مقایسه آیفون X و XS اپل: ظاهر یکسان و قیمت متفاوت!

مقایسه محصولات 17 بهمن 1401 مدیر سامانه

مقایسه آیفون X و XS اپل: ظاهر یکسان و قیمت متفاوت!

آیفون ایکس (Apple iPhone X) و آیفون ایکس اس (Apple iPhone XS) دو آیفونی هستند که از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با هم ندارند اما قیمت آن ها نسبت به هم اختلاف دارد. اما دلیل این اختلاف قیمت چیست و چرا آیفون XS تا این اندازه از آیفون X گران تر است؟ در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مقایسه آیفون X و XS اپل بپردازیم و تفاوت های آن را بهتر بشناسیم.

مقدمه

اپل در سپتامبر (September) سال 2017 به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از آیفون هایش یک آیفون منحصر به فرد را در کنار آیفون 8 و 8 پلاس رونمایی کرد که به آن لقب آیفون ایکس داده شد. آیفون X در مقایسه با آیفون های پیشین اپل از سبک طراحی کاملا متفاوت و متمایزی بهره می‌برد و منحصر به فردترین آیفونی بود که در تاریخ معرفی این محصولات شاهد رونمایی از آن بودیم. آیفون X برای مدت زمان یک سال به عنوان منحصر به فردترین آیفون شرکت اپل و یکه‌تاز گوشی های بازار ایفای نقش کرد تا اینکه در سپتامبر سال 2018 شاهد رونمایی از نسل جدیدتر آیفون های اپل بودیم که این بار هم شامل سه مدل مختلف می‌شد! این سه مدل جدید با نام های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max معرفی شدند.

مقایسه آیفون X و XS اپل: ظاهر یکسان و قیمت متفاوت!

از بین این سه محصول، آیفون XS به شدت شبیه به آیفون X بود و حتی از نظر ابعاد و اندازه هم مشابه آن طراحی شده اما قیمت گوشی نسبت به آیفون ایکس بیشتر است. این مسئله سبب شده که خیلی افراد به این فکر بیفتند که تفاوت مابین آیفون X و XS در چیست؟ اگر دو گوشی ویژگی های مشابهی دارند، چرا باید با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به خرید آیفون ایکس اس اقدام کرد؟ برای پاسخ دادن به این سوال ما می‌خواهیم در این مطلب اختصاصی به مقایسه آیفون X و XS اپل بپردازیم و تفاوت های مابین این دو گوشی را برایتان بیان کنیم. بنابراین با مطالعه مقایسه iPhone X و iPhone XS می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر خرید گوشی مناسب تر داشته باشید.

مقایسه آیفون X و XS اپل: ظاهر یکسان و قیمت متفاوت!

 

مقایسه آیفون X و XS اپل: طراحی و ظاهر

اگر آیفون ایکس اس را در کنار آیفون ایکس اپل قرار دهید و نگاهی به آن دو بیندازید واقعا خیلی سخت است که تفاوتی مابین سبک طراحی و ظاهر آن ها احساس کنید. به بیان دیگر دو گوشی از نظر ظاهر کاملا مشابه یکدیگر هستند وضعیت یکسانی دارند. حتی ابعاد بدنه آن ها هم کاملا مشابه است و هر دو گوشی بدنه‌ای با ابعاد 7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر را ارائه می‌کنند. وزن آیفون XS حدود فقط حدود 3 گرم از وزن آیفون X بیشتر است که این موضوع در حالت عادی توسط کاربر قابل درک نیست درک آن فقط با ترازوهای دیجیتال و دقیق قابل تشخیص خواهد بود. فریم اصلی هر دو گوشی از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن ها با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود که این امر سبب شده هر دو گوشی ظاهری براق داشته باشند. سبک طراحی صفحه نمایش آیفون XS و X اپل هم یکسان خواهد بود که به موجب آن دو گوشی از نمای رو به رو عین هم به نظر می‌آیند واقعا تشخیص آن ها از یکدیگر بسیار سخت و ناممکن می‌شود. اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که ظاهر قاب و فریم یکسانی در آیفون XS و X بکار رفته است.

