در صورت فراموش کردن رمز آیفون چه کنیم؟

آموزش و ترفندها 05 دی 1397 علی مظفری

در صورت فراموش کردن رمز آیفون چه کنیم؟

اگر بنا به دلایل مختلف با مشکل فراموش کردن رمز آیفون خود مواجه شده‌اید و با روش رفع این مشکل آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های حل مشکل فراموش کردن رمز آیفون بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید. 

مقدمه‌ای در رابطه با فراموش کردن رمز آیفون

امروزه حفظ امنیت گوشی از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که اکثر افراد از گوشی‌های هوشمند خود به منظور انجام کارهای مهم روزانه نظیر بانکداری، خرید آنلاین، کسب و کار و غیره استفاده می‌کنند. حال ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بنا به دلایل مختلف رمز آیفون خود را فراموش کرده و قادر به آنلاک کردن آن نباشید. در این صورت می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد، جهت رفع این مشکل استفاده کنید.

اگر به تازگی رمز عبور خود را تغییر داده‌اید، ممکن است با مشکل فراموش کردن رمز آیفون مواجه شوید. چرا که به طور ناخودآگاه جهت آنلاک کردن آیفون، رمز عبور قدیمی گوشی را وارد کرده و به اشتباه تصور می‌کنید که رمز آیفون خود را فراموش کرده‌اید. همانطور که مطلع هستید، اگر رمز آیفون خود را 6 بار پیاپی به صورت اشتباه وارد نمایید، از شما خواسته می‌شود تا 1 دقیقه جهت وارد کردن مجدد رمز صبر کنید.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

در صورتی که خانواده و یا دوستانتان به آیفون شما دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند، امکان تغییر رمز آیفون توسط آن‌ها وجود دارد. همچنین در بسیاری از موارد کودکان اشتباهاً و یا به صورت عمدی رمز آیفون والدین خود را تغییر می‌دهند و بدین ترتیب والدین با مشکل فراموش کردن رمز آیفون مواجه می‌شوند. بنابراین پیش از انجام سایر روش‌ها جهت بازیابی رمز آیفون، پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا از اشخاصی که به گوشی شما دسترسی دارند، در رابطه با این موضوع پرس و جو کنید.

 

بازیابی فایل بکاپ پیشین

در صورتی که به تازگی با مشکل فراموش کردن رمز آیفون خود مواجه شده‌اید، می‌توانید نسبت به بازیابی فایل بکاپ پیشین توسط iTunes و یا iCloud اقدام کنید. اگر از سرویس آیکلود جهت بکاپ گرفتن استفاده می‌کنید، احتمالاً به صورت روزانه از اطلاعات آیفون شما بکاپ گرفته می‌شود. بنابراین می‌توانید نسبت به ریستور جدیدترین فایل بکاپ اقدام کنید. علاوه بر آن، امکان بازیابی فایل بکاپ توسط آیتیونز (iTunes) هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بکاپ گرفتن از گوشی آیفون  آموزش بکاپ و ریستور آیفون با آیتیونز (iTunes) و آیکلود (iCloud) را بخوانید. 

 

باز كردن قفل گوشي اپل 7

 

قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری و ریستور آن

از آنجایی که ایجاد پسورد (password) از اقدامات امنیتی محسوب می‌شود، نمی‌توان با استفاده از روش‌های معمول نسبت به حذف آن اقدام نمود. بنابراین در صورتی که با استفاده از روش ذکر شده در بالا قادر به رفع مشکل فراموش کردن رمز آیفون نبودید، نیاز است تا دستگاه خود را طریق iTunes در حالت ریکاوری قرار داده و آن را ریستور کنید. در نظر داشته باشید با ریستور آیفون (iPhone) تمام اطلاعات و تنظیمان موجود روی دستگاه شما حذف و قابل بازیابی نخواهند بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً در بازه‌های زمانی منظم از اطلاعات آیفون خود بکاپ بگیرید. بدین ترتیب در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی می‌توانید پس از ریستور، فایل بکاپ خود را روی گوشی بازیابی کنید.

اکنون به منظور قرار دادن آیفون‌های 7، 7 پلاس و جدیدتر در حالت ریکاوری یا Recovery Mode مراحل زیر را طی نمایید:

  • آیفون را از طریق کابل لایتنینگ به کامپیوتر یا مک بوک خود متصل نمایید.
  • برنامه آیتینوز (iTunes) را روی کامپیوتر یا مک بوک اجرا کنید.
  • به منظور ورود به حالت ریکاوری، کلیدهای پاور (Power) و کم کردن صدا (Volume Down) را به صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • در نهایت پس از مشاهده صفحه ریکاوری مد، دکمه‌ها را رها کنید.

 

باز كردن قفل گوشی اپل

 

بدین ترتیب با قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری و اجرای برنامه آیتیونز می‌توانید نسبت به ریستور آیفون اقدام کنید. مجددا لازم به ذکر است که انجام چنین عملی موجب از دست رفتن تمام تنظیمات و اطلاعات آیفون شما خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا از این روش به عنوان آخرین راه حال استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز

جمع‌بندی

متاسفانه بسیاری از کاربران دستگاه‌های آی او اسی (ios) با مشکل فراموش کردن رمز آیفون خود مواجه می‌شوند. از این رو در این مقاله روش‌های رفع این مشکل را خدمتتان شرح دادیم. بنابراین در صورت مواجه شدن با مشکل فراموش کردن رمز آیفون، می‌توانید از طریق روش‌های ذکر شده در این مقاله نسبت به رفع آن اقدام نمایید.