مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ

مقایسه محصولات 09 مرداد 1402 علی مظفری

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ

دو گوشی گلکسی J6 و گلکسی J6 Plus سامسونگ از اسمارتفون های خوش قیمت و میان رده با کیفیت این شرکت هستند که هر دو در سال 2018 معرفی شدند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس بپردازیم و بهتر با تفاوت های مابین این دو گوش آشنا شویم.

 

مقدمه

در ماه می (May) سال 2018 بود که شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از گوشی گلکسی J6 رونمایی کرد. این گوشی ویژگی های مثبتی مثل طراحی مناسب، صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک و قیمت مقرون به صرفه را ارائه می‌کرد. اما در ماه سپتامبر (September) همان سال شاهد رونمایی از نسخه پلاس گوشی J6 بودیم! نسخه پلاس این گوشی که با نام اختصاصی گلکسی J6 Plus روانه بازار شد نسبت به نسخه پایه دستگاه تفاوت هایی داشت اما از سمت دیگر خیلی از ویژگی های آن با گلکسی جی 6 یکسان بودند. همچنین دو گوشی مذکور از نظر ظاهری خیلی شبیه به هم هستند و این موضوع سبب شده این سوال در ذهن کاربران ایجاد شود که تفاوت های اصلی مابین آن ها شامل چه مواردی می‌شود و خرید کدامیک از این دو گوشی نسبت به دیگری انتخاب بهتری خواهد بود؟

با شناخت بهتر تفاوت های گلکسی J6 و گلکسی J6 Plus می‌توانید تصمیم گیری بهتری مبنی بر خرید هر یک از آن ها داشته باشید. پیش از هر چیز توصیه می‌کنیم یک بار مقاله "Samsung Galaxy J6 : نقد و بررسی کامل سامسونگ گلکسی جی 6" و "بررسی گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy J6 Plus)" را مطالعه کنید تا بیشتر با مشخصات و ویژگی های Galaxy J6 و Galaxy J6 Plus سامسونگ آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ بپردازیم و بدین ترتیب تفاوت های مابین این دو اسمارتفون را برایتان به شکل نسبتا مختصر شرح دهیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی میان رده را دارید و گلکسی J6 و J6 Plus از گزینه های خریدتان هستند، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. همچنین مطالعه مقاله "چرا خرید گلکسی J6 Plus سامسونگ یک انتخاب مناسب است؟" هم برای کسانی که علاقمند خرید گوشی Galaxy J6 Plus سامسونگ هستند خالی از لطف نخواهد بود.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: طراحی و ظاهر

از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت تقریبا تفاوت های محسوسی مابین دو گوشی گلکسی J6 Plus و J6 وجود ندارد. زمانی که از نمای رو به رو این دو گوشی را در کنار هم قرار داده و به آن ها نگاهی بیندازید به خوبی متوجه سبک و زبان طراحی یکسان آن ها می‌شوید. تنها وجه تمایز نسبتا محسوس مابین این دو گوشی از نمای رو به رو مربوط به طول و عرض بیشتر گلکسی J6 Plus می‌شود. اگر اندازه این گوشی هم اندازه گلکسی J6 بود تقریبا امکان تشخیص آن ها از یکدیگر از نمای رو به رو غیر ممکن می‌شد. صفحه نمایش هر دو گوشی بزرگ و با حاشیه های باریک در نظر گرفته شده و هیچ دکمه فیزیکی در پنل جلوی دو گوشی نصب نیست. فریم اصلی هر دو گوشی و همچنین جنس بخش اصلی بدنه آن ها هم از پلاستیک خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

