تلویزیون های هوشمند و ویژگی های آن ها

آموزش و ترفندها 18 آبان 1393 علی مظفری

تلویزیون های هوشمند و ویژگی های آن ها

در گذشته، در تعریف ابزاری به نام تلویزیون، تنها به وسیله ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می شد و رقابت اصلی در این زمینه بین سازندگان  تنها به مسئله ابعاد و سایز صفحه نمایش دستگاه محدود می شد. در گذر زمان رقابت بین برند ها و کمپانی ها تنها بین صفحه نمایش Full HD و یا سه بعدی گردید، اما اکنون تلفیق کاربری کامیپوتر و تلویزیون های پیشرفته، مفهومی به نام تلویزیون هوشمند را به وجود آورده است. با ادامه این مطلب در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.


منظور از تلويزيون هوشمند یا Smart TV چيست ؟

همانند گوشی های هوشمند ، تلويزيون های هوشمند نيز سرويس های اينترنتی زيادی را ارائه می دهند كه تلويزيونهای معمولی نمی توانند اين كار را بكنند و اين به دليل وجود كامپيوتريست كه داخل آنها تعبيه شده است. اين تلويزيون ها دارای برنامه های كاربردی يا همان app ، قابلیت پخش ويدئو و صوت به صورت آنلاين ، گشت و گذار در اينترنت ، بازی و ويژگی بسيار مهم Internet Protocol Television  یا IPTV هستند IPTV .يك نوع مشخصی از استاندارد ويدئویی اينترنتی است اما فعلا در حال حاضر به عنوان فرم كوتاه برای پخش ويدئو های اينترنتی در تلويزيون استفاده می شود . البته اين ويژگيها زياد هم جديد نيستند و از سال 2005 بخشی از تلويزيونهای توليدی را شامل می شدند 

.

تلویزیون هوشمند چیست

این دستگاه به بیننده اجازه ی جستجو و پیدا کردن پخش ویدئو، فیلم ، عکس و مطالب دیگر از وب سایت را می دهد و آن ها را در یک کانال تلویزیون، در یک کانال ماهواره ای، بر روی یک درایو محلی ذخیره سازی می کند.

در ساخت این تلویزیون ، علاوه بر ابزارهای سنتی از ابزارهایی برای اتصال به اینترت  استفاده شده است. در اینجا باید گفت نرم افزار تکنولوژی تلویزون هوشمند، در دو نوع برنامه ی متن بازopen source))  و  انحصاری در دسترس قرار دارند.

در این سیستم ها برنامه ای به اسم BigPond TV وجود دارد، که اصطلاحا برای حوصله سر رفتگی مناسب است. اين برنامه، به صورت خودکار برای شما موزيك و ورزش پخش می كند و برای سرگرم شدن بهترين گزينه است چرا که دیگر نیازی به عوض کردن سریع کانال ندارید

بعضی از کمپانی ها در حال توليد بازيهای فراروان برای تلويزيون هوشمند هستند. همچنین این تلویزیون ها با مجهز شدن به يك وبكم کار شما را برای گفتگوی آنلاین با دوستانتان از طریق اسکایپ آسان می کند.