PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

آموزش و ترفندها 17 دی 1394 علی مظفری

PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

سخت افزارهای جدید نیاز به نرم افزارهای جدید دارند

نرم افزارهای موردنیاز برای pc جدید


   در مقایسه با نسل های پیشین PC ، یک PC جدید، فرصتی تازه را پیش روی هر فرد قرار می دهد. این فرصت جدید، مجموعه ای از قطعات است که با نصب نرم افزارهای مناسب می تواند هر آیتمی را در زمینه کاری شما پشتیبانی کرده و طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهد که این طیف نیز می تواند شامل بودجه انبارتان تا حتی مراقبت از سرطان باشد. چیدمان PC شما، یک کار کاملا شخصی است. هنوز هم برخی از برنامه های بسیار مفید و کاربردی هستند که در محدوده گسترده ای خدمت رسانی کرده و ما صمیمانه آن ها را به هر فرد توصیه می نماییم. در متن حاضر، برنامه هایی معرفی می شوند که در گام اول باید برروی PC شما نصب شوند.

 
Windows 10

Windows 10 نرم افزار موردنیاز pc جدید


   اولین چیزی که به آن نیاز دارید، سیستم عامل Windows 10 است. اگرچه امروزه، تعداد کثیری از PC های جدید با windows 10 اورجینال به بازار عرضه می شوند، اما هنوز هم کامپیوترهای قدیمی تری هستند که با همان منوی استارت رایگان Windows 8.1 به فروش می رسند. البته شما می توانید یک ابزار منوی استارت را جایگزین کرده و در تمام مدت کار با سیستم تان از سیستم عامل جدیدی استفاده کنید تا بتوانید تجربه ای نزدیک به حالت بهینه داشته باشید؛ اما صادقانه باید اعتراف کرد که اگر یک PC جدید با Windows 8.1 دارید، عملا هیچ دلیلی برای دریافت نسخه رایگان و ارتقاء Windows 10 مایکروسافت باقی نمی ماند. Windows 10، معایب فاحش Windows 8 را برطرف ساخته و ترکیبی از بهترین های 7 و 8 است. 

حالا وقتشه! اینو بخون نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ و کامپیوتر با پارتیشن بندی


   پیشنهاد ارتقاء Windows 10 زمانی صادر می شود که PC تان را بوت می کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مطمئن شوید از هر گونه اطلاعات شخصی، بک آپ گرفته شده و سپس برروی دکمه Upgrade now کلیلک نمایید تا نصب Windows 10 آغاز شود. یکبار که تمام تنظیمات را انجام دادید، مطمئن شوید دستورالعمل های لازم را برای داشتن بهترین Windows 10 بررسی کرده اید. البته مزیت این کار هم این است که در صورت عدم رضایت از سیستم عامل جدید تا 30 روز فرصت دارید به آسانی این سیستم عامل را به Windows 8.1 بازگردانید. 


یک مرورگر   

نصب مرورگر روی pc جدید


   قبل از این که خود را برای نصب تمام نرم افزارها آماده کنید، مطمئن شوید که مرورگر وب خود را انتخاب کرده اید. اگر عادت به مرورگر دیگری به جز مرورگر پیش فرض Windows یعنی Internet Explorer یا Edge دارید، استفاده از ین مروزگرهای پیش فرض مانند پوشیدن کفش فرد دیگری است!!
   Firefox و IE 11، هر دو گزینه های فوق العاده ای در میان مرورگرها هستند اما با بررسی نیازهای مان شاید به این نتیجه برسیم که Chrome (که موفق به گذراندن دوره نهایی رقابت های مرورگران شده) برای ما کاربرد بیشتری دارد. در هر صورت مژده می دهیم که تمام این مرورگرها رایگان بوده و نیازی به خرید آن ها نمی باشد.  


Ninite

نصب Ninite روی pc جدید

   این نرم افزار، بارگذاری کامپیوتر جدیدتان را با موفقیت انجام می دهد. استفاده از این نرم افزار، بسیار ساده بوده و فقط کافیست به وب سایت Ninite رفته، نرم افزار رایگانی که قصد نصب آن را برروی PC تان دارید ، انتخاب نموده و برروی دکمه Get Installer کلیک کنید تا یک فایل .exe را دریافت نمایید. این فایل حاوی نصب کننده هایی برای این برنامه می باشد. زمانی که فایل را اجرا کردید، Ninite، تمام آن ها را فعال ساخته و بطور اتوماتیک، پیشنهاداتی برای بسیاری از اپلیکیشن های رایگان دیگر را نیز ارائه می دهد. این کار بدون هیچ سردرگمی ، گیجی و اتلاف وقت انجام می شود. این نرم افزار، فوق العاده است.