مقایسه آیفون X و XS

 

دو گوشی مورد نظر از نمای پشت هم کاملا مشابه هم هستند. قاب پشت هر دو شیشه‌ای و براق بوده و در وسط آن لوگوی اپل نصب است. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن ها هم لنز دوربین دوگانه‌ای نصب شده که باز هم چینش مشابهی در هر دو گوشی دارد. اما چه تفاوت هایی مابین دو گوشی مورد نظر وجود دارند؟ تفاوت های مابین این دو گوشی فقط مربوط به طراحی آن ها می‌شود و به ظاهر دستگاه ارتباطی ندارد. به بیان دیگر دو گوشی از نظر ظاهر کاملا یکسان و مشابه خواهند بود. دو تفاوت در طراحی آیفون X و آیفون XS دیده می‌شود. اولین موضوع اینکه آیفون XS اپل به دلیل طراحی ضد آب بهتر و پشتیبانی از استاندارد IP68 می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد اما آیفون ایکس با پشتیبانی از استاندارد IP67 قادر خواهد بود تا نهایتا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد.

بنابراین از نظر ضد آب بودن شاهد برتری در طراحی آیفون ایکس اس هستیم که البته شاید از دید اغلب کاربران خیلی تفاوت قابل ملاحظه و مهمی نباشد. دومین تفاوت طراحی مابین آیفون X و XS مربوط به سیم کارت آن ها می‌شود. حتما می‌دانید که آیفون ایکس قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت را دارد، اما آیفون XS اپل می‌توانید به طور همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی کند. سیم کارت نخست و اصلی که در این گوشی قابل نصب است سیم کارت نانو بوده و سیم کارت دوم آن از نوع الکترونیک سیم خواهد بود. بنابراین از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا هیچ تفاوتی مابین iPhone XS و iPhone X اپل وجود ندارد و دو گوشی وضعیت کاملا مشابهی را ارائه می‌کنند. تنها تفاوت iPhone XS و iPhone X مربوط به مقاومت بیشتر آیفون ایکس اس در برابر آب خوردگی و همچنین قابلیت پشتیبانی همزمان این گوشی از دو سیم کارت می‌شود.

مقایسه آیفون X و XS

مقایسه آیفون X و XS اپل: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه آیفون X و آیفون XS اپل در رابطه با صفحه نمایش دو گوشی صحبت می‌کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو گوشی کاملا صفحه نمایش مشابه و یکسانی دارند! به بیان دیگر در هر دو گوشی مورد نظر از یک نمایشگر مشابه استفاده می‌شود. نمایشگر هر دوی آن ها از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) و هم 5.8 اینچی است و رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی یکسان 458 پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش دو گوشی به وجود آمده است. حتی فرم فکتور یا زبان طراحی نمایشگر آیفون ایکس و ایکس اس اپل هم یکسان و مشابه خواهد بود و نمایشگر هر دو گوشی بدون حاشیه بوده و در بخش فوقانی خود زائده‌ای برای نصب لنز دوربین سلفی و سنسورهای جلو دارد که اصطلاحا به این زاویه ناچ (Notch) گفته می‌شود. نسبت 19.5 به 9 توسط نمایشگر هر دوی آن ها ارائه شده و چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دو دستگاه توسط صفحه نمایش آن ها احاطه می‌شود.

 

لازم به اشاره است که شرکت اپل روی صفحه نمایش هر دو آیفون X و آیفون XS را با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده اما با این حال بهتر است روی نمایشگر هر دو گوشی را با گلس محافظ ال سی دی بپوشانید. طبیعتا با توجه به اینکه یک صفحه نمایش مشابه در هر دو گوشی بکار رفته، کیفیت عملکرد آن هم در هر دو گوشی مورد نظر یکسان خواهد بود و عملا مقایسه آن ها معنایی ندارد. صرفا جهت اطلاع عرض می‌کنیم که صفحه نمایش سوپر آمولد دو گوشی مد نظر از تکنولوژی هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision،HDR10)، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تاچ سه بعدی (3D Touch)، تروتون (True-tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. پس نتیجه مقایسه آیفون X و XS اپل در بخش نمایشگر هم نشان می‌دهد که دو گوشی مذکور در این زمینه هم وضعیت کاملا مشابهی خواهند داشت و هیچ تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد.

