بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

نقد و بررسی 02 مرداد 1402 علی مظفری

بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

کمپانی ایسوس با ترکیب یک کامپیوتر بدون کیس و یک تبلت، محصولی جذاب به نام Transformer All in One P1801 خلق کرده است که علاوه بر زیبایی و سخت‌افزار مناسب، دستگاهی بسیار کاربردی است. با بررسی این کامپیوتر بدون کیس هیبریدی همراه ما باشید.

کامپیوتر بدون کیس از جمله گجت‌هایی است که مخاطبان خاص خودش را دارد. بسیاری از کاربران که با کمبود فضا مشکل دارند، یا با توجه به نیازهای خود به دنبال سیستمی زیبا، جذاب، حرفه‌ای، کاربردی و جمع‌وجور هستند، از مشتریان انواع دستگاه‌های All in One به شمار می‌روند.

اما ایده‌ی ترکیب کامیپوتر بدون کیس با تبلت از زمان معرفی آل این وان جذاب سونی به نام Vaio Tap 20 شروع شد. حالا ایسوس نیز با یکی از محصولات سری ترنسفورمر این راه را ادامه داده است.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل است که کیفیت، تنوع و زیبایی از ویژگی‌های محصولات این برند است. سری محصولات هیبریدی و تبدیل‌شدنی Asus که در فرم‌فکتورهای مختلف می‌توانند کارایی داشته باشند، با نام Transformer وارد بازار می‌شوند.

یکی از کامپیوترهای بدون کیس ایسوس که جزو برند ترنسفورمر قرار می‌گیرد، آل این وان Asus Transformer All in One P1801 است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده تا با محصولی جذاب روبه‌رو باشید.

می‌توانید از این کامپیوتر بدون کیس هیبریدی به عنوان یک سیستم دسکتاپ با سیستم عامل ویندوز یا یک تبلت اندرویدی استفاده کنید.

با نقد و بررسی تخصصی کامپیوتر بدون کیس ترنسفمور پی 1801 ایسوس همراه ما باشید.

طراحی

 

طراحی کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

کمپانی ایسوس از نظر سبک طراحی و زیبایی محصولات، همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و تلاش کرده تا کیفیت را فدای کمیت یا قیمت پایین‌تر نکند. کامپیوتر بدون کیس Transformer All in One p1801 نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همان نگاه اول با یک محصول حرفه‌ای، زیبا و جذاب روبه‌رو می‌شوید که کیفیت ساخت بالایی دارد.

ایسوس تلاش کرده تا نسبت به رقیب خود Vaio Tap 20 سونی، وجه تمایزهایی را ایجاد کند. در همان نگاه اول ترکیب رنگی زیبا و طراحی مدرن کامپیوتر بدون کیس Transformer P1801 ایسوس نظر شما را جلب خواهد کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Asus MG28UQ | برای یک تجربه گیمینگ حرفه‌ای!

جلوی دستگاه محل قرارگیری نمایشگر جدا شونده به چشم می‌خورد که در واقع این نمایشگر، یک تبلت 18.4 اینچی اندرویدی است و در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. بدنه‌ی دستگاه از آلیاژ آلومینیوم با کیفیت ساخته شده علاوه بر زیباتر کردن کامپیوتر بدون کیس ترنسفورمر P1801 ایسوس، باعث شده استحکام و طول عمر این محصول نیز بیشتر شود.

 

کامپیوتر آل این وان asus transformer p1801

 

جلوی محل قرارگیری تبلت لوگوی مشهور ASUS حک شده و در صفحه سیاه‌رنگ پشتی نیز می‌توان تایپوگرافی SonicMaster را مشاهده کرد. دکمه‌ای در جلوی دستگاه به چشم می‌خورد که هنگام جداکردن تبلت از بدنه، کاربرد دارد.

ایسوس بخش دسکتاپ را PC Station می‌نامد و تمام سخت‌افزار مورد نیاز برای کارکردن با سیستم رومیزی و تحت ویندوز را داخل آن تعبیه کرده است. هنگام کارکردن با کامپیوتر بدون کیس ایسوس واقعا از کیفیت آن شگفت‌زده خواهید شد. بی‌شک با یکی از زیباترین سیستم‌های All in One روبه‌رو هستید.

