10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021

آموزش و ترفندها 17 تیر 1402 علی مظفری

10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021

برای خرید لپ تاپ گیمینگ در سال 2021 با گزینه‌های متنوعی روبه رو هستید. مانند روند هر ساله، در سال جدید میلادی هم شاهد لپ تاپ‌های مخصوص بازی بسیار قدرتمندی هستیم که علاوه بر توان اجرای جدیدترین بازی‌های ویدیویی با بالاترین کیفیت، توان پردازش کلیه کارهای حرفه‌ای دیگر را هم دارند. لپ تاپ‌های گیمینگ 2021 به جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD و همینطور قوی‌ترین کارت گرافیک‌های شرکت NIVIDA مجهز شده‌اند.

در این مقاله قصد معرفی 10 لپ تاپ برتر گیمینگ سال 2021 را داریم. با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. اما پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ باید سطح انتظار خود را مشخص کنید. یعنی بدانید که از لپ تاپ چه توقعی برای اجرای بازی دارید زیرا قیمت لپ تاپ ها تنها به واسطه‌ی مدل کارت گرافیک یا نرخ نوسازی تصویر ممکن است بسیار متفاوت با یک‌دیگر باشند. شما به دنبال خرید یک لپ تاپ برای اجرای بازی‌های آنلاین شوتر هستید؟ یا می‌خواهید در محیط بازی‌های داستانی غرق شوید؟ در ادامه در هنگام معرفی لپ تاپ‌های مخصوص بازی بیشتر به این موارد اشاره می‌کنیم. با معرفی برترین لپ تاپ‌های گیمینگ سال 2021 همراه باشید.

 

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2021

لپ تاپ‌های مخصوص بازی با توجه به نوع سیستم سخت افزاری، به‌خصوص کارت گرافیک، رنج قیمتی بسیار متفاوتی دارند و ممکن است بهترین لپ تاپ های گیمینگ از 20 میلیون تا 90 میلیون تومان متغیر باشند . علاوه بر کارت گرافیک، مواد به کار رفته در بدنه، سیستم خنک‌‌کننده، ظرفیت هارد و همینطور نوع صفحه نمایش در تعیین قیمت لپ تاپ های گیمینگ موثر هستند. همچنین با اینکه لپ تاپ‌های مخصوص بازی کانفیگ‌های متنوعی دارند اما در لیست خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ به معرفی بهترین کانفیگ های سری لپ تاپ‌ها خواهیم پرداخت.

 

اینو خوندی؟ حالا وقتشه! 10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2021

 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس (Asus TUF A15 2021)

 

Asus TUF A15 2021

 

ایسوس یکی از تولید کنندگان موفق لپ تا‌پ‌های گیمینگ است و در سال 2021 هم لپ تاپ‌های قدرتمند و متنوعی را به بازار عرضه کرد که یکی از آن‌ها لپ تاپ TUF A15 (لپ تاپ گیمینگ asus tuf gaming fx505dv) است. این لپ تاپ گیمینگ asus کانفیگ‌های مختلفی دارد و بازه‌ی قیمتی آن هم بسیار متنوع است و با یک قیمت مناسب هم می‌توانید به یک سیستم سخت افزاری خوب دسترسی داشته باشید. اما در مدل‌ 2021 این لپ تاپ 15.6 اینچی از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 5800H با سرعت 3.2 گیگاهرتز استفاده شده است که در حالت توربو سرعتش به 4.4 گیگاهرتز نیز می‌رسد. کارت گرافیک این کانفیگ هم NVIDIA GeForce RTX 3060 است که با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی با قدرت می‌تواند همه‌ی بازی‌های ویدیویی را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند. 16 گیگابایت رم و همینطور 512 گیگابایت حافظه‌ SSD از دیگر ویژگی‌های فنی این لپ تاپ است. 