مقایسه آیفون X و XS

مقایسه آیفون X و XS اپل: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

اپل سیستم عامل اختصاصی و انحصاری خودش یعنی iOS را در آیفون ها نصب و راه‌اندازی می‌کند. بنابراین آیفون X و آیفون XS هر دو از یک سیستم عامل مشابه بهره می‌برند و فقط ورژنی که به طور پیش‌فرض روی آن ها نصب شده با هم تفاوت دارد. اگر آیفون X را خریداری کنید، با خارج کردن دستگاه از جعبه و روشن کردن آن به سیستم عامل iOS 11.1.1 دسترسی خواهید داشت. به بیان دیگر در حالت پیش فرض iOS 11.1.1 روی آیفون ایکس اپل نصب است. اما در سمت مقابل آیفون ایکس اس به طور پیش فرض از iOS 12.1.3 بهره می‌برد که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل آی او اس محسوب می‌شود.

اما این موضوع بدان معنا نیست که کاربران آیفون ایکس ملزم به استفاده از نسخه قدیمی تر سیستم عامل iOS در گوشی هستند، چون اپل آپدیت های این سیستم عامل را به طور یکپارچه و جامع برای آیفون هایش منتشر کرده و می‌کند. بدین ترتیب کاربران آیفون X هم می‌توانند با کمی حوصله و صرف حجم بسته اینترنت آپدیت iOS 12.1.3 را روی گوشی خود نصب کنند. بنابراین از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری هم هیچ تفاوتی مابین آیفون ایکس و ایکس اس وجود ندارد. عملکرد بستر نرم افزاری و سیستم عامل هر دو اسمارتفون مذکور فوق‌العاده روان و دقیق خواهد بود.

مقایسه آیفون X و XS اپل: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تا به اینجای کار آیفون X و XS تقریبا از همه نظر با هم مشابه و یکسان بودند اما اصلی ترین تفاوت مابین این دو گوشی مربوط به پردازنده و رم آن ها می‌شود. بنابراین در این بخش با اصلی ترین وجه تمایز دو آیفون مورد نظر آشنا خواهید شد. با توجه به اینکه آیفون ایکس اس محصول سال 2018 است اما آیفون ایکس محصول سال 2017 و اپل هر سال آیفون هایش را به نسخه جدید و ارتقاء یافته‌ای از تراشه های موبایلی خودش مجهز می‌کند، بنابراین یکی از برتری های آیفون XS مربوط به بهره‌مندی از تراشه جدید و قدرتمندتر می‌شود. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار گرفته شده تراشه A12 Bionic اپل خواهد بود که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. این تراشه در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موبایلی است که در صنعت موبایل وجود دارد واقعا کیفیت عملکردی فراتر از نیاز یک گوشی را ارائه می‌کند و می‌توان آن را یک کامپیوتر تمام عیار در ابعاد سانتیمتری محسوب کرد.

مقایسه آیفون X و XS

چهار هسته از شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Tempest هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Vortex خواهند بود و فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی دارند. این تراشه از پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند Apple GPU هم بهره می‌برد که از چهار هسته داخلی تشکیل شده و قدرت عملکرد بی‌نظیری دارد. اما در سمت مقابل آیفون ایکس به تراشه A11 Bionic اپل مجهز است که این تراشه هم از قدرتمندترین تراشه های موبایلی موجود محسوب می‌شود اما در مقایسه با تراشه A12 ضعیف‌تر خواهد بود. تراشه A11 طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی آن هم شش هسته‌ای است. چهار هسته آن از نوع Mistral و دو هسته دیگر آن از نوع Monsoon هستند. ضمنا پردازنده گرافیکی Apple GPU نسل قبل یا سه هسته پردازشگر مرکزی هم در این تراشه بکار گرفته می‌شود. همانطور که اشاره داشتیم تراشه A11 Bionic هم یکی از قدرتمندترین تراشه های موبایلی موجود به شمار می‌رود اما در مقایسه با تراشه فوق پیشرفته، بهینه و قدرتمند A12 Bionic ضعیف‌تر خواهد بود.