آنتی ویروس رایگان AVG    

نصب آنتی ویروس رایگان AVG

    فرض کنید تصمیم دارید PC خود را به شبکه وصل کرده یا یک درایو را به یکی از پورت های USB سیستم تان متصل نمایید، در این صورت نیاز به نصب یک نرم افزار ضد بدافزار خواهید داشت. Window 8 با یک Windows Defender فعال شده بطور پیش فرض، ارائه شده و اگرچه این حالت، بسیار بهتر از حالتی است که هیچ آنتی ویروسی نداشته باشید اما متأسفانه Windows Defender ، تأثیری برای مقابله با انبوهی از حملات بدافزارها نداشته و به تنهایی، انتخاب مناسبی نمی باشد. 
   آنتی ویروس رایگان AVG، راه حل فوق العاده ای برای مسدودسازی و از بین بردن بدافزارهای مخرب بوده و شامل قابلیت های اضافی همانند برقراری امنیت به شکلی مناسب می باشد که البته با وجود این قابلیت ها، یک پشتیبان برای مرورگر شما به حساب نیامده و توانایی زمانبندی اسکن های اتوماتیک را ندارد. آنتی ویروس های رایگان Avast و Panda ، انتخاب های محبوب و رایگان دیگری هستند اما AVG، نرم افزاری است که بهتر است برای ایمن نگاه داشتن کامپیوترمان از آن استفاده کنیم.


آنتی بدافزار MalwareBytes رایگان (MalwareBytes Anti-Malware Free)

نصب آنتی بدافزار MalwareBytes رایگان

   تنها استفاده از آنتی ویروس ، یک پشتیبانی سراسری را تضمین نکرده و ما را مجهز به حفاظت در برابر حملات، به ویژه در برابر آخرین و هوشمندترین تهدیدات نمی کند. آنتی بدافزار رایگان MalwareBytes بطور ویژه برای کشف و از بین بردن تهدیدات در کمترین زمان ممکن طراحی شده است. شما نمی توانید اسکن ها را زمانبندی کنید یا حتی از آن ها به عنوان برنامه منظم آنتی ویروس استفاده نمایید اما این کار، زمانی فوق العاده ارزشمند است که فکر می کنید برخی حملات توسط آنتی ویروس اولیه شما ضعیف شده اند. 
   اگر با هر روشی به دنبال MalwareBytes هستید، مطمئن شوید که کمپانی، MalwareBytes Anti-Exploit را نیز بطور رایگان ارائه داده باشد. این روزها بدافزارهای بیشتر و بیشتری به همراه مرورگرها عرضه شده اند اما MalwareBytes می تواند با اضافه کردن چهار لایه امنیتی اضافه به مرورگر وب به شما کمک کند. اگرچه MalwareBytes Anti-Exploit، یک راه حل ویروس کشی مجزا نیست، اما نقش خوبی به همراه نرم افزار AV برروی PC شما ایفا می کند. 


PC Decrapifier
 

برنامه PC Decrapifier

  اکنون که نرم افزار امنیتی خود را برای پشتیبانی از PC در برابر تهاجم ها نصب کردید، زمان آن فرا رسیده که تمام نرم افزارهای از پیش تصب شده ای را که برای سیستم تان مشکل ایجاد می کنند، پاک کنید. اکثر PC ها قابلت برقراری ارتباط با شرکت سازنده خود را دارند و شما هم احتمالا نیازی (تمایلی) به بستن منابع موجود برروی سیستم خود ندارید.
   این مرحله دقیقا همان جایی است که DC Decrapifier وارد صحنه می شود. این برنامه شگفت آور، PC شما را اسکن کرده، یک چک لیست از بدافزارهای موجود برروی دستگاه شما را آماده نموده و در پاک کردن و از بین بردن تمام آن ها کمک می کند. پس از این مرحله، یک صفحه دوم باز می شود که آن هم تمام برنامه های شما را لیست می کند. این صفحه را نادیده بگیرید یا حداقل فقط مراقب باشید که از پاک شدن برخی از آیتم های مهم اجتناب کنید. 


