مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: رقابت بهترین ها

مقایسه محصولات 08 فروردین 1398 علی مظفری

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: رقابت بهترین ها

گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) و گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) واقعا می‌توانند گزینه های خرید خوب و رقیب های جدی برای هم باشند. این دو گوشی نقاط قوتی زیادی دارند و هم اکنون از بهترین های سامسونگ به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ بپردازیم و برتری های آن ها نسبت به یکدیگر را بررسی کنیم.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2018 شرکت سامسونگ از جدیدترین نسخه سری فبلت های گلکسی نوت خود با نام اختصاصی "Galaxy Note 9" رونمایی کرد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 : یک فبلت تمام عیار!" به بررسی این محصول پرداخته بودیم. اما به تازگی و در ماه فوریه (February) شرکت سامسونگ به طور رسمی از جدیدترین نسخه سری گوشی های گلکسی اس خودش رونمایی کرد و گوشی سامسونگ گلکسی S10 رسما از سوی این شرکت معرفی شد. بنابراین ممکن است این سوال در ذهن خیلی از طرفداران سامسونگ به وجود آید که گلکسی نوت 9 بهتر است یا گلکسی اس 10؟ ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو محصول نسب به یکدیگر داشته باشیم. بدین سبب نقاط قوت هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر مشخص می‌شود و شما می‌توانید با توجه به آن ها یک انتخاب بهتر داشته باشید. به نظر شما خرید گلکسی اس 10 انتخاب بهتری خواهد بود یا خرید گلکسی نوت 9؟

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: طراحی و ظاهر

دو گوشی مد نظر شاید کیفیت طراحی و ساخت نسبتا یکسانی داشته باشند اما ظاهر آن ها با هم تفاوت دارد. هر یک از زبان طراحی خاصی بهره می‌برند. بحث را با ویژگی های مشابه مابین دو گوشی شروع می‌کنیم. فریم اصلی هر دو محصول نام برده شده آلومینیومی است و قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. پس هر دو گوشی از بدنه‌ای براق و شیشه‌ای بهره می‌برند از این نظر چشم‌نواز و دلربا هستند. هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورند و قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهند داشت. این موارد تنها وجه اشتراک های مابین گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 10 سامسونگ هستند!

 

مقایسه گلکسی اس 10

 

از نظر ابعاد و اندازه بدنه، گلکسی نوت 9 به مراتب بزرگ تر از گلکسی اس 10 است. این گوشی هم طول و عرض و هم ضخامت بدنه بیشتری در مقایسه با Galaxy S10 دارد. وزن فبلت نوت 9 هم حدود 44 گرم از وزن سامسونگ گلکسی S10 بیشتر است. پس کلا فبلت نوت 9 از گلکسی اس 10 بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. یکی از ویژگی های خاصی که فبلت نوت 9 از آن بهره می‌برد و گلکسی اس 10 از آن بهره‌مند نیست مربوط به قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود. قلم استایلوس گلکسی نوت 9 قابلیت اتصال به گوشی از طریق بلوتوث و انجام کارهایی مثل کنترل شاتر دوربین و غیره را دارد و علاوه بر این می‌تواند تجربه کاربری منحصر به فردی را هم برای کاربر به همراه داشته باشد. بهره‌مندی از قلم S Pen ویژگی است که مختص سری فبلت های گلکسی نوت سامسونگ بوده و طبیعتا گلکسی S10 از آن بهره‌مند نیست.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S10 دو سیم کارت 128 گیگابایت

