زمان عرضه سونی پلی استیشن 5

اخبار روز تکنولوژی 19 تیر 1396 علی مظفری

زمان عرضه سونی پلی استیشن 5

از صحبت های مایکل پچر Michael Pachter در مصاحبه اخیر خود میتوان برداشت کرد که کنسول نسل بعدی این شرکت سال 2020-2019 عرضه خواهد شد.همچنین وی بیان نمود که احتمال خیلی زیاد کنسول پلی استیشن 5 در آینده از بازی های پلی استیشن پرو نیز پشتیبانی خواهد کرد.پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو این پتانسیل را دارند تا چند سال دیگر نیز برای سونی درآمد زا باشند و به همین دلیل این کمپانی نیاز به عجولانه عمل کردن ندارد و برای 2018 برنامه ای برای معرفی کنسول جدید ندارد.

سونی در نسل هشتم توانست تمام رقبای خود را کنار بزند و از نوامبر سال 2013 تا به امروز، نزدیک به 54 میلیون پلی استیشن 4 به فروش برساند. بدیهی است که این کمپانی ژاپنی تمام تلاشش را خواهد کرد تا پلی استیشن 4 روند صعودی خود را ادامه داده و با معرفی بازی های انحصاری جدید و همکاری با ناشران شخص ثالث، به فروش بیشتری نیز برسد.

شرکت سونی در حال حاضر نیازی برای عرضه نسخه پنجم کنسول پلی استیشن نمی بیند. به هر حال بحث هایی درباره عرضه کنسول پلی استیشن 5 و ورود به نسل جدید بازی های ویدیویی به میان می آید. در آخرین مصاحبه ای که مجله Nikkei با مدیر و CEO شرکت سونی، آقای کاز هیرای انجام داده چشم انداز دقیقی نسبت به آینده برند پلی استیشن در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

هنگامی که از آقای هیرای درباره احتمال وجود پلی استیشن 5 سوال پرسیده شد، وی پاسخ داد: بخش بازی های ویدیویی شرکت سونی در حال تحلیل و بررسی وضعیت حاضر است؛ اینکه چه مسیری را طی کنند و چگونه با استفاده از پلتفرم پلی استیشن به سمت جلو حرکت کنند. به طور کلی بخواهم صحبت کنم، به نظرم رها کردن تمام تلاش هایی که برای پلی استیشن 4 انجام دادیم امری اشتباه به نظر می رسد. در حال حاضر پیش بینی های بسیاری در زمینه زمان عرضه پلی استیشن 5 وجود دارد. مایکل پکتر، از معروف ترین تحلیلگران صنعت بازی های ویدیویی، اعتقاد دارد که برای رونمایی از کنسول جدید شرکت سونی باید تا سال 2019 یا 2020 منتظر بمانیم.