Samsung Galaxy J6 : نقد و بررسی کامل سامسونگ گلکسی جی 6

نقد و بررسی 05 مهر 1397 علی مظفری

Samsung Galaxy J6 : نقد و بررسی کامل سامسونگ گلکسی جی 6

در سال‌های اخیر ورود شرکت‌هایی مانند شیائومی و ... موجب شده که سهم شرکت سامسونگ در بخش میان رده و رده پایین کمی با کاهش مواجه شده است. به همین منظور این شرکت در تلاش است تا با ارائه محصولات میان رده جدید این بخش از بازار را به تصاحب خود در آورد. سری جی سامسونگ از جمله مدل‌هایی هستند که در کنار داشتن قابلیت‌های بسیار خوب، قیمت مناسبی نیز دارند. این غول تکنولوژی جهان گوشیSamsung Galaxy J6 را به همراه سامسونگ گلکسی جی 8 و دستگاه‌های دیگر در 21 می سال 2018 عرضه کرد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

معرفی مختصر ویژگی‌های گوشی galaxy J6

معرفی مختصر ویژگی‌های گوشی galaxy J6

 

طراحی گوشی J6

در طراحی سامسونگ جی 6 از طراحی سنتی سایر مدل‌های سامسونگ استفاده نشده و با بکارگیری نسبت 18:5:9 و نمایشگر نامحدود (Infinity Display) یک طراحی عالی به نظر می‌رسد. سامسونگ جی 6 با اینکه از یک صفحه نمایش 5.6 اینچی برخوردار است اما باز هم اندازه جمع و جوری داشته و حداقل وزن را دارد و با یک دست به راحتی می‌توان با آن کار کرد؛ در کل باید گفت که طراحی آن ساده است.

از پلی کربنات برای ساخت پنل پشت گوشی سامسونگ galaxy J6 استفاده شده است. حسگر اثر انگشت، در پنل پشت قرار داده شده است. همچنین این تلفن همراه مجهز به پورت micro USB استاندارد و انتقال داده و جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. این سری دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است، علاوه بر این یک گوشی مقاوم و مستحکم می‌باشد و رنگبندی آن شامل مشکی، طلایی و آبی می‌باشد.

محل قرار گرفتن درگاه اختصاصی micro SDو درگاه سیم کارت 1 و 2، سمت چپ در زیر دکمه‌های تنظیم صدا است، دکمه پاور/ قفل نیز در سمت راست تعبیه شده و بالای آن هم اسپیکرها قرار دارند. بالای صفحه جلو سنسور 8 مگاپیکسلی همراه با فلش سلفی و اسپیکر واقع شده‌اند. در سری جی سامسونگ برای اولین بار هیچ دکمه فیزیکی پایین صفحه جلو بکار نرفته و به جای آن هر سه دکمه هوم، بک و فوروارد روی نمایشگر قرار گرفته‌اند که با توجه به نوع برنامه باز شده، ممکن است این دکمه‌ها نمایش داده شده و یا اصلاً نمایش داده نشوند. این سری به دلیل برخورداری از بدنه پلاستیکی بسیار سبک بوده و کار با آن راحت می‌باشد اما امکان ایجاد خط، خش و لک شدن آن بسیار زیاد است.

 

بررسی  سامسونگ گلکسی جی 6

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی جی 6 مجهز به یک نمایشگر 5.6 اینچی است و رزولوشن HD Plusدارد. همانند موبایل‌های دیگر از جمله سامسونگ گلکسی جی 8 و سامسونگ گلکسی جی4، نوع پنل استفاده شده در آنSuper AMOLED می‌باشد. این سری در بین گوشی‌های میان رده با این قیمت، یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار را داراست که برای افراد تجربه لذت‌بخشی از تماشای فیلم‌ها یا ویدئوها را به ارمغان می‌آورد. محتوای آن سر زنده و شارپ بوده و دارای زاویه دید بسیار خوبی است. با رساندن مقدار روشنایی به مقدار 100 درصد، در حضور نور شدید خورشید مشکل خاصی وجود نداشته و به راحتی می‌توان محتوا را خواند. اما نداشتن سنسور نور محیط از جمله معایب این نمایشگر است؛ یعنی برای تنظیم نور خودکار هیچ گزینه‌ای ارائه نشده و بایستی به صورت دستی نور آن را تنظیم کرد که کمی کار را سخت می‌کند. رنگ‌ها در این صفحه نمایش سرزنده و شاداب بوده و رنگ مشکی نیز عمیق می‌باشد؛ همچنین میزان روشنایی آن هم رضایت‌بخش است.

 

galaxy J6

 

دوربین باکیفیت گوشی J6

دوربین اصلی جی 6 دارای لنز سنسور 13 مگاپیکسلی است؛ دوربین سلفی آن نیز سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. هر دو سنسور از دیافراگم یکسان f/1.9 و فلش LED برخوردار هستند. اما اینکه کیفیت و عملکرد این دوربین‌ها چگونه است، اهمیت دارد. به طور کلی در شرایط نوری مناسب و روشنایی روز عملکرد دوربین اصلی J6 رضایت‌بخش است. نرم افزار دوربین چندین گزینه مانند HDR, Night Mode Panorama, Beauty و استیکرها را ارائه داده، همچنین می‌توان حالت حرفه‌ای را هم انتخاب کرد. یکی از نقاط ضعف این محصول، عکسبرداری در شب است؛ این لنز با دیافراگم f/1.9 سعی در ثبت رنگ‌های واقعی در نور کم را دارد اما تصاویر به صورت دانه‌ای در می‌آیند. به علاوه این دوربین در شب و در شرایط نوری پیچیده مانند یک کلاب یا دیسکو قادر به ثبت درست و دقیق جزئیات نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش بکاپ گرفتن از تمام اطلاعات گوشی اندروید

