مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

مقایسه محصولات 01 تیر 1398 علی مظفری

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای مناسب و نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی با کیفیت، زیبا و خوش ساخت بخرید، هوآوی آنر 8 ایکس (Huawei Honor 8X) و گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ (Samsung Galaxy A8 2018) می‌توانند از گزینه های خرید عالی پیش رویتان باشند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو اسمارتفون را نسبت به هم بشناسیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه سپتامبر (September) سال 2018 شرکت های هوآوی و سامسونگ به ترتیب از گوشی های آنر 8 ایکس و گلکسی A7 2018 رونمایی کردند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در دو مقاله "نقد و بررسی هوآوی Honor 8X (آنر 8 ایکس): زیبا قدرتمند و خوش قیمت" و "نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2018 سامسونگ" به طور مجزا هر یک از این دو گوشی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و مناسبی که برای این دو گوشی در نظر گرفته شده، هر دوی آن ها می‌توانند برای آن دسته افرادی که قصد دارند با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد یک اسمارتفون (smartphone) با کیفیت و خوش قیمت بخرند، گزینه خرید عالی باشد. اما کدامیک از این گوشی گزینه خرید بهتری است؟

برای پاسخ به این سوال باید به مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ بپردازیم. در این مقاله دقیقا می‌خواهیم این مقایسه را انجام دهیم و برتری های هر یک از دو گوشی نام برده شده را نسبت به محصول دیگر مشخص کنیم. بدین منظور دو گوشی مورد نظر را در زمینه های مختلف نظیر سبک طراحی و ظاهر، صفحه نمایش، بستر نرم افزاری و سیستم عامل، قدرت عملکرد، دوربین، باتری و ارزش خرید با هم مقایسه می‌کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی زیبا، خوش قیمت و با کیفیت داشته باشید و گلکسی a7 و آنر 8x از گزینه های خریدتان هستند، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله اختصاصی با ما همراه باشید.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه دو گوشی a7 2018 و Honor 8X محصول دو شرکت مختلف هستند، جای تعجبی ندارد که زبان و سبک طراحی متفاوتی هم در آن ها پیاده‌سازی گردد، با این حال در طراحی هر دو گوشی سعی شده به سبک مورد پسند امروزی کاربران توجه شود. با این حال خیلی از ویژگی های این دو گوشی مشابه است. به عنوان مثال قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب ظاهری براق و چشم نواز دارند. همچنین هر دو گوشی مذکور از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به اسکنر انگشت مجهز هستند اما محل نصب اسکنر انگشت آن ها نسبت به هم متفاوت است. اسکنر انگشت Galaxy A7 2018 روی لبه سمت راست قاب گوشی و در داخل دکمه پاور (Power) آن نصب شده اما اسکنر Honor 8X روی قاب پشت دستگاه نصب است. در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت هر دو گوشی خوب است اما به مرور زمان در عملکرد هر دوی آن ها کمی تاخیر و افت کیفیت به وجود می‌آید.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

فریم اصلی آنر 8X از آلومینیوم ساخته شده اما فریم اصلی گلکسی a7 2018 پلاستیکی است. این موضوع نشان می‌دهد که هوآوی سعی داشته بدنه گوشی Honor 8x را علیرغم مقرون به صرفه بودن دستگاه با کیفیت تولید کند. ابعاد بدنه دو گوشی تقریبا یکسان است و شاید از نظر طول، عرض و ضخامت فقط در حد چند دهم میلیمتر با هم تفاوت داشته باشند که این تفاوت ناچیز کاملا قابل چشم پوشی بوده و در حالت عادی احساس نمی‌شود. وزن گلکسی a7 2018 حدود 168 گرم است و وزن آنر 8 ایکس هوآوی هم به چیزی در حدود 175 گرم می‌رسد. بنابراین دو گوشی مذکور تا به اینجای کار تفاوت های خیلی زیادی با هم ندارند و اصلی ترین تفاوت آن ها مربوط به محل نصب اسکنر انگشت می‌شود.

 

حالا وقتشه! اینو بخون تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ را بشناسید!