 

از سمت دیگر ظرفیت رم آیفون XS هم از رم آیفون X بیشتر است. رم این گوشی ظرفیت 4 گیگابایتی دارد اما آیفون X از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد. پس ظرفیت رم آیفون ایکس اس یک گیگابایت از رم آیفون X بیشتر است و این موضوع یکی دیگر از برتری ها و تفاوت های آن در مقایسه با آیفون ایکس اپل خواهد بود. از نظر حافظه داخلی هم یک تفاوت کوچک مابین دو گوشی وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. این تفاوت مربوط به ارائه سه نسخه مختلف برای آیفون XS می‌شود. این گوشی از نظر حافظه داخلی در سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده اما آیفون ایکس اپل از این نظر شامل دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی می‌شود. لازم به اشاره است که هیچ کدام از آیفون های نام برده شده قابلیت اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را ندارند.

اما تاثیر تفاوت مابین تراشه و رم آیفون X و XS اپل تا چه اندازه در عمل قابل درک و مشهود خواهد بود؟ در مقایسه آیفون X و XS مشخص شد که یک کاربر عادی واقعا در حین استفاده نرمال از گوشی نمی‌تواند تفاوتی مابین بازده و قدرت عملکرد دو گوشی احساس کند. حتی اگر بازی های سنگینی مثل فورتنایت، پابجی و اسفالت 9 را روی دو گوشی نصب و اجرا کنید هم می‌بینید که هر دوی آن به سادگی از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در آن ها ایجاد نمی‌شود. اما اگر مقایسه را به سمت آمار و ارقام بنچمارک ها ببریم، می‌بینیم که بر روی کاغذ آیفون XS و تراشه A12 Bionic آن به مراتب قدرت بیشتری در مقایسه با آیفون X و تراشه A11 Bionic دارد. اما واقعا در عمل یک کاربر عادی تفاوتی مابین قدرت و بازده دو گوشی مورد نظر احساس نخواهد کرد. شاید تفاوت عملی مابین این دو گوشی فقط در شرایطی قابل درک باشد که بخواهید تست سرعت عملکرد و اجرای اپلیکیشن های مختلف را در دو گوشی iPhone X و iPhone XS به صورت همزمان انجام دهید و ببینید که کدام دستگاه سرعت بهتری دارد. به عنوان مثال ما سناریویی به صورت ورود به منوی تنظیمات و قسمت اپل آیدی و بازگشت به هوم، اجرای اپلیکیشن دوربین و بازگشت به هوم، اجرای اپ استور و بازگشت به هوم، اجرای بازی Asphalt 9 و بازگشت به هوم، اجرای بازی فورتنایت و بازگشت به هوم و اجرای بازی پابجی و لود مرحله اول را در هر دو گوشی و به صورت همزمان اجرا کردیم و نتیجه نهایی نشان داد که آیفون XS از این نظر جیزی در حدود 4 الی 5 ثانیه سریع تر از آیفون X عمل می‌کند.

مقایسه آیفون X و XS

پس جدیدتر بودن تراشه‌ای که در گوشی آیفون ایکس اس اپل بکار رفته یکی از اصلی ترین مزیت های آن در مقایسه با آیفون X محسوب می‌شود. همچنین رم 4 گیگابایتی این گوشی هم سبب شده تا دستگاه از نظر مولتی‌تسکینگ تقویت شود اما همانطور که گفتیم تفاوت قدرت عملکرد دو گوشی به صورتی نیست که یک کاربر عادی متوجه آن شود. هر دو گوشی بدون کوچک ترین مشکل می‌توانند سنگین ترین اپلیکیشن ها و بازی های موجود را نصب و اجرا کنند و حتی با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشوند. ما مطمئن هستیم هم آیفون X و هم آیفون XS اپل حداقل تا 3 سال آینده با همین قدرت و اقتدار می‌توانند از پس اجرای تمام اپلیکیشن و بازی های موبایلی بر آیند و با کوچک ترین مشکلی هم رو به رو نشوند. پس به عقیده ما در عمل برای یک کاربر عادی تقریبا تفاوت قابل درکی مابین قدرت عملکرد آیفون XS و X اپل وجود ندارد اما بر روی کاغذ و با توجه بنچمارک ها، تراشه A12 Bionic آیفون XS از تراشه A11 Bionic آیفون X به مراتب قدرتمندتر است.