گلکسی جی 6 پلاس ابعاد 7.9 در 76.9 در 161.4 میلیمتر را ارائه کرده اما بدنه گلکسی J6 ابعاد 8.2 در 70.2 در 149.3 میلیمتری دارد. بنابراین همانطور که انتظار می‌رفت گلکسی J6 پلاس نسبت به جی 6 بلدتر و عریض‌تر طراحی شده است اما در عین حال ضخامت کمتری نسبت به این گوشی دارد. ضمنا Galaxy J6 Plus چیزی در حدود 24 گرم از گلکسی J6 سنگین تر است. وزن این گوشی تقریبا 178 گرم خواهد بود و وزن گلکسی J6 به چیزی در حدود 154 گرم می‌رسد. هر دو اسمارتفون مذکور از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و از اسکنر انگشت بهره‌مند است اما محل نصب اسکنر انگشت دو گوشی کاملا متفاوت است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. ضمنا با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر میان رده و مقرون به صرفه هستند، طبیعتا از ویژگی هایی مثل ضد آب بودن بهره نمی‌برند.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید

اما وقتی از نمای پشت به دو گوشی گلکسی J6 و گلکسی J6 Plus نگاه کنید وجه تمایز و تفاوت های اصلی آن ها نمایان می‌شود. اول از همه شیشه‌ای که روی قاب پشت گلکسی جی 6 پلاس بکار رفته و منجر به براق تر و زیباتر به نظر رسیدن آن شده جلب توجه می‌کند. متاسفانه قاب پشت گلکسی J6 از شیشه پوشانده نیست و حالتی صاف و صیقلی دارد. همچنین در دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گلکسی J6 انحنایی وجود دارد که در گلکسی J6 پلاس شاهد آن نیستیم. این انحنا سبب می‌شود که در دست گرفتن گلکسی J6 حس اطمینان بیشتری را به کاربر منتقل کند. ساختار دوربین اصلی دو گوشی هم از دیگر تفاوت هایی خواهد بود که با نگاه کردن به قاب پشت آن ها جلب توجه می‌کند. دوربین اصلی گلکسی J6 از یک لنز واحد تشکیل شده اما دوربین اصلی گلکسی جی 6 پلاس از دو لنز بهره می‌برد که در مورد این موضوع و تفاوت کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی در قسمت های آتی صحبت می‌کنیم. در زیر لتز دوربین اصلی گوشی J6 یک اسکنر انگشت نصب شده اما در قاب پشت گوشی J6 Plus اسکنری دیده نمی‌شود. شاید خیلی از افراد با نگاه اول به دو دستگاه تصور کنند که گلکسی جی 6 پلاس از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست، اما در واقع اینطور نخواهد بود و این گوشی هم از اسکنر انگشت بهره می‌برد و اسکنر آن در گوشه سمت راست قاب دستگاه تعبیه شده است. بنابراین هر دو گوشی از اسکنر انگشت بهره می‌برند اما محل نصب اسکنر آن ها با هم تفاوت دارد.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

دو گوشی گلکسی جی 6 و جی 6 پلاس از سایر جنبه های ظاهری و طراحی تقریبا تفاوتی با هم ندارند و دو گوشی یکسان هستند. پس تفاوت های اصلی مرتبط با طراحی و ظاهر گلکسی جی 6 در مقایسه با جی 6 پلاس شامل مواردی همچون اندازه بزرگ‌تر، پوشش شیشه‌ای قاب پشت، متفاوت بودن محل نصب اسکنر انگشت و وجود دوربین دوگانه در قاب پشت دستگاه می‌شود.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: صفحه نمایش

