گوشی های بازار هم وارد چالش آب یخ شدند

اخبار روز تکنولوژی 26 شهریور 1393 علی مظفری

گوشی های بازار هم وارد چالش آب یخ شدند

چالش سطل یخ یا کارزار آب یخ به انگلیسی :(Ice Bucket Challenge) فعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت در رابطه با کمک به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا Amyotrophic lateral sclerosis که به صورت مخفف ALS نیز گفته می شود، در آمریکا است. این چالش به صورت ویروسی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و قوانینی برای آن گذاشته شد تا افراد یا یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کنند یا به مؤسسه خیریه موردنظر کمک کنند. این چالش نیازمند نامزد کردن چند فرد دیگر برای انجام این فعالیت است که آنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند یا ۱۰۰ دلار به مؤسسه خیریه کمک کنند.

از میان گجت‌ها، گلکسی اس ۵ سامسونگ تبدیل به نخستین گجتی شد که در چالش آب یخ شرکت کرد .سامسونگ در یک مانور تبلیغاتی برای تأکید روی یکی از جنبه‌های مثبت گوشی خود، گوشی خود را وارد چالش کرد و بعد آی‌فون 5s، اچ تی سی وان ام ۸ و نوکیا لومیا ۹۳۰ را که ضدآب نیستند را نیز  به چالش دعوت کرده است!

برخلاف تصور سامسونگ، هر سه گوشی به این چالش پاسخ دادند و درحالیکه شرکت سامسونگ گمان می کرد هیچ کدام از این نامزدها نمی توانند در این چالش موفق شوند، هر سه گوشی به طرز جالبی تواستند با موفقیت مرحله سخت خیس شدن در آب را پشت سر گداشتند.