مشخصات پردازنده اسنپدراگون 898 فاش شد

اخبار روز تکنولوژی 07 مرداد 1400 علی مظفری

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 898 فاش شد

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 898 به صورت تصادفی توسط کوالکوم فاش شده است که نوید یک پردازنده قدرتمند را می‌دهد. طبق اخبار منتشر شده، پردازنده جدید اسنپدراگون قرار است با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ تولید شود که در نتیجه موجب کاهش انرژی و تولید گرمای کمتر خواهد شد.

 

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 898

 

امروزه بر روی اکثر گوشی‌های اندرویدی، خصوصا گوشی‌های پرچمدار این سیستم عامل، شاهد چیپست‌های اسنپدراگون هستیم زیرا در کنار قدرت بسیار بالایی که دارند، قیمت مناسب و به صورت کلی عملکرد مطلوبی دارند. حال به تازگی اطلاعات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 898 فاش شده است که نظر کاربران را جلب کرده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، پردازنده جدید اسنپدراگون مجهز به یک هسته‌ی مرکزی قدرتمند X2 با فرکانس 3.09 گیگاهرتز است که این هسته قرار است نقص‌ها و مشکلات نسل‌های پیشین را به صورت کامل حل کند. همچنین این چیپست قرار است از ساختار 2+2+3+1 استفاده کند.

این ساختار به این معنی است که چهار هسته وظیفه‌ی انجام پردازش‌های سبک را برعهده دارند. از بین این چهار هسته، دو هسته سرعت و مصرف پایین دارند و دو هسته سرعت و مصرف بیشتری دارند. سه هسته هم وظیفه‌ی پردازش‌های مهم‌تر را برعهده دارند و گفته می‌شود که یک هسته مرکزی مبتنی بر ARM X2 با سرعت 3.09 گیگاهرتز نیز در نظر گرفته شده است که می‌تواند عملیات بین هسته‌ها را ساماندهی کند و پردازش‌های سنگین را به راحتی و بدون مشکل انجام دهد.

 

پردازنده اسنپدراگون 898

 

همچنین به نظر می‌رسد که پردازنده اسنپدراگون 898 توانسته امتیازات بسیار خوبی را در گیگ‌بنچ بدست بیاورد. طبق گرازش منتشر شده، این پردازنده در حالت تک هسته‌‌ای امتیاز 1250 و در حالت چند هسته‌ای امتیاز 4000 را کسب کرده است که نوید یک پردازنده قدرتمند و بهینه را می‌دهد. علاوه بر این، محصول جدید کوالکوم قرار است از پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده کند که البته انتظار می‌رود کارایی مناسبی در پردازش کارهای گرافیکی داشته باشد. همچنین پردازنده Snapdragon 898 از رم چهار کانال LPDDR 5 نیز پشتیبانی خواهد کرد.در کنار این موارد، این چیپست به واحد پردازش امنیتی SPU 260 نیز مجهز خواهد بود.

این تمام اطلاعاتی که تا به امروز از پردازنده جدید کوالکوم منتشر شده است. بنابراین برای اطلاعات بیشتر باید منتظر اخبار تکمیلی از کوالکوم باشیم.

 

منبع: gizchina