نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ

نقد و بررسی 11 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ

اگر می‌خواهد یک گوشی با کیفیت و خوش قیمت خریداری کنید، مطمئناً گلکسی A7 نسخه 2018 سامسونگ (Samsung Galaxy A7 2018) یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. این گوشی یک دوربین اصلی سه گانه دارد که از ویژگی های بارز آن است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ بپردازیم.

 

مقدمه

شرکت سامسونگ در ماه سپتامبر (September) سال 2018 به طور رسمی از جدیدترین نسخه گوشی گلکسی A7 خود رونمایی کرد. اگر به یاد داشته باشید پیش از این در مقاله "نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 : خوش قیمت و با کیفیت" به بررسی مدل سال گذشته این گوشی یعنی 2017 پرداخته بودیم اما در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف جدیدترین سری از گوشی های گلکسی A7 شرکت کره‌ای سامسونگ داشته باشیم. گوشی سامسونگ Galaxy A7 2018 نقاط قوت زیادی دارد اما برخی از ویژگی های آن بسیار جالب توجه هستند.

برای مثال دوربین اصلی این گوشی از سه لنز تشکیل شده و اصطلاحاً سه گانه است. قیمت گلکسی A7 مدل 2018 هم در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت بالا هم از دیگر نقاط قوتی است که در این گوشی جای بحث دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت را دارید، مطمئناً سامسونگ Galaxy A7 2018 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: طراحی و ظاهر

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ همیشه از نظر سبک و کیفیت طراحی محصولاتی با کیفیت بودند و این روند تا حدی در گوشی گلکسی A7 2018 هم حفظ شده است. سامسونگ سعی کرده ظاهری مدرن تر را برای گوشی مذکور به وجود آورد و به همین سبب حاشیه های صفحه نمایش آن را باریک کرده و دکمه هوم را هم از لبه زیرین صفحه نمایش گوشی برداشته و بدین ترتیب ظاهری مدرن تر را برای دستگاه به ارمغان آورده است. شاید احتمال دهید که با حذف دکمه هوم از لبه زیرین صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A7 2018، شاهد انتقال اسکنر انگشت دستگاه به قاب پشت آن هستیم، اما در واقع اینطور نیست و سامسونگ اسکنر انگشت گوشی مذکور را به لبه سمت راست قاب آن منتقل کرده و با دکمه پاور دستگاه ادغام ساخته است.

 

بررسی Samsung Galaxy A7 2018

 

یکی از نقاط ضعفی که می‌توان آن را به طراحی Galaxy A7 2018 نسبت داد مربوط به بکارگیری فریم پلاستیکی می‌شود. کاملاً مشخص است که سامسونگ سعی داشته برای کاهش هزینه های تولید گوشی از تجهیز آن به فریم فلزی و آلومینیومی دوری کند و فریم پلاستیکی را جایگزین آن نماید. در سمت مقابل سامسونگ برای ایجاد ظاهر مدرن در گوشی قاب پشت و جلوی آن را با شیشه گوریلاگلس پوشانده اما اشاره‌ای به نسخه دقیق شیشه گوریلاگلس بکار رفته در دستگاه نداشت است، بنابراین خیلی نمی‌توان به مقاومت بودن قاب شیشه‌ای گوشی در برابر خط و خش اطمینان کرد و بهتر است حتماً یک گارد و گلس محافظ ال سی دی در گلکسی A7 مدل 2018 بکار گرفته شوند.

گلکسی A7 مدل 2018 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و بدنه آن ابعاد 7.5 در 76.8 در 159.8 میلیمتر را ارائه می‌کند. بنابراین این گوشی نسبتاً بلند و کم ضخامت است. وزن آن هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که وزن مناسبی به شمار می‌رود. زمانی که از نمای رو به رو به این گوشی نگاه می‌کنید متوجه صفحه نمایش بدون حاشیه آن خواهید شد که ظاهری مدرن و چشم نواز را برای دستگاه به وجود می‌آورد. در قاب پشت گوشی هم لنز دوربین سه گانه آن کاملاً جلب توجه می‌کند. این لنز سه گانه به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت Galaxy A7 2018 نصب است و چراغ فلش LED دوربین اصلی هم زیر این سه لنز واقع شده‌اند.

