نقد و بررسی تبلت Surface Pro 3

نقد و بررسی 07 تیر 1394 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت Surface Pro 3

طراحی و ساخت:

مایکروسافت سومین نسل از تبلت‌های پیشرفته خود را معرفی کرد و نسخه جدید Surface را روانه ی بازار کرد. نسل سوم تبلت‌های Surface Pro در اندازه ۱۲ اینچ تولید می‌شوند که آن را در عرصه رقابت با اولترابوک های فعلی قرار می دهد و مجهز به ویندوز ۸.۱ هستند. طراحی این تبلت‌ها پیشرفت زیادی داشته و اکنون می‌توان از یک قلم نیز برای کار با دستگاه استفاده کرد.

مدل سوم از این گجت هیبریدی نیز یک پایه تا شونده و با زاویه قابل تنظیم در قسمت پشت دارد. در مدل جدید Surface، محدوده زوایای قابل تنظیم این پایه گسترده‌تر شده‌اند و اکنون می‌توان آن را در هر زاویه‌ای بین 22 تا 150 درجه تنظیم کرد. بنابراین، Surface Pro 3 نسبت به مدل‌های قبلی کاربردهای بیشتری خواهد داشت و می‌توان با تنظیم زاویه و به‌راحتی از آن برای طراحی با قلم، تایپ یا کار با رابط کاربری لمسی ویندوز استفاده کرد.

قاب اطراف دستگاه و بدنه پشتی از آلمینیوم ساخته شده اند و کیفیت ساختی در حد و اندازه های یک محصول لوکس را به نمایش می گذراند.

صفحه نمایش :

نمایشگر surface pro 3 از  فناوری ClearType Full HD Plus و رزولوشن 2160*1440 استفاده می کند. همچنین، بر روی این صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، یک پوشش محافظتی از نوع Gorilla Glass نیز قرار گرفته است تا از آن در برابر آسیب و خط و خش محافظت کند. همان‌طور که انتظار می‌رود، کیفیت تصویری این صفحه نمایش فوق‌العاده است. تصاویر بر روی آن با حداکثر کیفیت و جزئیات نمایش داده می‌شوند و رنگ‌ها که جزئی اصلی از رابط کاربری ویندوز 8.1 هستند، به شکلی زیبا و جذاب به تصویر کشیده می‌شوند. به علاوه، میزان روشنایی و کنتراست تصاویر نیز خوب است. همچنین، زاویه دید مناسب این صفحه نمایش موجب می‌شود تا استفاده از آن در زاویه های مختلف امکان پذیر باشد.

 

نقد و بررسی تبلت Surface Pro 3

 

قلم و کیبورد:

مایکروسافت در سرفیس پرو 3 خود به جای استفاده از استایلوس های ( Stylus) واکوم که شرکت رقیب ان تریگ ( n-trig) می باشد از استایلوس های ان تریگ استفاده کرد. در حالی که اکثر وسایل از واکوم استفاده می کنند. اما این شرکت این تصمیم را گرفت و اینک در پی تصاحب این شرکت استایلوس سازی است.

مایکروسافت در سرفیس پرو 3 خود توجه ویژه ای به استایلوس داشته است. مایکروسافت در این استایلوس دکمه ای را تدارک دیده بود که کاربر با زدن ان اپ یادداشت برداری را باز می کرد.  

 

نقد و بررسی تبلت Surface Pro 3

 

کاور کیبورد دو منظوره حساس به فشار، طراحی شده برای تبلت های سرفیس پرو 3 مایکروسافت بوده که هم بصورت کیبورد و هم بصورت کاور محافظ می توان از آن استفاده کرد. با استفاده از این کیبورد، امکان تایپ سریعتر و راحت تر برای کاربران تبلت فراهم می شود همچنین با استفاده از  TouchPad و کلید های میانبر تعبیه شده در این کیبورد، شما به راحتی می توانید به نرم افزار ها و برنامه های کاربردی مختلف تبلت دسترسی داشته باشید.

از جمله خصوصیات این کیبورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت 5 میلیمتر
  • دارای نور پس زمینه کیبورد
  • کلید های proximity-sensing
  • کلیدهای میانبر ویندوز و مدیا
  • مجهز به تاچ پد

 

نقد و بررسی تبلت Surface Pro 3

 

دوربین:

مایکروسافت دوربین جلو و پشت سرفیس را با یک ظرفیت در نظر گرفته و هر دو دوربین را به کیفیت 5 مگاپیکسل مجهز کرده است، فیلم برداری نیز با رزولوشن 1920*1080 یا 1080p HD انجام می گیرد.

 

سخت افزار و عملکرد:

نسل چهارم پردازنده‌های شرکت اینتل در مدل‌های Core i3، Core i5 و Core i7 برای این گجت هیبریدی قابل سفارش دادن هستند. همچنین، این لپ‌تاپ/تبلت در مدل‌هایی با 64/128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 4 گیگابایت حافظه RAM یا 256/512 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت حافظه RAM ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که حافظه داخلی این تبلت از نوع SSD و بسیار پرسرعت است. جدا از این ویژگی‌های فوق‌العاده، چیپ گرافیکی آن هنوز نیز از Intel HD است. اگرچه، این چیپ گرافیکی عملکرد خوبی در پردازش‌های گرافیکی معمولی دارد، اما نمی‌تواند از پس اجرای بازی‌های با گرافیک سنگین برآید.