نکات مهم برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

آموزش و ترفندها 13 خرداد 1398 علی مظفری

نکات مهم برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

اگر قصد خرید یک تبلت ویندوزی را دارید و دقیقا نمی‌دانید که در حین خرید این نوع تبلت های دو منظوره باید به چه نکاتی توجه شود، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مهمترین نکاتی اشاره کنیم که برای خرید بهترین تبلت ویندوزی باید از جانب شما در نظر گرفته شوند. با ما همراه باشید.

 

خرید بهترین تبلت ویندوزی : مقدمه

تبلت های ویندوزی که به آن ها تبلت های هیبریدی (Hybrid Tablet) یا دو کاره (2-in-1 tablet) هم گفته می‌شود تبلت هایی هستند که هم می‌توانند به عنوان یک تبلت مجهز به صفحه نمایش لمسی و بدون کیبورد مورد استفاده قرار گرفته و هم می‌توانند با نصب کیبورد کارایی شبیه به یک لپ تاپ ویندوزی کوچک را داشته باشند. این تبلت ها با توجه به کارایی خوبی که دارند و امکان استفاده از یک لپ تاپ ویندوزی را در هر موقعیتی امکانپذیر می‌کنند، طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. تنوع تبلت های ویندوزی که هم اکنون در بازار عرضه شده‌اند بسیار بالاست و این موضوع شاید منجر به بوجود آمدن سوالاتی در ذهن کاربرانی شود که قصد خرید یک تبلت دو منظوره یا هیبریدی (ویندوزی) را دارند.

مهمترین سوالی که باید برای خرید بهترین تبلت ویندوزی به آن ها پاسخ داده شود شامل چند مورد اصلی و چند مورد فرعی می‌شوند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم مهمترین نکاتی را برایتان شرح دهیم که باید در خرید یک تبلت ویندوزی یا هیبریدی در نظر گرفته شوند. مطمئن باشید با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید یک خرید موفق را تجربه کنید. بنابراین اگر قصد خرید بهترین تبلت ویندوزی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

خرید تبلت

 

نکته 1: برند سازنده و کیفیت ساخت

یکی از مهمترین نکاتی که در حین انتخاب و خرید یک تبلت ویندوزی باید به آن توجه کنید مربوط به کیفیت ساخت محصول می‌شود. متاسفانه خیلی از تبلت های ویندوزی که در بازار عرضه شده‌اند کیفیت ساخت خوبی ندارند و با کوچک ترین فشار، ضربه و استرسی خراب می‌شوند. حتی برخی از تبلت های چینی و ارزان قیمت بازار ممکن است به مرور زمان هم دچار مشکل شده و خیلی زود شما را نا امید کنند. بنابراین سعی کنید برای خرید یک تبلت ویندوزی خوب حتما کیفیت ساخت آن را به عنوان یک عامل تعیین کننده در نظر بگیرید. عموما تبلت های ویندوزی که توسط برندهایی مثل مایکروسافت، سامسونگ، لنوو، ایسر و ایسوس عرضه می‌شوند کیفیت ساخت خوبی دارند و محصولات قابل اعتمادی هستند و ما خرید محصولات برندهای ناشناخته دیگر چندان توصیه نمیکنیم. کیفیت ساخت یک تبلت می‌تواند روی عمر و کارایی آن تاثیر مستقیمی داشته باشد. تبلت های بی‌کیفیت عموما بدنه‌ای بی‌کیفیت و کیبوردی ضعیف دارند که خیلی زود در عملکرد آن ها اختلال به وجود می‌آید. پس سعی کنید به کیفیت ساخت و برند سازنده تبلت دقت داشته باشید و محصولی از یک برند مطمئن را خریداری کنید.

 

نکته 2: طراحی کیبورد و نحوه اتصال

اگر قصد خرید یک تبلت ویندوزی را دارید، مطمئنا می‌خواهید برای کار کردن هم روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید بنابراین تایپ کردن هم بخشی از اصلی ترین نیازهایتان را تشکیل می‌دهد. طراحی کیبورد تبلت یکی از مهمترین مسائلی است که باید در برای خرید بهترین تبلت ویندوزی در نظر داشته باشید. کیبورد برخی از تبلت های ویندوزی واقعا کیفیت بدی دارد و تایپ کردن با آن اصلا لذت بخش نیست و خیلی زود شما را خسته می‌کند، اما در سمت دیگر تبلت های ویندوزی از کیبورد های با کیفیتی بهره می‌برند که تایپ کردن با آن ها خسته کننده نخواهد بود. بهره‌مندی از تاچ پد مناسب و همچنین بخش اختصاصی اعداد می‌تواند برای کیبورد تبلت ویندوزی یک مزیت باشد. البته اغلب تبلت های ویندوزی به دلیل کوچک بودن از بخش اختصاصی اعداد بر روی کیبورد بهره نمی‌برند.

