7  مدل از بهترین لپ تاپ های  گیمینگ اقتصادی

بهترین‌ها 17 تیر 1402 علی مظفری

7 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

برای خرید یک سیستم گیمینگ گزینه‌های بسیار زیادی پیش‌رو شما وجود دارد. با انواع مدل‌های پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌ها می‌توانید در بودجه‌های مختلف سیستم‌های گیمینگ متنوعی را تهیه کنید. در لپ تاپ هم وضعیت مشابهی وجود دارد با این تفاوت که انتخاب‌های شما محدودتر است. همانند اسمبل کردن سیستم گیمینگ، برای خرید لپ تاپ گیمینگ‌ هم در رده‌های مختلف می‌توانید لپ تاپ‌هایی را انتخاب کنید.

 

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

 

در این مقاله قصد داریم لپ تاپ های مخصوص بازی ارزان را به شما معرفی کنیم. لپ تاپ‌های گیمینگی که در رده لپ تاپ‌های اقتصادی گیمینگ قرار می‌گیرند و می‌توانید در مدل‌های ارزان قیمت‌تر انواع بازی‌های ویدیویی را با کیفیت Full HD با تنظیمات گرافیکی متوسط و در مدل‌های گران‌ قیمت‌تر بازی‌ها را با همین کیفیت با سطح تنظیمات گرافیکی خوب تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم 7 لپ تاپ گیمینگ اقتصادی را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که لپ‌ تاپ‌های مخصوص بازی در کانفیگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و ممکن است از یک مدل خاص تا ده کانفیگ متفاوت با سیستم‌های پردازشی مختلف وجود داشته باشد. به همین خاطر در این مقاله علاوه بر معرفی سری کلی لپ تاپ‌های مخصوص بازی اقتصادی، یکی از بهترین کانفیگ‌های هر مدل را هم معرفی کرده‌ایم.

 

اینو خوندی؟ حالا وقتشه! 10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021

 

 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming FX505

 

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Asus TUF Gaming FX505

 

سری لپ تاپ TUF Gaming از شرکت ایسوس یکی از بهترین سری لپ تاپ‌های مخصوص بازی اقتصادی است. به صورت کلی این سری از برند لپ تاپ ایسوس جز محصولات میان رده گیمینگ به‌حساب می‌آید و می‌توانید با قیمت مناسب به یک لپ تاپ مخصوص بازی در این سری دسترسی داشته باشید. یکی از لپ تاپ‌های این سری مدل FX505 است که کانفیگ‌های مختلفی دارد. کانفیگی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، لپ تاپ Asus FX505DT است. ایسوس در این مدل از پردازنده‌ی شرکت AMD و مدل Ryzen 7 3750H با محدوده‌ی سرعت 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز استفاده کرده است. در کنار پردازنده هم کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی استفاده شده است. 8 گیگابایت رم هم سیستم پردازشی این لپ تاپ را تکمیل می‌کند. با این کانفیگ می‌توانید با تنظیمات گرافیکی سطح متوسط انواع بازی‌های ویدیویی را با کیفیت Full HD تجربه کنید.

 

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Asus TUF Gaming FX505

 

صفحه نمایش لپ تاپ هم Full HD با پنل IPS بوده و مطابق انتظار 15.6 اینچی است. ایسوس در این سری لپ تاپ از پلاستیک فشرده برای ساخت بدنه‌ استفاده کرده است که در مقایسه با محصولات رده بالا گیمینگ این شرکت در سری ROG Zephyrus ظاهر معمولی‌تری داشته باشد. کارت گرافیک GTX 1650 حداقل کارت گرافیکی است که برای اجرای بازی‌ها در کیفیت Full HD لازم است و در این لپ تاپ می‌توانید به این کارت گرافیک با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید. یکی از ایرادات مهم این سری لپ تاپ سیستم کولینگ معمولی است که شاید در استفاده‌ی طولانی‌مدت کمی شما را اذیت کند. به همین خاطر استفاده از کولینگ پد برای تجربه‌ی گیمینگ طولانی پیشنهاد می‌شود.