 

مقایسه آیفون X و XS اپل: دوربین اصلی و سلفی

احتمالا یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن شما به وجود آمده مربوط به تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین آیفون X و XS می‌شود. اپل همیشه سعی می‌کند آیفون های خودش را از نظر دوربین تقویت کرده و به قدرتمندترین اسمارتفون های بازار تبدیل کند. خوشبختانه هم آیفون ایکس و هم آیفون ایکس اس از این نظر گوشی های قدرتمند و درجه یکی هستند. اگر بخواهیم مشخصات فنی دوربین اصلی دو گوشی مذکور را بر روی کاغذ با هم مقایسه کنیم، تقریبا هیچ تفاوتی مابین ویژگی های اصلی آن ها وجود ندارد اما در عمل می‌توان تفاوت هایی را مابین آن دو مشاهده کرد. دوربین اصلی هر دو گوشی مذکور از ساختار دوگانه بهره می‌برد و به دو لنز 12 مگاپیکسلی تجهیز شده است. لنز 12 مگاپیکسلی اول دیافراگم F/1.8 دارد، از نوع واید (Wide) است و از قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) و همچنین فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین دوم مجموعه هم 12 مگاپیکسلی خواهد بود اما دیافراگم F/2.4 دارد و از نوع تله‌فتو (Telephoto) بوده و علاوه بر پشتیبانی از قابلیت های تثبیت اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار مرحله‌ای، قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 2X بدون افت کیفیت را هم دارد. ضمن اینکه دوربین اصلی و دوگانه هر دو گوشی آیفون X و آیفون XS از قابلیت هایی همچون امکان ضبط عکس های پرتره، HDR، پانوراما، ویدئوهای زمان‌گریز (Time-Lapse)، ویدئوهای 4K با فریم ریت 24، 30 و 64 فریم در هر ثانیه‌ای و غیره هم پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی آن ها در نظر گرفته شده که دقیقا مابین دو لنز اصلی و 12 مگاپیکسلی آن دو نصب می‌شود. بنابراین دوربین اصلی آیفون X و آیفون XS بر روی کاغذ از ویژگی های مشترک نام برده شده بهره می‌برند و کاملا مشابه هم هستند.

مقایسه آیفون X و XS

دوربین اصلی هر دو گوشی نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد فوق‌العاده است و بدون تردید آیفون X و XS از این نظر از بهترین های بازار هستند، اما آیا تفاوتی مابین کیفیت عملکرد آن ها وجود دارد؟ در مقایسه آیفون X و XS مشخص شد که اپل برخی ویژگی ها را در دوربین آیفون XS تقویت کرده که به موجب آن ها در شرایط خاص دوربین اصلی این گوشی عکس های بهتری نسبت به دوربین اصلی آیفون X ضبط می‌کند. یکی از این شرایط مربوط به زمانی می‌شود که شدت نور محیط زیاد باشد. عکس هایی که با دوربین آیفون XS در اینگونه شرایط ضبط می‌شوند عموما طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و نور کنترل شده‌تری را در خود جای می‌دهند. همچنین دوربین اصلی آیفون XS اپل در محیط های کم نور هم عکس های نسبتا بهتری در مقایسه با دوربین آیفون X ضبط می‌کند.

مسئله بعدی مربوط به عکسبرداری در حالت پرتره می‌شود. اپل کیفیت تار کردن محیط پس زمینه را در حالت پرتره آیفون ایکس اس تقویت کرده و در این گوشی دقت بالاتری از این جهت ارائه می‌شود، بنابراین عموما کیفیت عکس های پرتره‌ای هم که با دوربین اصلی iPhone XS ضبط خواهند شد بهتر از iPhone X خواهد بود. در دیگر زمینه ها دوربین دو گوشی تفاوتی ندارند و هر دو بازده یکسانی خواهند داشت. لازم به اشاره است که تفاوت های نام برده شده در عملکرد دوربین اصلی دو گوشی بسیار ناچیز و جزئی است و به شما قول می‌دهیم هم دوربین آیفون X و هم آیفون XS از نظر کیفیت رضایت شما را جلب کنند. این دو گوشی هم اکنون از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی از بهترین های بازار هستند.

