نقد و بررسی مانیتور Samsung LS19F355: نمایشگر ارزان ولی کاربردی

نقد و بررسی 02 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور Samsung LS19F355: نمایشگر ارزان ولی کاربردی

اگر جزو کاربران خانگی و اداری هستید که برای سیستم خود به دنبال یک مانیتور خوش قیمت با امکانات مناسب هستید، مانیتور Samsung LS19F355 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. با نقد و بررسی این مانیتور همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس یا کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی بی‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی کره‌ای سامسونگ (Samsung) بزرگترین تولیدکننده‌ی تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم زیادی از بازار مانیتورها را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از کاربران در بین خریداران اقتصادی قرار دارند که بیشتر کارهای خانگی و اداری چون وب‌گردی، تماشای فیلم، اجرای نرم‌افزارهای آفیس، ویرایش عکس، تایپ و... را با کامپیوتر خود انجام می‌دهند. این کاربران نیاز به مانیتور قیمت مناسبی دارند که امکانات خوبی داشته باشد.

مانیتور Samsung LS19F355 یکی از مانیتورهای پایین‌رده و ارزان قیمت این غول کره‌ای است که با هدف کاربران خانگی و اداری طراحی و تولید شده است. بهره‌گیری از پنل LED، حالت Eye Saver Mode، طراحی ساده و زیبا، زاویه دید خوب، نمایش 16.7 میلیون رنگ و ضخامت کم باعث شده تا این نمایشگر نسبت به قیمت پرداختی ارزش خرید خوبی داشته باشد.

اگر قصد خرید مانیتور Samsung LS19F355 را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور Samsung LS19F355 را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور Samsung LS19F355

 

طراحی مانیتور samsung ls19f355

 

مانیتور سامسونگ ال اس 19 اف 355، طراحی ساده ولی زیبایی دارد که و کاملاً مطابق با نیاز کاربران خانگی و اداری طراحی شده است. کمپانی سازنده تلاش کرده تا علاوه بر موضوع طراحی به جزئیاتی چون ضخامت نمایشگر و حاشیه‌ی صفحه نمایش توجه ویژه داشته باشد تا به توجه نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.

با اینکه مانیتور سامسونگ از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت و استحکام خوبی دارد و به راحتی می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید.

در قسمت جلوی مانیتور علاوه بر لوگوی معروف Samsung که در قسمت وسط قرار گرفته است، کمپانی سازنده دکمه‌های فیزیکی را نیز برای تنظیمات رنگ، روشنایی، کنتراست و... در نظر گرفته است تا بتوانید به راحتی تنظیماتی که می‌خواهید اعمال کنید.

 

مانیتور samsung ls19f355

 

در قسمت پشت دستگاه شاهد یک طراحی بافت‌گونه‌ی مات هستیم که لوگوی سامسونگ در قسمت بالا حک شده است. پایه‌ی براق و دایره‌ای شکل این مانیتور نیز طراحی ساده و زیبا و کیفیت خوبی دارد و به قسمت وسط پایین پشت صفحه نمایش متصل شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون لنوو از سری جدید مانیتورهای گیمینگ با نرخ نوسازی بالا رونمایی کرد

در قسمت سمت چپ پایه نیز می‌توان محل قرارگیری پورت‌ها را مشاهده کرد. در کنار آن یک جوی استیک (Joystick) برای حرکت راحت‌تر در بین منوها و انجام تنظیمات لازم به چشم می‌خورد.

ابعاد این مانیتور سیاه رنگ 68.1 * 264.6 * 442 میلی‌متر و وزن آن 1.7 کیلوگرم است که برای چنین مانیتوری کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

بی‌شک مانیتور LS19F355 سامسونگ نمی‌تواند یک گیمر، طراح یا تولیدکننده‌ی محتوای چند رسانه‌ای را راضی کند، ولی این نمایشگر کاملاً برای کاربران خانگی و اداری طراحی شده است و از این نظر یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور Samsung LS19F355

 

مشخصات مانیتور ls19f355

 

مانیتور سامسونگ LS19F355 از یک صفحه نمایش 19 اینچی LED با پنل TN و رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی روی آن در حد خودش بسیار خوب است. پنل‌ LED این مانیتور عملکرد خوبی دارد و فراتر از انتظار کاربران پایین یا میان‌رده ظاهر می‌شود.

کیفیت تصاویر، شفافیت رنگ‌ها و سرعت پاسخگویی مانیتور سامسونگ به راحتی کاربران اقتصادی را راضی می‌کند ولی از آن جایی که از پنل IPS استفاده نشده زاویه‌ی دید و میزان روشنایی متوسط است. زاویه‌ی دید این مانیتور در حالت افقی 160 و در حالت عمودی 170 درجه است.

سرعت پاسخگویی مانیتور Samsung LS19F355 برابر 14 میلی‌ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست (Contrast) نمایشگر 1000:1 است. ضمن اینکه نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) این نمایشگر 60 هرتز است که برای مانیتور های اقتصادی توجیه دارد.

یکی دیگر از نقاط قوت مانیتور سامسونگ ال اس 19 اف 355، ویژگی Eye Saver Mode است که با حذف نور آبی باعث می‌شود هنگام کارکردن طولانی با مانیتور چشمان شما دچار خستگی نشود. البته قابلیت Eco Saving نه‌تنها میزان روشنایی (Brightness) را در سطح بهینه نگه می‌دارد بلکه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز کمک می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275 |گیمینگ با کیفیت و کارآمد!

یکی دیگر از تدابیر سامسونگ برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری جذاب استفاده از تکنولوژی Flicker Free است که به کمک آن تصاویر کاملاً بدون پرش و لرزش نمایش داده می‌شوند.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور samsung ls19f355

 

مانیتور Samsung LS19F355 فقط از یک پورت VGA و یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون بهره می‌برد و خبری از پورت‌های DVI و HDMI نیست.

 

مصرف انرژی

مانیتور ال اس 19 اف 355 سامسونگ در حالت عادی 30 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.3 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن‌ها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور Samsung LS19F355 سامسونگ یکی از ارزان‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار است که به خوبی از عهده‌ی نیاز کاربران خانگی و اداری بر می‌آید و در بازه‌ی قیمتی خود یکی از بهترین نمونه‌ها است.

این مانیتور با توجه به کیفیت و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین مانیتورهای ارزان قیمت سامسونگ باشد.

 

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت ساخت خوب
  • بهره‌گیری از تکنولوژی ضدلرزش تصویر
  • پنل LED

 

نقاط ضعف

  • نداشتن پنل IPS
  • زاویه‌ی دید متوسط
  • سرعت پاسخگویی 14 میلی ثانیه