چرا خرید نوا 3 هوآوی یک انتخاب هوشمندانه است؟

آموزش و ترفندها 29 اسفند 1397 علی مظفری

چرا خرید نوا 3 هوآوی یک انتخاب هوشمندانه است؟

یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت هوآوی در بازار، گوشی نوا 3 یا Nova 3 است که در ماه جولای (July) سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. در این مقاله می‌خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید نوا 3 هوآوی یک انتخاب درست و هوشمندانه خواهد بود. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

هوآوی در سال 2018 گوشی های میان رده و خوش قیمت زیادی را روانه بازار کرد که یکی از این گوشی ها Huawei Nova 3 است. این اسمارتفون در ماه جولای سال 2018 رونمایی شد و به دلیل کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب به شدت مورد استقبال قرار گرفت. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله "بررسی Nova 3 هوآوی : یک انتخاب عالی از همه نظر!" به نقد و بررسی گوشی مذکور پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل یک بار هم که شده بررسی این اسمارتفون را مطالعه کنید. به عقیده ما خرید نوا 3 هوآوی می‌تواند یک اقدام هوشمندانه برای آن دسته افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای نه چندان گزاف یک گوشی تمام عیار و با کیفیت بخرند!

البته بدون تردید رقیب هایی هم برای گوشی Nova 3 هوآوی وجود دارد که شاید یکی از اصلی ترین آن ها گوشی گلکسی S8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) باشد، اما ما عقیده داریم این گوشی می‌تواند گزینه بهتری نسبت به گلکسی اس 8 محسوب شود چون جدیدتر از این گوشی بوده و از ویژگی های مدرن‌تری هم پشتیبانی می‌کند. البته سعی خواهیم کرد در یک مقاله دیگر به طور دقیق مقایسه‌ای مابین دو گوشی نوا 3 هوآوی و گلکسی اس 8 هم داشته باشیم، چون این دو گوشی در یک رده قیمتی مشابه می‌توانند رقیب های جدی برای هم باشند. بنابراین در ادامه این مطلب به معرفی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهند خرید نوا 3 هوآوی یک انتخاب درست و هوشمندانه خواهد بود. با ما همراه باشید.

 

دلیل اول: طراحی زیبا و شیک

 

خرید نوا 3 هوآوی

 

شرکت هوآوی سعی کرده در طراحی گوشی نوا 3 نهایت دقت را صرف کند تا دستگاه ظاهری شبیه به گوشی های رده بالای بازار داشته باشد. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه پوشانده می‌شوند. این امر سبب شده بدنه دستگاه بسیار براق و شیک به نظر برسد و گوشی ظاهری چشم‌نواز داشته باشد. همچنین صفحه نمایش این گوشی بدون حاشیه در نظر گرفته شده و بدین ترتیب چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود که این امر منجر به زیباتر شدن ظاهر گوشی از نمای رو به رو می‌شود. هوآوی در عین حال که یک نمایشگر 6.3 اینچی را در گوشی نوا 3 بکار برده، ابعاد آن را بزرگ نکرده است و این موضوع هم از دیگر ویژگی های مثبت طراحی و ظاهر دستگاه به شمار می‌رود. بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی Nova 3 هوآوی از طراحی و ظاهر بسیار شیکی بهره می‌برد و این مسئله از ویژگی های مثبت آن خواهد بود.

 

دلیل دوم: پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره

خیلی از گوشی هایی که این روزها به بازار عرضه می‌شوند از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند اما قابلیت تشخیص چهره‌ای که در اغلب آن ها بکار رفته مبتنی بر دوربین سلفی است و به نوعی با تطبیق دادن عکس صورت کاربر با چهره‌ای که پیش روی لنز دوربین قرار دارد، دستور قفل گشایی را صادر می‌کند. حتما می‌دانید که امنیت این سیستم تشخیص چهره بالا نیست و روند کار آن هم ساده خواهد بود. اما هوآوی نوا 3 از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد بهره می‌برد که به موجب آن جزئیات چهره کاربر از طریق اشعه های فرابنفش شناسایی و ذخیره و بررسی خواهند شد. این سیستم به مراتب پیچیده‌تر از سیستم های تشخیص چهره مبتنی بر دوربین و عکس است و از امنیت بالاتری هم برخوردار خواهد بود.

 

دلیل سوم: صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

 

خرید نوا 3 هوآوی

 

شاید تصور کنید چون ابعاد بدنه گوشی Nova 3 هوآوی خیلی بزرگ نیست، بنابراین دستگاه صفحه نمایشی کوچک دارد! اگر اینطور فکر می‌کنید به سختی در اشتباه هستید چون صفحه نمایش گوشی نوا 3 دقیقا یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی است. پنل نمایشگر آن از نوع IPS CLD در نظر گرفته شده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. نسبت تصویر نمایشگر این گوشی 19.5 به 9 بوده و چون صفحه نمایش آن بدون حاشیه در نظر گرفته شده، تقریبا 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر احاطه می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی M30 سامسونگ:قیمت خوب و نمایشگر با کیفیت

تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی مذکور هم به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا قابل قبولی خواهد بود. در بررسی های مختلفی که روی صفحه نمایش این گوشی انجام شد مشخص گردید که محتوای روی آن کیفیت بسیار عالی و مطلوبی دارد و تماشای فیلم و ویدئو روی نمایشگر گوشی نوا 3 یا انجام وبگردی در آن واقعا لذت‌بخش است. پس بهره‌مند بودن از صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و بدون حاشیه می‌تواند یکی دیگر از دلایل خرید نوا 3 هوآوی به شمار آید.

