بهترین لپ تاپ های سال 2016

بهترین‌ها 10 بهمن 1394 علی مظفری

بهترین لپ تاپ های سال 2016

   سال 2015 برای لپ تاپ ها، سال پر رونقی بود اما پیش بینی می شود که در سال 2016، گزینه های بهتری روانه بازار شوند.  یکی از سردرگمی های ممکن در سال 2016 برای انتخاب لپ تاپ، تعداد روزافزون لپ تاپ های مناسبی است که می توانید انتخاب نمایید. ظاهر لپ تاپی که انتخاب می کنید (قدیمی، 2 in 1 و ...) فقط به عنوان اولین گام در تصمیم گیری برای خرید یک دستگاه مناسب می باشد.  
   سعی در انتخاب دستگاه هایی با ویژگی های قدیمی نسل پنجم پردازنده های اینتل (Broadwell) به همراه مدل های جدید سخت افزاری نسل ششم (Skylake) یا حتی خرید یک لپ تاپ لوکس ممکن است نیاز به یکسال زمان برای خرید داشته باشد!! برای کمک به تصمیم گیری سریع تر، ما گزینه های برگزیده ای از برندهای مختلف و البته موفق در دنیای لپ تاپ را ارائه داده تا شما را از سردرگمی نجات دهیم.


بهترین اولترابوک (Ultrabook): Dell XPS 13

   شاید مدت ها است که درباره یک اولترابوک فکر می کنید، اکنون به شما این مژده را می دهیم که XPS 13 از کمپانی Dell، شایسته ترین مدل در میان رقبای اولترابوک خود است. بدنه خارجی آلومینیومی و فیبر کربنی آن باعث ارتقاء کیفیت و استحکام این لپ تاپ شده است. خلاقانه ترین پیشرفت در این لپ تاپ، صفحه نمایش "InfinityEdge" (لبه نامحدود) است که تقریبا تمام گودی صفحه نمایش موجود در سایر لپ تاپ ها را از بین می برد. این فناوری به Dell اجازه می دهد تا صفحه نمایش 13 اینچی خود را با ظاهری بسیار باریک در لپ تاپ تعبیه کرده و در نتیجه ظاهر آن بزرگتر از یک لپ تاپ 11 اینچی مشابه به چشم نیاید. 
   XPS 13، یکی از سریع ترین اولترابوک های موجود است و معیار ما نیز براساس قضاوت همه افرادی است که به نوعی، کاربر این لپ تاپ بوده اند. اکثر تجارب ما از کار با لپ تاپ های Dell، با پردازنده نسل پنجم Broadwell است که این کمپانی هنوز هم آن ها را می فروشد اما اخیرا Dell، نسل جدید پردازنده های اینتل Skylake را در لپ تاپ های خود عرضه نموده است.
   آیتمی که ممکن است در این لپ تاپ از آن شکایت شود، کیبورد کوچک آن است. اگرچه برای کوچکی کیبورد آن نمی توان کاری انجام داد اما حداقل امیدواریم اندازه کلیدها بزرگتر شود. XPS 13 به لطف پردازنده Skylake و PCIe SSD کامل خود، بسیار سریعتر شده است. صرفنظر از نسل پردازنده، شما نمی توانید از XPS 13 به عنوان یک اولترابوک کم حجم با یک صفحه نمایش فوق العاده، چشم بردارید. 


بهترین لپ تاپ 2 in 1 : HP Spectra x360

   Spectra x360 از کمپانی HP، انتخاب ما به عنوان بهترین اولترابوک 2 in 1 بوده و رقیب نزدیکی برای XPS 13 از کمپانی Dell به حساب می آید. این دستگاه با بدنه آلومینومی محکم خود، بسیار زیبا و جذاب شده و می توانید به راحتی صفحه نمایش را در هر زاویه و حالتی که دوست دارید، قرار داده یا در صورت نیاز آن را به حالت خیمه (tent mode) درآورید. کیبورد Spectra x360 در مقایسه با کیبورد XPS 13 ، فوق العاده لوکس است اما مشکل آن، عرض بیشتر آن می باشد.  
   عملکرد این دستگاه در رده یک قراردارد اما مشکل ما با HP، تعادل بین کنترل دما و سرعت CPU می باشد. HP برای حل این مشکل، BIOS خود را برای داشتن عملکردی بالا تحت بار زیاد، آپدیت کرده است. شاید با این کار، هزینه، اندکی افزایش یابد اما در مقابل عملکرد بالای آن، کاری ارزشمند است. قابلیت های دیگر این لپ تاپ، پخش موسیقی با کیفیت بالا، عمر باطری عالی و پشتیبانی از تاچ برروی تمام مدل ها هستند.  


