ورود سری جدید محصول HP به نام EliteBook به بازار الکترونیک و دیجیتال

اخبار روز تکنولوژی 18 آذر 1393 علی مظفری

ورود سری جدید محصول HP به نام EliteBook به بازار الکترونیک و دیجیتال

در روز سه شنبه کمپانی اچ پی از الترابوک هایی به نام Elitebook رونمایی کرد. این محصول علاوه بر تبدیل شدن به تبلت، مانند لپ تاپ، قابلیت خم و راست شدن روی کیبورد را هم دارا می باشد. این محصول دارای دو مدل  standard و Special  است. از ویژگی های مشترک هر دو مدل، صفحه نمایش 12.5 اینچی، ضخامت 15.7 میلی متری، فن های قدرتمند خنک کننده، وجود هارد SSD و باتری با قابلیت 9 ساعت شارژدهی می باشند.

مدل standard  مجهز به صفحه نمایشی با رزولوشن 1920*1080 است و از قابلیت لمسی پشتیبانی می کند. این محصول در ماه February در بازار موجود خواهد بود.

در مدل دیگر، شاسی از جنس فیبر کربن و آلیاژ منیزیم - لیتیوم ساخته شده، که موجب وزن 997 گرمی این محصول شده است. رزولوشن صفحه نمایش 2560*1440 پیکسل می باشد که در این سری هم امکان صفحه نمایش لمسی دارد و هم غیر لمسی. همچنین این سری از ماه April در فروشگاه ها عرضه می شود.

نام سری دیگر این محصول، EliteBook Revolve 810 می باشد، که از صفحه نمایش 11.6 اینچی لمسی پشتیبانی می کند. همچنین نمایشگر قابلیت جدا شدن از شاسی کیبورد را دارد که در این صورت به تبلت تبدیل می شود. از مشخصات برجسته ی سخت افزاری دیگر می توان به 12 گیگابایت حافظه ی رم و وجود حافظه ی SSD اشاره کرد.

شرکت HP در مورد دو نکته ی قیمت و نوع پردازنده حرفی نزده اما اشاراتی به اینکه قصد استفاده از آخرین نسل پردازنده ی اینتل یعنی broadwell که در سال آینده عرضه می شود را دارد. اما این حرف هنوز از جانب شرکت تایید نشده است.

در صورت بدست آوردن اخبار جدید در این باره ، شما را مطلع می کنیم.