محصولات مرتبط
نقد و بررسی مانیتور ASUS VP228HE: ارزان بازی کنید

نقد و بررسی 09 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ASUS VP228HE: ارزان بازی کنید

مانیتور یکی از مهمترین سخت افزارها برای یک گیمر است. اگر به عنوان یک گیمر یا کاربر حرفه‌ای دنبال نمایشگری خوش‌قیمت هستید مانیتور ASUS VP228HE می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم قابل توجهی از بازار قطعات کامپیوتری را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از خریداران در بین کاربرانی قرار می‌گیرند که نیاز به سیستمی قدرتمند دارد. برای این افراد نه‌تنها زیبایی و طراحی جذاب اهمیت دارد، بلکه جزئیات و مشخصات فنی نیز مهم است. این کاربران برای خرید مانیتور به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تمام فعالیت‌های سیستمی وسواس زیادی به خرج می دهند.

مانیتور گیمینگ ASUS VP22HE یکی از نمایشگرهای میان‌رده ولی خوب بازار است که ویژگی‌های قابل توجه زیادی دارد. بهره‌گیری از طراحی زیبا، بدنه‌ی باکیفیت، حاشیه‌ی کم صحفه نمایش، 6 حالت پیش‌فرض، ویژگی Low Light Blue، Flicker Free، تکنولوژی‌های ASUS GamePlus و VividPixel و بسیاری دیگر از امکانات منحصر به‌ فرد باعث شده تا این مانیتور در ازای خود ارزش خرید زیادی داشته باشد.

اگر قصد خرید مانیتور ASUS VP228HE را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور ASUS VP228HE را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور ASUS VP228HE

 

طراحی مانیتور  asus vp228he

 

محصولات ایسوس همیشه به زیبایی و کیفیت ساخت بالا مشهور بوده‌اند. مانیتور ایسوس وی پی 228 اچ ای طراحی ساده ولی زیبایی دارد که می‌تواند کاربران گیمینگ و حرفه‌ای را راضی نگه‌ دارد. شاید مانیتور ایسوس از طراحی عجیب و غریب یا مدرنی بهره نبرد که مورد علاقه‌ی گیمرها است، ولی در بازه‌ی قیمتی خود کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

با اینکه مانیتور ایسوس از جنس پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت بالا و زیبایی آن باعث شده تا تصور کنید با یک نمایشگر پرچمدار روبه‌رو هستید. این مانیتور در مشکی به فروش می‌رسد.

در نمای روبه‌رو یک پنل 21.5 اینچی به چشم می‌خورد که حاشیه‌ی آن زیاد نیست و همین موضوع باعث شده زیبایی‌های این مانیتور مینیمال بیش از پیش به چشم بیاید. در قسمت وسط پایین لوگوی مشهور ASUS به چشم می‌خورد و در گوشه‌ی سمت راست نیز می‌توان کلیدهای فیزیکی تنظیمات مانیتور را مشاهده کرد. گرچه به نظر می‌رسد بهتر بود از کلیدهای لمسی استفاده می‌شد.

اما طراحی پشت این مانیتور با مدل‌هایی چون ASUS VS207T-P تفاوتی ندارد و شاهد طراحی ساده‌ای هستیم. در قسمت بالا لوگوی ایسوس حک شده است و در قسمت وسط پایین محل اتصال کابل برق در نظر گرفته شده است. 

ابعاد این مانیتور 152.1 * 309 * 513 میلی‌متر و وزن 3.5 کیلوگرم است که برای چنین مانیتور منطقی به نظر می‌رسد ولی بهتر بود وزن آن کمتر می‌شد.

پایه‌ی این مانیتور علاوه بر طراحی ساده و زیبا، کیفیت بسیار خوبی دارد و هارمونی آن با بدنه‌ی مانیتور کاملاً به چشم می‌آید.

مانیتور ASUS VP228HE طراحی بسیاری خوبی دارد که می‌تواند کاربران میان‌رده و حتی بالارده را نیز به راحتی راضی کند. ما هنگام کار کردن با این نمایشگر از طراحی آن لذت بردیم و به آن نمره‌ی قبولی می‌دهیم.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور ASUS VP228HE

 

مشخصات مانیتور asus vp228he

 

مانیتور ایسوس وی پی 228 اچ ای از یک صفحه نمایش 21.5 اینچی LED با پنل TN و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که نمی‌تواند شما را شگفت‌زده کند و در برخی موارد مشکلاتی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور X.Vision 24XS450: هم مانیتور، هم تلویزیون

با اینکه نمایش شفاف رنگ‌ها و نمایش جزئیات روی پنل TN مات مانیتور ایسوس خوب است، ولی متاسفانه به دلیل نبود پنل IPS میزان روشنایی و زاویه‌ی دید راضی‌کننده نیست. زاویه دید در حالت افقی 90 درجه و در حالت عمودی 65 درجه است که برای یک مانیتور با هدف گیمینگ اصلا خوب نیست.