بهترین Budget Ultrabook : Asus UX305

   با ورود UX305 از کمپانی Asus، بهترین اولترابوک برای افرادی با بودجه محدود معرفی شد. این لپ تاپ، 8BG RAM و 256GB SSD را تنها با قیمت 700 دلار عرضه می کند. با شنیدن قیمت پیشنهادی و البته با توجه به امکانات بالای آن، ممکن است فکر کنید که Asus از کیفیت دستگاه یا شفافیت صفحه نمایش آن کاسته اما در واقع، چنین اتفاقی نیفتاده است. بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش با رزولوشن 1920*1080 به همراه خاصیت ضد اشعه (anti glare) از دیگر ویژگی های این دستگاه است. UX305 همچنین یکی از باریک ترین اولترابوک های موجود در بازار با ضخامت 12mm و وزن فقط 2.6 پوند می باشد.
   اگرچه CPU این دستگاه از کلاس Core i5 نیست اما Asus در این دستگاه از Core M اینتل و Core m3 در نسخه آپدیت شده UX305 استفاده نموده است. اگرچه نورپردازی در زیر کیبورد (Keyboard Backlight)، آپشنی است که تمام اولترابوک های جدید را فوق العاده زیبا ساخته اما در UX305 از این قابلیت استفاده نشده است. 


بهترین لپ تاپ لوکس : Microsoft Surface Book

   با هیچ بیانی نمی توان زیبایی Microsoft Surface Book را توصیف کرد. در پیکربندی این لپ تاپ، یک GPU در زیر کیبورد قرار گرفته اما چنین کانفیگی را با کمتر از 1900 دلار پیدا نخواهید کرد. تصمیم گیری می تواند با زیبایی دستگاه، صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن بالا، یک آپشن مجزای GeForce، پردازنده Skylake dual-core و عمر باطری فوق العاده آغاز شود. شما حتی می توانید صفحه نمایش را از دستگاه جدا کرده تا به همراه یک قلم، از آن به عنوان یک تبلت استفاده نمایید. بطور کلی، عملکرد این دستگاه در سطح بالایی قراردارد. افرادی که استطاعت خرید این دستگاه را دارند، با خرید آن به تمام قابلیت های موجود در بازار دست خواهند یافت: لپ تاپی فوق العاده زیبا که احتمالا در رده "کلاس یک" قرار دارد. 


بهترین Surface: Microsoft Surface Pro 4   

   ممکن است فکر کنید که در انتخاب نام "بهترین Surface" ، مغرضانه عمل می کنیم اما سری مایکروسافت Surface واقعا از هر نظر کامل بوده و به عنوان دستگاه های "قابل تبدیلی" (convertible) به حساب می آید که از کیبورد جدا شده و به عنوان تبلتی مستقل، قابل حمل هستند. در رده دستگاه های قابل تبدیل، همچنین می توان Miix 700 جدید Lenovo و Spectre 12 X2 از HP را نام برد. با قابلیت های بالایی که در خانواده مایکروسافت Surface تعبیه شده، انتظار داریم که تا چندین ماه در صدر باقی بماند. 
   با این حال، بهترین Surface در حال حاضر، Surface Pro 4 است. این دستگاه با صفحه نمایشی با کیفیت فوق العاده، عملکرد بالا و کیبورد، چندین مایل از رقبا پیش افتاده است. در مقایسه با مدل های قدیمی تر، ما پس از Surface Pro 3، Pro 4 را بخاطر عملکرد بالا و قابلیت کنترل دمایی بالا انتخاب می کنیم. متأسفانه قیمت Pro 4 بسیار بالا بوده و کیبورد اصلی نیز بطور جداگانه و به قیمت 130 دلار عرضه می شود. این یعنی میانگین قیمت Surface Pro 4 با 256GB هارد، 8GB RAM و پردازنده Core i5، 1430 دلار است!!
   هنوز هم برای افرادی که قابلیت تبدیل (عملکرد لپ تاپ در قالب یک تبلت) برای آن ها بسیار مهم بوده و در واقع در موقعیت هایی خاص به عنوان تبلت از لپ تاپ خود استفاده می کنند، چشم پوشی از Surface Pro 4، کار سختی است. 