اینو خوندی؟ حالا وقتشه! راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و ادیت فیلم در سال 2021

 

لپ تاپ گیمینگ Asus TUF Gaming FX506 

 

Asus TUF Gaming FX506

 

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Asus TUF FX506 یکی دیگر از سری لپ تا‌پ‌های مخصوص بازی ارزان قیمت بازار است که مدل جدیدتر FX506 بوده و جز خانواده‌ی لپ تاپ‌های TUF Gaming A15 ایسوس قرار می‌گیرد. یکی از گزینه‌های اقتصادی این سری لپ تاپ که ارزش خرید بالایی دارد، لپ تاپ Asus FX596LH است. ایسوس در این لپ تاپ از پردازنده‌ی نسل دهم Intel Core i7 استفاده کرده که باعث شده با قدرت پردازشی بالایی روبرو باشیم. همانند مدل قبلی، برای پردازش‌های گرافیکی NVIDIA GeForce 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی را در اختیار دارید که توان لازم برای اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت Full HD را دارد. حافظه‌ی رم 8 گیگابایتی هم از نوع DDR4 برای لپ تاپ مخصوص بازی TUF Gaming FX506 درنظر گرفته شده که مناسب است اما با کمی هزینه بیشتر می‌توانید یک رم 8 گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کنید تا قدرت بیشتری در اجرای بازی‌ها داشته باشید.

 

Asus TUF Gaming FX506

 

یکی از ویژگی‌های مثبت این لپ تاپ استفاده از صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل IPS با پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز است. با وجود این صفحه نمایش می‌توانید بازی‌های مختلف را به‌راحتی با فریم ریت بالای 60 مشاهده کنید و تجربه‌ی گیمینگ بسیار جذابی داشته باشید. البته باید سیستم پردازشی این لپ تاپ را هم درنظر گرفت. در واقع روی کیفیت Full HD با تنظیمات گرافیکی متوسط و رو به بالا، شاید تا همان 60 هرتز بتوانید روی این لپ تاپ حساب باز کنید، اما کمی کاهش سطح تنظیمات گرافیکی بازی و یا تغییر رزولوشن به HD می‌توانید فریم ریت‌ بالای 100 را هم با لپ تاپ مخصوص بازی اقتصادی FX506 ایسوس تجربه کنید.

 

لپ تاپ گیمینگ Dell Gaming G3

 

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت مخصوص بازی

 

شرکت تولید کننده لپ تاپ دل (Dell) محصولات متنوعی در بین لپ تاپ‌های گیمینگ دارد. یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی که می‌توانید در بازار تهیه کنید یکی از لپ تاپ‌های خانواده‌ی Dell Gaming 3 است. قیمت لپ تاپ Dell Gaming 3 3500-B باعث شده ارزش خرید این لپ تاپ بسیار بالا باشد. در این لپ تاپ هم مشابه سایر لپ تاپ‌های معرفی شده شاهد کارت گرافیک GTX 1650 شرکت NVIDIA با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هستیم. اما دل از 16 گیگابایت حافظه‌ی رم در این کانفیگ به‌جای 8 گیگابایت استفاده کرده است. همچنین از پردازنده‌ی Intel Core i5 نسل دهم برای پردازش اطلاعات استفاده شده است. شاید قدرت این پردازنده‌ به‌خوبی مدل بالاتر یعنی Intel Core i7 نباشد، اما برای اجرای بازی در کیفیت Full HD در کنار کارت گرافیک GTX 1650، همین پردازنده هم کفایت می‌کند. همچنین 16 گیگابایت حافظه‌ی رم این لپ تاپ را هم نباید فراموش کرد که به صورت کلی قدرت پردازشی لپ تاپ را در سطح خوبی قرار داده است.

