7 دلیل برای خرید آیفون X (ایکس): گل سرسبد اپل

آموزش و ترفندها 06 اسفند 1397 علی مظفری

7 دلیل برای خرید آیفون X (ایکس): گل سرسبد اپل

آیفون ایکس (Apple iPhone X) یکی از بهترین آیفون های این شرکت و متفاوت ترین آیفونی بود که در تاریخ اپل شاهد رونمایی آن بودیم. به نظر ما اگر قصد خرید گوشی جدید را داشته باشید، آیفون X یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است. در این مطلب به 7 دلیل قانع کننده اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند خرید آیفون X اقدام درستی است.

 

مقدمه

در ماه سپتامبر (September) سال 2017 و دهمین سالگرد معرفی آیفون های اپل بود که این شرکت بزرگ آیفون ایکس را به طور رسمی معرفی کرد. آیفون X در مقایسه با آیفون های پیشین اپل تفاوت های زیادی داشت و از نظر سبک طراحی و ظاهر یک محصول کاملا متفاوت بود. تا پیش از معرفی این گوشی هیچ آیفون دیگری نسبت به نسل قبل تا این اندازه تغییرات را در خود جای نداده بود، اما آیفون ایکس اپل استارت بکارگیری یک سبک طراحی نوین و متفاوت را آیفون های این شرکت زد و توانست یک سال تمام به عنوان متمایزترین و منحصر به فرد ترین آیفون این شرکت در بازار حضور داشته باشد.

اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله "بررسی آیفون X اپل : یک خرید مطمئن و منحصر به فرد!" به بررسی iPhone X اپل پرداخته بودیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کردیم. اما در این مطلب می‌خواهیم به دلایل قانع کننده‌ای اشاره داشته باشیم که نشان می‌دهند خرید آیفون X یک انتخاب مناسب و درست است. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و آیفون ایکس اپل هم یکی از گزینه های خرید مورد نظرتان است، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. پس با ما و 7 دلیل قانع کننده برای خرید آیفون X اپل همراه باشید.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: کیفیت و طراحی عالی

 

خرید آیفون X

 

اپل همیشه در طراحی آیفون ها از بهترین و با کیفیت ترین قطعات، مواد و لوازم استفاده کرده و در مورد آیفون ایکس اپل هم همین امر صادق است. فریم اصلی این گوشی از فولاد ضد زنگ ساخته شده که در کمتر گوشی شاهد بکارگیری آن هستیم. قاب پشت و جلوی دستگاه هم با شیشه ضد خش و مقاومی پوشانده می‌شود. گوشی از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن دستگاه حداقل تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون مشکل دوام می‌آورد. لازم به اشاره است که ضد آب بودن iPhone X فقط در حد یک ویژگی روی کاغذ نیست و بار ها در عمل و بررسی های صورت گرفته مشخص شده که این گوشی واقعا در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می‌توان حساب ویژه‌ای روی ضد آب بودن آن باز کرد. به جرئت مدعی می‌شویم کمتر گوشی می‌تواند از نظر کیفیت و طراحی با آیفون X رقابت کند و گوشی مذکور از این نظر مطمئنا از بهترین های بازار خواهد بود. فراموش نکنید این گوشی از قابلیت های دیگری مثل قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل با نام فیس آیدی (Face ID)، قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین کیفیت و طراحی عالی یکی از اصلی ترین دلایلی است که می‌توانند خرید آیفون X را به اقدامی مناسبی تبدیل کند.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: ظاهر فوق‌العاده زیبا

 

خرید آیفون X

 