 

اما وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی A7 و 8X نگاه کنید، متوجه تفاوت های سبک طراحی آن ها خواهید شد. حاشیه های باریک تر صفحه نمایش آنر 8X هوآوی سبب شده‌اند که این گوشی از نمای رو به رو ظاهری شیک و جذاب تر نسبت به Galaxy A7 2018 داشته باشد. وقتی از نمای پشت هم به دو گوشی مذکور نگاه کنید، متوجه تفاوت های طراحی آن ها خواهید شد. اگرچه قاب پشت هر دو گوشی براق است اما قاب Honor 8x براق تر بوده و در لبه سمت چپ خود یک بخش نوار مانند و کدر شده دارد که زیبایی خاصی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. ضمنا لنز دوربین اصلی هر دو گوشی در گوشه سمت چپ قاب پشت آن ها نصب شده است. دوربین اصلی آنر 8x از دو لنز تشکیل شده و دوربین اصلی گلکسی a7 2018 متشکل از سه لنز است.

 

Huawei Honor 8X

 

از دیگر تفاوت های قاب پشت دو گوشی می‌توان به نصب بودن اسکنر انگشت دایره‌ای شکل Honor 8X در این بخش و نبود این اسکنر در گلکسی a7 اشاره کرد. ضمنا در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ مشخص شد که قاب پشت هر دو گوشی در برابر خراشیده شدن حساس هستند و بهتر است حتما آن ها را به همراه گارد موبایل استفاده کنید تا خط و خشی روی قاب پشت شیشه‌ای دو گوشی به وجود نیاید. بنابراین از نظر سبک طراحی و ظاهر دو گوشی A7 2018 و آنر 8 ایکس تقریبا وضعیت یکسانی دارند اما به هر حال چون حاشیه های صفحه نمایش آنر 8X باریک تر از نمایشگر گلکسی A7 هستند و منجر به زیباتر به نظر رسیدن گوشی شده‌اند و همچنین فریم اصلی آلومینیومی که در آنر 8X بکار رفته، برتری این قسمت از مقایسه دو گوشی به هوآوی آنر 8X تعلق می‌گیرد.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: صفحه نمایش

صفحه نمایش دو گوشی گلکسی A7 2018 و آنر 8X هوآوی از نظر اندازه و سبک طراحی نسبت به هم متفاوت هستند. علیرغم اینکه هر دو گوشی مذکور از بدنه‌ای با اندازه و ابعاد یکسان بهره می‌برند، نمایشگر آنر 8X تقریبا 0.5 اینچ از نمایشگر گلکسی A7 بزرگ تر است. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی در نظر گرفته شده اما نمایشگر گلکسی A7 2018 اندازه 6 اینچی دارد. دلیل اینکه این حالت در طراحی نمایشگر دو گوشی به وجود آمده مربوط به ظرافتی می‌شود که هوآوی در تجهیز آنر 8X به نمایشگری با حاشیه های باریک بکار برده است. از آنجایی که حاشیه های صفحه نمایش این گوشی بسیار باریک هستند، هوآوی توانسته صفحه نمایشی 6.5 اینچی را در گوشی با ابعاد مشابه Galaxy A7 2018 جای دهد. بنابراین اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه علاقه دارید، هوآوی Honor 8X گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود.

البته حاشیه های صفحه نمایش گلکسی A7 2018 هم باریک هستند اما ضخامت آن ها به اندازه ضخامت نمایشگر آنر 8X ناچیز نیست. نسبت تصویر به بدنه این دو گوشی به ترتیب 74.4 درصد و 84 درصد اندازه‌گیری شده است. از نظر رزولوشن خیلی تفاوت محسوسی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود ندارد. رزولوشن صفحه نمایش Galaxy A7 2018 معادل 2220 در 1080 پیکسل بوده و رزولوشن صفحه نمایش Honor 8X برابر با 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش دو گوشی هم تقریبا وضعیت یکسانی دارد و به ترتیب برای گلکسی A7 و آنر 8X معادل 411 و 397 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. روی صفحه نمایش هر دو گوشی مذکور هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما با این حال توصیه می‌کنیم برای محافظت از نمایشگر هر دو گوشی روی آن ها را با یک لایه گلس ال سی دی بپوشانید تا از ایجاد خط و خش روی نمایشگر دو گوشی جلوگیری به عمل آید. یکی دیگر از تفاوت های صفحه نمایش دو گوشی مذکور مربوط به نسبت طول به عرض آن ها می‌شود. نسبت تصویر نمایشگر گلکسی A7 2018 برابر 18.5 به 9 است اما نمایشگر آنر 8X نسبت تصویر 19.5 به 9 را ارائه می‌کند. بدین ترتیب صفحه نمایش هوآوی Honor 8x کم عرض تر و بلندتر از صفحه نمایش گلکسی A7 2018 به نظر می‌آید.

