آیا ورود تبلت های ویندوزی، تبلت های اندرویدی را تهدید می کند؟

اخبار روز تکنولوژی 08 آبان 1393 علی مظفری

آیا ورود تبلت های ویندوزی، تبلت های اندرویدی را تهدید می کند؟

سازندگان تبلت های ویندوزی با توسعه آنچه " نکست بوک" نامیده می شود، جنگ جدیدی را علیه تبلت های اندرویدی و لپ تاپ های کروم گوگلی به راه انداختند.

پردازنده ی به کار رفته در این سیستم، چهار هسته ای از نوع اتم  Z3735Gو مربوط به شرکت اینتل  و سرعت پردازنده ی آن 1.83 گیگاهرتز همراه با 2 مگابایت حافظه کش می باشد. علاوه بر یک گیگابایت رم، مقدار 32 گیگابایت حافطه ی داخلی  در این سیستم تعبیه شده است، که شما می توانید با استفاده از شیار Micro SD، تا 64 گیگابایت مقدار حافظه ی داخلی را افزایش دهید.

رزولوشن 1280*800، تصاویر را با کیفیت فوق العاده نشان می دهد. یکی از دیگر نکات برجسته ی این صفحه نمایش، قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی است.

این تبلت مجهز به دو دوربین می باشد، دوربین عقب با کیفیت 2 مگاپیکسل جهت فیلم برداری و دوربین جلو با 0.3 مگاپیکسل جهت استفاده از وب کم و عکس سلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

از لحاظ درگاه خروجی، این محصول دارای پورت HDMI و جک هدفون است. در ضمن، باطری دستگاه 6000 میلی‌آمپر تعریف شده و بازدهی تا 6 ساعت بدون استفاده از شارژر را برای شما فراهم می کند.

از ویژگی‌های قابل‌رقابت با کروم بوک گوگل، باید از نصب آفیس 365، دادن 1 ترابایت فضا روی «وان درایو»، اسکایپ و ... نیز نام برد که رقابت را برای تبلت‌های اندرویدی و لپ تاپ‌های کروم بوک سخت می‌کند.

این تبلت در فروشکاههای زنجیره ای والمارت آمریکا به قیمت بسیار مناسب  179 دلار از هفته های آینده به فروش می رسد. البته شما می توانید از طریق سایت walmart.com، این تبلت را پیش خرید کنید.