ظریف و جذاب مثل ایسوس UX390UA یک الترابوک با طراحی چشم نواز

نقد و بررسی 20 فروردین 1396 علی مظفری

ظریف و جذاب مثل ایسوس UX390UA یک الترابوک با طراحی چشم نواز

الترابوک دستگاهی با کارایی برابر یک نوت بوک البته فاقد درایو نوری و سبک وزن برای جابجایی و حمل و نقل زیاد استفاده میشود.یکی از معروفترین الترابوک های بازارسری زنبوک یا همان UX شرکت ایسوس میباشد.الترابوک Zenbook UX390UA رقیب مک بوک ایر اپل با طراحی زیبا و کیفیت بالای بدنه در مدل های مختلف توسط ایسوس به بازار برای مصارف گوناگون عرضه گردیده است. در ادامه به نقد و بررسی این الترابوک سبک وزن و جداب میپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

کیفیت ساخت و بدنه لپ تاپ ایسوس UX390UA

بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و دارای پوشش نمادین دایره‌های متحدالمرکز با نمای فلزی است، ZenBook UX390 کمتر از 18.35 میلی‌متر ضخامت دارد.ابعاد این دستگاه برابراست با 20x223x323 میلیمتر و وزن تنها 1.45 کیلوگرم که برای جابجایی مناسب و فوق العاده سبک در برابر امکانات بنظر میرسد.اگر شما این الترابوک را با سرفیس با وزن 1 کیلوگرم مقایسه کنید اشتباه بزرگی انجام داده اید چرا که تبلت مایکروسافت سرفیس یا حتی مک بوک ایر شرکت اپل بدون حافظه اختصاصی گرافیک تولید میشوند ولی زنبوک UX390 با حافظه گرافیکی اختصاصی روانه بازار شده است.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

این الترابوک در برابر پیچش، خمش و فشار هم مقاومت بالایی دارد. صفحه‌نمایش این محصول بسیار باریک است اما با این‌حال فشار زیاد هم نتوانست دچار خمیدگی شود. لولاهای این دستگاه هم بسیار نرم‌تر و راحت‌تر از قبل شده‌اند و می‌توانید به‌راحتی آن را با یک دست باز کنید.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

سخت افزار لپ تاپ ایسوس UX390UA

پردازشگر یا همان CPU در نظر گرفته شده برای UX390UA از نسل هفتم کبی لیک Core i7-7500U میباشد.فرکانس این پردازشگر 2.7 تا 3.5 گیگاهرتز با کش 4 مگابایت میباشد.برای حافظه رم و میزان هارد دستگاه ظرفیت مختلف استفاده شده است.تکنولوژی رم این الترابوک DDR4 در ظرفیت 8 و 12 گیگابایت میباشد.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

هارد SSD با ظرفیت 256 و 512 گیگابایت برای شما در کنار سرعت فوق العاده بالا میزان قابل توجهی فضا برای ذخیره اطلاعات به شما میدهد که برای یک الترابوک کاملا مناسب بنظر میرسد.

حافظه گرافیک اختصاصی Zenbook UX390 از 2 گیگابایت تشکیل شده است که این پهنای باند توسط چیپست تولید شده از شرکت انویدیا جیفورس مدل GT940MX میباشد.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

نمایشگر و بلندگوهای لپ تاپ ایسوس UX390UA

نمایشگر 13.3 اینچی با کیفیت Full HD با روکش مات تصاویر با کیفیت و درخشان با زاویه گسترده در اختیار شما قرارمیدهد.روشنایی این نمایشگر به 365 NITS میرسد که نمایانگر یک نمایشگر با روشنایی بالا میباشد و شما در محیط های روشن مانند قرار گرفتن در زیر نور خورشید مشکل دیدن تصاویر در نمایشگر خود ندارید همچنین در بعضی از مدل های سری زنبوک از نمایشگر UHD نیز استفاده شده است.

بررسی  ایسوس UX390UA

 

سیستم صوتی این دستگاه مانند سایر تولیدات شرکت ایسوس از SonicMaster بهره برده است.هرچند صدای بلندی برای شما فراهم نمیکند اما کیفیت و شفافیت صدا کاملا قابل قبول و میتواند فضای یک اتاق را تحت پوشش قرار دهد.هرچند نباید از الترابوک انتظار بیشتری داشته باشیم.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

حالا وقتشه! اینو بخون لیست بهترین لپ تاپ های لنوو (Lenovo )

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ ایسوس UX390UA

کیبورد این دستگاه بدون قسمت اعداد بدلیل الترابوک بودن با استاندارد جزیره ای همراه با نور پس زمینه میباشد.این کیبورد برای کارهای روزمره و تایپ کاملا نرم و مناسب است.تنها عیب کیبورد کوچک بودن کلید های جهت نما میباشد.تاچ پد بزرگ سری UX مانند سایر مدل های تولید شده از شرکت ایسوس هوشمند بوده و کار کردن با آن نرم و راحت بدون مشکل میباشد.تنها تفاوت تاچ پد سری UX390 با سایر مدل های تولید شده در وجود حسگر اثر انگشت در قسمت راست بالای تاچ پد میباشد.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

اتصالات و باتری لپ تاپ ایسوس UX390UA

برای UX390UA دو عدد پورت USB3.0،یک عدد USB2.0،یک عدد خروجی تصویر HDMI، یک عدد Type-C و جک 3.5 میلیمتر صدا در نظر گرفته شده است.همچنین پورت شبکه و VGA در این الترابوک حذف شده است.برای استفاده از پورت شبکه شما میتوانید از مبدل استفاده کنید و جای نگرانی برای نبودن این پورت نیست.برای اتصالات بیسیم این دستگاه از WiFi 802.11ac و بلوتوث داخلی استفاده شده است.باتری سه سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت میتواند 4 الی 5 ساعت برای کارهای روزمره و وب گردی و تماشای فیلم شارژ مورد نیاز شما را تامین کند که برای یک الترابوک کمی این میزان ساعت شارژ دهی کم بنظر میرسد.

 

بررسی  ایسوس UX390UA

 

سخن پایانی

در نهایت میتوانیم الترابوک UX390 ایسوس را برای حمل و نقل راحت تر و همچنین بدلیل زیبایی و کیفیت ساخت بالا در بین الترابوک های موجود در بازار انتخاب کنیم.نه تنها کاربردهای خانگی و اداری یا دانشجویی را به طور کامل پوشش میدهد بلکه برای استفاده گیم های سبک مثل بازی های اسپورت و برنامه های مهندسی یا طراحی نیمه حرفه ای نیز میتوانیم روی آن حساب کنیم.