رونمایی از تبلت ویندوزی Toshiba Encore 2

اخبار روز تکنولوژی 22 دی 1393 علی مظفری

رونمایی از تبلت ویندوزی Toshiba Encore 2

تبلت ویندوزی توشیبا در دو سایز 8 و 10 اینچی ساخته شده است، که از ویژگی های منحصر به فرد آن وجود قلم آلومینیومی برای یادداشت برداشتن می باشد همچنین بسیاری از برنامه های دیگر جهت بهره وری بیشتر از این تبلت آماده شده اند. در دست نگه داشتن قلم بسیار راحت است، به طوری که احساس می کنید که قلم های معمولی را دست گرفته اید. قیمت فروش سایز 8 اینچی 349 دلار و  سایز 10 اینچی حدود 399 دلار براورد شده است، که از یازدهم ماه Jan در فروشگاه ها موجود می باشد.

در هردو نسخه از تکنولوژی TruPen به کار رفته است. برای درک بهتر از این تکنولوژی به شکل زیر توجه کنید.


همچنین مجهزبه سه برنامه ی کاربردی شده اند:

 یکی برنامه ی TruNote است ، که نه تنها می تواند دست خط شما را به متن تبدیل کند، بلکه از کاربر اجازه ی گذاشتن عکس و انجام  کارهای گرافیکی را می گیرد. علاوه بر این کلماتی را با اجازه ی کاربر، رنگی و مهم می کند و در مورد آن ها در وب جستجو می کند.

دیگری برنامه ی TruRecorder می باشد که وظیفه ی ضبط صدا را انجام می دهد، از ویژگی های این برنامه مجزا نمودن صداها از هم است، به صورتی که اگر شما در یک مکالمه ی گروهی شرکت داشته باشید، می توانید صداهای هر فرد را در فایلی جداگانه ذخیره کنید.

آخری برنامه ی TruCapture  است که می تواند با استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی از تخته سیاه یا تخته سفید عکس بگیرد، که در این صورت کاربر به راحتی می تواند مطالبی را که استاد روی تخته نوشته است را بخواند، چرا که می توان عکس ها را به برنامه ی TruNote انتقال دهد.

از دیگر برنامه های نرم افزاری، برنامه ی آفیس 365 است، که به مدت 1 سال اجازه ی استفاده از آن را دارید.

از ویژگی های سخت افزاری می توان پردازنده ی Intel Atom BayTrail، 2 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی که می توانید با استفاده از شیار Micro SD آن را ارتقاء دهید، را نام برد. کمپانی توشیبا ادعا می کند که میزان شارژدهی این تبلت بیشتر از 11 ساعت در حالت عادی و در هنگام بازی کردن تا 8 ساعت می باشد.

به عنوان یک تبلت با سیستم عامل ویندوز 8 ، کمپانی توشیبا با نواوری یادداشت برداری می تواند دستگاه های خود را برای بخش های خاص، از جمله دانشجویان و افراد حرفه ای که نیاز به یادداشت برداشتن دارند، محبوب تر کند.