بک طراحی صفحه نمایش هر دو گوشی گلکسی J6 و J6 پلاس یکسان است اما تفاوت هایی در جزئیات مابین نمایشگر دو گوشی وجود دارد. اولین و اصلی ترین تفاوت صفحه نمایش آن ها مربوط به ابعاد و اندازه می‌شود. صفحه نمایش گلکسی J6 سامسونگ 5.6 اینچی است اما گلکسی جی 6 پلاس نمایشگری 6 اینچی دارد. پنل نمایشگر گلکسی J6 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده اما پنل نمایشگر J6 Plus از نوع IPS LCD است که این موضوع برای گلکسی جی 6 یک برتری به شمار می‌رود. رزولوشن صفحه نمایش هر دو گوشی یکسان و معادل 1480 در 720 پیکسل در نظر گرفته شده است. از آنجایی که صفحه نمایش گلکسی J6 Plus از J6 بزرگ تر است، بنابراین تراکم پیکسلی آن نسبت به این گوشی کمتر می‌شود. تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی J6 معادل 293 پیکسل در هر اینچ خواهد بود اما نمایشگر گلکسی J6 پلاس تراکم 274 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. سامسونگ مدعی شده روی نمایشگر گلکسی J6 را با شیشه گوریلاگلس پوشانده اما این ادعا را برای نمایشگر گلکسی جی 6 پلاس نکرده، پس حداقل بر روی کاغذ این موضوع هم می‌تواند از تفاوت های مابین دو اسمارتفون مورد نظر باشد. اگرچه در عمل تفاوتی مابین مقدار مقاومت نمایشگر دو گوشی در برابر خراشیده شدن وجود ندارد.

حالا وقتشه! اینو بخون روش تبدیل فرمت MKV به MP4 در اندروید، ویندوز، IOS و مک

طبق آمار نمایشگر Galaxy J6 تقریبا چیزی در حدود 76.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته اما صفحه نمایش Galaxy J6 Plus چیزی در حدود 73.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه می‌کند. بنابراین از نظر نسبت تصویر به بدنه خیلی تفاوتی مابین دو گوشی وجود ندارد و نمایشگر با حاشیه های باریک هر دو دستگاه وضعیت تقریبا یکسانی خواهند داشت و بخش عمده پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرند. در مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی از نظر وضوح تصویر، کنتراست، شادابی و شارپنس تقریبا وضعیت یکسان و خوبی دارند و از این نظر تفاوت خاصی مابین آن ها دیده نمی‌شود. با توجه به مشخصاتی که ذکر شدند، طبیعتا انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدئو به دلیل بزرگ تر بودن نمایشگر در گوشی گلکسی J6 پلاس لذت بخش تر خواهد بود اما از نظر تراکم پیکسلی و نوع پنل نمایشگر برتری از آن گلکسی J6 است که البته این برتری در عمل خیلی محسوس نخواهد بود. به عقیده ما تنها تفاوت عمده نمایشگر دو گوشی مربوط به اندازه آن ها می‌شود و مابقی تفاوت های آن ها ناچیز و در عمل غیر قابل لمس هستند.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

دو گوشی گلکسی J6 و گلکسی J6 پلاس هر دو محصول سال 2018 هستند و به طور پیش فرض اندروید اوریو یا 8 روی آن ها نصب بوده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم بر روی آن ها نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین از نظر سیستم عامل و رابط کاربری تقریبا هیچ تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم هر دو گوشی آپدیت های آتی اندروید را هم در یک بازه زمانی یکسان دریافت کنند و حداقل آپدیت اندروید 9 پای در آینده برای آن ها منتشر شود. از نظر سرعت عملکرد بستر نرم افزاری و سیستم عامل دو گوشی هم وضعیت یکسانی در هر دوی آن ها وجود دارد. پس گلکسی جی 6 و گلکسی جی 6 پلاس از نظر بستر نرم افزاری و رابط کاربری وضعیت یکسانی دارند و هیچ تفاوتی از این نظر مابین آن دو دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه Galaxy J6 با Galaxy J6 Plus مربوط به پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد دو گوشی می‌شود. قدرت عملکرد اسمارتفون ها به تراشه، رم و حافظه داخلی آن ها وابسته است. تراشه‌ای که در گلکسی J6 بکار رفته تراشه اگزینوس 7870 سامسونگ خواهد بود که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه هم در این گوشی وجود دارد.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