نرم افزار تست فشار و معیاربندی (Stress-testing & Benchmarking)  

نرم افزار تست فشار و معیاربندی pc جدید

               
   اگر شما بیت به بیت PC تان را چیدمان کرده باشید، مسلما در مورد بدافزارها نگران نیستید اما باید در مورد کیفیت تمام قطعات جدید آن مراقب باشید. برای مثال، آیا کارت گرافیک گران قیمت جدید شما ناپایدار است؟ یک نرم افزار صحیح می تواند PC شما را در یک فضای مناسب قرارداده و اطمینان دهد که تمام آیتم های در حال اجرا، همانگونه کار می کنند که باید باشند.
   برنامه هایی که شما به آن ها نیاز خواهید داشت، بسیار متفاوت از لیست کاملی می باشد که ذکر شده است. دستورالعمل های لازم برای تست فشار و معیاربندی کامپیوترتان را چک کنید تا نرم افزار و راهکارهای توصیه شده را ببینید.


CCleaner   

برنامه CCleaner

   کمپانی Piriform، ابزار دیگری را روانه بازار نموده که سیستم شما باید مجهز به آن باشدو آن هم نرم افزار افسانه ای CCleaner است. این نرم افزار، تمام کارهایی را انجام می دهد که برای اجرای سیستم تان در بالاترین وضعیت بدان نیاز دارید و از میان آن ها هم می توان فرار از کوکی های ناخواسته، پاک کردن history مرورگر، پاک کردن فایل های غیر ضروری و تمیز نگه داشتن رجیستری ویندوز را نام برد. این نرم افزار، بسیار قدرتمند است اما مزیت بالاتر آن، رایگان بودن آن می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش پیدا کردن مشخصات کامپیوتر در ویندوز 10: رم، پردازند، گرافیک


Secunia PSI  

Secunia PSI

 برنامه هایی که بروزرسانی (آپدیت) نشده اند، برنامه هایی دارای حفره های امنیتی و افت مشخصات هستند. نرم افزار بازرسی شخصی Secunia، نرم افزارهای شما را بطور خودکار باز نگاه می دارد یا اگر به هر دلیلی قادر به آپدیت یک اپلیکیشن نباشید، در زمانی که آپدیت ها ارائه شد، آن ها را در دسترس شما قرار می دهد. Secunia PSI، زحمت همراهی مداوم با کامپیوترتان را از دوش شما برمی دارد.


مدیا پلیر VLC

برنامه مدیا پلیر VLC

   یکی از مشکلات اصلی Windows 10 این است که برخلاف Windows 7،  با اجرای DVD ها سازگار نبوده و آن ها را اجرا نمی کند. PC شما ممکن است یک برنامه اجرای DVD که از قبل نصب شده را داشته باشد، اما در غیر اینصورت، مدیا پلیر VLC شگفت آور به سادگی می تواند فایل های شما را (موزیک، podcat ها و ...) بطور رایگان اجرا کند. این نرم افزار حتی می تواند دیسک های Blu-ray را هم با اندکی تأخیر اجرا نماید.


Paint.net  

Paint.net


   اکنون پس از طی تمام مراحل قبل برای چیدمان PC، زمان افزودن نرم افزارهای زیباسازی ظاهر با Paint.net فرارسیده است. اجازه ندهید قابلیت های Paint.net، شما را سردرگم کنند : این ویرایشگر عکس اگرچه ممکن نیست همه امکانات و ویژگی های فتوشاپ را داشته باشد اما تمام آیتم هایی که اکثر افراد به آن نیاز دارند، ارائه داده (حتی ویرایش مبتنی بر لایه) و هزینه های آن هزاران دلار کمتر است.  
   اگر یک گرافیک کار حرفه ای هستید و نمی توانید فتوشاپ را به دلیل هزینه های بالای آن نسبت به Paint.net تهیه نمایید، GIMP را چک کنید. GIMP، مراحل آموزشی چالش برانگیزی دارد اما قابلیت های آن بسیار قابل توجه است. 

Sumatra PDF

برنامه Sumatra PDF

   Adobe Reader، نرم افزاری برای خواندن PDF است اما متأسفانه، یک نرم افزار سنگین بوده، بطور مداوم نیاز به آپدیت داشته و بطور مکرر نیز توسط نرم افزارهای مخرب، مورد هجوم قرار می گیرد. اگر شما تنها نیاز به یک کاربرد ساده دارید، می توانید به جای آن به سراغ Sumatra PDF بروید. Sumatra، بسیاری از قابلیت های موجود در نرم افزارهای دیگر برای خواندن PDF را ندارد اما زمانی که با آن به سراغ خواندن فایل هایی با فرمت Portable Document می روید، سریع و کاملا دقیق است. و همچنین به دلیل این که قیمت آن کمتر از Adobe است، هکرها تمایلی به حمله به Sumatra PDF ندارند. 