 

مقایسه طراحی ظاهری آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

اما یکی از مزیت های صفحه نمایش گلکسی A7 2018 مربوط به بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) می‌شود که قدرت تولید روشنایی عالی دارد و از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب این قابلیت همواره اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ و برخی نوتیفیکیشن ها روی صفحه نمایش گوشی (حتی در حالت خاموش) به تصویر کشیده می‌شوند. در سمت مقابل پنل نمایشگر Honor 8X از نوع IPS LCD است و طبیعتا از قابلیت Always On Display پشتیبانی نمی‌کند. خوشبختانه در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت خوبی در ارائه محتوای شاداب و سرزنده دارند. تفکیک‌پذیری رنگ ها، کنتراست و شارپنس خوبی از جانب نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌شود و قدرت تولید روشنایی آن ها هم به قدری است که با تنظیم شدت روشنایی بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن ها را مشاهده کنید.

 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل هوآوی مدل Honor 8X با ظرفیت 128 گیگابایت

 

بنابراین اشاره به این موضوع که نمایشگر یکی از این دو گوشی نسبت به گوشی دیگر برتری مطلق دارد کمی نادرست خواهد بود. به عقیده ما این مسئله که نمایشگر کدام گوشی وضعیت بهتری دارد به سلیقه شخصی کاربر بر می‌گردد. اگر به نمایشگر های بدون حاشیه و بزرگ علاقه دارید که ظاهری زیبا را برای گوشی به ارمغان می‌آورند، مطمئنا هوآوی Honor 8x گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود. اما اگر به حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی خیلی اهمیت نمی‌دهید و می‌خواهید از قابلیت جالب Always on Display و روشنایی عالی پنل های نمایشگر سوپر آمولد بهره‌مند شوید، گلکسی A7 2018 می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد. پس تصمیم گیری در مورد برنده این بخش از مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرضی که روی دو گوشی آنر 8 و گلکسی 8x نصب شده اندروید 8 اوریو (Android 8 Oreo) است، اما رابط کاربری دو گوشی با توجه به اینکه مربوط به دو برند مختلف هستند با هم تفاوت دارد. رابط کاربری Galaxy A7 2018 رابط سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) است و رابط کاربری پیش فرض آنر 8x رابط EMUI 9 خواهد بود. این دو رابط کاربری از نظر ساختار و ماهیت با هم تفاوت دارند اما هر دوی آن ها در برخی ویژگی های مثل نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض زیاد، بهینه نبودن و حجم بالا وجه اشتراک داشته و خیلی رابط های بهینه‌ای نیستند. لازم به ذکر است که آپدیت اندروید 9 پای (Android 9 Pie) برای هر دو گوشی مورد نظر منتشر شده و به طور OTA قابل دانلود و نصب است اما ما در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ فقط سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی آن ها را به عنوان معیار مقایسه در نظر می‌گیریم.

 

مقایسه رابط کاربری آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

عملکرد رابط کاربری و بستر نرم افزاری هر دو گوشی مورد نظر قابل قبول و مطلوب است و در هر دوی آن ها نصب اپلیکیشن هایی مثل ایسنتاگرام، تلگرام و انجام کارهایی همچون وبگردی، تماشای ویدئو از یوتیوب، پرسه زدن در اینستاگرام و غیره بدون مشکل انجام می‌شود. البته لگ و تاخیرهایی هم گاها در بستر نرم افزاری هر دو گوشی به وجود می‌آید اما نمی‌توان مدعی شد که شدت این لگ و تاخیرها در یکی از دو گوشی مورد نظر بیشتر خواهد بود. نکته‌ای که در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ به وضوح قابل درک بود مربوط به تاثیر مستقیم حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه به سرعت عملکرد گوشی می‌شد. هرچقدر اطلاعات بیشتری در حافظه دو گوشی آنر 8x و گلکسی A7 2018 نصب شود و حافظه داخلی دستگاه بیشتر تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهای بیشتری هم در عملکرد آن ها به وجود می‌آید. بنابراین به طور کلی باید گفت که دو گوشی galaxy A7 2018 و Honor 8X از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت نسبتا یکسانی دارند و فقط از نظر رابط کاربری و جلوه های بصری تفاوت هایی نسبت به هم خواهند داشت که خیلی حائز اهمیت نیستند و کاربر به آن ها عادت می‌کند.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ می‌رسد. در این بخش از مقایسه دو گوشی در رابطه با جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ها و قدرت عملکردشان صحبت می‌کنیم. تراشه‌ای که در قلب گوشی آنر 8X بکار رفته تراشه کرین 710 است که طی لیتوگرافی 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 و با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 و با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده‌اند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. هوآوی Honor 8X از نظر رم شامل دو نسخه 4 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کنند.