 

Asus TUF A15 2021

 

نوع طراحی این لپ تاپ کاملا رده کاربری آن را نشان می‌دهد. کلیدهای WASD رنگ‌بندی متفاوتی دارند و همینطور بر روی بدنه‌ی لپ تاپ‌ها از الگوهای خاصی استفاده شده است. بر روی قاب پشتی لپ تاپ به صورت بزرگ عبارت TUF نوشته شده و بالا سمت راست هم لوگو این سری به چشم می‌خورد. بدنه‌ی لپ تاپ بسیار محکم و مقاوم بوده به‌طوری که در تست‌های انجام شده بر روی آن مانند تست افتادن، لرزش شدید یا تحمل گرما و سرما، به‌خوبی مقاومت کرده است. صفحه نمایش لپ تاپ Full HD بوده و از پنل IPS در ساخت آن استفاده شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ مربوط به نرخ نوسازی تصویر 240 هرتزی آن می‌شود که باعث می‌شود بتوانید تجربه گیمینگ بسیار روانی را داشته باشید. علاوه بر کانفیگ معرفی شده می‌توانید با سیستم‌های سخت افزاری متفاوتی هم Asus TUF A15 را تهیه کنید. قیمت لپ تاپ Asus TUF A15 به نسبت سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی قیمت مناسب‌تری دارد.

 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس (Asus TUF Dash 15)

 

Asus TUF Dash 15

 

به صورت کلی سری لپ تاپ‌های TUF شرکت ایسوس جز لپ تاپ‌های اقتصادی گیمینگ به حساب می‌آیند اما در لپ تاپ جدید TUF Dash 15 شاهد به روزترین سیستم سخت افزاری هستیم. به جز سیستم سخت افزاری، ایسوس از الگوی طراحی متفاوتی هم به نسبت مدل پیشین یعنی TUF A15 استفاده کرده است و با لپ تاپ جمع‌و‌جورتر و شیک‌تری طرف هستیم. الگوی طراحی ایسوس TUF Dash 15 مشابه سری گیمینگ Zephyrus شده و بدنه‌ی آن تنها 1.9 سانتی‌متر ضخامت دارد. مهم‌ترین ویژگی‌ این مدل لپ تاپ استفاده از جدیدترین پردازنده‌ی اینتل یعنی Core i7 نسل یازدهم (11370H) است. این پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 3.3 گیگاهرتز در کنار کارت گرافیک‌های NVIDIA GeForce RTX 3060 و RTX 3070 قرار گرفته است. کارت گرافیک‌های قدرتمند NVIDIA به ترتیب با 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی برای لپ تاپ انتخاب شده‌اند.

 

Asus TUF Dash 15

 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Dash 15 صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز دارد که کاملا برای یک تجربه‌ی حرفه‌ای گیمینگ مناسب است. 16 گیگابایت حافظه‌ی رم و همینطور 1 ترابایت حافظه‌ی SSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات برای لپ تاپ درنظر گرفته شده است. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ قدرتمند هستید، خرید لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX516PR یک گزینه‌ی بسیار خوب برای شما به حساب می‌آید.

 

اینو خوندی؟ حالا وقتشه! راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و ادیت فیلم در سال 2021

لپ تاپ گیمینگ Alienware M17 R3

 

Alienware M17 R3

 

برند Alienware یکی از زیر مجموعه‌های شرکت کامپیوتری دل (Dell) است که بر روی تولید محصولات رده بالا گیمینگ تمرکز دارد. جدیدترین لپ تاپ مخصوص بازی Alienware در سال 2021 مدل M17 R3 است که مشخصه‌ی اصلی آن ظاهر بسیار متفاوت و خاص آن است. این لپ تاپ ضخامت زیادی به واسطه‌ی سیستم خنک‌‌کننده حرفه‌ای‌اش دارد. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای تجربه طولانی و مستمر بازی را دارید، Alienware M17 R3 یک لپ تاپ بسیار خوب برای شما است. در تمامی کانفیگ‌های این لپ تاپ از پردازنده‌ی نسل دهم Intel Core i7 استفاده شده و کارت گرافیگ‌های آن هم محصول شرکت‌های AMD و NVIDIA است. بر روی کانفیگ ابتدایی از AMD Radeon RX 5500M استفاده شده اما در کانفیگ‌های بعدی شاهد کارت گرافیک‌های بسیار قدرتمند GeForce GTX 1660 Ti، RTX 2070 و RTX 2080 هستیم. حافظه‌ی رم 16 تا 32 گیگابایتی و همینطور فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت تا 1 ترابایت از نوع SSD هم بر روی کانفیگ‌های مختلف این لپ تاپ قرار گرفته‌اند.

