اختراع ساعت هوشمندی جدید با قابلیت چرخش صفحه نمایش

اخبار روز تکنولوژی 26 اردیبهشت 1396 علی مظفری

اختراع ساعت هوشمندی جدید با قابلیت چرخش صفحه نمایش

همان طور که می دانید ساعت های هوشمند به دنیا آمدند  تا به کمک آن ها  بتوان در هر موقعیتی اعلان های گوشی را دید و یا از برنامه هایی مانند گوگل مپ در هر شرایطی مثل رانندگی ودوچرخه سواری و ... استفاده کرد،  بدون اینکه نیاز باشد گوشی هوشمند خود را از جیب و یا کیف آن خارج کرد.

اما به دلیل اینکه ساعت هوشمند بر روی مچ دست بسته می شود، به بازو و مچ دست برای جابه جا کردن نمایشگر آن جهت دیدن اعلانات نیاز است که در موقعیت های مختلف این امر امکان پذیر نمی باشد.

تیمی در کالج دارتموت " Darthmouth " و دانشگاه واترلو " Waterloo " ساعت هوشمندی با نام Cito طراحی کرده است که این قبیل مشکلات را برطرف نموده است.

این ساعت دارای چندین موتور مختلف است که به صورت خودکار نمایشگر آن را در زاویه دید استفاده کننده قرار می دهد و دیگر نیازی به حرکت دادن مچ دست یا بازو برای دیدن صفحه نمایش ساعت وجود ندارد. مثلا وقتی که شما در حال حمل یک بسته بزرگ هستید و باید از هر دو دست خود جهت حمل آن استفاده کنید و هم زمان نوتیفیکشن دریافت می کنید، در این لحظه نمایشگر ساعت شما به صورت اتوماتیک به سمت شما می چرخد و می توانید اعلان رسیده را بخوانید در این صورت دیگر نیازی نیست که چیزی رو که حمل می کنید بر روی زمین بگذارید و دستان خود را آزاد کنید.

از سوی دیگر حالتی پیش می آید که در یک لحظه اعلان را دریافت می کنید و در همان لحظه ساعت زیر آستین لباس قرار دارد یا دستانتان خیس و کثیف هستند که این حالت برای بسیاری از استفاده کنندگان ساعت های هوشمند اتفاق افتاده است ، در این موقع دیگر نیازی به لمس ساعت با دستان خیس و کثیف وجود ندارد زیرا ساعت Cito با کمک موتورهای خود از زیر آستین بیرون می آید و نمایشگر را به سمت شما می تاباند تا بتوانید اعلان خود را به راحتی مشاهده کنید.