در سمت مقابل گلکسی J6 Plus از تراشه اسنپدراگون 425 بهره می‌برد که از نظر قدرت عملکرد تقریبا هم رده همان تراشه اگزینوس 7870 خواهد بود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هسته‌های پردازشگر آن هم از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 308 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. لازم به اشاره است که تراشه اسنپدراگون 425 طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده است و از این نظر برتری از آن تراشه اگزینوس 7870 خواهد بود. گلکسی جی 6 پلاس هم مثل برادر کوچک تر خودش از نظر رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده است و از اتصال رم میکرو اس دی هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس متوجه شدیم که دو گوشی از نظر قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی وضعیت نسبتا مشابه و یکسانی دارند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم باید گفت که هیچ کاری وجود ندارد که یکی از این دو گوشی قادر به انجامش باشند و گوشی دیگر از پس انجام آن بر نیاید. با این حال در مقیاس های زیر و بنچمارک ها در اغلب مواقع برتری نسبی از آن گوشی گلکسی J6 و تراشه اگزینوس 7870 بوده است. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید بگوییم که دو گوشی مورد نظر تقریبا از نظر قدرت عملکرد و پردازشی وضعیت مشابهی دارند اما بر روی کاغذ برتری جزئی در بازده و عملکرد گلکسی J6 نسبت به جی 6 پلاس مشاهده می‌شود.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی مورد نظر مربوط به دوربین اصلی آن ها می‌شود. دوربین اصلی گلکسی J6 از یک لنز واحد 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکی شده که از فوکوس خودکار، HDR و ضبط عکس های پانوراما پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED اختصاصی هم دارد. ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن امکانپذیر است. اما در سمت مقابل گوشی جی 6 پلاس علاوه بر آن لنز 13 مگاپیکسلی و با دیافراگم F/1.9 یک لنز عمقی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 هم دارد و بدین ترتیب علاوه بر قابلیت هایی که دوربین گلکسی J6 ارائه کرده از قابلیت پرطرفدار عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم پشتیبانی می‌کند که متاسفانه گلکسی J6 به دلیل بهره‌مندی از لنز دوربین واحد قابلیت ارائه آن را ندارد.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب وضعیت مطلوبی دارند و کیفیت آن ها کاملا مشابه خواهد بود اما امکان ضبط عکس های پرتره با دوربین گلکسی J6 Plus واقعا یک مزیت برای آن محسوب می‌شود. این قابلیت در گوشی مذکور با نام لایو فوکوس (Live Focus) معرفی شده و بعد از عکسبرداری امکان تنظیم شدت تار بودن پس زمینه را هم به کاربر می‌دهد. دوربین اصلی هر دو در محیط های تاریک هم تقریبا با یک کیفیت یکسان عمل می‌کند. پس از نظر دوربین هر دو گوشی وضعیت قابل قبول و یکسانی دارند اما دوربین گلکسی J6 Plus به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین دوگانه و پشتیبانی از عکسبرداری پرتره بازده بهتری خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام | راهنمای Instagram

در سمت مقابل دوربین سلفی هر دو گوشی مورد نظر هم از یک لنز مشابه 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل می‌شود. سامسونگ برای دوربین سلفی هر دو گوشی یک چراغ فلش LED اختصاصی را در نظر گرفته که با استفاده از آن می‌توان در محیط های تاریک و کم نور عکس های خوبی ضبط کرد یا به انجام مکالمات تصویری پرداخت. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی گلکسی J6 و J6 پلاس کاملا مشابه و یکسان است.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری آن ها و توان شارژدهی باتری صحبت می‌کنیم. باتری که در هر دو گوشی مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است اما ظرفیت های مختلفی را ارائه می‌کنند. باتری گلکسی J6 ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد اما باتری جی 6 پلاس سامسونگ ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس مشخص شد که توان شارژدهی باتری هر دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارد و هر دوی آن ها در حالت عادی با یک بار شارژ می‌توانند یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از دستگاه نسبت به حالت عادی بیشتر شود، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد و این موضوع به شکل مشابه در هر دو گوشی مورد نظر قابل رویت است.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

متاسفانه نه باتری گلکسی J6 و نه باتری گلکسی J6 Plus از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین برای شارژ باتری آن ها باید مدت زمان نسبتا طولانی صبر کنید. از آنجایی که هر دو گوشی شارژر یکسانی دارند و ظرفیت باتری گلکسی J6 پلاس 300 میلی آمپر از باتری جی 6 بیشتر است، بنابراین زمان بیشتری هم برای فول شارژ شدن باتری آن لازم خواهد بود. پس اگر به سرعت شارژ باتری اهمیت می‌دهید، گلکسی جی 6 سامسونگ وضعیت بهتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. فراموش نکنید که همیشه با در اختیار داشتن یک پاوربانک می‌توانید از هر فرصتی برای شارژ باتری گوشی های مذکور استفاده کنید و مشکل کند بودن شارژ باتری آن ها را برطرف سازید.

