9 برنامه کاربردی رایگان برای حل مشکلات Wi-Fi- قسمت اول

آموزش و ترفندها 08 اردیبهشت 1395 علی مظفری

9 برنامه کاربردی رایگان برای حل مشکلات Wi-Fi- قسمت اول

اگر شما به فروشندگان اینترنت معتقد باشید استفاده از Wi-Fi بسیار ساده خواهد بود: سیستمتان را روشن کرده و دکمه ی اتصال اینترنت را می زنید، حالا به اینترنت دسترسی دارید!! اما صبر کنید همیشه به همین راحتی نیست! منزل یا محل کار شما ممکن است دارای نقاط کور باشد یا مکان هایی باشند که در آنها سیگنال اینترنت ضغیف است.

زمانی که شما به یک هات اسپات متصل هستید شاید نیاز به اشتراک گذاری مطالب با تبلت یا گوشی موبایل خود داشته باشید، هات اسپات های عمومی می توانند شما را طعمه ی هکرها قرار دهند. در حالی که هیچ راهی برای حل سریع مشکلات ارتباط وای فای وجود ندارد، برنامه هایی هستند که می توانند شرایط را برای کاربر بهتر نمایند که بسیاری از این برنامه ها رایگان می باشند.

در اینجا ما 9 عدد از این برنامه ها را گرد آورده ایم و در طی سه مقاله به شما عرضه میداریم تا بتوانیم به حل مشکلات اتصال شبکه بی سیم شما در منزل یا محل کار کمک نماییم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

1. برنامه Ekahau HeatMapper 

بهترین نرم افزار موجود برای عیب یابی مشکلات وای فای می باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را از این نرم افزار بگیرید باید کمی فعال باشید! برنامه را روی نوت بوک خود اجرا کرده و در حالی که نوت بوک را در دست گرفته اید دور تا دور محل پوشش اینترنت مکان خود حرکت کنید. این نرم افزار حتی برای راه اندازی اینترنت در مکان هم مفید می باشد چرا که شما می توانید روتر خود را در مکان های مختلف قرار داده تا بهترین سیگنال را بیابید.

 

 

دانلود

 

2. برنامه Arcylic WiFi Home

این برنامه تمامی شبکه های موجود در رنج نوت بوک شما را نشان داده و اطلاعات زیادی درباره هر یک از آنها اعم از: نام شبکه، مک آدرس، کانالی که استفاده می کند، نوع رمزگذاری سازنده،بیشترین سرعت روتر و ... به شما نشان می دهد. یکی از ویژگی های مهم و خاص این برنامه قابلیت نشان دادن قدرت سیگنال شبکه به همراه RSSI ( شاخص قدرت سیگنال دریافتی) می باشد. همچنین این برنامه در هر لحظه گرافی از تغییر قدرت هر شبکه نشان می دهد، پس اگر می خواهید که نقاط کور یا نقاط قوت شبکه خود را بیابید کافی است نوت بوک خود را در حالی که این برنامه در آن در حال اجراست در دست گرفته و در مکان تحت پوشش شبکه حرکت نمایید و گراف قدرت سیگنال را در مکان های مختلف مشاهده نمایید.

 

 

دانلود

 

3. نرم افزار Homedale 

این برنامه Auto run بوده و نیازی به نصب ندارد و تمامی شبکه های وای فای نزدیک را به همراه SSIDs، مک آدرس ، قدرت سیگنال و نوع رمزگذاری شبکه نشان می دهد. برای استفاده از این برنامه باید دکمه Update را در پایین صفحه فشار دهید در غیر این صورت برنامه فرکانسی را نشان نمی دهد.

 

 

دانلود

ادامه دارد...