بدون تردید آیفون ایکس از نظر ظاهری متفاوت ترین و منحصر به فردترین آیفونی بوده که در تاریخ اپل شاهد رونمایی آن بودیم. زمانی که این گوشی در کنار آیفون 8 و 8 پلاس معرفی شد، ظاهری کاملا متفاوت و نو را ارائه می‌کرد. صفحه نمایش بدون حاشیه، بدنه و قاب شیشه‌ای، حذف اسکنر انگشت و غیره همگی ویژگی هایی بودند که تا پیش از معرفی iPhone X در هیچ آیفون دیگری شاهد بکارگیری آن ها نبودیم. ظاهر این گوشی در مقایسه با آیفون های قبلی اپل بسیار مدرن تر و به روز تر بود و این مسئله منجر شده گوشی جذابیت بی‌نظیری داشته باشد. وقتی آیفون ایکس را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی بی‌نظیر و متفاوت به شما منتقل می‌شود و زیبایی آن را به شکل محسوس تری درک خواهید کرد. به نظر ما این مسئله و زیبایی ظاهری بی‌نظیر آیفون ایکس هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای خرید دستگاه باشد.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: صفحه نمایش عالی

 

خرید آیفون X

 

آیفون ایکس اولین آیفونی بود که از نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره‌مند شد، چون آیفون های قبلی اپل همیشه به نمایشگر IPS LCD مجهز می‌شدند. صفحه نمایش سوپر آمولد در حال حاضر با کیفیت ترین نوع از پنل های نمایشگر در گوشی های موبایل است که علاوه بر کیفیت عالی و توان تولید روشنایی بی‌نظیر، مصرف انرژی بهینه‌ای هم دارند و منجر به بهبود توان شارژدهی باتری دستگاه می‌شوند. صفحه نمایش آیفون X کیفیت بی‌نظیری دارد. وقتی این گوشی معرفی شد ما برای اولین بار آیفونی را دیدیم که نمایشگر آن 5.8 اینچی و بدون حاشیه بود! اپل تا قبل از معرفی iPhone X به این سبک طراحی رو نیاورده بود و حتی آیفون 8 پلاس این شرکت هم در دو لبه فوقانی و زیرین حاشیه های نسبتا ضخیمی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

وضوح تصویر، کنتراست، تراکم پیکسلی، روشنایی، شارپنس و سایر عوامل موثر سنجش کیفیت نمایشگر گوشی های موبایل در آیفون ایکس اپل به صورت یک پکیج بی‌نظیر ارائه می‌شوند. بنابراین اگر به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید نمایشگر این گوشی رضایت شما را جلب می‌کند. نمایشگر آیفون X رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی دارد و تراکمی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. پس یکی دیگر از اصلی ترین دلایل خرید آیفون X می‌تواند کیفیت عالی نمایشگر آن باشد.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: پردازنده فوق‌العاده

 

خرید آیفون X

 

در قلب آیفون ایکس اپل از تراشه A11 Bionic استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. رم این گوشی هم ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی می‌شود. تراشه A11 Bionic یک تراشه فوق قدرتمند است که واقعا سطح عملکرد آن فراتر از نیاز یک گوشی موبایل خواهد بود. به جرئت مدعی می‌شویم قدرت عملکرد این تراشه در مقایسه با قدرت عملکرد پردازنده خیلی از کامپیوتر هایی که تا چندین سال پیش و قبل از پیشرفت چشمگیر پردازنده های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بیشتر است. با تراشه A11 آیفون ایکس اپل هیچ کاری وجود نخواهد داشت که شما نتوانید با این گوشی انجام دهید. نصب و اجرای اپلیکیشن و بازی های سنگین و HD مثل بازی Asphalt 8، Dead Trigger 2، PUBG Mobile و غیره بدون کوچک ترین لگ و با بهترین کیفیت در آیفون ایکس انجام می‌شوند و از این نظر هیچ جای نگرانی وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید قدرت عملکرد بی‌نظیر یک گوشی را تجربه کنید، خرید آیفون X را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: دوربین اصلی و سلفی عالی

 

خرید آیفون X

 