 

Alienware M17 R3

 

یکی از بخش‌های مهم لپ تاپ‌های مخصوص بازی مربوط به صفحه نمایش آن‌ها می‌شود. لپ تاپ Alienware M17 R3 از یک صفحه نمایش بزرگ 17.3 اینچی با نرخ نوسازی تصویر فوق‌العاده 300 هرتز پشتیبانی می‌کند که یکی از روان‌ترین تصاویر را در بین بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ در سال 2021 در اختیار شما قرار می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این لپ تاپ هم می‌توان به سیستم خنک‌کننده پیشرفته آن اشاره کرد که توان بالایی برای خروج گرمای لپ تاپ به بیرون دارد و عملکرد آن بی‌نظیر است.

 

لپ تاپ گیمینگ Acer Predator Helios 300

 

لپ تاپ مخصوص بازی Acer Predator Helios 300

 

شرکت ایسر هم در کنار تولید لپ تاپ‌های روزمره و مالتی‌مدیا سری لپ تاپ‌های مخصوص بازی Predator را هم عرضه می‌کند که در سال 2021 با یکی از حرفه‌ای‌ترین آن‌ها مواجه شدیم. لپ تاپ گیمینگ Acer Predator Helios 300 یک لپ تاپ قدرتمند برای اجرای روان و با کیفیت انواع بازی‌ها است که در دو مدل 15.6 و 17.3 اینچی عرضه شده است. نمایشگر مدل 15 اینچی Full HD بوده و تا رفرش‌ریت 165 و مدل 17 اینچی QHD و تا 360 هرتز را پشتیبانی می‌کنند. زمان پاسخگویی (Response Time) مانیتور در هر دو مدل تنها 3 میلی‌ثانیه است. مشابه سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی 2021 بر روی این سری لپ تاپ‌ هم از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده شده است. کارت گرافیک‌های سری GTX 2060، GTX 2070 و RTX 3060 و RTX 3070 شرکت NVIDIA هم وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را در بر عهده دارند.

 

لپ تاپ مخصوص بازی Acer Predator Helios 300

 

طراحی لپ تاپ Acer Predator Helios 300 کاملا الگوی متفاوتی به نسبت لپ تاپ‌های مالتی‌مدیا داشته و از برش‌ها، الگوها و نشان‌های گیمینگ ایسر در آن استفاده شده است. یکی از بخش‌هایی که ایسر تمرکز زیادی روی آن داشته است، استفاده از نسل پنجم فن‌های سه بعدی لپ تاپ است. به ادعای این ایسر پره‌های فن‌های لپ‌ تاپ فوق باریک هستند و صدای بسیار کمی را در حالت پردازش سنگین (توربو) ایجاد می‌کنند. همانند لپ تاپ سری TUF A15 شرکت ایسوس، قیمت لپ تاپ Acer Predator Helios 300 هم در مقایسه با امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار مناسب است و می‌توانید با بررسی لپ تاپ acer predator helios 300، تجربه ی هوشمندانه ای برای خرید لپ تاپ های گیمینگ داشته باشید.

 

لپ تاپ گیمینگ MSI GS66 Stealth

 

لپ تاپ گیمینگ MSI GS66 Stealth

 

اگر در سال 2021 قصد خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی در بالاترین کیفیت از لحاظ امکانات را دارید، حتما MSI GS66 Stealth را در لیست بررسی خود قرار دهید. اولین نکته قابل توجه در خصوص این لپ تاپ به نوع طراحی آن بر می‌گردد. مشابه بهترین لپ تاپ های گیمینگ asus، یعنی سری Zephyrus، این لپ تاپ گیمینگ هم طراحی بسیار ساده و شیکی دارد و خبری از برآمدگی‌های بزرگ و طراحی زمخت نیست. به همین خاطر می‌توان GS66 را جز یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ msi هم دانست. ام‌ اس آی دو سری اصلی از این لپ تاپ را با نام‌های اختصاری 10SGS و 10SFS به بازار عرضه کرده که تفاوت اصلی آن‌ها تنها در مدل کارت گرافیک‌شان است. بر روی کانفیگ‌های سری 10SFS از NVIDIA GeForce RTX 2070 Super و بر روی کانفیگ‌های سری 10SGS از RTX 2080 Super استفاده شده است. هر دوی این کارت گرافیک‌ها با 8 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی معرفی شده‌اند. برای پردازش اطلاعات لپ تاپ‌ علاوه بر پردازنده‌ی نسل دهم Intel Core i7 از پردازنده‌ی جدید Intel Core i9 هم در این سری لپ تاپ استفاده شده است.

