محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ asus X55u

نقد و بررسی 26 آذر 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ asus X55u

نوت‌بوک‌های ساخت کمپانی ASUS که دفتر اصلی آن در تایوان قرار دارد، همواره از لحاظ ارائه‌ی کیفیت بالای ساخت مشهور بوده‌اند. نوت‌بوک‌های این تولید کننده‌ی بزرگ، شاید در ایران به اندازه‌ی نوت‌بوک‌های Dell و Sony فروش نرفته باشند، ولی این در حالی است که برندی بسیار معتبر و محبوبی می‌باشد. این بار می‌خواهیم به نقد و بررسی سری X این نوت‌بوک‌ها بپردازیم، سری که به همراه سری‌های K و A، مناسب کاربری‌های عام می‌باشند. بدین ترتیب که به دلیل قیمت بسیار مناسب و تنوع کانفیگی زیاد، مناسب هر نوع کاربری، از کاربری اداری گرفته تا خانگی و یا انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند. نوت‌بوک‌های سری X در سایزهای 14.0 و 15.6 اینچ ساخته شده‌اند تا بتوانید بنا بر نیاز و سلیقه‌ای که دارید، از هر سایزی نوت‌بوک خود را انتخاب کنید. کیفیت ساخت بالای بدنه نیز باعث می‌شود که این نوت‌بوک‌ها علاوه بر بهره‌مندی از ظاهر شیک و زیبا، در استفاده‌های طولانی مدت هم کیفیت ظاهری خود را از دست ندهند. در ادامه این مطلب همراه فروشگاه اینترنتی هدف به نقد و بررسی لپ تاپ asus X55u می پردازیم. همراه ما باشید.

طراحی و ساخت:

بدنه ی لپ تاپ asus X55u از جنس پلاستیک مات ساخته شده است، که در برابر ضربه مقامت خوبی نشان می دهد. این لپ تاپ از سیستم Ice cool جهت خنک شدن و متعادل کردن هوای داخل سیستم استفاده می کند. این یکی از ویژگی های مثبتی است که بیشتر لپ تاپ ها از آن محروم هستند. با به کاربردن این تکنولوژی، دست شما هیچ گاه احساس گرما نمی کند.

به طور کلی این لپ تاپ یک سیستم مولتی مدیا محسوب می شود، که با استفاده از فناوری سونیک مستر ( طراحی چهار بلندگو)، صدای دستگاه بلند تر و در عین حال واضح تر تولید می شود.

 بررسی لپ تاپ asus X55u


صفحه نمایش :

این صفحه نمایش 15.6 اینچی، از نوع LEB-Backlit برای لپ تاپ asus X55u می باشد. رزولوشن این صفحه 1366*768 است. این صفحه به دلیل براق بودن، دید شما را در زیر نور زیاد کمی با مشکل رو به رو می کند، البته این مشکل در بیشتر لپ تاپ ها وجود دارد و منحصر به این سیستم نیست و مشکل بزرگی نخواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5559: دستگاهی مطمئن و حرفه‌ای

 بررسی لپ تاپ asus X55u


صفحه کلید و تاچ پد:

صفحه کلید این لپ تاپ ها، یک صفحه کلید کامل است یعنی شامل بخش عددی جداگانه می باشد. کار کردن با این صفحه کلید بسیار راحت است و تجربه ی بسیار لذت بخشی را برای کسانی که تایپ می کنند به ارمغان می آورد.

تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و  از فرمان های لمسی پشتیبانی می کند. فرمان لمسی این تاچ پد بسیارهوشمند و حساس است که با کمترین حرکت انگشت روی آن فرمان شما را انجام می دهد.


پورت ها و اتصالات :

این سیستم یک لپ تاپ کامل به حساب می آید. پورت ها ی این لپ تاپ شامل: پورت USB3، پورت USB2، خروجی HDMI، خروجی  VGAو درگاه هدفون و میکروفن  می باشد.

همچنین این لپ تاپ دارای وای فای و بلوتوث ورژن 4 است، که برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها به کار می رود.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 BW088nia: یک همراه ارزان

همچنین باتری این محصول 6 سلولی و از نوع لیتیومی است، که در تست های انجام شده روی این باتری بازده و کارایی خوبی از آن مشاهده کردیم. 

 بررسی لپ تاپ asus X55u

 

سخت افزار قدرتمند :

پردازنده ی این سیستم دو هسته ای و مدل AMD E-sries E2-1800 با سرعت پردازنده ی  1.7 گیگاهرتز می باشد. همچنین این لپ تاپ مجهز به 4 گیگ رم از نوع DDR3 می باشد، البته شما می توانید بسته به نیاز خود این مقدار را تا 8 گیگابایت ارتقاء دهید.

اندازه ی هارددیسک استفاده شده در این لپ تاپ 500 مگابایت است، که همانند رم، با توجه به کارایی شما با لپ تاپ، می توانید این مقدار را ارتقاء دهید.

پردازنده ی گرافیکی Radeon HD 7340، مربوط به شرکت AMD است. در کنار این پردازنده ی گرافیکی 8 مگابایت حافظه تخصیص داده شده است. بااین پردازنده ی گرافیکی نیاز شما از جمله: کار با نرم افزار فتوشاپ، نرم افزارهای حسابداری، کارهای خانگی نظیر مشاهده فیلم، عکس و پخش موزیک برآورده می شود.