 

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A7 2018

 

در سمت مقابل گلکسی A7 2018 از تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ بهره‌مند است که طی لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Coretx-A53 و با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G71 در این تراشه برای آنالیز داده های گرافیکی بکار رفته و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ نسخه پایه هر دو گوشی (مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی) را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

همانطور که در بخش نرم افزار گفته بودیم دو گوشی مورد نظر مشکلی در انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن های روتین مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره برای کاربر به وجود نمی‌آورند. اما قدرت آن ها در اجرای گیم و بازی های HD چطور است؟ بررسی موضوع ما بازی PUBG Mobile را روی هر دوی آن ها نصب و در شرایط یکسان اجرا کردیم. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی کیفیت و قدرت نسبتا یکسانی در اجرای بازی PUBG Mobile داشته‌اند و بعد از چند دقیقه بازی کردن بدنه آن ها به شدت داغ می‌شود و بعد از آن ممکن است تاخیر و لگ هایی در بازی به وجود آید. کیفیت عملکرد و بازده دو گوشی واقعا نزدیک به هم بود و نمی‌توان مدعی شد که یکی از آن ها از این نظر بهتر از محصول دیگر عمل می‌کند. موضوعی که در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ به وضوح قابل درک بود این مسئله است که هیچ یک از دو گوشی مورد نظر برای بازی کردن و گیمینگ طراحی نشده‌اند و بهتر است خیلی از آن ها برای انجام این کار استفاده نکنید.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی گلکسی A7 2018 به دلیل بهره‌مندی از سه لنز مختلف همیشه یکی از نقاط قوت و ویژگی های خاص آن بوده است. سه لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 24، 8 و 5 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth Sensor) هستند و دیافراگم F/1.7، F2.4 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره (Portrait Mode،HDR)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، پانوراما و Gyro-EIS و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی Galaxy A7 2018 پشتیبانی می‌شوند. در سمت مقابل دوربین اصلی هوآوی آنر 8x از دو لنز 20 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتب از نوع واید و عمقی هستند و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR، پانوراما، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 و 60 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورند. لازم به ذکر است که دوربین اصلی هر دو گوشی از یک چراغ فلش LED هم بهره‌مند است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدامیک از دو گوشی مذکور وضعیت بهتری دارد؟

در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی گلکسی a7 2018 تقریبا در تمام شرایط عملکرد بهتری نسبت به دوربین Honor 8x هوآوی دارد. عکسبرداری در محیط های با نور مناسب، عکسبرداری در محیط های با نور کم، عکسبرداری در محیط های بسته و داخلی، عکسبرداری در حالت HDR، عکسبرداری در حالت پرتره و حتی ضبط ویدئوهای فول اچ دی با دوربین گلکسی A7 2018 نتیجه بهتری در مقایسه با دوربین هوآوی آنر 8X خواهد داشت. البته کیفیت عملکرد دوربین اصلی هوآوی Honor 8x هم با توجه به قیمت دستگاه خوب است اما در مقایسه با دوربین اصلی Galaxy A7 2018 چندان حرفی برای گفتن ندارد.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی A7 2018 از یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی آنر 8 ایکس هوآوی هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود که آن هم قابلیت پشتیبانی از HDR را دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی عملکرد مطلوبی خواهند داشت اما باز هم به عقیده ما در برخی مواقع به ویژه در محیط های کم نور و بسته، دوربین سلفی Galaxy A7 2018 بازده بهتری نسبت به دوربین سلفی آنر 8 ایکس دارد. با دوربین سلفی هر دو گوشی می‌توانید عکس های بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط نمایید. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A7 2018 می‌تواند برای شما گزینه خرید بهتری باشد. برنده این بخش از مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ، گوشی گلکسی A7 است.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری هوآوی Honor 8X از نوع لیتیوم پلیمری در نظر گرفته شده و ظرفیت خوب 3750 میلی آمپر ساعتی دارد. در سمت مقابل گلکسی A7 2018 سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما کدامیک از آن ها شارژدهی مطلوب تری خواهند داشت؟ در مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ مشخص شد که باتری آنر 8 ایکس هوآوی در شرایط یکسان نسبت به باتری گلکسی A7 عملکرد بهتری دارد و می‌تواند برای مدت زمان بیشتری انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. ضمنا شارژر فابریک این گوشی یک شارژر 10 واتی است که امکان شارژ سریع باتری گوشی را فراهم می‌کند، اما متاسفانه گلکسی A7 2018 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و این موضوع می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد. به همین سبب برای فول شارژ کردن باتری Galaxy A7 2018 لازم است مدت زمانی در حدود 150 دقیقه صبر کنید اما فول شارژ باتری 3750 میلی آمپر ساعتی هوآوی آنر 8x ظرف مدت زمانی در حدود 110 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین اگر قدرت شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد آن اهمیت می‌دهید، آنر 8X هوآوی می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با سامسونگ Galaxy A7 2018 باشد. لازم به ذکر است که هیچ یک از گوشی های مذکور قابلیت پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم را ندارند.