 

 بررسی گلکسی A7 مدل 2018

 

گوشی سامسونگ گلکسی A7 مدل 2018 یک گوشی نسبتاً خوش دست است که حس و حالی فراتر از در دست گرفتن یک گوشی میان رده را به شما منتقل می‌کند. دقت داشته باشید که این گوشی برخلاف نسخه سال گذشته خودش از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و طراحی ضد آب ندارد. به طور کلی باید گفت که Galaxy A7 2018 از نظر ظاهر و سبک طراحی یک گوشی با کیفیت و خوب است که ارزش خرید را دارد. عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب و همچنین بهره‌مندی از فریم پلاستیکی می‌توانند اصلی ترین نقاط ضعف طراحی آن به شمار آیند.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی گلکسی A7 مدل 2018 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 6 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 411 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار خوب و قابل قبولی خواهد بود. نسبت تصویر نمایشگر گوشی 18.5 به 9 بوده و طبق ادعای سامسونگ روی نمایشگر دستگاه با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر برخورد با اشیای تیز محافظت می‌شود. با این حال توصیه می‌کنیم حتماً یک گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر گلکسی A7 مدل 2018 نصب کنید. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش این گوشی می‌توان به پشتیبانی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always on Display" اشاره کرده که به موجب آن اطلاعات خاصی نظیر زمان، تاریخ و غیره دائماً و حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش گوشی هم بر روی آن به تصویر کشیده می‌شوند.

 

نقد Galaxy A7 2018 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A7 مدل 2018 مشخص شد که کیفیت محتوایی که روی صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود بسیار مطلوب است. صفحه نمایش گوشی از نظر شارپنس، کنتراست، وضوح تصویر و شادابی رنگ ها عملکرد مطلوبی دارد و توقعی که از یک پنل نمایشگر سوپر آمولد داشتیم را بر آورده می‌کند. برای استفاده از گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور هم مشکلی نخواهید داشت و فقط کافیست که شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه را حداقل روی 90 درصد تنظیم کنید. بدین ترتیب می‌توانید بدون مشکل تمام محتوای صفحه نمایش گلکسی A7 مدل 2018 را مشاهده کرده و از بکارگیری دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور لذت ببرید.

همانطور که در بخش قبل اشاره کرده بودیم سامسونگ سعی کرده صفحه نمایش گلکسی A7 مدل 2018 را بدون حاشیه طراحی کند و به همین سبب دکمه هوم را از بخش زیرین نمایشگر دستگاه حذف و آن را به لبه سمت راست قاب گوشی منتقل کرده است. صفحه نمایش Galaxy A7 2018 تقریباً چیزی در حدود 74.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته و بدین ترتیب ظاهری مدرن، شیک و جذاب را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. همچنین به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی، انجام کارهایی همچون وبگردی و تماشای فیلم ویدئو در آن لذت بخش تر می‌شوند. بنابراین به صورت کلی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A7 مدل 2018 کیفیت مطلوبی دارد و بدون تردید یکی از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود.

 

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A7 2018 با گلکسی A50 : دو میان رده با خوش قیمت!

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که روی گلکسی A7 2018 سامسونگ به طور پیش فرض نصب است، اندروید 8 اوریو خواهد بود و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. سامسونگ با طراحی رابط سامسونگ اکسپرینس و جایگزین کردن آن با رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) توانست در زمینه نرم افزاری گوشی های جدید خود را بهبود بخشد و حداقل خیلی از باگ های اصلی تاچ ویز را برطرف سازد. بنابراین نصب بودن رابط کاربری جدید سامسونگ در گوشی Galaxy A7 2018 می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان به خرید این دستگاه باشد.