دوربین سلفی به آسانی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همچنین در شرایطی که نور کم باشد، استفاده از فلش LED به مقدار قابل توجهی بر کیفیت عکس‌ها تأثیرگذار است. حالت دوربین (به صورت خودکار)، امکان جست و جوی بصری را با ادغام در Samsung Mall فراهم می‌کند و به این صورت عمل می‌کند که با قرار دادن دوربین روی محصول مورد نظر (که قصد خرید آن را دارید)، پاساژ سامسونگ محصول را به همراه قیمت‌های مختلف آن در سایت‌های تجاری گوناگون مانند آمازون نشان می‌دهد. شرکت سامسونگ اولین بار در ژانویه امسال ویژگی Samsung Mall را در گوشی On7 Prime ارائه داده است.

 

galaxy J6

نرم افزار موبایل J6

سامسونگ گلکسی جی 6 با پلت فورم اندروید 8.0 Oreo اجرا شده و در آن از پوسته سفارشی Touch Wiz استفاده شده است. این سری دارای برنامه‌های پیش فرض زیادی است؛ این نرم افزارهای سامسونگ که به صورت پیش فرض نصب شده‌اند، پاسخگوی نیاز اکثر کاربران معمولی خواهند بود. اما در صورت تشخیص فرد مبنی بر مفید نبودن این نرم افزارها و اشغال فضای زیادی از حافظه و تأثیر بر عملکرد دستگاه، می‌توان نرم افزارهای سیستمی را حذف نمود. در این گوشی مقرون به صرفه از قابلیت بیکسبی پشتیبانی شده و عملکرد روانی دارد. همچنینTouch Wiz آن بسیار منظم است و به کاربر کمک می‌کند که برای پیدا کردن برنامه‌های مختلف سر درگم نشود.

علاوه بر این به نرم افزار ویژگی‌های Samsung Pay Mini وSecure Folder (برای نگهداری فایل‌های حساس) هم اضافه شده است. اما هنوز مشخص نشده است که این تلفن همراه به اندروید پی به روزرسانی خواهد شد یا خیر. در این دستگاه می‌توان با کشیدن کف دست از راست به چپ صفحه نمایش اسکرین شات گرفت. ارائه ویژگی Dual Messenger در آن به کاربر این امکان را می‌دهد که برای رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و ... دو حساب کاربری مختلف تنظیم نماید. همچنین می‌توان فیلتر نور آبی را هم بکار برد؛ در واقع این ویژگی با محدود کردن نور آبی مانع از آسیب به چشم‌ها در شب می‌گردد.

 

galaxy J6

 

سخت افزار و عملکرد 

به طور میانگین عملکرد روانی داشته و هنگام اجرای عملکردهای مختلف، کاربران معمولی هیچ مشکلی نخواهند داشت، اما ممکن است حرارت آن زمان اجرای بعضی بازی‌های سنگین بالا رود یا در عملکردهای چند وظیفه‌ای به کندی باز شوند؛ البته این موضوع تأثیر زیادی روی اجرای برنامه‌ها نمی‌گذارد. جی 6 با تراشه Exynos 7870 و پردازنده 8 هسته‌ای تغذیه شده و هسته‌های Cortex-A53 آن با سرعت 1.6 گیگاهرتز کار می‌کنند و در آن از پردازنده گرافیکیMali-T830 MP1 استفاده شده است. این دستگاه در کنار داشتن ویژگی‌های خوب، قیمت به نسبت مقرون به صرفه‌ای هم دارد. ارائه رم 4 گیگابایتی به میزان قابل توجهی موجب ارتقای عملکرد آن نسبت به مدل‌های قبلی شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : نگران شارژدهی نباشید!

شرکت سامسونگ برای ارائه عملکرد روانی به میزان قابل توجهی روی بهینه‌سازی رابط کاربری تمرکز دارد. از این میان رده دو نسخه 64 و رم 4 و 32 و رم 3 گیگابایتی عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن درگاه اختصاصی برای کارت حافظه :micro SD با استفاده از آن می‌توان حافظه را تا 256 گیگابایت ارتقا داد.
  • برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری
  • قابلیت‌های ارتباطی از جمله: بلوتوث نسخه 4.2، Wi-Fi 802.11 b/g/n، رادیو FM ،micro USB 2.0،OTG و GPS
  • حضور ویژگی Dolby Atmos در پنل ناتیفیکیشن‌ها: این ویژگی تنها زمان اتصال دستگاه به هدفون بکار می‌رود؛ از آن می‌توان جهت تنظیم سطح صدای موسیقی استفاده کرد.
  • دارا بودن ویژگی Adapt Sound یا اقتباس صدا

 

  • galaxy J6

 

باتری موبایل J6

باتری 3000 میلی‌آمپری مورد استفاده در سامسونگ گلکسی جی 6 به راحتی برای یک روز کامل و استفاده سنگین دوام دارد. حتی کاربران در کاربردهای معمولی نزدیک به 36 ساعت می‌توانند بدون اینکه به شارژ مجدد نیاز باشد، از آن استفاده نمایند. به علاوه سامسونگ با قرار دادن چندین آپشن در تنظیمات جهت مصرف بهینه شارژ به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام خالی شدن شارژ موبایل در موارد اضطراری از آن‌ها بهره ببرند. معمولاً شارژ این دستگاه طی 90 دقیقه به طور کامل انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که عمر دستگاه و میزان استفاده روی عملکرد باتری تأثیرگذار است.

 

galaxy J6