مقایسه ی لپ تاپ جدید دل مدل M3800 با مک بوک پرو

مقایسه محصولات 09 بهمن 1393 علی مظفری

مقایسه ی لپ تاپ جدید دل مدل M3800 با مک بوک پرو

این روزها از کمپانی دل خبرهای خوبی در راه است، یکی از این خبرها تولید لپ تاپ جدید مدل M3800 می باشد. به عنوان بخشی از بیانیه، یکی از مدیران دل گفت حداقل هفت دلیل برای " برتری "سیستم M3800 نسبت به لپ تاپ MacBook Pro وجود دارد.

شما می توانید با قیمت پایین تر شروع کنید که یکی از دلایل این برتری می باشد، اما دلایل دیگر شامل یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر (، به عبارت دقیق 59 درصد بالاتر) ، دو فضا جهت ذخیره سازی و ارتقاء 25 درصدی عمر باتری را می توان نام برد. از دیگر دلایل  نیز سبک تربودن و همچنین داشتن گواهی نامه ISV برای برنامه های نرم افزاری می باشد.

صفحه نمایش 15.6 اینچ با کیفیت 4K است که از قابلیت استفاده ی همزمان از ده انگشت پشتیبانی می کند. این نمایشگر، همانطور که قسمت بالا گفتیم، وضوح تصاویر و رنگ ها فوق العاده است.

از ویژگی های سخت افزاری می توان به پردازنده ی 4 هسته ای Core i7 4712HQ، قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت و پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro K1100M همراه با 2 گیگابایت حافظه ی گرافیکی که به طور جداگانه اختصاص داده شده است، اشاره کرد.

یک هارد درایو 2.5 اینچی، SSD و یا ترکیبی، به اندازه ی 1ترابایت از نوع mSATA  در این سیستم تعبیه شده است. از تنها نقاط ضعف این سیستم نسبت به مک بوک می توان سرعت هارد را عنوان کرد که کمی کمتر است.