 

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت مخصوص بازی

 

بر خلاف ایسوس که در لپ تاپ‌های مخصوص بازی اقتصادی خود از SSD استفاده نمی‌کند، در لپ تاپ Dell Gaming G3 شاهد 256 گیگابایت حافظه‌ی SSD در کنار 1 ترابایت حافظه‌ی HDD هستیم. صفحه نمایش Full HD لپ تاپ 60 هرتزی است. در این رنج قیمت لپ تاپ منطقی است که شاهد صفحه نمایش با نرخ نوسازی بالا نباشیم زیرا سیستم پردازشی لپ تاپ و کارت گرافیک آن در اجرای با کیفیت بازی‌ها ممکن است قابلیت اجرای بازی‌ها رابا فریم ریت بیشتر نداشته باشد. از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Dell می‌توان به تعبیه کردن 5 محل برای تهویه‌ی هوا اشاره کرد.

 

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5

 

Lenovo Legion 5

 

لپ تاپ گیمینگ Legion 5 از سری لپ تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار است که هم در بخش لپ تاپ‌های مخصوص بازی اقتصادی می‌توان آن را معرفی کرد هم بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ. با وجود کانفیگ‌های متنوع، لنوو دست شما را برای انتخاب سیستم باز گذاشته است. لپ تاپ‌های این سری به پردازنده نسل دهم Intel Core I7 مجهز شده‌اند که جز بهترین پردازنده‌های موجود بر روی لپ تاپ‌ها هستند. همچنین کانفیگ‌هایی با Intel Core i5 هم برای این سری درنظر گرفته شده است. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک گیمینگ متفاوتی استفاده شده که هر کدام توان مشخصی برای اجرای بازی‌های ویدیویی دارند. کانفیگ پایه‌ی این لپ تاپ از NVIDIA GeForce 1650 استفاده می‌کند و اما مدل‌های حرفه‌ای‌تر آن هم با کارت گرافیک‌های GTX 1650 Ti و GTX 1660 Ti هم وجود دارد که با افزایش بودجه خرید لپ تاپ، می‌توانید آن‌ها را هم تهیه کنید. کانفیگ‌هایی از لپ تاپ که از پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده می‌کنند، با صفحه نمایش‌های 60 و 240 هرتزی به بازار عرضه شده‌اند.

 

Lenovo Legion 5

 

قیمت لپ تاپ Lenovo Legion 5 با توجه به سیستم پردازشی‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد به نسبت لپ تاپ‌های ایسوس و MSI قیمت مناسب‌تری دارد. در کانفیگی که لینک آن در این بخش قرار گرفته، می‌توانید به کارت گرافیک GTX 1660 Ti با 6 گیگابایت رم اختصاصی دسترسی داشته باشید. با وجود این کارت گرافیک می‌توانید بازی‌های روز را هم با کیفیت Full HD با سطح تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت این سری لپ تاپ مخصوص بازی لنوو وجود سیستم خنک‌کننده آن است. دو فن اصلی و 4 بخش برای جریان هوا در لپ تاپ تعبیه شده که با طراحی جذابی بر روی بدنه‌ی قرار دارند.

 

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Strix G512

 

Asus ROG Strix G512

 

سری محصولات ROG (Republic of Gamers) شرکت ایسوس، جز محصولات رده بالا گیمینگ این شرکت هستند اما در بین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی هم می‌توان ردی از آن‌ها پیدا کرد. همان‌طور که در ابتدای مقاله مطرح شد، لپ تاپ‌های مخصوص بازی با کانفیگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. یکی از سری لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس که هم مدل اقتصادی و میان رده و هم رده بالا دارد، سری ROG Strix G15 است. در مقاله معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی قصد معرفی کانفیگ لپ تاپ Asus ROG Strix G512LI را داریم. ایسوس در این مدل همانند سایر لپ تاپ‌های جدید خود از پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده کرده است که محدوده‌ی سرعت 2.6 تا 4.5 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد. کارت گرافیک لپ تاپ هم NVIDIA GeForce 1650 Ti با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی است. حافظه‌ی رم 8 گیگابایت هم برای این مدل خاص در نظر گرفته شده اما می‌توانید ظرفیت آن را تا 32 گیگابایت هم ارتقا دهید.

