اولین گوشی مایکروسافتی با نام لومیا 535 (Lumia 535 )

اخبار روز تکنولوژی 14 اسفند 1396 علی مظفری

اولین گوشی مایکروسافتی با نام لومیا 535 (Lumia 535 )

مایکروسافت، روز دوشنبه شب از اسمارت فون خود به نام لومیا 535 رونمایی به عمل آورد. قاب پشتی مانند نوکیا با رنگ های روشن موجود می باشد اما تفاوتی که مشاهده می شود، هک  شدن آرم Microsoft بجای آرم نوکیا می باشد. در شکل زیر تعداددی از رنگ های این محصول را مشاهده می کنید. 

یکی از نکات قابل توجه اینکه، لومیا 535 در دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته در بازار وجود دارد.  مایکروسافت نام این اسمارت فون را 5*5*5”" گذاشته.

اولین 5 در نام گزاری بالا به دلیل، صفحه نمایش 5 اینچی می باشد با رزولوشن 960*540، که تصاویر با کیفیتی را به شما ارائه می دهد.

 

دومین موجود ، خبر از دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی می دهد، که برای عکس سلفی و تماس های ویدیوئی کاربرد دارد.

آخرین 5، نشان دهنده ی پنج قابلیت بسیار کارآمد است که در گوشی تعبیه شده است، از جمله: وجود برنامه ی اسکایپ به طور پیش فرض، مجموعه ی از پیش نصب شده ی مایکروسافت آفیس، 15 گیگابایت حافظه ی ابری، نرم افزار Cortana ( همانند برنامه ی siri دز آیفون)  و برنامه ی Microsoft Outlook (نرم افزار Outlook معروفترين نرم افزار مديريت پست الکترونيک يا ايميل مي باشد. شرکت مايکروسافت اين نرم افزار را به طور پيش فرض در ويندوز قرار داده است. همچنين اين نرم افزار همراه بسته نرم افزاری آفيس در بازار موجود مي باشد که شما مي توانيدOutlook موجود در کامپيوتر خود را به روز کنيد. 

شما با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد چندين نامه الکترونيکي را وقتي که به اينترنت وصل نيستيد بنويسيد و به محض وصل شدن به اينترنت همه آنها را ارسال کنيد و يا ايميلهايي که براي شما ارسال شده است را يکجا دريافت کنيد و پس از قطع شدن اينترنت آنها را بخوانيد. به اين ترتيب مي توانيد زمان اتصال به اينترنت و در نتيجه هزينه هاي اتصال به اينترنت را کاهش دهيد.)

بر اساس گزارشات مایکروسافت، ابعاد لومیا 140.2*72.45 میلی متر و وزن آن 146 گرم برآورد شده است.

از لحاظ سخت افزاری، پردازنده ی چهار هسته ای   Qualcomm 200، حافظه رم به اندازه ی 1 گیگابایت ، 8 گیگابایت حافظه ی داخلی، که با وجود شیار Micro SD ، می توانید این مقدار را تا 128 گیگابایت ارتقاء دهید.

مایکروسافت در آزمایش هایی که روی باتری 1905 میلی آمپری انجام داد، بازدهی این باتری را تا 11 ساعت اعلام کرد.