پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید

آموزش و ترفندها 10 تیر 1398 علی مظفری

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید

اگر حافظه کش اینستاگرام (instagram) شما در گوشی اندروید یا آیفونتان بخش عظیمی از فضای ذخیره سازی گوشی را اشغال کرده و دقیقا نمی‌دانید که به چه صورت می‌توانید حافظ کش اینستاگرام را پاک کنید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به آموزش نحوه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون (iPhone) و اندروید می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله "حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟" به طور جامع در رابطه با حافظه کش (Cache) گوشی های موبایل و کارایی آن صحبت کردیم. همانطور که گفتیم اطلاعات کش در واقع اطلاعاتی هستند که برای هر اپلیکیشن به طور اختصاصی ذخیره خواهند شد و منجر به سهولت اجرای آن برنامه و افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات آن می‌شوند. اما زیاد شدن حجم حافظه کش یک برنامه می‌تواند منجر به اشغال فضای زیادی از حافظه گوشی شود. برای رفع این مشکل باید در بازه های زمانی خاص حافظه کش برنامه های روی گوشی را پاک کنید. یکی از برنامه هایی که داده های Cache آن می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه گوشی را اشغال کند برنامه اینستاگرام است.

اما چطور می‌توان حافظه Cache برنامه اینستاگرام را در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل پاک کرد؟ انجام این کار در گوشی های اندرویدی به سادگی امکانپذیر است، چون در اندروید گزینه‌ای اختصاصی برای حذف داده های کش هر اپلیکیشن ارائه شده و با انتخاب آن می‌توان داده های کش هر برنامه‌ای که مد نظرتان باشد را حذف کرد. اما در آیفون های اپل سیستم عامل iOS همچنین گزینه‌ای ارائه نشده و این مسئله کمی سردرگم کننده به نظر می‌رسد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف و این مقاله اختصاصی همراه باشید.

 

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید

اگر از کاربران گوشی ها یا تبلت های اندرویدی هستید و می‌خواهید اطلاعات Cache برنامه اینستاگرام را حذف کنید کافیست مراحلی که در بخش زیر شرح داده‌ایم را به ترتیب دنبال کرده و انجام دهید:

  • با لمس آیکون چرخ دنده وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را از منوی تنظیمات انتخاب کنید.

 

حافظه کش اینستاگرام در گوشی های اندرویدی

 

  • در لیست برنامه هایی که نمایان شده، اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

 

حافظه کش اینستاگرام در گوشی های اندرویدی

 

مشاهده خواهید کرد که داده های کش یا همان Cache اپلیکیشن اینستاگرام شما به طور کامل حذف می‌شوند و مثل عکس بالا در کنار گزینه Cache عدد صفر نمایان خواهد شد. به همین صورت می‌توانید در گوشی های اندرویدی اطلاعات کش هر اپلیکیشن دیگری که مد نظرتان باشد را هم پاک کنید. اما برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون چه کنیم؟

حالا وقتشه! اینو بخون امکان ایجاد پست اینستاگرام در دسکتاپ به زودی فعال می شود

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون

برخلاف سیستم عامل اندروید در سیستم عامل iOS گزینه مشخصی برای حذف کردن حافظه کش اینستاگرام و دیگر برنامه ها ارائه نشده است. برای پاک کردن حافظه کش برنامه ها در آیفون و آیپد های اپل یا باید گزینه‌ای برای انجام این کار در خود اپلیکیشن ارائه شده باشد که بتوانید از آن استفاده کنید و یا باید اپلیکیشن مورد نظرتان را حذف و دوباره نصب کنید. متاسفانه از آنجایی که در منوی تنظیمات برنامه اینستاگرام گزینه‌ای برای حذف حافظه Cache آن ارائه نشده باید برنامه اینستاگرام را حذف و دوباره در آیفون نصب نمایید. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

حافظه کش اینستاگرام در آیفون

 

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه iPhone Storage را انتخاب نمایید و کمی منتظر باشید تا حجم داده های هر برنامه مشخص شود.
  • در لیست اپلیکیشن ها به دنبال برنامه اینستاگرام بگردید و نام آن را لمس کنید تا صفحه‌ای شبیه به عکس زیر نمایان شود.

 

حافظه کش اینستاگرام در آیفون

 

  • گزینه Delete App را از بخش زیرین صفحه انتخاب کنید.
  • در منوی کشویی نمایان شده دوباره گزینه Delete App را انتخاب کنید تا تایید حذف برنامه اینستاگرام از آیفون انجام شود.
  • حالا به اپ استور مراجعه و برنامه اینستاگرام را مجددا روی گوشی نصب کنید.

بدین ترتیب قادر به پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و آیپد های اپل (apple) خواهید بود. در نظر داشته باشید که بعد از حذف اینستاگرام و نصب مجدد آن باید اطلاعات اکانت های فعال خود را دوباره وارد نمایید و در آن ها لاگین شوید. متاسفانه این روش تنها روش حذف کش اینستاگرام در آیفون است.

حالا وقتشه! اینو بخون محدودیت های اینستاگرام (Instagram) را بهتر و کامل تر بشناسید !

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید پرداختیم. برای انجام این کار در سیستم عامل اندروید گزینه اختصاصی تحت عنوان Clear Cache برای هر برنامه ارائه شده اما در سیستم عامل iOS خبری از این گزینه نیست و ملزم به حذف برنامه و نصب مجدد آن خواهید بود. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.