دلیل بعدی که به نظر ما می‌تواند خرید آیفون X را به یک انتخاب برتر تبدیل کند، مربوط به کیفیت عملکرد عالی دوربین اصلی و سلفی آن خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی از نوع دوگانه است و از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن از یک لنز واحد 7 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. در بررسی های صورت گرفته به وضوح مشخص شد که هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی آیفون ایکس فوق‌العاده عالی هستند. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید تحت هر شرایط عکس های بی‌نظیری ضبط کنید و حتی در محیط های کم نور و پر نور هم از ضبط عکس های با کیفیت لذت ببرید. دوربین سلفی گوشی هم در نوع خودش بی‌نظیر عمل می‌کند و کمتر گوشی توان رقابت با آن را خواهد داشت. ضمنا هر دو دوربین اصلی و سلفی آیفون ایکس از حالت پرتره (Portrait Mode) پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از آن ها می‌توانید عکس های با پس زمینه تار ضبط کنید و حتی بعد از ضبط عکس وضعیت نوردهی و پس زمینه آن را تنظیم نمایید. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید iPhone X پشیمان نخواهید شد و این گوشی تجربه‌ای کم‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: فیس آیدی (Face ID)

 

خرید آیفون X

 

اپل با رونمایی از iPhone X یک ویژگی و قابلیت جدید را هم در این گوشی معرفی کرد که فیس آیدی نام دارد. این قابلیت در واقع قابلیت تشخیص چهره فوق پیشرفته اپل است که به موجب آن تحت هر شرایط کاربر می‌تواند با گرفتن گوشی جلوی صورت خودش قفل نمایشگر را باز کند. نکته جالب این است که اپل با پیاده سازی فیس آیدی در آیفون X به طور کامل اسکنر انگشت و دکمه هوم را از دستگاه حذف کرد! این موضوع نشان می‌دهد که اپل تا چه اندازه به کیفیت عملکرد فیس آیدی مطمئن بوده و از نظر کیفیت به آن اعتماد داشته است.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید

فیس آیدی عملکرد فوق‌العاده دقیقی دارد و در بررسی های مختلف مشخص شد که حتی پیشرفته‌ترین سیستم های شبیه سازی هم قادر به دور زدن آن نخواهند بود. این قابلیت حتی در محیط های تاریک هم بدون مشکل قابل استفاده خواهد بود، یعنی شما در یک اتاق تاریک هم می‌توانید با گرفتن گوشی در جلوی صورتتان از قفل نمایشگر آن عبور کنید. پس فیس آیدی را هم به عنوان یکی دیگر از ویژگی های عالی آیفون X اپل به خاطر بسپارید.

 

7 دلیل برای خرید آیفون X اپل: شارژدهی خوب باتری

 

خرید آیفون X

 

شاید تصور کنید که چون اندازه صفحه نمایش آیفون ایکس افزایش یافته و نمایشگر آن بدون حاشیه است، حتما باتری دستگاه از نظر شارژدهی با مشکل رو به رو می‌شود! اما اپل همیشه نشان داده که طراحی آیفون هایش را به گونه‌ای انجام می‌دهد که تعادل مابین مصرف شارژ و ظرفیت باتری برقرار باشد و آیفون هایش قدرت شارژدهی مطلوبی را ارائه کنند. این مسئله در مورد آیفون X اپل هم صادق است. باتری این گوشی ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعتی دارد و به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. البته قبول داریم که کیفیت شارژدهی باتری آیفون ایکس به اندازه آیفون 8 پلاس نیست اما با این حال وضعیت بسیار خوبی دارد و در حالت عادی خیلی راحت تا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. دقت داشته باشید که اغلب گوشی های اندرویدی مجهز به نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه برخلاف آیفون ایکس اپل از مشکل ضعف شارژدهی باتری و خالی شدن زود به زود شارژ رنج می‌برند، اما مطمئن باشید آیفون ایکس اینطور نیست و این موضوع هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای خرید آیفون X باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 7 دلیل قانع کننده برای خرید آیفون X اپل پرداختیم. دلیلی که در این مطلب معرفی شدند در واقع نقاط قوت گوشی مذکور به شمار می‌روند و نشان می‌دهند که خرید آیفون ایکس اپل یک اقدام درست و مناسب خواهد بود. نظر شما در رابطه با این مسئله چیست و شما چه دلایل قانع کننده‌ای برای خرید iPhone X دارید؟