استند نگه‌دارنده‌ی تبلت روی یک پایه‌ی مستحکم و زیبا قرار می‌گیرد. کامپیوتر بدون کیس Asus Transformer All in One P1801 ارگونومی و وزن بسیار مناسبی دارد؛ به صورتی که به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. وزن این دستگاه نصف وزنTap 20 سونی است.

خروجی‌های دسکتاپ

 

کامپیوتر بدون کیس ایسوس ترنسفورمر پی 1801

 

کامپیوتر بدون کیس Asus Transformer P1801 با توجه به ماهیت و نوع کاربری خود، مجموعه‌ی کاملی از پورت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

سمت راست دستگاه می‌توانید شیار قرارگیری دی‌وی‌دی و یک پورت USB 2.0 را مشاهده کنید. در سمت چپ این محصول نیز چهار پورت USB 3.0، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و خروجی شارژر تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این دستگاه بهره‌گیری از دو شارژر متفاوت برای تبلت و پی‌سی استیشن است. یعنی نیازی نیست با برای شارژ تبلت حتما آن را روی داک (Dock) قرار دهید.

علاوه بر این پشت دستگاه در قسمت گوشه‌ی راست پایین، یک خروجی LAN، یک پورت USB 3.0 و یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری دیگر در نظر گرفته شده است.

وزن کل کامپیوتر بدون کیس ایسوس ترنسفورمر P1801 برابر 6.5 کیلوگرم است که 4.1 کیلوگرم آن مربوط به بخش PC Station و 2.4 کیلوگرم آن به تبلت اختصاص دارد. ابعاد این دستگاه 162 * 376 * 466 میلی‌متر است.

خروجی‌های تبلت

 

پورت کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

در سمت راست تبلت ایسوس می‌توانید کلید پاور، کلیدهای تنظیم صدا، دکمه‌ی تعویض سیستم عامل، خروجی microUSB، شیار کارت حافظه، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و خروجی شارژر قرار دارد.

صفحه کلید و موس

 

صقحه کلید و موس asus transformer p1801

 

ایسوس برای کامپیوتر بدون کیس Transformer All in One P1801 از یک ست موس و کیبورد بی‌سیم با برند خود استفاده کرده است که از نظر سبک طراحی و رنگ‌بندی، تشابه زیادی با دستگاه اصلی دارند.

کیبورد ایسوس کیفیت بسیار خوبی دارد و رنگ‌بندی خاکستری و مشکی بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا جذابیت‌ صفحه کلید دو چندان شود. این کیبورد از طراحی جزیره‌ای بهره‌ می‌برد و حاشیه‌های آن بسیار کم است. کلیدها دقت بسیار خوبی دارند و خیلی سریع و با کمترین فشار به دستورات شما پاسخ می‌دهند.

علاوه بر این موس ایسوس نیز کیفیت بالایی دارد و با توجه به ارگونومی آن هنگام کار طولانی مدت، دستان شما خسته نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب موس ایسوس که هنگام بررسی این دستگاه از آن لذت بردیم، کلیک وسطی است که به صورت لمسی میان کلیک چپ و راست تعبیه شده است . حتی به عنوان یک اسکرول‌پد (Scroll Pad) عمل می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017: زیبا و حرفه‌ ای

این موس لیزری نیز عملکرد خوبی دارد و بدنه‌ی آن از یک لایه فلز نازک ساخته شده است. کلیدهای موس نیز به خوبی دستورات شما را اجرا می‌کنند.

نمایشگر

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

کامپیوتر بدون کیس Transformer P1801 ایسوس فاقد یک نمایشگر مجزا است. به جای آن ایسوس تصمیم گرفته با به‌کارگیری یک تبلت 18.4 اینچی به جای صفحه نمایش، محصول خود را تبدیل به یک دستگاه هیبریدی کند. این نمایشگر می‌تواند تا زاویه‌ی 30 درجه به سمت عقب تنظیم شود.