 

لپ تاپ گیمینگ MSI GS66 Stealth

 

صفحه نمایش لپ تاپ MSI GS66 Stealth مدل‌های مختلفی دارد. مدل پایه Full HD با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز بوده ولی مدل 300 هرتزی آن هم عرضه شده است. همچنین یک کانفیگ با کیفیت نمایشگر 4K UHD هم معرفی شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ GS66 Stealth استفاده از 3 فن خنک‌کننده و 7 لوله‌ی انتقال حرارت در لپ تاپ‌ است. به واسطه‌ی نوع طراحی لپ تاپ، برای افزایش بازدهی عملکرد سخت افزار ام اس آی از 3 فن به جای 2 فن استفاده کرده است. کیبورد لپ تاپ هم بک لایت RGB دارد که حالت‌های منحصر به فردی برای نمایش رنگ‌های آن درنظر گرفته شده است. اگر به دنبال خرید لپ تاپ حرفه‌ای مخصوص بازی با طراحی بسیار زیبا هستید، خرید لپ تاپ MSI GS66 Stealth می‌تواند انتخاب دقیقی برای شما باشد.

 

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus G14

 

Asus ROG Zephyrus G14

 

بر خلاف سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی که حداقل صفحه نمایش 15 اینچی دارند، ایسوس در مدل ROG Zephyrus G14 خود از یک صفحه نمایش 14 اینچی استفاده کرده تا بتوانیم به این لپ تاپ لقب قوی‌ترین لپ تاپ‌ 14 اینچی گیمینگ را بدهیم. این لپ تاپ با ابعادی کوچک‌تر طراحی شده ولی همچنان از سیستم سخت افزاری قدرتمندی برای اجرای روان بازی‌های ویدیویی استفاده ‌استفاده می‌کند. ایسوس در این مدل از پردازنده‌ی مرکزی AMD Ryzen 9 4900HS به‌جای پردازنده‌های اینتل استفاده کرده است. همان‌طور که پیش‌تر در مقاله مقایسه پردازنده اینتل و AMD به بررسی این دو مدل پردازنده پرداخته بودیم، پردازنده‌های AMD قدرت بیشتری در پردازش چندین کار سنگین با یک دیگر را دارند، از همین رو علاوه بر بازی، Asus ROG Zephyrus G14 را می‌توان لپ تاپ قدرتمندی برای انجام کارهای طراحی گرافیک و تدوین ویدیو هم دانست. در کنار Ryzen 9 از کارت گرافیک قدرتمند RTX 2060 شرکت NVIDIA هم استفاده شده است.

 

Asus ROG Zephyrus G14

 

صفحه نمایش این سری لپ تاپ در دو مدل Full HD و WQHD معرفی شده که نرخ نوسازی تصویر در آن‌ها از 60 تا 120 هرتز متغیر است. 16 گیگابایت حافظه‌ی رم قابل ارتقا در کنار 1 ترابایت SSD از دیگر ویژگی‌های فنی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 هستند. مشابه سایر لپ تاپ‌های خانواده لپ تاپ‌های گمینگ ایسوس، این لپ تاپ هم طراحی بسیار زیبا و متفاوتی دارد. قاب پشتی لپ تاپ، طرحی برش مانند داشته که یک سمت آن به صورت کامل با سوراخ‌هایی که درون بخشی از آن‌ها نور LED قرار دارد، پوشیده شده است. شما می‌توانید نوع روشن و خاموش شدن نورها را تنظیم کنید و الگوها و طرح‌های مختلفی را بر روی آن به نمایش بگذارید. اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای انجام کلیه کارهای خود هستید و وزن و جمع‌وجور بودن لپ تاپ برای شما مهم است، خرید لپ تاپ Zephyrus G14 گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

 

لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 Pro

 

Lenovo Legion 5 Pro

 

لپ تاپ مخصوص بازی Legion 5 Pro نسخه‌ی جدید سال 2021 لپ تاپ Legion 5 شرکت لنوو است که در سال جدید هم در ظاهر و هم در سیستم سخت افزاری دستخوش تغییراتی شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب Legion 5 Pro به نسبت مدل معمولی، استفاده از صفحه نمایش 16 اینچی با کیفیت QHD با نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز و زمان پاسخ‌گویی 3 میلی‌ثانیه است. این نمایشگر بزرگ‌تر در قالب همان لپ تاپ 15.6 اینچی قرار گرفته و این مورد باعث شده حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار کم باشد. در مدل پرو لپ تاپ Legion 5 لنوو از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای AMD Ryzen 7 5800H با محدوده‌س سرعت 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز استفاده کرده است. کارت گرافیک‌های RTX 3060 با 6 گیگابایت و RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را بر روی این لپ تاپ بر عهده دارند.

 

Lenovo Legion 5 Pro

 

نوع طراحی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro آن را به نسبت Legion 5 تقریبا متمایز می‌کند. بر روی قاب پشتی از لوگو این سری گیمینگ استفاده شده و خبری از تایپوگرافی LEGION بر روی قاب پشتی نیست. یکی دیگر از بروزرسانی‌های لپ تاپ مخصوص بازی جدید لنوو، استفاده از سیستم خنک کننده Coldfornt 3.0 است که به ادعای لنوو در هنگام پردازش سنگین اطلاعات و حالت توربو، عملکرد بسیار هوشمندتری داشته و سریع‌تر CPU و GPU را خنک می‌کند. به صورت کلی می‌توان لپ تاپ Legion 5 Pro را به‌عنوان یکی از لپ تاپ‌های برتر گیمینگ در سال 2021 معرفی کرد که قیمت رقابتی آن حتما طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان را جذب خود خواهد کرد.

 

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus Duo 15 SE

 

Asus ROG Zephyrus Duo 15 SE

 

لپ تاپ Zephyrus Duo 15 SE مدل جدید 2021 لپ تاپ Zephyrus Duo 15 شرکت ایسوس است. این لپ تاپ با طراحی بسیار متفاوت نسبت به لپ تاپ‌های هم رده خودش معرفی شده و علاوه بر امکانات ویژه مخصوص بازی، برای بسیاری از کارهای دیگر مانند طراحی گرافیک، تدوین ویدیو و صوت، انیمیشن‌سازی و... مناسب است. ویژگی‌ اصلی این لپ تاپ استفاده از دو نمایشگر است. نمایشگر اصلی لپ تاپ 15.6 اینچی بوده که در دو مدل Full HD با نرخ نوسازی تصویر 300 هرتز، و مدل 4K UHD با نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز عرضه شده است. صفحه نمایش دوم لپ تاپ هم که درست زیر صفحه نمایش اصلی قرار گرفته، 14.1 اینچی با رزولوشن 3840x1100 است که نسبت تصویر آن 32 به 9 است. صفحه نمایش دوم 60 هرتزی و لمسی است. با استفاده از این صفحه دوم می‌توانید بخش‌های مختلفی از صفحه اصلی را به صفحه دوم منتقل کنید. برای مثال نوار تدوین فیلم خود را به صفحه دوم منتقل کنید. یا المان‌های بخش Inventory بازی را روی نمایشگر جانبی قرار دهید. بسیاری از نرم افزارهای طراحی از قابلیت نمایشگر دوم پشتیبانی می‌کنند.

 

Asus ROG Zephyrus Duo 15 SE

 

جدا ازویژگی‌های ظاهری و امکانات صفحه نمایش دوم، لپ تاپ ایسوس Zephyrus Duo 15 SE امکانات سخت افزاری بسیار بروز و قدرتمندی نیز دارد. در سری SE این لپ تاپ که در سال 2021 معرفی شده، از پردازنده‌ی AMD Ryzen 9 5900HX در کنار کارت گرافیک‌های RTX 3060 و RTX 3080 شرکت NVIDIA استفاده شده است. 16 گیگابایت رم (با قابلیت ارتقا تا 48 گیگابایت) و همین‌طور 1 ترابایت SSD نیز بر روی این لپ تاپ استفاده شده است. اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ هستید و درعین حال نیازمند به امکانات متفاوت صفحه نمایش دوم روی لپ تاپ هستید، ایسوس Zephyrus Duo 15 SE گزینه‌ی ایده‌آلی برای شما است.