اما در سمت مقابل گوشی Galaxy S10 هم ویژگی دارد که در گلکسی نوت 9 شاهد آن نیستیم! این مسئله مربوط به صفحه نمایش با قابلیت اسکن انگشت دستگاه می‌شود. برخلاف فبلت نوت 9 که اسکنر انگشت فیزیکی دارد و این اسکنر در قاب پشت گوشی نصب است، صفحه نمایش گلکسی اس 10 قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند و از این نظر یک ویژگی بیومتریک خاص و پیشرفته‌تر را ارائه خواهد کرد. لازم به اشاره است که فبلت نوت 9 از قابلیت اسکن عنبیه چشم پشتیبانی به عمل می‌آورد که گلکسی اس 10 از آن بی‌بهره است. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مورد نظر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که صفحه نمایش گلکسی S10 فضای بیشتری از پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و به نوعی حاشیه های بسیار باریک‌تری دارد. البته حاشیه های صفحه نمایش نوت 9 هم باریک است اما در دو لبه زیرین و فوقانی یک زائده بسیار باریک را ارائه می‌کند. نسبت تصویر نمایشگر به بدنه دو گوشی نام برده شده به ترتیب برای گلکسی S10 و Note 9 برابر 88.3 و 83.4 درصد خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی اس 10

 

تفاوت بعدی که از نمای رو به رو مابین دو گوشی مذکور رویت می‌شود مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی است. لنز دوربین سلفی گلکسی نوت 9 در حاشیه لبه فوقانی نمایشگر آن نصب شده اما لنز دوربین سلفی گلکسی اس 10 در گوشه سمت راست و فوقانی صفحه نمایش دستگاه و در قلب نمایشگر تعبیه شده است که یک سبک طراحی خاص در سری گوشی های سامسونگ را به وجود می‌آورد. وقتی از نمای پشت هم به دو گوشی نام برده شده نگاه کنید متوجه خواهید شد که گلکسی نوت 9 دو لنز دوربین اصلی دارد اما گلکسی S10 از سه لنز دوربین در قاب پشت خودش بهره می‌برد. لنز دوربین هر دو گوشی به صورت افقی در کنار هم نصب شده‌اند اما سبک طراحی آن ها متفاوت خواهد بود. در فبلت نوت 9 اسکنر انگشت دستگاه زیر لنز دوربین اصلی آن دیده می‌شود اما در قاب پشت گلکسی S10 هیچ اسکنر انگشتی وجود ندارد.

موارد یاد شده تنها تفاوت های اصلی مرتبط با ظاهر و سبک طراحی دو گوشی گلکسی نوت 9 و اس 10 سامسونگ هستند. طبیعتا با توجه به توضیحاتی که ارائه شد مشخص است که هر دو گوشی کیفیت ساخت بالایی دارند و سبک طراحی مدرنی را ارائه می‌کنند اما گلکسی اس 10 ویژگی های خاص و جدیدتری مثل قابلیت اسکن انگشت توسط صفحه نمایش را ارائه کرده و نمایشگر آن هم واقعا حاشیه های بسیار باریکی دارد و حتی لنز دوربین اصلی دستگاه در داخل قلب نمایشگر نصب است. این موارد ویژگی های منحصر به فردی هستند که Galaxy S10 را از نظر طراحی و ظاهر به یک گوشی خاص‌تر تبدیل می‌کنند. بنابراین به عقیده ما اگر به دنبال یک گوشی خیلی خاص و درجه یک هستید، گلکسی S10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود اما اگر دوست دارید یک فبلت با کیفیت، زیبا و خوش دست داشته باشید که قلم S Pen هم داشته باشد، گلکسی نوت 9 برایتان گزینه خرید مناسبی تلقی می‌شود.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 در رابطه با صفحه نمایش این دو گوشی صحبت می‌کنیم. از نظر ابعاد و اندازه صفحه نمایش نوت 9 بزرگ تر از گلکسی S10 است. این گوشی صفحه نمایشی 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) دارد اما نمایشگر گلکسی S10 سامسونگ 6.1 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) خواهد بود که بنا به ادعای سامسونگ گستره رنگی انعطاف‌پذیرتر و گسترده‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم چیزی در حدود 88.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گلکسی S10 با نمایشگر آن احاطه شده و این مقدار در فبلت نوت 9 به چیزی در حدود 83.4 درصد می‌رسد. نسبت تصویر نمایشگر نوت 9 هم 18.5 به 9 است اما نمایشگر اس 10 نسبت تصویر 19 به 9 را ارائه می‌کند. صفحه نمایش این دو گوشی از نظر رزولوشن هم کمی با هم تفاوت دارند. صفحه نمایش نوت 9 رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه کرده اما نمایشگر Galaxy S10 رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی گلکسی نوت 9 به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد و تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی اس 10 حدودا 550 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. پس از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی و همچنین نسبت تصویر به بدنه، گلکسی S10 نسبت به نوت 9 برتری دارد.