این تبلت از یک نمایشگر 18.4 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد. این صفحه نمایش زاویه‌ی دید و روشنایی بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها در آن کاملا شفاف و زنده نمایش داده می‌شود. صفحه نمایش این تبلت از لمس 10 انگشتی نیز پشتیبانی می‌کند.

پشت تبلت نیز یک پایه تعبیه شده است تا بتوانید به راحتی تبلت را در حالت افقی قرار داده و با آن کار کنید. این حالت برای تماشای فیلم مناسب است.

از آنجایی که بسیار از کاربران کامپیوترهای بدون کیس را به دلیل نمایشگر بزرگ آن انتخاب می‌کنند، بهره‌گیری از یک تبلت 18.4 اینچی می‌تواند یک نکته‌ی منفی برای All in One ایسوس باشد. یک نمایشگر ثابت و بزرگ که کیفیت خوبی دارد نسبت به یک تبلت 18.4 اینچی بزرگ که شاید برای خیلی‌ها کار کردن با آن مطلوب نباشد، اولویت دارد.

سخت‌ افزار دسکتاپ

سخت افزار کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

کامپیوتر بدون کیس هیبریدی ایسوس با مشخصات فنی متفاوت به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7 3770 هزول (Hasewell) اینتل با فرکانس کاری 3.4 گیگاهرتز، لیتوگرافی 22 نانومتری، حافظه‌ی کش 8 مگابایت و معماری 64 بیتی مجهز شده بود.

علاوه بر این ایسوس برای آل این وان Transformer P1801 از رم 8 گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce 730M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

این کامپیوتر بدون کیس ایسوس را باید محصولی برای انجام کارهای روزانه، کارهای مدیریتی، اجرای نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، برنامه‌های ویرایش عکس و وب‌گردی بدانیم. این دستگاه با توجه به سخت‌افزار خود به خوبی می‌تواند از عهده‌ی کارهای گفته شده برآید.

هنگام کار کردن با کامپیوتر بدون کیس ترنسفورمر پی 1801 ایسوس مشکل خاصی احساس نکردیم و همه چیز روان و بدون مشکل انجام شد. دمای دستگاه در حالت عادی بود و گرمای تولیدشده نیز از طریق خروجی‌های هوا که بالای دستگاه تعبیه شده خارجی می‌شود.

علاوه بر این اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز روی این دستگاه عملکرد خوبی دارند و می‌توانید بازی‌های این سیستم عامل را نیز اجرا کنید.

پردازنده‌ی گرافیکی GeForce 730M انویدیا جزو محصولات پایین‌رده‌ی این کمپانی به شمار می‌رود که از پردازنده‌های گرافیکی مجتمع عملکر بهتری دارد. البته این پردازنده‌ی گرافیکی خیلی هم ضعیف نیست و به لطف آن می‌توانید با کمی دستکاری برخی عناوین از بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را با رزولوشن پایین اجرا کنید.

سخت افزار تبلت

ایسوس برای تبلت خود سخت‌افزاری را در نظر گرفته که نشان می‌دهد محدودیت‌های موجود دست این شرکت را برای بهره‌گیری از قطعات بهتر بسته بوده است. تبلت ایسوس به پردازنده‌ی Tegra 3 انویدیا، دو گیگابایت رم DDR3 و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی به صورت SSD پرسرعت برای اجرای سیستم عامل اندروید مجهز شده است.

باتری

کامپیوتر بدون کیس Asus Transformer All in One P1801 از یک باتری 38 وات ساعتی داخلی در قسمت تبلت بهره می‌برد که بعد از هر بار شارژ می‌تواند تا 5 ساعت به صورت مداوم شارژدهی داشته باشد.

ضمن اینکه با قراردادن تبلت روی داکِ PC Station عملیات شارژ مجدد شروع می‌شود، ولی امکان شارژ جداگانه‌ی تبلت نیز وجود دارد.