iTunes یا Spotify 

برنامه iTunes یا Spotify


   برخی مواقع، پخش آهنگ به حالت انفجاری از طریق یک صفحه گوب یا یک صندوق ورودی یا حتی با دسترسی از راه دور، تنها چیزی است که انرژی می بخشد. اگر یک مشتری، دقیقا یک آهنگ خاص را از شما درخواست کند، طبیعتا باید یک سرویس را از قبل خریداری نموده باشد. برای قالب های موزیک، ما دو برنامه را توصیه می نماییم : iTunes و spotify.
   مشتریان iTunes که از طریق ویندوز به آن وصل می شوند، مسلما از این نرم افزار با قبابلیت های بالایی استفاده خواهند نمود اما این نرم افزار نیز باید کار مهمی انجام دهد و آن اینکه باید دسترسی به دنیای وسیعی از دانلودهای موزیک را به شما داده و کتابخانه موزیک iPhone تان را با PC سینک نماید. در کنار iTunes، نرم افزار Spotify نیز یک سرویس برای به اشتراک گذاری تمام آهنگ هایتان با میلیون ها نفر بطور رایگان است البته اگر برایتان مهم نباشد که در میان آن ها به چند آگهی تبلیغاتی هم گوش دهید!!

حالا وقتشه! اینو بخون روش تبدیل فرمت MKV به MP4 در اندروید، ویندوز، IOS و مک


یک مدیر پسورد     

برنامه مدیریت پسورد


   حملات بسیاری که از طرف پروفایل های هکری در طول چند سال اخیررخ داده، سبب شده است که یک صفحه محافظ برای دسترسی به home ایجاد گردد. شما نیاز به پسوردهای strong (طولانی) و یک پسورد متفاوت برای هر سایتی که می بینید، دارید. به جای ایجاد تغییرات در کدهای الفبایی که به ذهن سپرده اید، یک مدیر پسورد را دانلود نمایید. ما Dashlane، LastPass یا KeePass را پیشنهاد می کنیم. 


یک مجموعه بازدهی

برنامه های مجموعه بازدهی یا اکسل


   اکسل در PC به شما کمک می کند تا بسیاری از کارهایی را که نیاز دارید، انجام دهید اما تعداد کمی از نرم افزارها هستند که با یک مجموعه بازدهی نصب شده به شما کمک خواهند کرد. برخی از افراد، گویا برای استفاده از نرم افزارهای مایکروسافت آفیس، قسم خورده اند؛ اما شما اجباری برای پرداخت هزینه های گزاف آفیس ندارید. پیشنهادات خوبی با OpenOffice و LibreOffice به عنوان گزینه هایی باز و رایگان در راه است. Google Doc فقط آنلان نیز پیشنهاد خوبی است. حتی اگر تصمیم به استفاده از یک مجموعه بازدهی بطور منظم نداشته باشید، این مجموعه دارای قابلیت های هوشمندی برای ویرایش بوده و برروی کامپیوترتان قابل دسترسی می باشد.


Steam 

بازی های pc یا Steam


بازار بازی های PC یا همان Steam باعث شده تا پس از یک روز کاری سخت، تخلیه انرژی به شیوه ای انجام شود که علاقمندان به بازی های رایانه ای به خوبی با آن آشنا هستند. Steam، آپدیت های جدیدی از نسخه های بازی 2014 را از طریق یک رابط شخصی سازی شده جدید برای دریافت ویژگی های Steam صرفا در خانه، دریافت نموده که شما با استفاده از آن می توانید هر PC را به یک PC مخصوص بازی تبدیل کنید. 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش اتصال دسته PS4 به کامپیوتر و لپ تاپ


چرا اینجا متوقف می شویم ؟ 

برنامه های لازم برای pc


   اگر شما هنوز هم نرم افزار فوق العاده ای ندارید، می توانید برنامه های جالب PC را بیرون از اینجا و با اندکی جستجو بیابید. دستورالعمل های موجود برای یافتن پیشنهادات، ابزار و نرم افزارهای بیشتر را بررسی کنید زیرا در این دستورالعمل ها، بازی های PC رایگان، نرم افزار های متنوع و بازی های PC در سال 2015 قرارداده شده اند. در هر جایی که جستجو کنید، این ابزار قوی، کارکرد اصلی ویندوز را تقویت می کنند.