 

مقایسه گلکسی اس 10

 

یکی از ویژگی های خاص صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ گه در بخش قبل از به آن اشاره مختصری داشتیم مربوط به پشتیبانی از قابلیت اسکن انگشت می‌شود. نمایشگر این گوشی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مبتنی بر امواج صوتی می‌تواند جزئیات انگشت کاربر را آنالیز کرده و بدین ترتیب امکان قفل گشایی از آن را فراهم آورد. این قابلیت در گلکسی S10 به خوبی کار می‌کند و یک راه حل کاملا قابل اعتماد برای عبور از بسترهای امنیتی مثل قفل نمایشگر خواهد بود. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما توصیه می‌کنیم با وجود این شیشه همچنان روی نمایشگر دستگاه را با یک لایه گلس محافظ ال سی دی بپوشانید. قابلیت هایی مثل قابلیت "Always On Display" و "HDR+" هم توسط نمایشگر هر دو گوشی نام برده شده پشتیبانی خواهد شد. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دو گوشی مذکور چگونه است؟

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 9

در مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی واقعا کیفیت عالی دارند. محتوایی که روی نمایشگر آن ها به تصویر کشیده می‌شود از نظر وضوح تصویر عالی خواهد بود و شادابی بی‌نظیری خواهد داشت. تفکیک‌پذیری رنگ ها، کنتراست و شارپنس عالی توسط نمایشگر هر دو گوشی ارائه شده و به عقیده ما هم گلکسی اس 10 و هم گلکسی نوت 9 در حال حاضر از نظر کیفیت نمایشگر جزو بهترین های بازار هستند. وبگردی و تماشای ویدئو هم در صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه هر دو گوشی مذکور لذت بخش خواهد بود. نمایشگر دو گوشی نام برده شده از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد. در مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 مشخص شد که برای استفاده از گوشی های مذکور در محیط های باز و تحت تابش نور هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و حتی با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر نوت 9 بر روی 80 درصد و نمایشگر گلکسی اس 10 بر روی 70 درصد می‌توانید بدون مشکل محتوای آن ها را در محیط های باز و پرنور مشاهده و تفکیک کنید. پس از نظر صفحه نمایش هر دو گوشی نوت 9 و اس 10 فوق‌العاده هستند.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی فبلت نوت 9 نصب است، اندروید 8 اوریو بوده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. اما خوشبختانه آپدیت اندروید 9 پای و همچنین رابط One UI برای این گوشی منتشر شده و هم اکنون کاربران آن می‌توانند به صورت OTA این آپدیت را در دستگاه نصب کنند. اما در سمت مقابل گلکسی اس 10 به طور پیش فرض از اندروید 9 پی و رابط کاربری جدید One UI بهره می‌برد. این مسئله اصلی ترین تفاوت مابین بستر نرم افزاری و سیستم عامل دو گوشی نوت 9 و اس 10 خواهد بود. لازم به اشاره است که هم گلکسی نوت 9 و هم گلکسی S10 از دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) پشتیبانی می‌کنند و قابلیت پشتیبانی از سامسونگ دکس (Samsung DeX) را هم خواهند داشت.