 

مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین مسائلی که بدون تردید هر فردی برای خرید یک گوشی در نظر می‌گیرد مسئله قیمت و ارزش خرید است. دو گوشی گلکسی J6 از نظر قیمت هم وضعیت نسبتا مشابهی دارند و قیمت آن ها مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. هم اکنون (در تاریخ انتشار این مقاله) نسخه پایه گلکسی J6 با بهره‌مندی از رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی در بازار کشورمان قیمتی در حدود 2.3 میلیون تومان دارد. می‌توانید برای خرید گلکسی J6 سامسونگ بر روی نام این گوشی کلیک کنید. از سمت دیگر نسخه پایه گلکسی J6 Plus با همان رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی هم قیمتی در حدود 2.3 میلیون تومان دارد. برای خرید گلکسی J6 Plus هم می‌توانید بر روی نام این گوشی کلیک کنید. پس هر دو گوشی مورد نظر قیمتی مناسب و نسبتا یکسان دارند و از ارزش خرید خوبی برخوردار هستند. سامسونگ سعی کرده با در نظر گرفتن یک قیمت رقابتی برای دو گوشی نام برده شده مقدار استقبال کاربران از آن ها را افزایش دهد که در این امر موفق هم بوده است.

 

مقایسه گلکسی جی 6

 

 

جدول مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ

 

گلکسی جی 6 پلاس

گلکسی جی 6

 

7.9 در 76.9 در 161.4 میلیمتر

178 گرم

8.2 در 70.2 در 149.3 میلیمتر

154 گرم

طراحی ظاهری

IPS LCD

رزولوشن 1480 در 720 پیکسل

Super AMOLED

رزولوشن 1480 در 720 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید اوریو یا 8

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

اندروید اوریو یا 8

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

سیستم عامل

تراشه اسنپدراگون 425

پردازنده گرافیکی Adreno 308

تراشه اگزینوس 7870 سامسونگ

پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1

پردازنده مرکزی و گرافیکی
3 و 4 گیگابایت 3 و 4 گیگابایت حافظه رم
32 و 64 گیگابایت 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی
13 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل عمقی 13 مگاپیکسل دوربین اصلی
8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل دوربین سلفی
3300 میلی آمپر ساعت 3000 میلی آمپر ساعت باتری و شارژدهی
حدود 2.3 میلیون در زمان تدوین مطلب حدود 2.3 میلیون در زمان تدوین مطلب ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه گلکسی جی 6 با گلکسی جی 6 پلاس سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از اسمارتفون های جدید، میان رده، پرفروش و مقرون به صرفه این شرکت کره‌ای هستند. اما اینکه کدامیک از دو گوشی مورد نظر گزینه خرید بهتری برای شماست باید با توجه به سلیقه و معیارهای شخصی مد نظرتان مشخص شود. به عقیده ما اگر به بزرگ بودن صفحه نمایش و عکسبرداری پرتره اهمیت می‌دهید، بدون تردید خرید گلکسی J6 Plus انتخاب مناسب تری در مقایسه با گلکسی J6 خواهد بود اما از سمت دیگر اگر خیلی اهل ضبط عکس با دوربین اصلی گوشی نیستید و دوست ندارید صفحه نمایش و ابعاد گوشی خیلی بزرگ باشند، گلکسی جی 6 می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان به شمار آید. تصمیم‌گیری نهایی برای خرید هر یک از این دو گوشی را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم.