تلاش Lenovo برای دسترسی به اینترنت بدون نیاز به سیم کارت

اخبار روز تکنولوژی 06 اسفند 1394 علی مظفری

تلاش Lenovo برای دسترسی به اینترنت بدون نیاز به سیم کارت

   اگرچه شهرت برند Lenovo برای هر فرد، واضح و بدیهی است اما این شرکت برای ماندن در جایگاه فعلی و حفظ توانایی رقابت با رقبای خود در عرصه فناوری های لپ تاپ، تبلت، تلفن های هوشمند و ... سعی در ارائه سرویسی نوین داشته که شاید تا کنون هیچ شرکتی در این حیطه وارد نشده است. سرویس جدید Lenovo با نام "دسترسی نا محدود موبایل به اینترنت" به نحوی است که کاربران تلفن های هوشمند، تبلت و PC می توانند با استفاده از آن در کشورهای مختلف به سرعت به اینترنت دسترسی پیدا کنند. کمپانی Lenovo، هدف خود را از ارائه چنین سرویسی، فراهم کردن "سرویس رومینگ جهانی" برای خدمات پهنای باند موبایل اعلام نموده است. Lenovo همچنین اعلام نمود که: نرخ گذاری اتصال به اینترنت به شکلی رقابتی انجام خواهد شد.  

    در روش های سنتی دسترسی به اینترنت، روند کار بدین شکل بود که کاربران مجبور به خرید سیم کارت کشور موردنظر بودند تا بتوانند به پهنای باند موبایل متصل شده و البته یکی از معایب بزرگ این روش نیز این بود که بسیاری از لپ تاپ ها نیز اسلات SIM (سیم کارت) نداشتند. با خدمات نوین Lenovo، کاربران نیازی به سیم کارت برای اتصال به اینترنت ندارند. 
   این سرویس برروی تلفن های هوشمند، تبلت ها و PC های کمپانی Lenovo پشتیبانی می شود و برای استفاده از آن، کاربران کافیست تنها برروی یک اپلیکیشن کلیک کنند تا بتوانند نرخ پهنای باند محلی را دریافت نمایند. 
   اولین دسترسی به این نوع اتصال در کشور چین و برروی تبلت های LeMeng X3 و Miix 700 ارائه خواهد شد. در مرحله دوم، این فناوری برروی لپ تاپ های ThinkPad و در EMEA (خاورمیانه اروپایی و آفریقا) ارائه خواهد شد و البته باید افزود که Lenovo زمان دقیقی برای ارائه این خدمات در آمریکای شمالی اعلام نکرده است. 

   اگرچه Lenovo، هیچ شبکه موبایلی ندارد که متعلق به خودش باشد اما یک MVNO (اپراتور شبکه مجازی موبایل) خواهد بود که از خدمات تلفن همراه فراهم شده توسط دیگر شرکت ها استفاده خواهد کرد. کاربران می توانند خدمات دسترسی به پهنای باند موبایل را بطور مستقیم از کمپانی Lenovo خریداری نمایند. 

   این خدمات در کنگره جهانی موبایل که در چند روز آینده در بارسلونا برگزار خواهد شد با عنوان "فناوری های 3G و 4G تحت لیسانس Lenovo" رونمایی می گردد، لذا برای کسب اطلاعات دقیق تری پیرامون این فناوری، توصیه می نماییم اخبار مربوطه را پیگیری نمایید.