 

مانیتور ایسوس وی پی 228 اچ ای

 

اما در طرف مقابل زمان پاسخگویی مانیتور ASUS VP228HE برابر با یک میلی‌ثانیه، کنتراست آن 100000000:1 و نسبت به تصویر 16 به 9 است که در این بخش شاهد عملکرد خوبی هستیم.

اما ایسوس برای مانیتور خود تکنولوژی‌های جذاب و منحصر به‌ فردی در نظر گرفته است که به آن‌ها می‌پردازیم. یکی از ویژگی‌های جذاب مانیتور VP228HE ایسوس بهره‌گیری از 6 حالت پیش‌فرض شامل sRGB، حالت صحنه، حالت تئاتر، حالت استاندارد، حالت شبانه، حالت بازی، حالت خواندن و حالت تاریک است. علاوه بر این، تکنولوژی Eye Care و Low Blue Light با کاهش نور آبی کاری می‌کند تا هنگام مطالعه‌ی طولانی مدت روی این مانیتور، چشمان‌تان کمتر خسته شود.

 

تکنولوژی Asus Smart Contrast Ratio

 

یکی دیگر از امکانات مانیتور ایسوس وی پی 228 اچ ای بهره‌گیری از تکنولوژی ASUS Smart Contrast Ratio است که به صورت کاملاً پویا، طوری نور پس‌زمینه را تنظیم می‌کند که نقاط مشکی تیره‌تر و نقاط سفید روشن‌تر می‌شوند و کنتراست داینامیک بالا می‌رود.

 

تکنولوژی ASUS GamePlus

 

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانیتور وی پی 228 اچ ای ASUS GamePlus است که به لطف آن نه‌تنها تجربه‌ی لذت‌بخشی از گیم خواهید داشتید بلکه مهارت‌های بازی کردن شما را ارتقا می‌دهد. این تکنولوژی با همکاری گیمرهای حرفه‌ای توسعه یافته است.

از دیگر جذابیت‌های مانیتور ASUS VP228HE تکنولوژی VividPixel است که کمک می‌کند تا جزئیات دقیق‌تر نشان داده شود و تصاویر خروجی نیز شفافیت و کیفیت بیشتری داشته باشند. مانیتورهایی که این قابلیت را ندارند، برخی از تصاویر دارای جزئیات را تارتر نشان می‌دهند.

یکی از امکانات جالب مانیتور ASUS VP228HE بهره‌گیری از تکنولوژی Flicker Free است که این فناوری به کمک پایه‌ی نمایشگر کامل می‌شود. در این حالت صحنه‌ها بدون لرزش برای شما نمایش داده می‌شود و پایه‌ی این مانیتور نیز به‌گونه ای طراحی شده است که کمترین تکان را به بدنه‌ی نمایشگر منتقل می‌کند.

بعد از کارکردن با مانیتور میان‌رده‌ی ایسوس وی پی 228 اچ ای می‌توانیم این نمایشگر یکی از بهترین گزینه‌های مقرون به صرفه برای گیمرها، طراحان، مهندسان، برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوای چند رسانه‌ای است. ما هنگام کار با این مانیتور مشکل خاصی مشاهده نکردیم و همه چیز خوب بود.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور asus vp228he

 

مانیتور ASUS VP228HE از یک پورت VGA، DVI و خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و به یک پورت HDMI مجهز شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Asus MX34VQ | فوق عریض و حرفه‌ای!

مصرف انرژی

مانیتور  ایسوس وی پی 228 اچ ای در حالت عادی 21.1 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.5 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آنها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

اگر جزو کاربران گیمر و حرفه‌ای هستید ولی بودجه‌ی زیادی برای خرید قطعات گران‌قیمت در اختیار ندارید، در قسمت نمایشگر می‌توانید روی ASUS VP228HE حساب ویژ‌ه‌ای باز کنید که علاوه بر قیمت مناسب، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های بسیار خوبی دارد. گرچه این مانیتور مشکلاتی هم دارد که باید تلاش کنید با آن‌ها کنار بیایید.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • طراحی خوب و زیبا
  • کنتراست بسیار خوب
  • تکنولوژی Flicker Free
  • تکنولوژی Asus GamePlus
  • تکنولوژی VividPixel

 

نقاط ضعف

  • نبود پنل IPS
  • زاویه دید کم