اولین مانیتور دل با ظاهری بسیار زیبا در راه است

اخبار روز تکنولوژی 08 شهریور 1394 علی مظفری

اولین مانیتور دل با ظاهری بسیار زیبا در راه است

نخستین همایش بزرگ PAX ، آخر هفته پیش برگزار شد. کمپانی دل به مناسبت این رویداد از اولین مانیتور 27 اینچی به نام S2716DG پرده برداری کرد. این خبر خود به تنهایی ارزش زیادی دارد. نکته ی مهم در این سیستم به کارگیری از تکنولوژی G-Sync Gen II می باشد. انویدیا تکنولوژی جدید همگام سازی مانیتور خود را معرفی کرد که جهت بهبود تجربه های بازی توسط هماهنگ سازی مستقیم با پردازنده گرافیکی به جای تکیه بر سیستم های زمانبندی استاندارد طراحی شده بود. این فناوری با نام G-Sync، شیوه ای جدید است که اگر طبق تبلیغات ارائه شود، می تواند در تکنولوژی مانیتورها انقلابی را به راه بیاندازد. تاکنون نتایج مختلفی کسب شده است، اما برداشت های اولیه همگی مثبت ارزیابی شده اند. G-Sync با مطابقت رفرش ریت مانیتورها به طور مستقیم با نرخ کشش GPU عمل می کند و اطمینان می دهد که فریم ها همانطور که دریافت می شوند، نمایش داده شوند بدون اینکه با گسیختگی همراه باشند. از نظر تئوری این نتایج، تجربه های کلی روان و همواری هستند.


مانیتور دل S2716DG به رزولوشنی برابر با 1440*2560 همراه با 144 هرتز فرکانس مجهز شده است. در این مقاله دل به واضحی اشاره نمی کند که آیا این نمایشگر از ویژگی TN استفاده می کند یا IPS. همچنین شما می توانید از حالت های شیب دار، محوری، چرخشی مانیتور و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع پایه آن جهت زاویه دید درست و مناسب تر، استفاده کنید.
از نظر درگاه پورت و اتصالات این محصول جدید می توان به DisplayPort 1.2 ( مورد نیاز برای استفاده G- همگام سازی)، HDMI 1.4a، چهار عدد پورت USB3، جک هدفون و میکروفون و USB upstream ( پورتی که به دستگاه میزبان متصل مانند می گردد در حالی که downstream به دستگاههای موازی میزبان مانند پرینتر متصل می گردد) اشاره کرد.  این مانیتور با قیمتی حدود 800 دلار وارد بازار خواهد شد.