 

راهنمای خرید تبلت

 

نکته بعدی که باز هم مربوط به کیبورد تبلت می‌شود و باید حتما به آن توجه کنید مربوط به نحوه اتصال کیبورد و تبلت می‌شود. طبیعتا انتظار می‌رود که کیبورد و بدنه تبلت کاملا قابل جداسازی باشند و بهتر است اتصال مابین کیبورد و تبلت به صورت مگنتیک یا آهنربایی انجام گیرد و شیوه دیگری برای اتصال این دو بخش ارائه نشود. زاویه باز شدن کیبورد و تبلت را هم حتما برای خرید بهترین تبلت ویندوزی در نظر بگیرید. برخی از تبلت ها می‌توانند چرخش 360 درجه داشته باشند و برخی دیگر فقط تا 90 الی 110 درجه باز شدن را پشتیبانی می‌کنند. طبیعتا اگر تبلت از چرخش 360 درجه پشتیبانی کند، بهترین حالت را ارائه خواهد کرد. بنابراین برای خرید یک تبلت ویندوزی خوب حتما به نحوه ساخت و طراحی کیبورد آن دقت کنید.

 

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیر تبلت در اصفهان با کمترین قیمت و هزینه

 

نکته 3: اندازه و وزن

اصولا افرادی به دنبال خرید تبلت های ویندوزی هستند که حمل و نقل لپ تاپ به دلیل بزرگ و سنگین بودن آن برایشان دشوار است. اگر شما هم از همین دسته افراد هستید باید در انتخاب و خرید تبلت ویندوزی به وزن و ابعاد آن دقت کنید. هر چقدر وزن یک تبلت کمتر باشد و دستگاه ابعاد کوچک تری ارائه کند، حمل و نقل آن ساده تر خواهد شد. بنابراین در حین انتخاب و خرید تبلت ویندوزی به اندازه و وزن دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بعد از خرید با مشکل رو به رو نشوید. به عقیده ما تبلت های ویندوزی 10.1 اینچی که به همراه کیبورد وزنی در حدود 1 کیلوگرم دارند گزینه خرید عالی برای هر کاربر علاقمند به تبلت های ویندوزی هستند. البته در این راستا نظر شخصی کاربر حائز اهمیت است و ممکن است برخی افراد تمایل به خرید تبلت های ویندوزی بزرگ یا کوچک تر داشته باشند. پس در انتخاب بهترین تبلت ویندوزی به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید.

 

نکته 4: روشنایی صفحه نمایش

 

خرید تبلت ویندوزی

 

روشنایی صفحه نمایش یکی از ویژگی هایی است که اغلب کاربران در حین خرید یک تبلت ویندوزی به آن توجه نمی‌کنند اما بعد از خرید متوجه اهمیت این موضوع می‌شوند! اگر صفحه نمایش یک تبلت ویندوزی روشنایی خوبی نداشته باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور بسیار سخت خواهد شد. به عنوان مثال تبلت Lenovo IdeaPad Miix 310 که یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین تبلت های ویندوزی فعلی بازار است، روشنایی صفحه نمایش پایینی دارد و همین امر سبب می‌شود در محیط های باز و تحت تابش نور نتوانید محتوای روی نمایشگر آن را به خوبی ببینید و این موضوع در شرایط خاص بسیار آزاردهنده خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید تبلت ویندوزی خود را در محیط های باز استفاده کنید حتما به روشنایی صفحه نمایش آن دقت کنید و تبلت ویندوزی بخرید که روشنایی صفحه نمایش خوبی داشته باشد.

 

نکته 5: قدرت عملکرد (تراشه، رم و حافظه داخلی)

تبلت های ویندوزی با اهدافی مثل بازی کردن و گیمینگ طراحی نمی‌شوند و عموما قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن ها با لپ تاپ و کامپیوترهای ویندوزی خیلی تفاوت دارد و ضعیف تر است. بنابراین اگر قصد اجرای بازی های پرگرافیک و گیمینگ را دارید، به هیچ عنوان نباید به دنبال خرید یک تبلت ویندوزی باشید. این تبلت ها با اهداف بیزینسی و کاری تولید می‌شوند و پردازنده مرکزی و گرافیکی خیلی قدرتمندی ندارد. اما با این حال تراشه‌ای و رمی که تبلت از آن بهره می‌برد یا بهتر بگوییم قدرت عملکرد تبلت ویندوزی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. برای خرید بهترین تبلت ویندوزی حتما سعی کنید جزئیات تراشه و رم آن را با دیگر تبلت های مشابه و هم رده مقایسه نمایید تا متوجه تفاوت مابین قدرت عملکرد آن ها شوید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

خرید مناسب ترین تبلت ویندوزی

 

عموما تبلت های ویندوزی از تراشه های سری اینتل اتم (Intel Atom) بهره‌مند هستند اما مدل دقیق تراشه آن ها ممکن است متفاوت باشد و باید به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قدرت عملکرد تبلت در نظر گرفته شود. ظرفیت رم و همچنین حافظه داخلی تبلت هم از دیگر مسائلی هستند که باید در انتخاب و خرید یک تبلت ویندوزی به آن ها توجه شود. طبیعتا هرچقدر رم و حافظه داخلی تبلت ظرفیت بیشتری داشته باشند، پتانسیل و بازده دستگاه هم وضعیت بهتری خواهد داشت. بنابراین پیش از خرید حتما به جزئیات تراشه، رم و حافظه داخلی تبلت هایی که گزینه های خریدتان هستند دقت کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید تا بتواند نیازهایتان را به مطلوب ترین شکل ممکن برطرف سازد.

 

نکته 6: پشتیبانی از سیم کارت

تبلت های ویندوزی از نظر قابلیت اتصال در دو دسته مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. دسته نخست تبلت هایی هستند که فقط از اتصال وای فای (Wi-Fi) پشتیبانی به عمل می‌آورند و قابلیت نصب سیم کارت و پشتیبانی از شبکه موبایل دیتا را ندارند. اما برخی دیگر از تبلت های ویندوزی از نصب سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و بدین سبب با نصب سیم کارت در آن ها می‌توان مستقیما از اینترنت سیم کارت استفاده کرد. طبیعتا اگر تبلتی از اتصال سیم کارت و شبکه موبایل پشتیبانی کند می‌تواند گزینه خرید بهتری نسبت به تبلت هایی باشد که فقط از اتصال وای فای پشتیبانی به عمل می‌آورند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لنوو تب 4 7 اینچی (Lenovo Tab 4 7 7304X)

نکته 7: شارژدهی باتری

قدرت شارژدهی باتری از دیگر مسائلی است که باید برای انتخاب و خرید بهترین تبلت ویندوزی در نظر گرفته شود. طبیعتا حمل و نقل شارژر تبلت های ویندوزی اصلا اقدامی نیست که مورد پسند هیچ کاربر باشد، بنابراین این باتری تبلت است که نقش مهمی در این راستا و برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه ایفاء می‌کند. متاسفانه برای درک کیفیت شارژدهی باتری تبلت های ویندوزی نمی‌توان فقط به ظرفیت باتری و آمار و ارقام مربوط به آن اکتفا کرد، بلکه باید کیفیت عملکرد باتری دستگاه را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. طبیعتا هرچقدر قدرت شارژدهی باتری یک تبلت ویندوزی بیشتر باشد، دستگاه به گزینه بهتری برای خرید تبدیل می‌شود.

 

بهترین تبلت ویندوزی

 

نکته 8: قیمت تبلت

آخرین مسئله‌ای که در انتخاب و خرید تبلت ویندوزی باید به آن توجه کنید مسئله قیمت است. به خاطر داشته باشید که همیشه قیمت گران تر مطلقا نمی‌تواند نشان دهنده کیفیت بهتر یک تبلت ویندوزی نسبت به تبلت دیگر باشد. این مسئله به ویژه در تبلت های میان رده بیشتر قابل درک خواهد بود و گاها دیده می‌شود دو تبلتی که عملا قدرت و کیفیت یکسانی دارند با قیمت های متفاوتی روانه بازار می‌شوند. پس سعی کنید همیشه تبلتی را برای خرید انتخاب کنید که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم کیفیت آن به اندازه‌ای باشد که برای رفع نیازهایتان مناسب به شمار آید. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، مطمئنا می‌توانید حساب ویژه‌ای روی سری تبلت های مایکروسافت سرفیس پرو باز کنید. مطمئن باشید سری تبلت های مایکروسافت سرفیس پرو از بهترین تبلت های ویندوزی بازار هستند.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نکاتی اشاره کردیم که باید برای خرید بهترین تبلت ویندوزی در نظر گرفته شوند. با توجه کردن به این نکات می‌توانید یک تبلت ویندوزی با کیفیت را خریداری کنید و تا چندین سال بدون مشکل از آن استفاده نمایید. هیچ وقت برای خرید یک تبلت ویندوزی عجله نکنید و تحقیق های لازم را به عمل آورید و تفاوت های مابین گزینه های خریدی که برایتان مناسب هستند را به خوبی بشناسید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید یک خرید موفق را تجربه نمایید.