معرفی شیائومی ردمی K40  گیمینگ ادیشن

اخبار روز تکنولوژی 11 اردیبهشت 1400 علی مظفری

معرفی شیائومی ردمی K40 گیمینگ ادیشن

حضور گوشی‌های گیمینگ در میان اسمارت فون‌ها هنوز آنچنان که باید احساس نشده و معمولا این گوشی‌ها کم و کاستی‌هایی دارند که به مرور باید رفع شوند. در این میان برند ردمی، یکی از زیر مجموعه‌های بزرگ شیائومی، به تازگی از گوشی جدید خود یعنی ردمی K40 گیمینگ ادیشن رونمایی کرد که به عنوان اولین گوشی گیمینگ ردمی، قرار است وارد بازار شود. در ادامه این مقاله به بررسی اطلاعات ارائه شده هنگام معرفی شیائومی Redmi K40 گیمینگ ادیشن می‌پردازیم؛ با فروشگاه هدف، همراه باشید.

گوشی‌های گیمینگ، معمولا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کند و این ویژگی‌ها در تجربه هرچه بهتر بازی کردن در موبایل تاثیر مستقیم دارند. ما در این مقاله ویژگی‌های معرفی شده این اسمارت فون را در المان‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

صفحه نمایش گوشی موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن

 

گوشی موبایل ردمی k40 گیمینگ ادیشن

 

یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی گیمینگ، صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش یک موبایل گیمینگ باید برخی از ویژگی‌های مربوط به گیم را داشته باشد تا بتواند تجربه‌ای لذت بخش از بازی کردن را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

صفحه نمایش موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، دارای اندازه 6.67 اینچ می‌باشد که به عنوان یک ابزار گیمینگ، اندازه مناسبی است. رزولوشن این صفحه نمایش 2400 در 1080 است که خبر از کیفیت مناسب تصویر به هنگام بازی کردن را می‌دهد. این رزولوشن اندازه مناسبی برای نشان دادن تمام تغییرات تصویر در صفحه نمایش است.

اما مهم‌ترین المان در صفحه نمایش که مربوط به بازی کردن و گیمینگ است، نرخ نوسازی تصویر است. در این مورد نیز برند ردمی خیال موبایل گیمر‌ها را راحت کرده. نرخ نوسازی Redmi K40 Gaming Edition برابر 120 هرتز است و نرخ نمونه برداری لمسی آن 480 هرتز می‌باشد و تمام چیز‌هایی که یک موبایل گیمینگ نیاز دارد را درون صفحه نمایش جا داده.

نکته قابل توجه دیگر که در مورد صفحه نمایش این موبایل حائز اهمیت است، این است که این صفحه نمایش قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ است و این المان نیز، این موبایل را چند قدم دیگر برای تبدیل شدن به یک موبایل گیمینگ حرفه‌ای نزدیک‌تر می‌کند.

 

ویژگی‌های صفحه نمایش در یک نگاه

  • اندازه: 6.67 اینچ
  • رزولوشن: 2400 در 1080
  • نرخ نوسازی: 120 هرتز
  • نرخ نمونه برداری لمسی: 480 هرتز
  • نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ
  • دارای تمامی ویژگی‌های مطلوب برای گیمینگ

 

باتری و حافظه

 

گوشی موبایل ردمی k40 گیمینگ ادیشن

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، گوشی‌های گیمینگ معمولا باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا بتوانند به خواسته مخاطبان نزدیک‌تر شوند. این ویژگی‌های منحصر به فرد در خصوص باتری موبایل نیز صدق می‌کند.

باتری موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، 5000 میلی آمپر بر ساعت است که نشان از داشتن قدرت کافی برای پشتیبانی از بازی‌های سنگین را می‌دهد. البته باتری به تنهایی موثر نیست و وجود دیگر اجزای سیستم قدرتمند گوشی نیاز است.
این موبایل دارای قابلیت فست شارژ است که حدودا در عرض 42 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد و نیازی نیست بعد از استفاده، مدت زیادی معطل بمانید.

یکی از المان‌های یک گوشی گیمینگ، داشتن یک وسیله یا سیستم برای خنک کردن موبایل و باتری است تا مانع خرابی سیستم شود. گوشی موبایل Redmi K40 گیمینگ ادیشن، دارای نوعی سیستم خنک کننده منحصر به فرد است که فاقد فن است و این خنک سازی را از طریق یک سیستم حرفه‌ای به وسیله محفظه بخار انجام می‌دهد.

رم این گوشی در سه نسخه 6 گیگ، 8 گیگ و 12 گیگ تولید می‌شود و حافظه داخلی آن تنها 128 گیگ است که البته نسخه فرعی بروس لی که چند روز پس از عرضه نسخه اصلی روانه بازار می‌شود، دارای حافظه داخلی 256 گیگی است.

 

ویژگی‌های باتری و حافظه در یک نگاه

  • باتری: 5000 میلی آمپر بر ساعت
  • دارای قابلیت فست شارژ و زمان تقربی 42 دقیقه تا شارژ کامل
  • حافظه داخلی: 128 گیگ
  • رم: در سه نسخه 6 گیگ، 8 گیگ و 12 گیگ
  • دارای سیستم خنک کننده با استفاده از محفظه بخار بدون وجود فن

 

دوربین و صدای ردمی K40 گیمینگ ادیشن

 

گوشی موبایل ردمی k40 گیمینگ ادیشن

 

مجموعه دوربین‌های این گوشی شامل دوربین سه گانه پشت و دوربین سلفی است. در میان دوربین‌های پشتی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسل است که به نوبه خود، نوعی نقطه قوت محسوب می‌شود. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در میان مجموعه دوربین پشتی، نورپردازی منحصر به فردی نیز دیده می‌شود که به وسیله LED انجام می‌پذیرد. دوربین سلفی ردمی K40 نیز 16 مگاپیکسلی است. این گوشی موبایل علاوه بر داشتن ویژگی‌های بالا، دارای اسپیکر تحت پشتیبانی جی بی ال (JBL) است که ظاهرا کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

ویژگی‌های دوربین و صدا در یک نگاه

  • ویژگی‌های دوربین و صدا در یک نگاه
  • دارای دوربین سه گانه با چیدمان عمودی
  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: 8 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • وجود LED برای نورپردازی در قسمت دوربین‌های پشتی
  • دارای اسپیکر پایه گذاری شده توسط شرکت جی بی ال

 

قیمت گوشی موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن

قیمت گوشی موبایل ردمی K40 گیمینگ ادیشن، 310 دلار تا 420 دلار بسته به نوع رم است. ظاهرا با وجود ویژگی‌های مناسب، این گوشی به صرفه است و نسبت به دیگر گوشی‌های گیمینگ ساخته شده قیمت مناسب‌تری در عین داشتن ویژگی‌های خاص خود دارد.

 

Redmi K40 Gaming Edition

 

نا گفته نماند که ردمی، نسخه بروس لی این موبایل را نیز معرفی کرده که دارای پنل پشتی زرد رنگ، رم 12 گیگ و حافظه 256 گیگ است و قیمت آن 432 دلار در نظر گرفته شده است. این نسخه چند روز بعد از عرضه نسخه اصلی، وارد بازار می‌شود.