بهترین Surface Clone با بودجه محدود: HP Spectre x2

   اگر فکر می کنیدSurface 3، جایگزینی مقرون به صرفه ای برای Surface Pro 4 است، پیشنهاد می کنیم که بیشتر فکر کنید. Spectre x2 از کمپانی HP با قیمت 800 دلار ، 128GB هارد، 4GB RAM و پردازنده Core m3 اینتل از نسل ششم (Skylake) را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه فقط یک پیشنهاد است و شما می توانید به راحتی از آن برای کارهای خود استفاده نمایید. شما حتی می توانید یک کیبورد هم به این دستگاه اضافه کنید، بخصوص این که Surface 3 با هزینه های مربوط به آپشن های خود به مبلغ 830 دلار روانه بازار شده است. تنها نقاط قوت Surface 3، عمر باطری و قابلیت حمل فوق العاده آن است؛ اما متأسفانه شارژ کامل باطری Spectre x2، تقریبا پس از یک ساعت به پایان رسیده و وزن آن نیز نیم پوند بیشتر است. 
   اما صفحه نمایش بزرگتر Spectre x2 و عملکرد بالای آن سبب شد تا این دستگاه برای کارهای اداری و خانگی از  Surface 3 پیشی بگیرد. Surface Pro 4 با صفحه نمایش (بزرگتر، قوس آبی رنگ و روشنایی اندکی کمتر) و طراحی پایه خود، مناسب تر شد اما مطمئنیم که شما هنوز هم به Spectre x2 فکر می کنید.    

      
بهترین لپ تاپ گیمینگ: MSI GT72S Dominator Pro G Dragon

   شاید ما عاشق بازی های دسکتاپ باشیم اما زمان آن فرارسیده که به سراغ لپ تاپ تقریبا قابل حملی برویم که تفاوت قابل توجهی با نمونه های پیشین دارد. MSI GT72S Dominator Pro G Dragon به همراه GPU GeForce GTX 980، لپ تاپی با عملکرد دسکتاپ 1:1 ارائه می دهد. بله درست متوجه شدید، این لپ تاپ با GPU 550 دلاری خود، هر بیت را در سریعترین زمان ممکن برای بازی پردازش می کند. 
   اما GT27 Dragon، فقط یک ایده جذاب نیست بلکه توانسته در میان طیف وسیعی از رقبا، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین ها حفظ نموده و حتی با پردازنده Core i7-6820HK از 3.2GHz تا 4.0 GHz خود از آن ها پیشی بگیرد. تنها نقص این سیستم، وزن آن است که با پنل 17.3 اینچی IPS خود فوق العاده سنگین شده است. به لطف پردازنده Skylake دو هسته ای و نمایشگر G-Sync 75Hz، قیمت این سیستم به 3100 دلار رسیده است!! 


بهترین کروم بوک (Chromebook) : Dell Chromebook 13

   بهترین کروم بوک در رویای هر فرد، Chromebook Pixel است اما زمان آن رسیده که Dell Chromebook 13 را به عنوان مدلی قابل توجه تر و قابل دسترس تر نسبت به سایر مدل های رقیب معرفی کنیم. اگرچه بسیاری از Chromebook ها مانند اسباب بازی هستند اما Chromebook 13 ، پیشرفت چشمگیری داشته است. ساختار آن شامل درب فیبر-کربن سخت با یک واشر لاستیکی برای پایداری بیشتر است. صفحه نمایش 13.3 اینچی آن با رزولوشن 1920*1080 پیکسل anti-glare یا تاچ اسکرین Gorilla Glass همراه است. در درون بدنه داخلی آلیاژ منیزیم آن می توان پردازنده Braodwell Celeron را یافت که البته برای کاهش هزینه ها، نسخه ای با پردازنده Celeron 3205U نیز ارائه شده و عمر باطری آن تقریبا نزدیک به سایر نمونه های Dell یعنی 12 تا 13 ساعت می رسد. Chromebook 13 به دلیل پیکربندی خود تا مبلغ 429 دلار نرخ گذاری می شود. البته می دانیم که اکثر افراد تمایل دارند Chromebook ها تا مبلغ 300 دلار یا کمتر معامله شوند.   


بهترین Chromebook low-end: Asus Chromebook Flip

ما کروم بوک های low-end را برای افرادی با بودجه مشخص و البته هزینه های تعیین شده ارائه می دهیم. ارزان ترین مدلی که در بازار وجود دارد، Hisense Chromebook با مبلغ 149 دلار است. اگر تمایل دارید و البته می توانید هزینه کنید، پیشنهاد ما کمی گران تر و کاربردی تر است. Asus Chromebook Flip، اولین کروم بوک با قیمتی معادل با 249 دلار است. 
   Flip از یک بدنه آلومینیومی و یک نمایشگر تاچ IPS با کیفیت فوق العاده بالا ساخته شده است. این نمایشگر در مقایسه با دیگر دستگاه های 11 اینچی به بالا در همین محدوده قیمت، اندازه ای کوچک در حدود 10.1 اینچ دارد که البته این مشکل را با گردش 360 درجه خود رفع نموده است. یک پردازنده کم مصرف Rockchip 3288 به حفظ Chromebook Flip در بین رقبا کمک می کند. عمر باطری آن نیز در حدود 10 ساعت است.