با لپ تاپ Asus X5 آشنا شوید

اخبار روز تکنولوژی 21 دی 1393 علی مظفری

با لپ تاپ Asus X5 آشنا شوید

در اینجا می خواهیم شما را با سیستم 15.6 اینچی با وزن 2.4 کیلوگرم و ضخامت 2.2 سانتی متری شرکت ایسوس بنام Asus X5 آشنا کنیم. 
قاب پشتی این لپ تاپ از جنس آنودایزآلومینیوم ( نوعی فرآیند شیمیایی جهت اکسید کردن آلومینیوم برای افزایش استحکام)  مشکی مات ساخته شده است، که سطح بسیار نرم و مستحکمی  را ایجاد کرده است. این سیستم به دلیل سخت افزار بسیار قدرتمند، مناسب برای گیمرها و برنامه نویسان حرفه ای توصیه می شود. همچنین یکی از نقاط قوت این لپ تاپ وزن و ضخامت بسیار کم در کلاس خود است. 
صفحه نمایش X5، غیر لمسی و با دو کیفیت 3K و 4K در بازار موجود است. پنل استفاده شده ی براق، رنگ هارا روشن و با جزئیات کامل تولید می کند، به طوری که همانطور که کاربر رنگ ها را در اطراف مشاهده می کند، نمایشگر نیز دقیقا همان را نشان می دهد. 


از مزایای دیگر، زاویه دید گسترده و مثال زدنی صفحه نمایش این سری از محصولات شرکت ایسوس است. 
کیبورد مجهز به نور پس زمینه ی سفید است که به بهره وری دید کاربر در محیط های کم نور کمک می کند. همچنین کلیدهای کیبورد از نوع Chiclet ساخته شده اند، به طوری که دارای صفحه کلید عددی جداگانه می باشد و وجود فاصله بین کلید ها به افزایش دقت و صحت تایپ کردن و نیز پیدا کردن آسانتر دکمه ها در هنگام بازی کردن کمک می کند. 
از مشخصات فنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    دو پردازنده ی گرافیکی Nvidia GeForce GTX 965M که به طور موازی با هم عمل می کنند.
•    پردازنده ی Intel Core i7 .