 

مقایسه گلکسی اس 10

 

با توجه به اینکه هر دو گوشی بستر سخت افزاری مطلوبی دارند، عملکرد بستر نرم افزاری آن ها هم روان و مناسب خواهد بود. البته ما دو گوشی مذکور را با سیستم عامل پیش فرض آن ها بررسی کردیم و در این حال گلکسی S10 با رابط کاربری One UI از نظر سرعت عمل و بهینه بودن بهتر از گلکسی نوت 9 جلوه داد. رابط One UI نسبت به Samsung Experience سبک‌تر و بهینه‌تر است و این موضوع منجر می‌شود فشار وارد بر منابع داخلی و سخت افزاری دستگاه در حین استفاده از آن کاهش یابد و در نتیجه گوشی عملکرد روان تری و بی‌دردسرتری داشته باشد. با این حال در حین استفاده از دو گوشی مذکور با لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد و چون آپدیت اندروید 9 و رابط One UI برای فبلت نوت 9 هم منتشر شده، نمی‌توان گفت که گلکسی S10 مطلقا از نظر نرم افزاری نسبت به فبلت نوت 9 برتری دارد. به عقیده ما دو گوشی مورد نظر بعد از نصب اندروید 9 و رابط One UI از نظر عملکرد بستر نرم افزاری وضعیت و کیفیت مشابهی را ارائه می‌کنند. ضمنا فراموش نکنید با توجه به اینکه فبلت نوت 9 از قلم S Pen بهره می‌برد برخی ویژگی های خاص توسط آن ارائه شده‌اند که در گوشی گلکسی S10 شاهد آن ها نخواهید بود. برخی از این ویژگی ها می‌توانند به کارایی ارتباط داشته باشند.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

احتمالا مهمترین سوالی که در ذهنتان ایجاد شه مربوط به تفاوت قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی دو گوشی مورد نظر می‌شود! در این بخش از مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ می‌خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم. اگر بخواهیم روی کاغذ تراشه دو دستگاه را با هم مقایسه نماییم، برتری از آن گلکسی اس 10 خواهد بود چون به تراشه جدیدتری مجهز است. نسخه‌ای از این گوشی که در بازار کشورمان هم عرضه شده از تراشه اگزینوس 9820 بهره می‌برد که طی لیتوگرافی 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم دارد. در تراشه اگزینوس 9820 سامسونگ از پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 استفاده شده و یک رم 8 گیگابایتی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. ضمنا دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود و امکان نصب حافظه میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در آن وجود دارد.

اما در سمت مقابل گلکسی نوت 9 از تراشه اگزینوس 9810 بهره می‌برد که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. این تراشه تقریبا یک سال بیشتر از تراشه اگزینوس 9820 قدمت دارد و به نوعی در مقایسه با آن قدیمی‎تری است. پردازنده گرافیکی بکار رفته در آن هم پردازنده Mali-G72 MP18 خواهد بود. فبلت نوت 9 از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. ضمنا فبلت نوت 9 هم مثل S10 از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند. لازم به اشاره است که هر دو گوشی نام برده شده شامل نسخه دیگری هم می‌شوند که مخصوص بازارهای ایالات متحده و برخی دیگر کشورها هستند و به ترتیب تراشه اسنپدراگون 855 (گلکسی S10) اسنپدراگون 845 (گلکسی Note 9) در آن ها بکار می‌رود.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ

 

در مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 مشخص شد که هر دو گوشی قدرت عملکرد بسیار عالی دارند و برای انجام سنگین ترین بازی های اندرویدی HD هم مناسب هستند. بازی هایی همچون فورتنایت، آسفالت 9، پابجی و غیره به راحتی در هر دو گوشی اجرا می‌شوند و حتی کوچک ترین لگ و تاخیری هم در حین آن ها به وجود نمی‌آید. بنابراین اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، هم نوت 9 و هم اس 10 گوشی های درجه یکی خواهند بود. این نتیجه عملی مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 است، اما بر روی کاغذ و بنچمارک ها برتری از آن گوشی Galaxy S10 خواهد بود. در بنچمارک های مختلف مشخص شده که این گوشی چه از نظر پردازنده مرکزی و چه از نظر پردازنده گرافیکی قدرت بیشتری نسبت به فبلت نوت 9 دارد. اگرچه بر روی کاغذ برتری از آن گلکسی S10 است، اما چون فبلت Galaxy Note 9 هم تراشه و رم درجه یک و عالی دارد، عملا خیلی تفاوتی مابین قدرت و بازده دو گوشی قابل درک نیست. به بیان ساده باید گفت که روی کاغذ گلکسی S10 از نوت 9 برتر است اما هیچ کاری وجود ندارد که با پردازنده گوشی Galaxy S10 قادر به انجام آن باشید و پردازنده گلکسی نوت 9 پتانسیل انجام آن را نداشته باشد.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