مقایسه آیفون X و XS

دوربین سلفی هر دو آیفون مورد نظر هم از یک لنز مشابه 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دوی آن ها مطلوب است و هر دو گوشی قابلیت ضبط عکس های پرتره سلفی را هم دارند که به عقیده ما دقت عملکرد دوربین سلفی آیفون ایکس اس در این حالت کمی نسبت به آیفون ایکس بیشتر خواهد بود، ولی تفاوت مابین آن ها محسوس و قابل ملاحظه نیست. دوربین سلفی هر دو گوشی مورد نظر هم از بهترین های بازار هستند.

 

مقایسه آیفون X و XS اپل: باتری و شارژدهی

آیفون ایکس اپل از یک باتری لیتیوم یونی و جدانشدنی با ظرفی 2716 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد اما باتری آیفون XS که ساختاری مشابه دارد، ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. پس بر روی کاغذ ظرفیت باتری آیفون XS کمی از آیفون X کمتر خواهد بود. اما کدامیک قدرت شارژدهی بهتری دارند؟ در مقایسه آیفون X و XS مشخص شد که باتری دو گوشی مورد نظر هم کیفیت یکسانی دارد. در حالتی که استفاده نرمالی از دو گوشی به عمل آید، باتری هر دوی آن ها تا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. پس از نظر قدرت شارژدهی هم تفاوتی مابین آیفون X و XS وجود ندارد. خوشبختانه هم آیفون ایکس و هم ایکس اس از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که سرعت شارژ باتری آن ها هم تقریبا مشابه است و هر دوی آن ها برای فول شارژ شدن به زمانی در حدود 180 دقیقه نیاز دارند. بنابراین از نظر کیفیت شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد هم تفاوتی مابین آیفون X و XS اپل وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه شارژر موبایل یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هم فرصتی برای شارژ مجدد باتری آیفون X و XS استفاده کنید.

 

قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه آیفون X و XS در رابطه با قیمت و ارزش خرید آن ها صحبت کوتاهی می‌کنیم. نسخه پایه آیفون ایکس اپل هم اکنون (در تاریخ تدوین این مطلب) در بازار کشومان با قیمتی در حدود 14.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موضوع در حالی است که نسخه پایه آیفون XS قیمتی در حدود 16 میلیون تومان دارد یعنی تقریبا 1.5 میلیون تومان از آیفون X گران‌تر است. به عقیده ما با توجه به تراشه جدیدتری که در iPhone XS نصب شده و رم 4 گیگابایتی آن تفاوت قیمت 1.5 میلیون تومانی دستگاه در مقایسه با آیفون X معقولانه خواهد بود اما اینکه قیمت آن ها حدود 15 میلیون تومان باشد معقولانه نیست و ارزش خرید هر دو گوشی مذکور را کاهش می‌دهد. فراموش نکنید با صرف هزینه‌ کمتر از این مقدار می‌توانید گوشی های اندرویدی بی‌نظیری را هم خریداری کنید.

قیمت و ارزش خرید آیفون X و XS

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه آیفون X و XS اپل پرداختیم. دو گوشی مذکور از آیفون های خاص و زیبای اپل هستند که از خیلی جوانب کاملا مشابه یکدیگر خواهند بود. تنها تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به مقاومت بیشتر آیفون ایکس اس در برابر آب خوردگی و همچنین قابلیت پشتیبانی همزمان این گوشی از دو سیم کارت، بهره‌مندی آیفون XS از تراشه و رم بهتر و همچنین بهبود ادیت های خودکار در حین ضبط عکس با دوربین آیفون ایکس اس می‌شود. به نظر شما خرید آیفون X انتخاب مناسب تری خواهد بود یا خرید آیفون XS اپل؟