 

نقد  گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ

 

رابط کاربری گوشی عملکرد روانی دارد، اما همچنان تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی آن کمی زیاد هستند و این مسئله منجر به سنگین شدن رابط گوشی شده است. با این حال زمانی که در منوهای مختلف سیستم عامل گلکسی A7 مدل 2018 پرسه می‌زنید با لگ و تاخیر مواجه نخواهید شد و عملکرد روان بستر نرم افزاری دستگاه را احساس خواهید کرد. فقط در برخی شرایط خاص است که شاید لگ و تاخیرهای کوچکی در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی ایجاد شود. برای مثال زمانی که بازی ها یا اپلیکیشن های سنگین را در گوشی اجرا کنید و بخواهید از بخش "اپلیکیشن های اخیر" یا همان "Recent Apps" مابین برنامه های اخیر اجرا شده جهش داشته باشید، ممکن است تاخیرهایی در عملکرد دستگاه به وجود آید که البته تا حدی طبیعی و قابل چشم پوشی هستند. در سایر موارد بستر نرم افزاری گوشی عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در بررسی گلکسی A7 مدل 2018 باید در رابطه با آن صحبت شود مسئله قدرت پردازشی است. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته، تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ خواهد بود که از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه در دو مجموعه مختلف دسته‌بندی می‌شوند. مجموعه نخست شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز بوده و مجموعه دوم شامل چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G71 هم در تراشه اگزینوس 7885 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی گلکسی A7 مدل 2018 از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است که هر دو نسخه آن از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی می‌کنند.

 

پردازنده  گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A7 مدل 2018 مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد و پردازشی مطلوبی دارد و بدون مشکل تمام کارهای روزمره نظیر استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان، برقراری تماس، دانلود موزیک و پرسه زدن در اینترنت، تماشای فیلم، پرسه زدن در اینستاگرام و غیره را مدیریت می‌کند. رم 4/6 گیگابایتی گوشی در مولتی‌تسکینگ کمک به سزایی به آن می‌کند و سبب می‌شود تا دستگاه از این نظر مشکلی نداشته باشد و با افت سرعت مواجه نشود. جهش مابین اپلیکیشن های مختلف به دلیل ظرفیت مناسب رم دستگاه با سرعت مطلوبی انجام می‌شود، مگر در شرایطی که چندین اپلیکیشن سنگین در گوشی اجرا شده باشند و بخواهید مابین آن ها جهش داشته باشید. گوشی گلکسی A7 مدل 2018 از پس اجرای بازی های HD اندرویدی هم بر می‌آید اما ممکن است اجرای این بازی ها برای مدت زمان طولانی در دستگاه منجر به داغ شدن بدنه آن و همچنین بروز لگ و تاخیرهای موقتی در دستگاه شود. به طور کلی باید گفت که گوش سامسونگ Galaxy A7 2018 در مقایسه با قیمتی که دارد قدرت عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کند و به همین دلیل می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای کاربران باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

نوبت به یکی از اصلی ترین مراحل بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ می‌رسد! دوربین اصلی این گوشی یکی از مهم ترین و جالب ترین ویژگی های آن را در بر می‌گیرد چون از سه لنز مختلف تشکیل شده و اصطلاحاً سه گانه است! سه لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 24، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.7، F/2.4 و F/2.2 دارند. لنز 24 مگاپیکسلی این مجموعه لنز اصلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز 8 مگاپیکسلی آن از نوع آلتراواید (Ultrawide) بوده و لنز 5 مگاپیکسلی آن هم از نوع عمقی (Depth Sensor) است. قابلیت های HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait) و عکسبرداری پانوراما (Panorama) هم توسط دوربین اصلی و سه گانه گلکسی A7 مدل 2018 پشتیبانی می‌شوند اما متاسفانه دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط ویدئو های 4K را ندارد. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED اختصاصی هم زیر لنز دوربین سه گانه و اصلی این گوشی نصب است.