 

 قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین نکات و موضوعاتی که باید در حین خرید گوشی به آن توجه شود مسئله قیمت و ارزش خرید است. طبیعتا هرچقدر قیمت یک گوشی نسبت به قابلیت هایی که ارائه کرده و کیفیت ساخت دستگاه ارزان تر باشد، ارزش خرید آن گوشی بیشتر می‌شود. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه پایه گوشی سامسونگ گلکسی A7 2018 قیمتی در حدود 3.8 میلیون تومان دارد. در سمت مقابل نسخه پایه هوآوی Honor 8x با قیمتی در حدود 3.5 میلیون تومان روانه بازار شده است. بنابراین اگرچه هر دو گوشی مورد نظر گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمتی هستند، اما آنر 8 ایکس هوآوی ارزش خرید بیشتری نسبت به گلکسی A7 2018 دارد.

 

مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

 

مطلب مورد پسند شما! مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سامسونگ یا شیائومی؟

 

جدول مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ

A7 2018 سامسونگ

آنر 8x هوآوی

 
168 گرم 175 گرم طراحی ظاهری

6 اینچ

رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل

6.5 اینچ

رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 8 اوریو

رابط سامسونگ اکسپرینس

اندروید 8 اوریو

رابط EMUI 9

سیستم عامل و رابط کاربری

تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ

پردازنده گرافیکی Mali-G71

تراشه کرین 710

پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4

پردازنده مرکزی و گرافیکی
4 و 6 گیگابایت 4 و6 گیگابایت حافظه رم
64 و 128 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی

24، 8 و 5 مگاپیکسل

واید، اولتراواید و عمقی

20 و 2 مگاپیکسل

واید و عمقی

دوربین اصلی
24 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل دوربین سلفی

لیتیوم پلیمر

3300 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمر

3750 میلی آمپر ساعت

باتری
حدود 3.8 میلیون در زمان تدوین مطلب حدود 3.5 میلیون در زمان تدوین مطلب ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آنر 8x هوآوی با A7 2018 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از بهترین گوشی های مقرون به صرفه فعلی بازار هستند که در رده قیمتی خودشان حرفی برای گفتن دارند. اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی با کیفیت داشته باشید که از ظاهری زیبا و شیک بهره‌مند باشد و قیمت خیلی گرانی هم ارائه نکند، مطمئنا هم Galaxy A7 2018 سامسونگ و هم Honor 8X هوآوی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. برخی از اصلی ترین مزیت های هر یک از این دو اسمارتفون نسبت به دیگری را در بخش زیر ضمیمه کرده‌ایم.

 

برتری های گلکسی A7 2018 نسبت به آنر 8X:

  • صفحه نمایش سوپر آمولد و پشتیبانی از قابلیت Always On Display
  • دوربین اصلی و سلفی بهتر

 

برتری های آنر 8X نسبت به گلکسی A7 2018:

  • حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش و ظاهر جذاب تر
  • صفحه نمایش بزرگ تر
  • شارژدهی بهتر باتری
  • سرعت شارژ بهتر باتری
  • قیمت مناسب تر