هوآوی به دنبال عرضه لپ تاپ های MateBook D در بازار انگلستان

اخبار روز تکنولوژی 16 بهمن 1398 علی مظفری

هوآوی به دنبال عرضه لپ تاپ های MateBook D در بازار انگلستان

پس از معرفی لپ تاپ های Huawei MateBook D 14 و Huawei MateBook D 15 به وسیله این شرکت چینی و عرضه آن‌ها در بازار چین، اکنون به نظر می‌رسد که هوآوی (Huawei) به دنبال عرضه این دو لپ تاپ در انگلستان می‌باشد. این لپ تاپ‌های فوق باریک هوآوی با سخت افزار‌های مختلف در قالب مدل‌های مختلف در کشور چین به فروش می‌رسند؛ اما بر اساس اطلاعات دریافت شده از تیزر تبلیغاتی این شرکت، هوآوی تصمیم دارد تا لپ تاپ‌های Huawei MateBook سری D را تنها با یک پیکربندی سخت افزاری مشخص و با رنگ خاکستری فضایی وارد بازار انگلستان کند.

 

huawei matebook d

 

هر دو لپ تاپ Huawei MateBook D 14 و Huawei MateBook D 15 به یک نمایشگر Full HD با رزولوشن 1920x1080 مجهز شده‌اند و از نسبت تصویر 16 در 9 بهره می‌برند. پنل به کار رفته در هر دو لپ تاپ هوآوی از نوع IPS LCD بوده و تفاوت این دو مدل در سایز مانیتورهای آن‌ها می‌باشد. لپ تاپ Huawei MateBook D 15 به یک مانیتور 15.6 اینچی مجهز شده و لپ تاپ Huawei MateBook D 14 از یک مانیتور 14 اینچی براق برخوردار است. نسبت نمایشگر به بدنه در لپ تاپ 15.6 اینچی هوآوی برابر با 87% بوده و این نسبت در لپ تاپ کوچکتر به 84% کاهش می‌یابد. طراحی لولاها اجازه می دهد تا میت بوک‌های جدید هوآوی به شکلی تقریباً مسطح (178 درجه) باز شوند.

لپ تاپ Huawei MateBook D 15 در ابعادی معادل 358x230x17 میلی متر به بازار عرضه خواهد شد؛ در حالی که MateBook D 14 کوچکتر بوده و در ابعادی معادل 322x215x16 میلی متر طراحی شده است.

 

huaweimatebookd

 

در قلب لپ تاپ‌های جدید هوآوی پردازنده‌های کمپانی AMD مشغول به فعالیت هستند. پردازنده‌های به کار رفته در میت بوک‌های هوآوی از سری پردازنده‌های 12 نانومتری رایزن پنج (Ryzen 5) با شماره مدل 3500U می‌باشند که به طور چشم گیری کم مصرف خواهند بود و دوام باتری این سری لپ تاپ‌ها را بالا خواهند برد. این پردازنده‌ها به صورت یکپارچه با گرافیک‌های Vega 8 کمپانی AMD پیوند خورده‌اند و قدرت پردازشی و گرافیکی قابل قبولی را ارائه خواهند داد. سیستم خنک سازی هوآوی با نام Shark Fin در لپ تاپ‌های جدید این شرکت به نسخه دوم بروزرسانی شده است و تهویه مناسبی را برای سری جدید میت بوک‌ فراهم آورده است. هر دو مدل لپ تاپ D 14 و D 15 با هشت گیگابایت حافظه RAM و کانفینگ دو کاناله در بازار انگلستان عرضه خواهند شد. شارژ این سری از Huawei MateBooks از طریق پورت Type-C و با یک شارژر 65 واتی صورت خواهد گرفت.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ هوآوی میت بوک D15 BOH WAQ9R رایزن 5

 

huaweimatebookd

 

رابط کاربری OneHop به کار رفته بر روی میت بوک‌های هوآوی، تعامل خوبی با گوشی‌های هوآوی و آنر (Honor) برقرار خواهد کرد. با ضربه زدن بر روی برچسب NFC به کار رفته بر روی میت بوک‌های سری D قادر خواهید بود تا سریعا تلفن همراه خود را به لپ تاپ میت بوک متصل کنید و انتقال فایل، اشتراک گذاری اینترنت و کنترل موبایل از طریق لپ تاپ را به راحتی تجربه کنید.

 

huaweimatebookd

 

از اینجا به بعد تفاوت‌های میان میان MateBook D 15 و MateBook D 14 کمی گیج کننده خواهد بود. لپ تاپ میت بوک D 15 با حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه خواهد شد؛ این در حالیست که میت بوک D 14 به یک هارد دیسک با ظرفیت 512 گیگابایت مجهز شده است. علاوه بر این لپ تاپ کوچکتر (D 14) به یک باتری با ظرفیت بزرگتر مجهز شده است. همان طور که شما هم حدس زده اید، میت بوک D 14 به واسطه حافظه داخلی بیشتر و باتری بهتر از قیمت بیشتری نسبت به میت بوک D 15 برخوردار خواهد بود. قیمتی که هوآوی برای MateBook D 15 در نظر گرفته است؛ 599 پوند بوده و این قیمت برای MateBook D 14 به 649 پوند افزایش یافته است.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک D15 BOB WAH9 i5

 

huaweimatebookd

 

سری جدید میت بوک‌های هوآوی در تاریخ 21 فوریه به بازار اروپا عرضه خواهند شد و از ابتدا به ویندوز 10 لایسنس شده مجهز می‌باشند. مشتریانی که از تاریخ 13 فوریه تا 20 فوریه، اقدام به پیش خرید میت بوک‌های جدید هوآوی نمایند؛ یک جفت هندزفری Freebds 3 هوآوی را به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

 

منبع : GSMarena