 

دوربین گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ

 

تجهیز دوربین اصلی این گوشی به سه لنز سبب شده که قابلیت های عکسبرداری دستگاه تقویت شده و در حالت های بسیار مختلف و جالبی بتوان از گوشی برای ضبط عکس استفاده کرد. برای مثال حالت آلتراواید سبب می‌شود که بتوانید عکس های با زاویه دید گسترده‌تر و بسیار جالبی ضبط نمایید و به لطف لنز دوربین عمقی دستگاه بتوانید عکس های عمقی و با ظرافتی را ثبت نمایید. کیفیت عکس هایی که در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی گوشی گلکسی A7 مدل 2018 ضبط می‌شوند بسیار عالی خواهند بود و بدون تردید انتظارات شما را بر آورده می‌کنند، اما در محیط های کم نور افت کیفیت نسبتاً محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی به وجود می‌آید، اما با این حال عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند استانداردهای متوسط را ارائه خواهند کردد.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A7 2018 از یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی این گوشی هم مطلوب خواهد بود و می‌توانید با آن عکس های مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. با توجه به اینکه دوربین سلفی Galaxy A7 2018 از لنزی 24 مگاپیکسلی تشکیل شده ممکن است سطح انتظارات شما از آن بیش از اندازه بالا برود، اما باید بدانید که عملکرد آن خیلی هم فوق‌العاده نیست و در شاید در حد دوربین های سلفی 7 یا 8 مگاپیکسلی باشد که در گوشی های پرچمداری همچون گلکسی اس 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل بکار رفته‌اند. به طور کلی باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A7 مدل 2018 از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت مطلوبی دارد و دوربین سه گانه و اصلی آن در محیط های با نور مناسب می‌تواند بازده عالی داشته باشد.

 

 بررسی گلکسی A7 مدل 2018

 

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A7 2018

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در گوشی مذکور بکار رفته ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است. با توجه به اینکه صفحه نمایش گوشی 6 اینچی بوده و رزولوشن نسبتاً بالایی هم دارد، پیش‌بینی کردیم توان شارژدهی باتری گوشی وضعیت معمولی داشته باشد. در بررسی گلکسی A7 مدل 2018 هم مشخص شد که باتری دستگاه با یک بار شارژ در حالت بکارگیری نرمال دستگاه تقریباً می‌تواند یک روز انرژی مورد نیاز آن را تامین کند و چنانچه استفاده شما از گوشی بیشتر شود، ممکن است قبل از یک روز نیاز به شارژر یا پاوربانک داشته باشید و مجبور شوید در طول یک روز باتری گوشی را یک مرتبه دیگر و برای چند دقیقه هم که شده به شارژ بزنید.

متاسفانه گلکسی A7 مدل 2018 از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد. سوکت شارژ آن هم از نوع میکرو یو اس بی (Micro USD) است. متاسفانه این موضوعات سبب شده که برای شارژ باتری دستگاه تقریباً به مدت زمانی در حدود 150 دقیقه نیاز باشد که مدت زمان نسبتاً زیادی برای شارژ باتری یک گوشی به شمار می‌رود.

 

خرید  بررسی گلکسی A7 مدل 2018

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ (Samsung Galaxy A7 2018) پرداختیم. قیمت سامسونگ گلکسی A7 2018 بدون تردید یکی از اصلی ترین مسائلی است که می‌تواند خرید این گوشی را ارزشمند و به انتخابی مناسب تبدیل کند. از دیگر ویژگی های مطلوب گوشی نام برده شده می‌توان به ظاهر شیک، پردازنده خوب، دوربین اصلی سه گانه و غیره اشاره کرد. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy A7 2018 به شرحی هستند که در بخش زیر می‌بینید.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • قیمت مقرون به صرفه

 

نقاط ضعف:

  • فریم پلاستیکی
  • شارژدهی معمولی باتری و سرعت شارژ پایین