شاید یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 مربوط به کیفیت عملکرد دوربین آن ها باشد. دوربین اصلی گلکسی Note 9 از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. لنز اول آن از قابلیت دیافراگم متغیر پشتیبانی می‌کند و دیافراگم آن می‌تواند با توجه به شدت نور محیط مابین F/1.5 تا F/2.4 تغییر اندازه داشته باشد. لنز دوربین دوم و 12 مگاپیکسلی آن هم از دیافراگم ثابت F/2.4 بهره می‌برد. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و فیلمبرداری 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی فبلت Note 9 پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED هم در کنار لنزهای دوربین گوشی نصب است.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

در سمت مقابل دوربین اصلی گلکسی اس 10 سامسونگ از سه لنز دوربین تشکیل شده است. لنز اصلی آن 12 مگاپیکسلی است و دو لنز دیگر آن به ترتیب 12 و 16 مگاپیکسلی هستند. لنز اصلی و 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گلکسی S10 از نوع واید (Wirde) بوده و دیافراگم متغیر دارد که اندازه آن می‌تواند به طور خودکار مابین F/1.5 تا F/2.4 تنظیم شود. قابلیت های همچون تثبیت اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل توسط این لنز پشتیبانی می‌شوند. لنز دوم 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گلکسی اس 10 هم از نوع تله‌فتو (Telephoto) و دیافراگم F/2.4 دارد. این لنز از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی خواهد کرد. در آخر هم لنز 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و از HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به اشاره است که با دوربین اصلی گلکسی S10 سامسونگ هم قادر به ضبط عکس های پرتره و پانوراما و فیلمبرداری با وضوح 4K و فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه خواهید بود. در کنار لنز های دوربین اصلی این گوشی هم یک چراغ فلش LED نصب است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی نوت 9 و گلکسی S10 چگونه است؟

 

مقایسه گلکسی اس 10

 

نتیجه مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 در زمینه دوربین اصلی نشان داد که هر دو گوشی دوربین اصلی خوبی دارند اما و در محیط ها با نور مناسب می‌توان با هر دوی آن ها عکس های بسیار خوبی ضبط کرد. اما اگر به جزئیات عکس هایی که ضبط می‌شوند دقت کنید، متوجه خواهید شد که دوربین گلکسی S10 سرتر از گلکسی نوت 9 عمل می‌کند. دوربین این گوشی به ویژه از نظر شادابی رنگ، جذب نور و جزئیات تصویر نسبت به دوربین اصلی فبلت نوت 9 برتری دارد. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت مطلوبی خواهد داشت باز هم در مجموع ما کیفیت عملکرد دوربین گلکسی S10 را ترجیح می‌دهیم. عملکرد دوربین اصلی این گوشی در محیط های کم نور و تاریک هم بهتر از دوربین اصلی فبلت نوت 9 خواهد بود. بنابراین اگرچه هر دو گوشی مذکور دوربین اصلی خوبی دارند اما به عقیده ما دوربین اصلی و سه‌گانه گلکسی اس 10 نسبت به گلکسی نوت 9 بهتر عمل می‌کند.

