نکاتی در مورد ویندوز 10

اخبار روز تکنولوژی 01 آبان 1393 علی مظفری

نکاتی در مورد ویندوز 10

 نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ از امروز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت تا درصورت تمایل آن را نصب کرده و مایکروسافت را از نقاط و ضعف و قوت آن مطلع کنند. در اینجا نکاتی را در رابطه با ویندوز 10 برای آشنایی بیشتر شما با آن می گوییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

1.    به دلیل اینکه نسخه ی این ویندوز در سال 2015 عرضه می شود،  برای کار با نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز می‌توان با مراجعه به windows insider program از امروز این نسخه را دریافت و از آن استفاده کرد. مایکروسافت هنوز سخنی از قیمت ویندوز خود به میان نیاورده و در آینده شاهد رونمایی از سیاست‌های مایکروسافت در مورد قیمت‌گذاری خواهیم بود. با این حال یکی از مدیران مایکروسافت در اندولزی گفته بود ارتقاء این سیستم عامل برای کاربران ویندوز 8 مجانی می باشد.

2.    به دلیل تغییرات بسیار زیاد و گسترده در ساخت ویندوز جدید، مایکروسافت این ویندوز را با نام ویندوز 10 برای نشان دادن تغییرات گسترده نام گزاری کرد.

3.    ویندوز ۱۰ فقط برای استفاده در پی‌سی‌ها ساخته نشده و می‌توان از این سیستم‌عامل در تمامی گجت‌ها از پی‌سی‌ها تا تلفن‌های‌هوشمند استفاده کرد و رابط ‌کاربری نیز برحسب صفحه‌ی نمایش و گجت مورد استفاده تغییر خواهد کرد.

4.    مایکروسافت نیز روند توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با تمام ابزارها را آسان‌تر کرده است، به طوری که شما می توانید هنگامی که با تبلت خود یک بازی را دانلود می کنید، امکان استفاده از این برنامه را در سیستم های ویندوزی دیگر داشته باشید.

5.    همانطور که می دانید محیط مترو برای بیشتر کاربران باعث گمراهی شده است و  زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است. وجود محیط مترو برای کاربران ویندوز 10، اختیاری خواهد بود.

نکاتی در مورد ویندوز 10

6.    هنوز مشخص نیست که واکنش کاربران در قبال ویندوز ۱۰ و قابلیت‌های اضافه شدن به آن در مورد اپلیکیشن‌ها چگونه خواهد بود و آیا این توسعه‌دهندگان تمایلی به انتشار نسخه‌ی دسکتاپ اپلیکیشن‌های خود خواهند داشت یا خیر، اما مایکروسافت در جریان معرفی این سیستم‌عامل، برخی از اپلیکیشن‌های فول‌اسکرین محیط مترو را در حالت دسکتاپ نمایش داد.

7.    در ویندوز 10 منوی استارت مانند نسخه های قدیمی در سمت چپ دسکتاپ قرار گرفته و کاربران می توانند محل برنامه ها را به طور دلخواه تنظیم کنند.

8.    کارکرد و بهبود ویندوز 10، برای مثال برنامه ی snap ( قرار دادن 4 اپلیکیشن در کنار هم) کارایی بیشتری یافته.

می توانید برای آشنایی بیشتر با ویندوز 10 مقالات نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ و کامپیوتر با پارتیشن بندی و آموزش پیدا کردن مشخصات کامپیوتر در ویندوز 10: رم، پردازند، گرافیک را بخوانید.