 

دلیل چهارم: تراشه و رم خوب

هوآوی تراشه کرین 970 را در قلب گوشی Nova 3 بکار برده که یک تراشه رده بالا و بسیار قدرتمند است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی تراشه کرین 970 هم پردازنده Mali-G72 MP12 است. رم نسخه پایه گوشی نوا 3 هوآوی هم ظرفیت 4 گیگابایتی دارد که ظرفیت خوبی برای آن محسوب می‌شود. ترکیب رم و تراشه مناسب این گوشی سبب شده تا دستگاه به راحتی به تواند از پس اجرای سنگین ترین بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی بر آید. ما در بررسی هوآوی Nova 3 به راحتی بازی هایی همچون پابجی و آسفالت 9 را در آن اجرا کردیم. بنابراین یکی دیگر از دلایل خرید نوا 3 می‌تواند با تراشه و رم خوب آن ارتباط داشته باشد.

 

خرید نوا 3 هوآوی

 

دلیل پنجم: رابط کاربری غنی و پر از ویژگی های مختلف

مدعی نیستیم که رابط کاربری EMUI 9 بهترین رابط کاربری است که در گوشی های اندرویدی ارائه شده یا خیلی عملکرد روان، بهینه و عالی دارد اما بدون تردید این رابط کاربری از نظر ویژگی ها و قابلیت هایی که ارائه کرده یکی از غنی ترین رابط های موجود خواهد بود. در رابط کاربری این گوشی قابلیت های خیلی زیادی مثل امکان کلون کردن اپلیکیشن ها، ایجاد یا حذف بخش اپ دراور (App Drawer)، امکان استفاده از دستورات اشاره‌ای و غیره ارائه شده است. اگر دوست دارید گوشی شما مجموعه عظیمی از ویژگی ها و قابلیت های شخصی سازی گوناگون را ارائه کند، نوا 3 هوآوی این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

دلیل ششم: حافظه داخلی عالی 128 گیگابایتی

گوشی نوا 3 هوآوی به طور پیش فرض از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد و این ویژگی بی‌شک می‌تواند یکی دیگر از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار آید. در حین استفاده از گوشی تقریبا به این زودی ها با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات رو به رو نخواهید شد و اگر هم با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن نصب کرده و بدین ترتیب فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهید. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی بخرید که حداقل تا یک مدت طولانی در آن با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه نشوید، مطمئن باشید از خرید Huawei Nova 3 پشیمان نخواهید شد.

 

دلیل هفتم: دوربین اصلی و سلفی عالی

دوربین اصلی گوشی هوآوی Nova 3 از دو لنز 16 و 24 مگاپیکسلی با کیفیت تشکیل شده که قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، پرتره، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شود. ضمنا دوربین اصلی این گوشی از یک چراغ فلش LED اختصاصی هم بهره می‌برد. در بررسی های مختلف گوشی نوا 3 ثابت کرد که دوربین اصلی فوق‌العاده خوبی دارد. حالت های عکسبرداری مختلفی برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شده‌اند که یکی از این حالت ها AI Mode نام دارد که حالت هوش مصنوعی را فعال می‌کند و با آن می‌توانید عکس های بهتری از مناظر پیش رویتان ضبط کنید.

 

خرید نوا 3 هوآوی

 

دوربین سلفی گوشی نوا 3 هم از دو لنز خوب و با کیفیت 24 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و بدین ترتیب امکان ضبط عکس های سلفی پرتره را هم فراهم می‌کند. کیفیت عکس هایی که با دوربین سلفی این گوشی ضبط می‌شوند هم بسیار عالی خواهند بود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید گوشی هوآوی نوا 3 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

دلیل هشتم: باتری عالی

باتری که در گوشی نوا 3 هوآوی بکار گرفته شده ظرفیت عالی 3750 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. اگرچه صفحه نمایش گوشی 6.3 اینچی است اما با این حال ظرفیت باتری دستگاه به اندازه‌ای خوب در نظر گرفته شده که به راحتی بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. پس قدرت شارژدهی خوب باتری هم از دیگر ویژگی های مثبت گوشی نوا 3 هوآوی محسوب می‌شود. ضمنا فراموش نکنید که این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر موبایل فابریک آن این ویژگی را ارائه خواهد کرد. بدین سبب می‌توانید ظرف مدت زمانی در حدود 120 دقیقه باتری دستگاه را از 0 تا 100 درصد شارژ کنید.

 

دلیل نهم: قیمت مناسب

آخرین دلیلی که واقعا می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای خرید نوا 3 باشد و نشان دهد که خرید این گوشی یک انتخاب معقولانه است مربوط به قیمت دستگاه می‌شود. گوشی هوآوی Nova 3 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) قیمتی در حدود 5.5 میلیون تومان دارد و واقعا در رده قیمتی خودش یکی از بهترین اسمارتفون های بازار است. بنابراین مقرون به صرفه بودن قیمت دستگاه هم از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود.

 

خرید نوا 3 هوآوی

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نه دلیلی اشاره کردیم که نشان می‌دهند خرید نوا 3 هوآوی یک انتخاب مناسب و رویکردی درست است. این گوشی واقعا یک پکیج کامل و عالی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و در رنج قیمتی خودش یک محصول بی‌نظیر است. بنابراین مطمئن باشید از خرید نوا 3 هوآوی پشیمان نخواهید شد.