

صفحه نمایش:

نمایشگرهای نوت بوک های سری A از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند، این سری از لپ تاپ ها، 14 اینچی و دارای رزولوشن 1366*768 را می باشند. به علت براق بودن صفحه نمایش ممکن است در محیط بیرون و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب، کار کردن با این دستگاه برای کاربر کمی مشکل زا باشد، البته این موضوع مشکل بزرگی نخواهد بود و در بیشتر سیستم ها وجود دارد.

صفحه کلید:

صفحه کلید عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. در ضمن به دلیل سایز موجود، این کیبورد فاقد قسمت عددی جداگانه است.

شاسی صفحه کلید در هیچ جا تحت فشار خم نمی‌شود و خود کلیدها نیز عملکرد خوبی دارند. تاچ پد نیز چندان بزرگ نیست، ولی حساس ساخته شده است. این تاچ پد از نوع مولتی تاچ می‌باشد و عملکردی کاملا استاندارد و صحیح را از خود به نمایش می‌گذارد. تاچ پد اندازه ی بزرگی ندارد اما درعوض می تواند فرمان های چند لمسی شما را به راحتی انجام دهد.

پورت ها و باتری:

این لپ تاپ دارای: یک پورت USB3، دو پورت USB2، خروجی VGA، خروجی HDMI، جک هدفون، جک میکروفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل و کارت خوان می باشد. در نهایت این سیستم یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را  برآورده می کند.

همچنین این لپ تاپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری این محصول 4 سلولی از جنس لیتیوم یون 2600 می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

سخت افزار و عملکرد:

در این سیستم مورد بررسی پردازنده ی، نسل سوم Intel Core i5 3th Generation 3337U با سرعت فرکانس 1.8-2.7 گیگاهرتز، که سرعت فرکانس در حالت های مختلف کاربری به صورت خودکار تغییر می کند.

همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم می باشد.

این لپ تاپ دارای 750 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک با سرعت 5400 دور بر ثانیه را دارا می باشد.

پردازنده ی گرافیکی این محصول علاوه بر Nvidia Geforce 720M، از گرافیک intel HD Graphic 4000 نیز برای کارهای سبک تر بهره برده است. همچنین در کنار آن 2 گیگابایت حافظه به صورت جداگانه اختصاص یافته است، که تا 4 گیگابایت را می تواند پشتیبانی کند. این پردازنده های گرافیکیتمام نیازهای شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی، نرم افزارهای سه بعدی و کارهای خانگی را به راحتی پشتیبانی می کند.