اما دوربین سلفی گلکسی نوت 9 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 تشکیل شده که از قابلیت HDR و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گلکسی S10 هم از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 بهره‌مند است که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوال پیکسل و HDr خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به اشاره است که با دوربین سلفی هر دو گوشی نام برده شده هم قادر به ضبط عکس های پرتره خواهید بود. در مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند اما باز هم در مجموع دقت عملکرد دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S10 بیشتر از نوت 9 خواهد بود. پس از نظر دوربین برتری از آن گلکسی S10 سامسونگ است.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین بخش مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 در مورد باتری و توان شارژدهی آن در دو گوشی مذکور صحبت می‌کنیم. باتری فبلت نوت 9 ظرفیت عالی 4000 میلی آمپر ساعتی و در حالت عادی با یک بار شارژ تقریبا می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، باتری نوت 9 با یک مرتبه شارژ کردن تا 2 روز هم می‌تواند دوام داشته باشد. اما در سمت مقابل باتری گلکسی S10 سامسونگ ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. جالب است بدانید که در بررسی این گوشی هم مشخص شد که باتری آن با یک بار شارژ تقریبا تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. بنابراین هر دو گوشی از باتری خوب و مناسبی بهره می‌برند. باتری گلکسی Note 9 به لطف بهره‌مندی از قابلیت Quick Charge 2.0 تقریبا ظرف 180 دقیقه فول شارژ می‌شود. ضمنا این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل فول شارژ شدن باتری گلکسی S10 به زمانی در حدود 120 دقیقه نیاز دارد که سرعت شارژ خوبی است. ضمنا باتری این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم و Wireless PowerShare هم پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Wireless PowerShare گوشی می‌تواند نقش یک پاوربانک بیسیم را ایفاء کند و باتری دیگر گجت هایی که از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را شارژ نماید.

 

Galaxy S10 and Galaxy Note 9

 

مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

آخرین بخش مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ را به قیمت و ارزش خرید دو گوشی نسبت می‌دهیم. نسخه پایه فبلت نوت 9 هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 9.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما در سمت مقابل نسخه پایه گلکسی اس 10 قیمتی در حدود 12.5 میلیون تومان دارد. اگرچه هر دو گوشی مذکور قیمت پایینی ندارند اما واقعا نمی‌توان مدعی شد که این دو گوشی در قبال کارایی و ویژگی هایی که ارائه کرده‌اند قیمت بالا و گزافی خواهند داشت! برای تایید این ادعا کافیست نگاهی به قیمت آیفون XS یا آیفون XS Max اپل بیندازید و بهتر شرایط را درک کنید. به عقیده ما سامسونگ قیمت خوبی را برای هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و گلکسی S10 در نظر گرفته و این دو گوشی از ارزش خرید خوبی برخوردارند.

 

جدول مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ

 

نوت 9 سامسونگ

گلکسی اس 10

 

161.9 × 76.4 × 8.8 میلیمتر

149.9 × 70.4 × 7.8 میلیمتر

طراحی و ظاهر

6.4 اینچ

سوپر آمولد

رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل

6.1 اینچ

داینامیک آمولد

رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 8 اوریو

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

اندروید 9 پی

رابط کاربری One UI

سیستم عامل

تراشه اگزینوس 9810

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18

تراشه اگزینوس 9820

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12

پردازنده
6 و 8 گیگابایت رم 8 گیگابایت حافظه رم
128 و 512 گیگابایت 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی
دو لنز 12 مگاپیکسل دو لنز 12 مگاپیکسل و یک لنز 16 مگاپیکسل دوربین اصلی
8 مگاپیکسل 10 مگاپیکسل دوربین سلفی
لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری 3400 میلی آمپر ساعت باتری
حدود 9.5 میلیون تومان حدود 12.5 میلیون تومان ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه گلکسی اس 10 با نوت 9 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از برترین گوشی های سامسونگ هستند و از نظر قدرت عملکرد بازده عالی خواهند داشت. به عقیده ما اگر دوست ندارید خیلی هزینه زیادی برای خرید یک گوشی بالا رده کنید، گلکسی Note 9 گزینه خوبی برایتان خواهد بود اما اگر از این نظر با محدودیت مواجه نیستید بهتر است خرید گلکسی اس 10 را به خرید گلکسی نوت 9 ترجیح دهید چون این گوشی جدیدتر، خاص‌تر، زیباتر و قدرتمندتر خواهد بود.