ایرتگ (Airtag) چیست ؟ معرفی ردیاب هوشمند اپل

آموزش و ترفندها 08 خرداد 1400 علی مظفری

ایرتگ (Airtag) چیست ؟ معرفی ردیاب هوشمند اپل

شرکت اپل هر ساله با معرفی لوازم جانبی و گجت‌های جدید و هوشمند خود، مخاطبان خود را غافلگیر می‌کند و آن‌ها را به خرید این گجت‌ها ترغیب می‌کند. یکی از این گجت‌ها که به تازگی توسط شرکت اپل معرفی و منتشر شده، ردیاب هوشمند اپل به نام ایرتگ (Airtag) است؛ اکنون این سوال پیش می‌آید که ایرتگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه برای معرفی این گجت هوشمند و نحوه استفاده از ایرتگ، با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

ایرتگ چیست ؟

 

ایرتگ (Airtag) چیست؟

محصول جدید شرکت اپل که چیز زیادی از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد، درواقع ردیابی هوشمند با قابلیت‌های منحصر به فردی است که هدف آن پیدا کردن وسائل گمشده یا جلوگیری از گم شدن آن‌ها است. این محصول 20 آوریل 2021 در رویدادی معرفی شد و چند روز بعد از معرفی در روز 23 آوریل 2021 به بازار عرضه شد. این ردیاب با ساختار دقیقی که دارد، به وسایل مورد نظر شما مثل دسته کلید، موبایل، کیف و یا هر وسیله دیگری نصب می‌شود و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Find my App آن را ردیابی کنید.

فناوری استفاده شده در ردیاب ایرتگ، پهنای باند فوق عریض است که در ردیابی بسیار دقیق وسیله مورد نظر تاثیر بسیار بالایی دارد. همچنین وجود تراشه داخلی U1 در ساختار ایرتگ، کار ردیابی را بسیار دقیق‌تر انجام می‌دهد. این وسیله بیشتر به منظور ردیابی وسایل گمشده طراحی شده اما به دلیل خاص بودن فناوری آن، می‌توان آن را از راه دور نیز ردیابی کرد و در صورت دزدیده شدن، آدرس دقیق آن را پیدا کرد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه کارکرد و ردیابی Airtag توضیح می‌دهیم.

 

ایرتگ (Airtag) چیست؟

 

ایرتگ اپل از چه گوشی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

قبل از اینکه از نحوه استفاده و چگونگی کارکرد Airtag صحبت کنیم، بهتره نکاتی را در رابطه با سازگاری این دستگاه با تلفن همراه‌های مختلف بدانید. اول اینکه واضح است برای استفاده از این گجت، باید گوشی اپل داشته باشید؛ قابلیت‌های این گجت تنها به گوشی‌های شرکت اپل اختصاص دارد. از آنجایی که این ردیاب از فناوری نسبتا جدیدی پشتیبانی می‌کند، باید آیفون شما جدید باشد؛ به عبارتی دیگر، این گجت فعلا از سیستم عامل 14.5 ios به بالا پشتیبانی می‌کند. اگرچه داشتن این سیستم عامل برای ردیابی ایرتگ کافی است، اما برای ردیابی دقیق‌تر آن، شما نیاز به فناوری استفاده شده در آیفون 11 و آیفون 12 نیاز دارید.

به طور کلی آیفون 6s، آی پد‌های جدید و آیفون 11 و آیفون 12 قابلیت پشتیبانی از ردیاب هوشمند اپل را دارند.

 

 

آموزش کار با ایرتگ اپل (Airtag)

برای کار با ایرتگ، نخست باید بین آیفون و گجت ارتباط برقرار کنید و یا به عبارتی ایرتگ را از طریق آیفون شناسایی کنید؛ اینکار با فعال کردن ایرتگ و نزدیک کردنش به آیفون انجام می‌شود. سپس می‌توانید برای گجت نام انتخاب کنید و در نرم افزار Find my App آن را مدیریت کنید.

 قدم بعدی، وصل کردن Airtag به وسیله مورد نظر است. خوشبختانه همزمان با عرضه این ردیاب، وسایل جانبی مختلفی برای وصل کردن آن به کلید و یا هر وسیله دیگر عرضه شد که می‌توانید از آن استفاده کنید. 

قدم بعدی مشخص کردن مرز‌های امن برای ایرتگ است. شما می‌توانید نقاطی را روی نقشه مشخص کنید که با خارج شدن ایرتگ از آن نقطه، به شما از طریق اعلان‌های تلفن همراه اطلاع داده می‌شود و سپس می‌توانید از طریق برنامه Find my App مکان دقیق Airtag را مشاهده کنید. 

حتی اگر ایرتگ در نزدیکی شما باشد، با مراجعه به همین برنامه می‌توانید دقیق‌ترین مکان آن  را در قالب واحد اندازه گیری فوت مشاهده کنید. با اینکه این گجت در فاصله نزدیک کارکرد بهتری دارد، اما شرکت اپل فکر مسافت‌های دور را هم کرده و فناوری خاصی درون این گجت قرار داده تا شما بتوانید به راحتی مکان دقیق ایرتگ را پیدا کنید. به این صورت که ابتدا ایرتگ نزدیک‌ترین آیفون را شناسایی می‌کند و سپس از طریق برنامه Find my App مکان دقیق آن را به شما اطلاع می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این گجت هوشمند، تولید صدا برای پیدا کردن راحت‌تر این گجت است. زمانی که در نزدیکی آن قرار دارید، مثلا در خانه هستید و Airtag زیر مبل است؛ شما می‌توانید با دادن دسترسی به ایرتگ از طریق آیفون، ایرتگ را به صدا در آورید تا به راحتی مکان دقیق آن را شناسایی کنید.

باتری Airtag  نیزعمری یکساله دارد و قابلیت شارژ شدن ندارد و شما باید بعد از هرسال آن را تعویض کنید. تعویض باتری Airtag کار پیچیده‌ای نیست و این گجت به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی و تنها با فشار و چرخش، پوشش پشت آن باز می‌شود و می‌توانید باتری را تعویض کنید.

 

آموزش کار با ایرتگ اپل (Airtag)

 

 

ویژگی‌های ایرتگ (Airtag) در یک نگاه:

  • قابلیت نصب به وسایل مختلف از طریق بند چرمی
  • دارای فناوری نو و پهنای باند فوق عریض
  • پشتیبانی از آیفون 11 به بالا
  • قابلیت نمایش مکان دقیق روی نقشه
  • قابلیت تولید صدا برای پیدا کردن مکان ایرتگ
  • باتری با عمر یکساله و غیر قابل شارژ و قابل تعویض
  • تعویض آسان باتری

 

سخن آخر

در حال حاضر، ایرتگ در سایت رسمی اپل با قیمت 29 دلار به فروش می‌رسد و در بازار موجود است اما برای داشتن برخی هزینه های گمرک و ... در کشورمان احتمال اینکه قیمت این دستگاه بیشتر از 29 دلار باشد وجود دارد. اگر همیشه با مشکل گم کردن وسایل خود از جمله کلید، کیف و یا هر وسیله دیگر دست و پنجه نرم می‌کنید و همچنین اگر آیفون با سیستم عامل 14.5 ios دارید، به شما خرید این گجت هوشمند اپل را پیشنهاد می‌کنیم.