 

Asus ROG Strix G512

 

یکی از ویژگی‌های اصلی لپ تاپ Asus ROG Strix G512 طراحی گیمینگ جذاب است. ایسوس در این مدل علاوه بر نور پس‌زمینه‌ RGB از یک نوار RGB هم زیر پنل اصلی لپ تاپ استفاده کرده که می‌توانید نور آن را متناسب با بازی خود شخصی‌سازی کنید. کلیدی WASD هم رنگ‌بندی متفاوتی به نسبت سایر کلیدهای کیبورد دارند. استفاده از پلاستیک فشرده با تکسچرهای هم از دیگر نکات قابل توجه طراحی بدنه‌ی این لپ تاپ 15.6 اینچی است. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید، حتما کانفیگ‌های این سری لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G512 را بررسی کنید.

 

لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 10SC

 

MSI GF63 Thin 10SC

 

شرکت ام‌اس‌آی هم لپ تاپ گیمینگ اقتصادی در لیست محصولات خود دارد. لپ تاپ MSI GF63 Thin 10SC یکی از لپ تاپ‌های با کیفیت مخصوص بازی با قیمت مناسب است. در این مدل لپ تاپ هم شاهد پردازنده‌ی Intel Core i7 هستیم. کارت گرافیک NVIDIA GTX 1650 Ti هم با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی وظیفه‌ی پردازش اطلاعات تصویری را در لپ تاپ بر عهده دارد. در کنار پردازنده و کارت گرافیک از 16 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هم استفاده شده که قدرت پردازشی لپ تاپ را با توجه به رنج قیمت آن بالا برده است. برای ذخیره‌سازی اطلاعات هم علاوه بر 1 ترابایت حافظه‌ی HDD، از 256 گیگابایت SSD هم استفاده شده که می‌توانید برای نصب سیستم عامل و برنامه‌های ضرورری خود از آن استفاده کنید.

 

7 لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

 

همان‌طور که اشاره شد کارت گرافیک GTX 1650 Ti یک کارت گرافیک مناسب برای اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت Full HD است و در این مدل لپ تاپ MSI هم می‌توانید با پرداخت یک هزینه منطقی، تجربه گیمینگ مناسبی داشته باشید. صفحه نمایش لپ تاپ هم مشابه سایر مدل‌های معرفی شده، پنل IPS دارد و کیفیت تصویر آن Full HD است. نرخ نوسازی تصویر در کانفیگ معرفی شده 144 هرتز است. یکی از ویژگی‌های جذاب این لپ تاپ گیمینگ ضخامت کم بدنه و وزن 1.8 کیلوگرمی آن است. MSI GF63 Thin 10SC یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی در بازار به‌حساب می‌آید.

 

لپ تاپ گیمینگ Acer Nitro 5

 

Acer Nitro 5

 

سری لپ تاپ‌های Nitro 5 شرکت Acer را هم می‌توان به‌عنوان لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی معرفی کرد. ایسر در این سری لپ تاپ از یک سیستم پردازشی حداقلی برای اجرای بازی‌های ویدیویی در کیفیت Full HD استفاده کرده است. در کانفیگ لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 شاهد پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i5 با محدوده‌ی سرعت 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز هستیم. کارت گرافیک لپ تاپ هم NVIDIA GeForce 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی است. از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم هم برای این لپ تاپ استفاده شده است. برای کم کردن قیمت لپ تاپ ایسر از 256 و 512 گیگابایت SSD بر روی لپ تاپ استفاده کرده است.

 

Acer Nitro 5

 

سری لپ تاپ ایسر Nitro 5 ظاهر گیمینگ جذابی دارند و از رنگ قرمز برای طراحی آن‌ها استفاده شده است. کلیدهای WASD هم با رنگ قرمز متمایز شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منفی این لپ تاپ طراحی درشت آن مشابه لپ تاپ‌های گیمینگ قدیمی است. برعکس لپ تاپ MSI که طراحی ظریفی داشت، اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپی هستید که طراحی آن، ماهیت گیمینگش را فریاد بزند، Acer Nitro 5 کاملا مناسب شما است. طراحی درشت این لپ تاپ باعث شده، وزن آن هم تا بسیار زیاد باشد. وزن 2.5 کیلوگرمی لپ تاپ با توجه به اینکه سایر رقبا کمتر از 2.3 کیلوگرم وزن دارند، وزن بالایی محسوب می‌شود.