اسپیکر

اسپیکر کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

ایسوس برای محصول خود از اسپیکرهای استریو با تکنولوژی انحصاری SonicMaster بهره گرفته است که نتیجه‌ی آن کیفیت و بلندی خوب صدای خروجی است. این دستگاه بین تمام محصولات All in One یکی از بهترین اسپیکرها را دارد که از گوش دادن موسیقی در آن لذت خواهید برد.

به لطف فناوری Asus Hi-Fi نه تنها شفافیت صدا کاملا واضح است، بلکه با افزایش بلندی صدا هیچ‌گونه نویزی به گوش شما نمی‌رسد.

وب‌ کم

کامپیوتر بدون کیس Transformer P1801 ایسوس در بخش تبلت از یک دوربین جلوی یک مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای برقراری تماس تصویری و انجام کارهای عادی کاملا مناسب است.

نرم افزار

 

نرم افزار کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های کامپیوتر بدون کیس Asus Transformer All in One P1801، مربوط به بخش نرم‌افزاری این دستگاه است که از سیستم بوت دوگانه و سیستم ‌عامل‌های ویندوز 8 (قابلیت ارتقا به ویندوز 10) و اندروید 4.1 آب‌تبات ژله‌ای بهره می‌برد.

 

سیستم عامل کامپیوتر بدون کیس asus transformer p1801

 

با استفاده از دکمه‌ی آبی رنگ تعبیه شده روی تبلت، با قرارگیری این دستگاه روی داک پی‌سی استیشن بلافاصله می‌توانید سیستم‌ عامل را از اندروید به ویندوز تغییر دهید.

شما به راحتی می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را روی سیستم عامل ویندوز نصب کرده و مانند یک سیستم دسکتاپ از این دستگاه استفاده کنید. بعد از جدا کردن تبلت نیز امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید نیز وجود دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون ده روش غیر فعال سازی بروز رسانی خودکار ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که سیستم عامل ویندوز 8 روی تبلت‌هایی که نمایشگر لمسی دارند گاهی دچار مشکلات عجیب و غریب می‌شود و ممکن است کاربران خیلی از این موضوع راضی نباشند. بنابراین بهتر است از موس و کیبورد برای کاربران با ویندوز 8 استفاده کنید.

سخن پایانی

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های قابل حمل در دنیا است که محصولات خود را با طراحی و مشخصات فنی مختلف روانه‌ی بازار می‌کند. در سبد کالایی این برند از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت تا محصولات گران‌قیمت و پرچمدار مانند لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری ROG به چشم می‌خورد.

ایسوس برند Transformer را به معنای «تبدیل‌شونده» برای محصولات هیبریدی و تبدیل‌شدنی خود انتخاب کرده است. یکی از سری محصولات جذاب ایسوس، کامپیوترهای بدون کیس این شرکت است که با طراحی و سخت‌افزار متنوع وارد بازار می‌شود.

کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801 نیز یکی از دستگاه‌های جذاب و هیبریدی ایسوس است که هم به صورت تبلت و هم به صورت یک سیستم دسکتاپ قدرتمند می‌توانید از آن استفاده کنید.

از آنجایی که ایسوس همیشه برای طراحی و کیفیت ساخت محصولات خود اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است، کامپیوتر بدون کیس ترنسفورمر پی 1801 نیز از ین قاعده مستثنی نیست. شما با خرید این محصول نه‌تنها با یک سیستم بسیار زیبا و مدرن روبه‌رو خواهید شد، بلکه به لطف سخت‌افزار قدرتمند آن مانند پردازنده‌ی Core i7 3770 اینتل، رم 8 گیگابایتی، پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GT M370 انویدیا و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به راحتی می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.

نقط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی زیبا
  • بهره‌گیری از دو سیستم عامل ویندوز و اندروید
  • سخت‌افزار مناسب
  • اسپیکرهای قوی با تکنولوژی سونیک مستر

نقاط ضعف

  • نسخه‌ 4.1 اندروید
  • مشکلات گهگاه ویندوز 8 روی نمایشگر لمسی تبلت