 

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Pro 17

 

بهترین لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Pro 17

 

شرکت ریزر (Razer) که یکی از تولیدکنندگان محصولات جانبی مخصوص بازی است که چندسالی است در بخش تولید لپ تاپ هم ورود کرده و سیستم‌های قدرتمند و رده بالایی را برای گیمرها معرفی می‌کند. در سال 2021 لپ تاپ جدید Razer Blade Pro 17 آخرین محصول این شرکت است و در آن سیستم سخت افزاری بسیار قدرتمندی استفاده شده است. لپ تاپ 17.3 اینچی ریزر، به پردازنده‌ Intel Core i7 نسل ده مجهز شده و از کارت گرافیک سری RTX در آن استفاده شده است. مشابه سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی در این لپ تاپ هم با کانفیگ‌های متنوعی روبه رو هستیم. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کانفیگ‌های لپ تاپ Razer Blade Pro 17 مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود. شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از سه مدل Full HD، QHD و 4K UHD را خریداری کنید. در مدل Full HD نرخ نوسازی تصویر 300 هرتز بوده ولی در مدل‌های بالاتر از لحاظ رزولوشن، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی است. اگر به دنبال یک تجربه‌ی بسیار سریع و روان -مخصوصا در بازی‌های شوتر اول شخص-هستید، صفحه نمایش 300 هرتزی انتخاب بهتری برای شما است. 

 

بهترین لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Pro 17

 

جدا از سیستم سخت افزاری قدرتمند، نوع طراحی لپ تاپ Razer Blade Pro 17 هم بسیار زیباست. با اینکه پنل لپ تاپ، یک پنل بزرگ 17 اینچی است اما خبری از بخش‌ کلیدهای Numpad نیست و ریزر همه کلیدها را خیلی شیک در کنار هم، وسط پنل اصلی جای داده است. کلیدهای کیبورد به نور پس‌زمینه RGB مجهز شده‌اند و می‌توانید رنگ هر کدام از کلیدها را به صورت جداگانه هم تغییر دهید. صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، سیستم سخت‌ افزاری قدرتمند و طراحی بسیار زیبا از ویژگی‌های اصلی لپ تاپ ریزر Blade Pro 17 هستند که می‌توانید با خرید آن در سال 2021 تا چندین سال خیال خود را از بابت قدرت سیستم راحت کنید.

 

لپ تاپ گیمینگ Dell G3 15

 

Dell G3 15

 

در پایان لیست بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی سال 2021 بد نیست به نماینده‌ی گیمینگ شرکت با سابقه‌ی دل هم اشاره کنیم. لپ تاپ دل G3 15 لپ تاپ میان‌ رده‌ای که اسمش در بین لپ تاپ‌های مخصوص بازی به حساب می‌آید و اگر خیلی توقع بالایی از لپ تاپ برای پردازش جدیدترین بازی‌ها با آخرین درجه‌ی کیفیت ندارید، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوب و اقتصادی برای شما برای خرید لپ تاپ گیمینگ باشد. شرکت دل در لپ تاپ G3 15 خود از پردازنده‌های Intel Core i5 و Intel Core i7 نسل دهم استفاده کرده است. همان‌طور که اشاره شد با یک سیستم میان رده گیمینگ در این لپ تاپ طرف هستیم، به همین خاطر در بخش کارت گرافیک‌ هم شاهد آخرین مدل کارت گرافیک‌ها بر روی این لپ تاپ نیستیم. دو مدل از کارت گارفیک‌های NVIDIA یعنی GTX 1650 Ti و 1660 Ti وظیفه‌ی پردازش اطلاعات گرافیکی را برعهده دارند. لپ تاپ Dell G3 15 تنها لپ تاپ گیمینگ لیست ما است که در کانفیگ‌های اصلی‌‌اش از رم 8 گیگابایتی استفاده شده است.

 

Dell G3 15

 

صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی است و نرخ نوسازی تصویر در آن 144 هرتز است که با کارت گرافیک‌های انتخاب شده برای آن، نهایتا می‌توانید تا همین میزان از قدرت پردازشی نمایشگر استفاده کنید. نوع طراحی لپ تاپ گیمینگ G3 15 حالت خاصی نداشته و بر عکس سایر لپ تاپ‌های مخصوص بازی، بیشتر شبیه به لپ تاپ‌های مالتی مدیا است. اما به واسطه‌ی سیستم خنک کننده با دو فن اصلی، ضخامت لپ تاپ کمی بییشتر از لپ تاپ‌های معمولی است. به صورت کلی اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی را دارید، حتما Dell G3 15 را در لیست بررسی خود قرار دهید.

 

با بررسی مشخصات این لپ تاپ ها و با استفاده از این توضیحاتی که داده شد، شاید الان بتوانید با دقت بیشتری یک لپ تاپ گیمینگ را انتخاب کنید. اگر برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ، بودجه یا مشخصاتی خاص مدنظرتان بود، با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید.